Tilanne on seuraava. (MB W123, 230E, -84)
Huomasin kaksi viikkoa sitten, että lämmöt olivat koholla. Ajattelin, että jäähdyttäjä saattaa olla tukossa, koska alavesiletku ei tuntunut lämpöiseltä, verrattuna ylempään. Laitoin järjestelmään jotain puhdistuslitkua. Huuhdellessa syyläriä, vesi virtasi iloisesti läpi. Lämpöongelma katosi hetkeksi ja palasi ja katosi taas. Lämmöt (87? termarilla) kohosivat noin 95 asteeseen ja laskivat puhallin ja lämpöhanat täysillä n. 90 asteeseen.
Ostin uuden termostaatin ja vaihdoin sen tänään. Lämmöt kohosivat koeajolla jälleen. Mutta tein samalla kummallisen huomion... Lämpöjen ollessa taas noin 95 asteessa, satuin jostain syystä sammuttamaan auton ajovalot...ja katso, lämpömittarin viisari liikahti valokatkaisijan liikkeestä osoittamaan termostaatin vastaavaa lämpötilaa.
Jatkoin koeajoa samoin tuloksin. Valot päällä viisari kohoaa liikaa ja kun valot sammuttaa, viisari putoaa "oikeaan" arvoon, jos se sitten on oikea... Mitä ihmettä täällä tapahtuu? Onko jollain palstalaisella samoja kokemuksia tai vinkkejä/neuvoja?
Myös polttoaineviisari liikahtelee lämpöviisarin tahdissa suhteessa valokatkaisijaan.
Nimimerkillä "Tämä se tästä vielä puuttui"
lämpöongelma(ko) ?
..
Taitaapi olla vain mittariston takana olevassa pistokkeessa pientä kosketushäiriöä...
Minulla tekee myös 123:ssa joskus lämpömittari omia temppujaan. Nyrkillä kun lyö kojelautaan, niin taas toimii niin kuin pitääkin.
Mittariston takana olevaa töpseliä kun heiluttelee, niin se vaikuttaa myös asiaan..
Minulla tekee myös 123:ssa joskus lämpömittari omia temppujaan. Nyrkillä kun lyö kojelautaan, niin taas toimii niin kuin pitääkin.

w115,123,124,126,210 yms.
Kiitos vastauksesta
Yritin tuossa taannoin irroittaa mittaristoa, saadakseni mittarivalot palamaan. Olen silloin saattanut nykiä vääriä paikkoja. Mittaristoa en kylläkään saanut irti. Luovutin leikin tuolloin kesken ja sitten kaikeksi riemuksi mittarivalot alkoivat (mittaristoa revittyäni) palamaan. Mittariston muovipleksikin halkesi...tana.
XXX
XXX