Tere
Ei vissiin menny ihan oikeaan foorumiin mutta....
Niin olen tekemässä alumiinista koneenosien pesuallasta 100x40x30cm. Päätypalat olen kiinnittänyt poppareilla ja haeskelen (ennenkuin tartun Tiggiin), josko löytyisi sellasta liimamassaa joka kestäisi liuottimet ja tarvittaessa jopa bensan jolla saisin nuo päädyt tiiviiksi. Tietääkös kukaan ?
liuottimen kestävä liimamassa
liuottimen kestävä liimamassa
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Neopreeni- tai butyylimassa. Kestää mm. hiilivetyjä, joka tuossa taitaa olla jokseenkin oleellista.
Butyylimassaa ainakin löytyy normaaleina massapatruunoina. Sopii myös kylkilistojen yms. kestävään liimaukseen, mutta hidas kuivuminen (> 12 h) hankaloittaa tuota käyttöä.
Suojakäsineille on aika hyvä käyttösuositus, josta selviää kemiakaaliensieto

Butyylimassaa ainakin löytyy normaaleina massapatruunoina. Sopii myös kylkilistojen yms. kestävään liimaukseen, mutta hidas kuivuminen (> 12 h) hankaloittaa tuota käyttöä.
Suojakäsineille on aika hyvä käyttösuositus, josta selviää kemiakaaliensieto

Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
- Paikkakunta: Oulunseutu
Jos kerran sellaisen vaivan näet että teet osienpesualtaan itse, hitsaus on ilmanmuuta ainut järkevä tapa kasata allas. Vaikka laittaisit minkälaiset massat tai tiivisteliimat ne alkavat ennemmin tai myöhemmin vuotaa.
Hyvä esimerkki on Sican ja Wurthin liimatiivistemassat. Työmaalla on noita Regon ja Johanssonin sisustamia pikkubusseja, sellaisia taksista tulleita, 3-10 vuotiaita. Niistä joutuu jatkuvasti korjaamaan koritehtaan tekemiä kattoluukkujen, ilmanvaihtoräppänöiden kattovalojen yms. läpivientien tiivistyksiä joita on tehty em. aineilla, ja milläpä korjauksen muulla tekee kuin samalla aineella, muita parempia kun ei ole tarjolla. Tehdasasennukset ovat varustettu oikeilla tiivisteillä esim. kumisilla, jotka kestävät yleensä auton eliniän.
No meni vähän vuodatukseksi mutta ainut jota ehkä voisin harkita olisi lasikuitu mutta ennemmin tiggi, varsinkin jos sellainen on käytössä. Tuleepa samalla pro-ulkonäkö.
Hyvä esimerkki on Sican ja Wurthin liimatiivistemassat. Työmaalla on noita Regon ja Johanssonin sisustamia pikkubusseja, sellaisia taksista tulleita, 3-10 vuotiaita. Niistä joutuu jatkuvasti korjaamaan koritehtaan tekemiä kattoluukkujen, ilmanvaihtoräppänöiden kattovalojen yms. läpivientien tiivistyksiä joita on tehty em. aineilla, ja milläpä korjauksen muulla tekee kuin samalla aineella, muita parempia kun ei ole tarjolla. Tehdasasennukset ovat varustettu oikeilla tiivisteillä esim. kumisilla, jotka kestävät yleensä auton eliniän.
No meni vähän vuodatukseksi mutta ainut jota ehkä voisin harkita olisi lasikuitu mutta ennemmin tiggi, varsinkin jos sellainen on käytössä. Tuleepa samalla pro-ulkonäkö.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Su 30.01.2005 10:01