O-Renkaan vaihto
O-Renkaan vaihto
Täytyy nyt sitten kokeilla,o-renkaita vaihtamalla,loppuuko kylmäkäynnistysongelmat.Suodattimen ja siitä lähteviin putkiin helppo homma vaihtaa.Onkos pumpulla joitakin vaihdettavia renkaita,jotka olisi suhteellisin helppo vaihtaa?Mistä löytyy ja miten tapahtuu?
MB 202 c220d-98
aina unohtuu malli.
Tutkin päivällä tuota liitoksia,mistä kirkkaat letkut lähtevät
suodattimelta.Näyttää olevan muovia.Millä lähtee irti?Alla kai o-renkaat?
Ovatko vain painamalla laitettu?
Missäs pumpulla on vaihdettavat renkaat?Joku sanoi jostain
ilmausruuvista pumpussa.Paikka mikä saattais vuotaa?
Tutkin päivällä tuota liitoksia,mistä kirkkaat letkut lähtevät
suodattimelta.Näyttää olevan muovia.Millä lähtee irti?Alla kai o-renkaat?
Ovatko vain painamalla laitettu?
Missäs pumpulla on vaihdettavat renkaat?Joku sanoi jostain
ilmausruuvista pumpussa.Paikka mikä saattais vuotaa?
Suodattimen päältä parilla ruuvilla lukkolevy irti niin letkut lähtee pois suodatinjalasta.
Pumpunpuoleisessa päässä on painettavat lukot.
Joskus joutuu vahtamaan ne kirkkaat putket uusiin että saa ilmavuodot asettumaan.
Muokkaa käyttäjätietoja niin että autosi malli näkyy allekirjoituksessa, niin ei haittaa vaikka se jää erikseen mainitsematta kun kysyt jotain.
Pumpunpuoleisessa päässä on painettavat lukot.
Joskus joutuu vahtamaan ne kirkkaat putket uusiin että saa ilmavuodot asettumaan.
Muokkaa käyttäjätietoja niin että autosi malli näkyy allekirjoituksessa, niin ei haittaa vaikka se jää erikseen mainitsematta kun kysyt jotain.

wiimax.fi
Ilmavuoto
Kyllä nuo avasin pari ruuvia suodattimen päältä.Ilmeisesti ovat jonkun verran tiukat nuo liittimet reikiinsä?Täytyy käyttää voimaa.Vähän ajattelin,et mitä tuolla mustalla "metalliläpyskällä" on muuta virkaa,kuin alipaineletkun kannattaminen.
Pumpun päässä näyttää olevan jonkunlaiset "muovilukitsimet"
Täytyyköhän tuoda varalle ehjät?Aikaa päälle voivat olla kovettuneet ja hajoavat
käsiin vaihdettaessa.
Kyllä putkissa on ilmaa tai tyhjää,melkein heti auton sammutettua.
Ei kuitenkaan tee häiriötä muuta kuin kylmänä.Laajeneeko paikat niin paljon
lohkolämmittimellä?
Pumpun päässä näyttää olevan jonkunlaiset "muovilukitsimet"
Täytyyköhän tuoda varalle ehjät?Aikaa päälle voivat olla kovettuneet ja hajoavat
käsiin vaihdettaessa.
Kyllä putkissa on ilmaa tai tyhjää,melkein heti auton sammutettua.
Ei kuitenkaan tee häiriötä muuta kuin kylmänä.Laajeneeko paikat niin paljon
lohkolämmittimellä?
Eikös se ole enemmänkin siitä kiinni että o-rengas kuluu kun se pääsee koneen käydessä vähän "nitkuamaan" liitoksessa. Itelläni oli ainakin noi vanhat o- renkaa jo ihan neliön muotoseks paikkapaikoin kulunu. Paikallinen diesel huolto sano että ovat joskus kokeilleet noita tarvike o-renkaita huonoin tuloksin, mutta onhan noitakin varmaan eri laatusia.
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
just näin,eikä se mersu niitä renkaita itse tee,ettei vain osta skekalta.TEREAki P kirjoitti:Kyllä ainaki meirän tarvikerenkailla on kestänyt!!
Niitä kun käytetään vähän kalliimmissakin laitteissa, mitä nämä meidän mersun ropposet. Riippuu täysin siitä, onko renkaat oikeasti öljynkestäviä vai jotain vesilaitoksen renkaita......
Mihin se sieltä liikkuu jos saman kokoinen o-rengas laitetaan paikalleen.Pyra kirjoitti:Eikös se ole enemmänkin siitä kiinni että o-rengas kuluu kun se pääsee koneen käydessä vähän "nitkuamaan" liitoksessa. Itelläni oli ainakin noi vanhat o- renkaa jo ihan neliön muotoseks paikkapaikoin kulunu. Paikallinen diesel huolto sano että ovat joskus kokeilleet noita tarvike o-renkaita huonoin tuloksin, mutta onhan noitakin varmaan eri laatusia.
Ei ole yksikään vielä saman vian takia takas tullu.....
Ongelma on se että o-rengas kovettuu ajan oloon ja lämpötilojen vaihdellessa. Ja varmasti on laatuerojakin....
Joku mersupurkaamo??
O-Renkaan vaihto
Täytyy viikonvaihteessa vaihtaa noita renkaita.Suodattimelle saa vaihdettua
suhteellisin helposti.Pumppu on vähän pahassa paikkaa.Onkos nämä
pumpun päässä letkuliitokset,johon renkaan vaihdetaan?Näyttää olevan jonkinlainen muovisokka lukitteena.Saakohan ehjänä auki?
Pian sitten pitäs nähdä,vaikuttaako mitään.
Luulisi sinne vikamuistiin jäävän jotain tietoa?Täytys käyttää veholla.
Syksyllä syttyi epc-merkkivalo ensi kerran.Ei sammunu oikein heti lämpöisenäkään.Syy oli silloin selvä.Polttoaine pääsi niin vähiin,et hörppäs varmaan ilmaa.Tankkauksen jälkeen sammui.Oliskos jotenkin voinut jäädä kummittelemaan vikamuistiin?
Toinen on sanonut toista,toinen toista.
Vaikuttaako esim.kierrätysjärjestelmä tuon epc-valon syttymiseen?
Entä imuilman tai polttoaineen määränsäätö?
suhteellisin helposti.Pumppu on vähän pahassa paikkaa.Onkos nämä
pumpun päässä letkuliitokset,johon renkaan vaihdetaan?Näyttää olevan jonkinlainen muovisokka lukitteena.Saakohan ehjänä auki?
Pian sitten pitäs nähdä,vaikuttaako mitään.
Luulisi sinne vikamuistiin jäävän jotain tietoa?Täytys käyttää veholla.
Syksyllä syttyi epc-merkkivalo ensi kerran.Ei sammunu oikein heti lämpöisenäkään.Syy oli silloin selvä.Polttoaine pääsi niin vähiin,et hörppäs varmaan ilmaa.Tankkauksen jälkeen sammui.Oliskos jotenkin voinut jäädä kummittelemaan vikamuistiin?
Toinen on sanonut toista,toinen toista.
Vaikuttaako esim.kierrätysjärjestelmä tuon epc-valon syttymiseen?
Entä imuilman tai polttoaineen määränsäätö?
"Syksyllä syttyi epc-merkkivalo ensi kerran...Polttoaine pääsi niin vähiin,et hörppäs varmaan ilmaa...Oliskos jotenkin voinut jäädä kummittelemaan vikamuistiin?..."
Vika jää muistiin muttei sen vikamuistissa oleminen aiheuta mitään ongelmaa jälkeenpäin.
Ne muovisokatkin pysyvät ehyinä kun olet kärsivällinen.
Vika jää muistiin muttei sen vikamuistissa oleminen aiheuta mitään ongelmaa jälkeenpäin.
Ne muovisokatkin pysyvät ehyinä kun olet kärsivällinen.
wiimax.fi
Re: O-Renkaan vaihto
ota suosista imusarja irti paljon helpompi työskennellä.TEREPetromax kirjoitti:Täytyy viikonvaihteessa vaihtaa noita renkaita.Suodattimelle saa vaihdettua
suhteellisin helposti.Pumppu on vähän pahassa paikkaa.Onkos nämä
pumpun päässä letkuliitokset,johon renkaan vaihdetaan?Näyttää olevan jonkinlainen muovisokka lukitteena.Saakohan ehjänä auki?
Pian sitten pitäs nähdä,vaikuttaako mitään.
Luulisi sinne vikamuistiin jäävän jotain tietoa?Täytys käyttää veholla.
Syksyllä syttyi epc-merkkivalo ensi kerran.Ei sammunu oikein heti lämpöisenäkään.Syy oli silloin selvä.Polttoaine pääsi niin vähiin,et hörppäs varmaan ilmaa.Tankkauksen jälkeen sammui.Oliskos jotenkin voinut jäädä kummittelemaan vikamuistiin?
Toinen on sanonut toista,toinen toista.
Vaikuttaako esim.kierrätysjärjestelmä tuon epc-valon syttymiseen?
Entä imuilman tai polttoaineen määränsäätö?
O-renkaan vaihto
vaihdoin o-renkaat suodatinpään letkuihin.Pumpun päässä tuli kuitenkin vähän ongelmaa.Vaikka kuinka varovasti koitin avata lukkoa,hieman lohkes
mustasta muovista palaa.
On pakko tuoda varalle uudet,ettei tarvitse autoa seisottaa pitkään.Eikös nuo pitäisi lähteä ylös vetämällä pumpun päästä?Sen jälkeen,kun on ottanut valkoisen muovisokan pois ja kammennut mustia muoviliuskia sivulle?
Ohjekirjan mukaan suodattimen kiinnikepultissa on kaksi o-rengasta.En kyllä keksi,kuin toiselle paikan?
Jonkun verran menee ilmakuplia pumpulle päin auton käydessä.
Ei sinänsä tee häiriöö mitenkään.Jostain saa ilmaa,mutta mistä?
Täytyy hakea nuo uudet muovipäät pumpun liitokseen.
Jos nyt kokeilis vaihtaa sinnekin o-renkaat.
Sitten täytyy melkein käyttää testerissä,jos ei tuota tulosta.
mustasta muovista palaa.

On pakko tuoda varalle uudet,ettei tarvitse autoa seisottaa pitkään.Eikös nuo pitäisi lähteä ylös vetämällä pumpun päästä?Sen jälkeen,kun on ottanut valkoisen muovisokan pois ja kammennut mustia muoviliuskia sivulle?

Ohjekirjan mukaan suodattimen kiinnikepultissa on kaksi o-rengasta.En kyllä keksi,kuin toiselle paikan?
Jonkun verran menee ilmakuplia pumpulle päin auton käydessä.
Ei sinänsä tee häiriöö mitenkään.Jostain saa ilmaa,mutta mistä?
Täytyy hakea nuo uudet muovipäät pumpun liitokseen.
Jos nyt kokeilis vaihtaa sinnekin o-renkaat.
Sitten täytyy melkein käyttää testerissä,jos ei tuota tulosta.
kuulemma (diesel huollon kommentti) sitä ilmaa saa "jonkunverran"
siinä kulkea. Itelläni tuo hommeli kyllä pelasti kylmäkäynnistys probleemat.

SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
O-renkaan vaihto
no perskele!No empä huomioinut moista,et vaan valkoinen sokka sisään!
Tilasin uudet varmuuden vuoksi.Tulevat liittimineen kaikkineen sisältäen myös letkut.Ei pitäis ainakaan tästä jäädä kiikastaan.
Suodattimen päässä ei ainakaan ollut pahan näköiset o-renkaat.
Katsotaan nyt sitten,mitä on pumpun päässä.
Onko kenties jossain jokin lämpötilantunnistin,joka vois olla sökönä?Kun kerran johdon päästä starttaamalla pärähtää oireetta käymään.
Entäs kierrätysjärjestelmä?Vaikuttaako kuinka päästöihin?
Katsastuksessa arvot olivat siinä sallitun rajoissa.Tosin nyt talvella on tullut ajettua lyhyttä pätkää,voi olla hieman tukossa.
Tilasin uudet varmuuden vuoksi.Tulevat liittimineen kaikkineen sisältäen myös letkut.Ei pitäis ainakaan tästä jäädä kiikastaan.
Suodattimen päässä ei ainakaan ollut pahan näköiset o-renkaat.
Katsotaan nyt sitten,mitä on pumpun päässä.
Onko kenties jossain jokin lämpötilantunnistin,joka vois olla sökönä?Kun kerran johdon päästä starttaamalla pärähtää oireetta käymään.
Entäs kierrätysjärjestelmä?Vaikuttaako kuinka päästöihin?
Katsastuksessa arvot olivat siinä sallitun rajoissa.Tosin nyt talvella on tullut ajettua lyhyttä pätkää,voi olla hieman tukossa.
O-renkaan vaihto
nyt on sitten o-renkaat vaihdettu.Tulivat noitten letkujen mukana.
Eihän siellä ollut kuin yksi rengas molemmissa päissä.Nyt ei enää mennyt
ilmakuplia käydessä,kuin ennen.Vaihdoin vielä kovettuneet ylivuotoletkut.
Olikos sulla Pyra vastaavia ongelmia kylmäkäynnistyksessä?
Vaikuttiko lohkolämmitin mitään?
Huomenna on vielä senverran pakkasta,ettei pääse kokeileen
ilman lämmittämistä,jatkuuko oireet.Sitten täytyy taas miettiä,mistä vikaa seuraavaksi haetaan.
Eihän siellä ollut kuin yksi rengas molemmissa päissä.Nyt ei enää mennyt
ilmakuplia käydessä,kuin ennen.Vaihdoin vielä kovettuneet ylivuotoletkut.
Olikos sulla Pyra vastaavia ongelmia kylmäkäynnistyksessä?
Vaikuttiko lohkolämmitin mitään?
Huomenna on vielä senverran pakkasta,ettei pääse kokeileen
ilman lämmittämistä,jatkuuko oireet.Sitten täytyy taas miettiä,mistä vikaa seuraavaksi haetaan.
Jep, kun oli lohkolämmittimessä puol tuntia niin lähti käyntiin heti, muuten sai sahaa akun tyhjäks, välillä lähti välillä ei.
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
O-renkaan vaihto
yhdellä tutulla oli ollut eemelissä vähän vastaavaa vikaa,ei kuitenkaan
ihan samanlaista ,kuin meikäläisellä.Jos oli ollut jyrkässä mäessä,olikohan nyt nokka ylös vai alas,ei ollut lähtenyt toisinaan käymään.Jokin paikka oli vuotanut alapuolelta ulospäin.Veholla oli sanottu,et uusi pumppu.Vika oli kuitenkin korjaantunut o-renkaita vaihtamalla.Kuparirenkaita oli uusittu kans johonkin.Omaa en ole vielä tutkinut,mistä moiset löytyy.Täytyy vielä ottaa
pohjapanssari pois ja tutkia alapuoleltakin.En kyllä ole näkyvää vuotoa havainnut.Ilmaa voi tietysti saada pienestäkin.
Mulla on kyllä kylmänäkin(ilman lohkoa )lähtenyt käymään
hyvin,ei ole tarvinnut sahata.Vaikkakin kirkkaat putket näyttävät tyhjenevän.
Eli käymään lähtee,mut käy epätasaisesti ja epc merkkivalo syttyy.
Käynnistäessä uudestaan,valo sammuu ja kone "yskii" vielä noin 6-7 sek.
Jotenkin sellainen muistikuva,et tuo merkkivalo alkoi syttyä
suodattimen vaihdon jälkeen.Tosin myös sää alkoi kylmeneen silloin.
Suodatin on alkuperäinen ja mukana tullut o-rengas vaihdettu.Samaan aikaan vaihdoin myös auton alle suotimen.Oli muuten helv....kallis.On varmaan tarkoitettu kestämään koko auton ikä.
ihan samanlaista ,kuin meikäläisellä.Jos oli ollut jyrkässä mäessä,olikohan nyt nokka ylös vai alas,ei ollut lähtenyt toisinaan käymään.Jokin paikka oli vuotanut alapuolelta ulospäin.Veholla oli sanottu,et uusi pumppu.Vika oli kuitenkin korjaantunut o-renkaita vaihtamalla.Kuparirenkaita oli uusittu kans johonkin.Omaa en ole vielä tutkinut,mistä moiset löytyy.Täytyy vielä ottaa
pohjapanssari pois ja tutkia alapuoleltakin.En kyllä ole näkyvää vuotoa havainnut.Ilmaa voi tietysti saada pienestäkin.
Mulla on kyllä kylmänäkin(ilman lohkoa )lähtenyt käymään
hyvin,ei ole tarvinnut sahata.Vaikkakin kirkkaat putket näyttävät tyhjenevän.
Eli käymään lähtee,mut käy epätasaisesti ja epc merkkivalo syttyy.
Käynnistäessä uudestaan,valo sammuu ja kone "yskii" vielä noin 6-7 sek.
Jotenkin sellainen muistikuva,et tuo merkkivalo alkoi syttyä
suodattimen vaihdon jälkeen.Tosin myös sää alkoi kylmeneen silloin.
Suodatin on alkuperäinen ja mukana tullut o-rengas vaihdettu.Samaan aikaan vaihdoin myös auton alle suotimen.Oli muuten helv....kallis.On varmaan tarkoitettu kestämään koko auton ikä.
