
Minkälainen on 124w 200D mersu ajaa sekä omistaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
Eihän 123 300D:stäkään ole vastusta 124 200D:lle.Tietysti syöttöruuvin asennon pitää olla kohdallaan.Ja eikös 123 koppainen ole kuitenkin 240 koneellakin painavampi?dieselflosse kirjoitti: Nimellistehojen puolesta tuo vertailu 123:seen pitää paikkansa, mutta käytännössä 123 - 240D on ripeämpi kiihdytyksissä kuin 124 - 200D. Liekö syy kevyemmän kopan tai välityksen tms...
Ilmanvastus on 123:ssa eri luokkaa kuin 124:ssa, mikä näkyy kulutuksessa ja huippunopudessa.
200D on ehkä järkevämpi vaihtoehto,autot halvempia,ei kansiongelmia jne.Mutta kuitenkin ostaisin kyllä itsekin 300D:n,moottorin ääni on hieno ja onhan sitä vääntöä sitten ihan eritavalla.
Jos tuo oli mulle tarkoitettu, niin huomasit varmaan, että ahdasta oli sitaateissa eli monessa samankokoisessa autossa on kyllä VIELÄ väljempää takapenkillä. kyllähän merssuunkin mahtuu.Mikko K. kirjoitti:Jos Mersun takapenkille ei mahdu niin kannatta alkaa matkustaa junalla. Eikä valittaa joutavia

Juu on se 240D n. 85 kg paivavampi.AM kirjoitti:Eihän 123 300D:stäkään ole vastusta 124 200D:lle.Tietysti syöttöruuvin asennon pitää olla kohdallaan.Ja eikös 123 koppainen ole kuitenkin 240 koneellakin painavampi?
Itse tosiaan todennut sen verran lukuisilla W124 200D:llä ja W123 300D:llä ettei liikahtavuudesta voi puhua lainkaan samana päivänä etten tiedä mistä nämä jutut on peräisin... Myös W123:n syöttöruuvin asento voi olla kohdallaan

Heh,no en minäkään tiedä mistä noin tehokkaita 300D 123:sia löytyy.Syötöt on näyttäneet olevan kohdallaan noissakin,ainakin savusta päätellen kun ohi olen ajanut
3 eri version kanssa olen kiihdytellyt.Nyt tosin viimeisimpänä tämä jarskin om603:sella varustettu versio tuntuu jo liikkuvan ainakin saman kuin omani.Vääntöähän noista 3 litraisista varmasti löytyy paljon enemmän,mukavampia ajella.Tuo OM601 on kyllä aika kierroskone,se vähä mitä tapahtuu,tapahtuu vasta isoilla kierroksilla.
Tehtaan mukaanhan 123 300D vs. 124 200D ovat aivan yhtä laiskoja!n.puoli sekuntia 0-100 123:sen hyväksi ja n.10km huippunopeudessa 124:sen hyväksi.Ja jos oikein olen käsittänyt(voin tietysti olla väärässäkin) pumppua ruuvailemalla tuon OM601 tehot nousevat enemmän kuin 123 300D:n(en tyyppiä muista
)Olisiko sitten niin uskomatonta jos 124:sen suorituskyky olisi jopa parempi kuin tuon 123:sen?

Tehtaan mukaanhan 123 300D vs. 124 200D ovat aivan yhtä laiskoja!n.puoli sekuntia 0-100 123:sen hyväksi ja n.10km huippunopeudessa 124:sen hyväksi.Ja jos oikein olen käsittänyt(voin tietysti olla väärässäkin) pumppua ruuvailemalla tuon OM601 tehot nousevat enemmän kuin 123 300D:n(en tyyppiä muista

Nämä siis mun hyvin selkeitä omakohtaisia kokemuksia eivätkä ne tässä ihmettelemällä muutu. Ei siinä kummoisia vaadita 72 hepan suoman suorituskyvyn peittoamiseksi, vaikkei 300D:kään kovin erikoinen suorituskyvyltään ole... On muuten myös noista vapari-OM617:sta otettu n. 115 hv:n tehoja
Kun nyt päästiiin tehtaan arvoihin, niin laitetaan jotain kehiin:
W124 200 D (W123 300 D)
72 hv / 4600 r/min (88 hv / 4400 r/min)
123 Nm / 2800 r/min (172 Nm / 2400 r/min)
160 km/h (155 km/h)
18,5 s (17,8 s)
Ei nyt heti tule edes mieleen koeajoa, jossa W124 200 D olisi päässyt 0-100km/h tehtaan lupaukseen.
Tossa muuten AMS:n mittauksia W123 300 D:lle vuodelta -82:
161,4 km/h
0-100 km/h: 16,8 s
0-1000 m: 37,6 s
Kun nyt päästiiin tehtaan arvoihin, niin laitetaan jotain kehiin:
W124 200 D (W123 300 D)
72 hv / 4600 r/min (88 hv / 4400 r/min)
123 Nm / 2800 r/min (172 Nm / 2400 r/min)
160 km/h (155 km/h)
18,5 s (17,8 s)
Ei nyt heti tule edes mieleen koeajoa, jossa W124 200 D olisi päässyt 0-100km/h tehtaan lupaukseen.
Tossa muuten AMS:n mittauksia W123 300 D:lle vuodelta -82:
161,4 km/h
0-100 km/h: 16,8 s
0-1000 m: 37,6 s