Kuinka paljon rahaa olet käyttänyt huoltoihin/korjauksiin?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

En onneksi olekkaan ainut, jolla kakkosneloseen on rahaa uponnut :)
Omaani on vaihdettu viimeisen 6kk sisällä:

- Hehkurele
- Taka-akselin puslaremontti
- Alapallot
- Raidetangon päät
- Takajarrusatula
- Moniurahihna ja kiristin
- Kampiakselin etustefa
- Kaikki perushuollot (öljyt, suodattimet)

Nämä yhteensä ~900€

Lisäksi rahaa on uponnut esim 18" vanteisiin, madallusjousiin, ikkunatummennuksiin ym. ~1600€

Eli kokonaisuudessaan saldo ~2500€ (joista kuitenkin korjauksiin ja huoltoihin tuo 900€)
Eli ei se vissiin nyt kuitenkaan niin hirveästi ole :?:
Aiemmin sanoin rahaa palaneen "kymppitonnin" verran, mutta tarkemmin laskeskeltuna suurin osa siitä on palanut ns. varusteluun...

Kilsoja on kertynyt n.20000 ja näiden korjausten jälkeen auto tuntuu taas toimivan luotettavasti :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

About neljän ensimmäisen vuoden aikana ei mennyt paljoa, uus laturi + etuputki + jarruosaa + raidetankoa etc. tarvi hankkia ja uudet vanteet + renkaat. Mutta mitä on mennyt viimeisen puolen vuoden aikana, nousee melkein kylmä hiki otsalle...

- pikkusälään 1350€ (Saksasta)
- erinäiseen sälään 350€ (Suomesta)
- maalaukseen yli 1000€
- laturi+hihnapyörä+öp-anturi+moniurahihna ~300€
- pari sarjaa uusia renkaita + vanteet ~1550€
- zebranoboksia ja keskuslukitusta ~150€
-----------------------------------------------------
Siis ainakin 4700€ + maalit / öljyä ja kaikennäköstä muuta pientä kivaa -> about 5000€ :o

Ja vaikka kaikessa on vielä yritetty säästää; kimppatilaus Saksasta halvimmalla rahdilla, Klokkerholmin peltejä ja Motonetin osia alkuperäisten sijaan, puolihuolimatonta maalausta puolitutulla puolilaillisesti, laturi autosähkötukusta alennuksineen, molemmat rengassarjat huomattavalla alennuksella ja vanteetkin olivat lähes halvimmat, mitä löytyi ja itse on tullut taiteiltua jo monta remonttia...
Eikä auto vieläkään ole kovin häävissä kunnossa, kytkinremppa tekemättä, moottorista vuotaa öljyä, venttiilinnostajat / venttiilivarren kumit / jakoketjun sälöineen vois vaihdattaa, pakoputken keskiosa (vaihtoehtoisesti koko putki) on kohta vaihdon tarpeessa, vesipumppu lienee vielä alkuperäinen, bensapumppu brokaa ihan varmaan lähiaikoina, iskarit ja jouset menevät myös vaihtoon puhumattakaan moottorin tukityynyistä ja iskareista, uus radio ja kajarit olis kova juttu, kuljettajan penkki tarvis ryhdistää ja kaikki penkit uudelleenverhoilla alkuperäisellä veluurilla, lisäksi kaikkea muuta pikkusälää on tilauslistalla jo liki 300€:lla, uudet takavalot tarvis kans, muita tuningosia unohtamatta... Eli äkkiä niistä viiden tonnin yksilöistä tulee 10-15k€:n autoja.... :P
Mutta eipä sillä kympillä vieläkään kovin hääviä Mersua saa, jonkun ruppasen C180:sen, loppuunajettuun Väykkyyn joutuu laittaa useamman tonnin lisää ja hyväkuntoiset W140:set on 15k€ ylöspäin. No nätin ja hyväkuntoisen W/S124:sen mukavilla varusteilla sillä kympillä saisi, mutta niitähän on jo kaikilla... :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Onhan tuohon W203:seen mennyt, mitä nyt auto ollut vain 15kk ja itse ajanut 15000km yhteis kilometrien ollessa nyt 67000km.

Hintojahan en muista, mutta laitettu on:

Takuuseen

-Kaksoismassavauhtipyörä
-Kytkinlevy
-Uusi kardaani

Omaan laskuun

-Termostaatti koteloineen, veholla
-Kallistuksenvakaajan tukitangot eteen, yksityisellä
-Vaihdelaatikkoa rempattu, yksityisellä
-B huolto, yksityisellä
-Alumiinivanteet 17", kesärenkailla, rengasliike
-Nastarenkaat, rengasliike
-Kumimatot jalkatilaan, KL
-Roiskeläpät eteen, Veholla
-Ohjaustehostajan öljyä purkki, josta hieman itse lisätty, Veholta
-10 Cd:n boksi soittimineen,veholta, asennus yksityisellä

Jokainen voi arvata että on tullut maksamaan, ehkä se avensis olisi tullut edullisemmaksi, mutta tähdestä sitä näköjään on valmis maksamaan.

Saa sit nähdä onko tämä uudempi W203 facelift malli laadukkaampi, jos seuraavaksi, kun auton vaihto tulee ajankohtaiseksi, semmoinen tulisi hankittua.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Mennyt on...!

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Joo, omalla mersulla ajettu 370000km (230E W124)! :D
Laitettu on jonkun verran! :o Itekkään en muista hintoja, mut eipä niitä jälkeenpäin kannata miettiäkkään! :D

Eli: (viim.1vuosi)

- Ruosteiden poisto+puskureiden ja korin maalaus = 600e
- Virranjakajan kansi
- Tulpat+tulpan johdot
- Alatukivarret 2kpl

Viimeset 4vuotta: (lisäksi)

-Hydr.vent.nostimet
-venttiilin hatut
-kannen tiiviste
-pakoputkisto
-laturi
-akku
-tuulilasin pyyhk. moottori
-bensaletku
-moottorin tyynyt 2kpl
-uudet talvi+ uudet kesärenkaat
-jouset+ iskarit
-alapallot (muistaakseni eteen vai olikohan kaikki) :?

Siinä noin nopeesti muisteltuna... tais olla kaikki... :)
PLUS:

Pienessä töyssyssä mennyt:
-umpio
-maski
-puskuri :D :D :D

PLUS:

Tuninkiin mennyt "joitakin" satasia, mut ei mahottomasti, sillä isommat jutut on edessäpäin....! 8) :D

Kilometrejä tulee vuodessa noin 65000km ja suurin osa niistä kaupungissa!
Takakontissa pari sataa kiloa romua ja työkaluja..... vauhti... sitä pitää olla 8) :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Unohtu!

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Tosiaan... tavalliset huollot tietty.... eli öljyt ymsyms..... :D

Ja mp3 jnejne...... :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Eihän tämä minulle kuulu, mutta ajatko todellakin BENSALLA 65000km/vuosi :?: :shock:
Kallista lystiä :!: :!: :?:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Kyllä vain!

Viesti Kirjoittaja meze1 »

:D Tyhmää touhua, mut tuli sillo 4 vuotta sitte hankittua ja sillo olin toisenlaisissa hommissa ja en tarvinnu autoa niin paljon, joten en oo raaskinu luopua! :D
Enkä usko, että tulen enää ajamaan niin paljon parin vuoden päästä, joten en viitsi ees taas vaihdella bensasta diisseliin...!

Menee mitä menee ja sitäpaitsi :shock: käytän 98e bensaa, eli kalliinpaa :shock:

pääasia et auto liikkuu rivakasti...! :D :D :D
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Itselläni on 96 vuoden E290 td, olen omistanut hänet reilun vuoden ja ajanut sillä 80 000km ja keskustelun innoittamana aloin oikein miettimään mitä olen laittanut autoon..

-Moottoriöljyt + suodatin 5 kertaa = 300e
-peräoljyt = 20e
-Laatikko öljyt = 60e
-pyyhkijänsulka 2 kpl = 20e
-Kallistajanvakaajan välitangot = 20e
-2 keulakoristetta ( ja tekijän hampaat ,kunhan saan kiinni )= 50e

Siinä oli korjaukset yht: 420€ +tähdet keulaan ,mielestäni aika vähän ajomäärään nähden!!!
Hintaan tietysti vaikuttaa se että teen kaikki huollot ja korjaukset itse.
Öljyissähän aina voisi säästää pidentämällä vaihtoväliä ja huonontamalla laatua,mutta parempi antaa hänelle vain parasta ja riittävän usein.

En kyllä uskokkaan että mikään muu merkki tarjoaa yhtä edullisia,luotettavia ja vielä nautinnollisia kilometrejä kuin tähdellinen auto. Joskus omistin Volvon ja jouduin ottamaan vanhan pappa-tunturini käyttöön kun "auto" oli aina tallissa levällään.

Ja sitte vielä nissantoyota -"miehet" haukkuu Essolla W210 heikoksi mallisarjaksi, (timppa ei ymmärrä)....taitaa vaan v''''''''''a kun ei itse pysty ostaan autoa. 8)
Avatar
Classic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 28.09.2004 20:51

Viesti Kirjoittaja Classic »

W202 bensa, aj.96tkm, ollut vasta puoli vuotta:
- vaihdettu kerran öljyt, suodattimet, tulpat koko paketti alle 100e
- työ pääosin itse
- osat Motonet
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

No tossa kaikki kulut vuoden 2005 osalta:

http://files.bighosting.net/gc26653.jpg
http://files.bighosting.net/jz26654.jpg

tänä vuonna mennyt autoiluun vähän reilu 1600e kun päälle lasketaan auton pesut ja pissapojan nesteet mitä en ole jaksanut kuluiksi enää laskea...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Joku muukin taisi hieman "eksyä" aiheesta, niin onhan sitä ollut esim, noilta osin,

Renkaat ja vanteet on ollut heikko kohta, vanhaa rahaa on palanut yli 100 tonnia niihin, nythän ne rupeaa olemaan kohtuu hintaisia, ja hinnat alella, mutta kun se rumba alko vuonna xx melkein joka talvelle ja kesälle uudet alut ja renkaat, eikä puhuttu kottikärrynpyöristä.

Mersun vanteisiin ja renkaisiin lyhyemmällä aikavälillä v. 2000 - 2005 alku mennyt 7569 € , vanhaa mummonmarkkaa 45000 vanhoista takuukuiteista on helppo laskea. Melkein kaikissa käytetty yhtä ja samaa rengasliikettä, tuntevat jo liiankin hyvin, terveisiä Mikalle :lol:

Hiemanhan niistä vanhoista on aina takaisin myynnissä saanut, mutta hankintahinnasta minimaalisesti :(
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pasi M. kirjoitti:ki + jarruosaa + raidetankoa etc. tarvi hankkia ja uudet vanteet + renkaat. Mutta mitä on mennyt viimeisen puolen vuoden aikana, nousee melkein kylmä hiki otsalle.:
Ja mulla nousee kylmä hiki otsalle, kun saan havaita että sitä on menty investoimaan teinix-ratti W126:een. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aku P kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:ki + jarruosaa + raidetankoa etc. tarvi hankkia ja uudet vanteet + renkaat. Mutta mitä on mennyt viimeisen puolen vuoden aikana, nousee melkein kylmä hiki otsalle.:
Ja mulla nousee kylmä hiki otsalle, kun saan havaita että sitä on menty investoimaan teinix-ratti W126:een. :twisted:
Jaaha, Aku käräytti kaverin ratista :twisted: Niin, varsinkin kun tarjolla on myös aitoa ja alkuperäistä nahkarattia, jonka onnistuin saamaan vieläpä alkuperäisestä vuosimallista. Ei ole 50 ekkua paha hinta, nahkaäijä ottaisi varmastikin enemmän vanhan uudelleen ompelemisesta. Mutta nämähän eivät aina osu joka hemmolle oikeaan ja aikaan ja oikeassa paikassa. Mutta voi sanoa, että MB-Klubin jäsenmaksu tuli tuolla kontaktilla tienattua pariksi vuodeksi etiäpäin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Saldoa 130 000km - 185 000km:

Radioon uusi johtosarja 20€.

Tietokone valitti, että käsijarru on päällä ja piti kauheaa huutoa ajon aikana, vaikka käsijarru ei ollut päällä. Korjaus noin 100€.

Akku uusittiin ihan vain sen vuoksi, että Webasto tuli ja piti saada uusi akku. Vanhallakin olisi pärjännyt, mutta tulipahan laitettua. Tutun firmassa omakustannushinta meille, joten se oli aika pieni investointi.

Yksi polttimo eteen ja kaksi taakse. Öljyn vaihdot.

Pennut potkivat koulun pihalla oven hajalle, vakuutukseen ja omavastuu 100€. Uusi ovi paikalleen ja kaikki vanhatkin naarmut paikattiin eli auto oli kuin uusi kun sain sen takaisin. Ei naarmun naarmua. :)

+ huollot.

Siinä kaikki! Nyt ei esimerkiksi ole viimeisen 20t km aikana ollut yhtään mitään vikaa. Aivan loistoyksilö.

On muuten myynnissä. Ajonautintoa ja luotettavia kilometrejä tiedossa. :)
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: Kyllä vain!

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

meze1 kirjoitti: pääasia et auto liikkuu rivakasti...! :D :D :D
Niinpä. Eihän sitä hyvästä kannatakkaan luopua vaikka vähän maksaakin. :)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:...nahkaäijä ottaisi varmastikin...
Varmasti ottaisikin, sompaillessa revennyt nahka vaatii kohtalaisen isohkon preparaation.
Vai että 50 juuron budjettihankinta; no mitä muuta voisi odottaa mieheltä, jolla on Ässässä Walkerin putki ja Hankookin akku...

Ps. Noita nahkaratteja on Ebay pullollaan. :twisted:

Ja asiaakin. Ylläolevalle meikäläisen listalle voipi lisätä vielä Boschin 100Ah akun, ratin, takavalot ja hainpa viikonloppuna uudet Bremin tulpanjohdot + ilmanputsarin mallia Made in Germany. Siis vaivaiset ~450€ / 3kk, eli aikas vähällä on nyt mennyt. :P

Edit: Ja monitoimiviiksi ja jotain muuta pientä sälää...
Viimeksi muokannut PM, Ma 07.02.2005 16:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pasi M. kirjoitti: Varmasti ottaisikin, sompaillessa revennyt nahka vaatii kohtalaisen isohkon preparaation.
Ja ratistahan tässä vielä puhutaan, toivottavasti. Puhutaanhan? :twisted: :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JukkaH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 746
Liittynyt: To 18.09.2003 00:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Nykyiseen mersuun... Dieselin lisäksi on vaihdettu öljyt ja suodattimet.. ei muita kuluja tähän mennessä.

Tosin tänään tuli niskatuen suojat 10€/pari :wink:


5tkm olen kerennyt vasta ajella.
W124 300D autom. -86
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

Rahaa on palanut

Viesti Kirjoittaja Rikí »

Omistamaani 124 coupé mersuun on uponnut rutkasti euroja.

Keväällä merkkihuollossa etukulman ruostevaurion korjausta, iskarin vaihto n. 500 € koko homma. Vähän ajan päästä tuosta, hajosi sähköikkunan nostin katsastussedän toimesta ja eikun huoltoon, 70 € nostimen korjaus. Mitähän vielä, pakoputkisto kokonaan uusiksi? :x :cry:
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

No onhan niitä euroja jo pikkusen palanut

- koko sytytysjärjestelmä uusiksi 300 €
- oikea alapallonivel 50 €
- uudet renkaat 235/45-17 500 €
- kaukovalojen sähkörele 2 € ( :lol: )
- +kaikki korjaamokulut noin 400 €
- +katsastussetien palkat noin 150 €

eli noin about 1400 euroa on jo mennyt.....

.......eikä vielä tulevaisuudessa lopu korjaukset kesken

- pakoputkiston "pässinmunat" vuotavat ja essolla noitten huhuttiin maksavan 500 euroa
- kattoluukku ei aukea joten jotain kai sillekin pitäis tehrä (mun tuurilla korjaamokulut jotain 1500 euroa :lol: )
- vasen sumuvalo ei toimi
ym ym tavoitteena että korjausten jälkeen auto olis ns virheetön joten varmaan noita korjauksia tupsahtaa lisää :roll:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

Itse oon koittanu autoa pitää "loistavassa" kunnossa :roll:, summia en oo laittanu merkille, koska sillo vituttaas vaa vielä enemmä :lol:
Mut ei kumminkaa niin että oisin liikaa alkanu makselee.

- Perä ja sen vaihto liikkeessä
- Samalla moottori + vaihteistoöljyt vaihdettu
- muutama satsi tulppia, muistaakseni bosch kolmikärikisiä
- ilmansuodatin muutaman kerran
- molemmat yläpallot tukivarsineen eteen ja vaihto liikkeessä
- joka nurkkaan jarrulevyt ja palat*
- taakse molemmille puolille uudet satulat*
- molemmat käsijarruvaijerit taakse*
- molemmille puolille uudet käsijarruhilkkeet*
- jarrunesteet siinä samalla kun ilmattiin jarrut*

*=Vaihdoin itse autokatoksessa :!: Ei koskaan enää uudestaan ellei oo kunnon hallia :evil:

Sitten muita erilaisia menoeriä

- talvivanteet 17" + kitkanastat
- 2x 225/35 18" ja 2x 255/35 18" kesärenkaat
- tummat projektorietuvalot
- leditakavalot
- lämmönsäädön kromisarja
- ilmastoinninsuulakkeittein kromisarja
- mittariston kromit(hävinny johki :lol: )
- kromiset kahvanpäälliset
- krominen takaluukunkahva

Ja vielä mitä pitäs tässä miettiä tehdä akuuttia:

- Ilmastoinnin kennon vaihto(uusi kenno hankittu)
- uusi tuulilasi ja tiivisteet
- kuskin oven alatiiviste
- alustasarja(tai vain jouset?)
- etupuskurin korjaus ja maalaus
- etukaarien korjaus ja maalaus
- niin ja tarkistaa mikä tuulilasinpyyhkijässä takkuaa

Kyllä siihen taas per**** tahtoo sitä rahaa laittaa enneku itse alkaa olemaan auton kuntoon tyytyväinen. :evil: :lol:

EDIT: Tulipahan prkleen pitkä lista :shock:
- W211 320CDI -
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

220:seen on menny:

Etulattian hitsaus 180 e
Pakoputki 200 e
Tuplapuskuri 100 e
Kerhomerkki 38e
Sulat yhteensä ~80e
Takakontin kahva 18e
Takakontin tähti ~15e
Sisävalo 24e
Pölykapseli 0e
Ovivalon kytkin 10e
Mittarivaijeri 29e
Virta-avain 29e
Avaimenperä 7,5e
Maskin listat 15e
Antenni 15e
Becker radio 109e
Kaiutin 25e
Bitumilevyä 14e
Mp3 soitin 20e
Lämppärin vipu 46e
Ratti 56e
Ovivalon kytkin 10e
Rek.kilven valot 22e
Ohjausiskunvaimennin 32e
takajarrulevyt 30e
jarrupalat 15e
käsijarrukengät 15e
asennusosat 10e
jarruputket 15e^
letkut 15e pari


1199,5 euroa

Lisäksi öljyt (vuotaa tielle), ja autonpesu jokatoinen viikko 6e kerta.

250:

Koritöihin 2000e
jarrut 500e
varamoottori 150e
kaijutinritilä 130e
ratti 40e
loppuja ei muista, mutta varmaan jokunen tonni,
vielä uupuu maalaus, moottori ja verhoilu.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Öökkani
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 04.06.2008 23:57
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Öökkani »

190e:hen mennyt:

taakse jarrulevyt+palat 38e
pyyhkijänsulka 15e
jarrusatula taakse 40e (käytetty)
Alatukivarren ulommat puslat 38e

auton olen omistanut 3 kuukautta.
190E-88 2.0
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Romu maksanut 2000e, siihen huoltoa 1000 eurolla

-Pakoputki 320e
-Moottorin ja vaihteiston kumipuslat (turhaan), n 300e
-Kytkinsylinteri
-Hehkurele
-Seisontajarruremontti
-Jarrunesteen vaihto
-Peräöljyn vaihto
-Vaihteistoöljyn vaihto
-Pyyhkimiä ym. muuta sälää
-Moottoriöljyn vaihto suodattimen kanssa
-Hihna
-Hihnan kiristin
-Jne.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17301
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eli (niille jotka uskaltavat laskea) paljon sinulta on mennyt autosi kanssa keskimäärin rahaa huoltoihin ja korjauksiin sinä aikana kun olet kyseisen auton omistanut?
Viisi kuukautta ja reilut 10000 kilometriä, auton ostettuani tein kattavan huollon.
- Jakohihna, kiristin, moniurahihna, pakkasnesteet, vaihteistoöljyt, ilmansuodatin, moottoriöljy, suodatin.

- Ajovalopolttimo, lasinp. sulka, pesunestettä.
- Uudet kesärenkaat.
- 8 kpl mittarivalopolttimoita.
- Pesunestettä, tummennuskalvot takaosan laseihin.
- Ja vielä kerran lasinpesunestettä.

Yhteensä 400 euroa 50 senttiä.

Lisäksi voi laskea puolen vuoden vakuutusmaksun 61,50 euroa ja käyttövoimaveron niinikään puolelta vuodelta 26,50 euroa, ajoneuvovero 55 (?) euroa.

Yhteensä 543,50 euroa.

Polttoainetta kuluu keskimäärin 5,5 litraa sadalle, 10000 km ja litrahinta 1,3 = 715 euroa.

1258,50 euroa, oiskohan tuossa kaikki ?
Jos lisätään auton ostohinta ollaan noin kolmessa tonnissa.

Kyseinen "auto" on viidelle rekisteröity dieselfarkku, Skoda Felicia -97.
wiimax.fi
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

dealer kirjoitti:
Kyseinen "auto" on viidelle rekisteröity dieselfarkku, Skoda Felicia -97.
ketä kiinnostaa? Ehkä ffp:llä jotakuta..
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tämä se on kanssa siitä metka foorumi, että heti jos joku mainitseekaan jonkun muun merkin, tuomitaan laakista vääräuskoiseksi. Ja väärällä foorumilla kirjoittelijaksi, kuten minut.
Kai sitä täälläkin saa vertailun vuoksi kertoa faktaa myös muusta maailmasta, niin mersumiehet tietää sitten oman autonsa erinomaisuuden..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

Jos minä haluan tietää jonkun muun auton huoltokuluja niin ne kyllä löytyy netin lukemattomilta autoaiheisilta foorumeilta.Tämä on kuitenkin mersuforum eikä mikään mese.fi jossa suviseurapojat esittelee mazdojaan kikkeli pystyssä kokoajan.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1529
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

no joo takaisin aiheeseen.

Molemmilla "työautoilla" tulee liikuttua vuodessa niin monta kilometriä tien päällä että on varmasti tietynlaista mielenrauhaa ostanut sillä että auto on kunnossa eikä tarvi pelätä että jos se vielä tämän reissun kestäisi.

Kuitenkin polttoainekulut , auton arvonlennus ja pääoman korko ja vakuutukset vievät niin suuren osan kokonaiskuluista että muutama sentti per km huoltoon ei ole ollenkaan pahasta varsinkin kun itse tulee tehtyä kaikki paitsi pyöränkulmien säädöt ja isommat moottorirempat.
Ja saapahan seuraava omistaja hyvin pidetyn auton jolla rullaa taas tuhansia kilometrejä.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Taskari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ke 07.02.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Allekirjoituksen pirssi on nyt palvellut noin puolitoista vuotta ja matkaa on taivallettu aika tarkalleen 20tkm.

Perushuoltoihin ja korjauksiin on uponnut tarkalleen 1656,20 euroa tähän päivään mennessä. :roll:

Osa korjauksista on kylläkin ollut hivenen ennakoivia, mutta parempi ehkä niin päin...
Ex. C230K -00
Ex. 230E -91
Vastaa Viestiin