liuottimen kestävä liimamassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

liuottimen kestävä liimamassa

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Tere
Ei vissiin menny ihan oikeaan foorumiin mutta....
Niin olen tekemässä alumiinista koneenosien pesuallasta 100x40x30cm. Päätypalat olen kiinnittänyt poppareilla ja haeskelen (ennenkuin tartun Tiggiin), josko löytyisi sellasta liimamassaa joka kestäisi liuottimet ja tarvittaessa jopa bensan jolla saisin nuo päädyt tiiviiksi. Tietääkös kukaan ?
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

Polyuretaanimassat/liimat kestävät ainakin oman kokemukseni mukaan kuivuttuaan hyvin liuottimia. Tuotemerkkejä on useita, 3M ja Sica ovat ainakin tunnettuja.
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Neopreeni- tai butyylimassa. Kestää mm. hiilivetyjä, joka tuossa taitaa olla jokseenkin oleellista.
Butyylimassaa ainakin löytyy normaaleina massapatruunoina. Sopii myös kylkilistojen yms. kestävään liimaukseen, mutta hidas kuivuminen (> 12 h) hankaloittaa tuota käyttöä.

Suojakäsineille on aika hyvä käyttösuositus, josta selviää kemiakaaliensieto
Kuva
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Lasikuitukin kestää ainakin bensan, mutta onko sen kestävyydestä parempaa tietoa kenelläkään?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

Mistähän noita Neopreeni- tai butyylimassatuubeja vois kysellä.
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Pyra kirjoitti:Mistähän noita Neopreeni- tai butyylimassatuubeja vois kysellä.
Butyylimassaa löytyy ainakin rautakaupoista tai halpamarketeista.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Oululainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Oululainen »

Jos kerran sellaisen vaivan näet että teet osienpesualtaan itse, hitsaus on ilmanmuuta ainut järkevä tapa kasata allas. Vaikka laittaisit minkälaiset massat tai tiivisteliimat ne alkavat ennemmin tai myöhemmin vuotaa.

Hyvä esimerkki on Sican ja Wurthin liimatiivistemassat. Työmaalla on noita Regon ja Johanssonin sisustamia pikkubusseja, sellaisia taksista tulleita, 3-10 vuotiaita. Niistä joutuu jatkuvasti korjaamaan koritehtaan tekemiä kattoluukkujen, ilmanvaihtoräppänöiden kattovalojen yms. läpivientien tiivistyksiä joita on tehty em. aineilla, ja milläpä korjauksen muulla tekee kuin samalla aineella, muita parempia kun ei ole tarjolla. Tehdasasennukset ovat varustettu oikeilla tiivisteillä esim. kumisilla, jotka kestävät yleensä auton eliniän.

No meni vähän vuodatukseksi mutta ainut jota ehkä voisin harkita olisi lasikuitu mutta ennemmin tiggi, varsinkin jos sellainen on käytössä. Tuleepa samalla pro-ulkonäkö.
sirepaakkari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 30.01.2005 10:01

Viesti Kirjoittaja sirepaakkari »

Epoksiliima on ainoa oikea vaihtoehto.
Vastaa Viestiin