Onko noissa pumpuissa jotain merkittävää eroa? Vaparin pumppuunhan saa lisärikastuksen asennettua.
Mikähän tuollaisen turbopumpun käypä hinta olisi, jos se vaikka sattuisi olemaan myynnissä


Joo niin vaikuttaisi olevan, tunnetaan myös nimellä ARD.paloviita kirjoitti:Käsittääkseni pyrkii tasaamaan käyntiä ja poistamaan nykimistä esim. kiihdytystilanteessa. Järjestelmä lukee moottorin kulmanopeutta hammaskehältä (sama anturi kuin kiekkamittarilla) ja mikäli havaitsee ei-toivottavaa nykimistä, pyrkii tasoittamaan polttoaineen syöttöä säätämällä.
Nykimistä kiihdyttäessä??paloviita kirjoitti:Käsittääkseni pyrkii tasaamaan käyntiä ja poistamaan nykimistä esim. kiihdytystilanteessa. Järjestelmä lukee moottorin kulmanopeutta hammaskehältä (sama anturi kuin kiekkamittarilla) ja mikäli havaitsee ei-toivottavaa nykimistä, pyrkii tasoittamaan polttoaineen syöttöä säätämällä.
![]()
Ei. Kyseinen vempele todellakin vain tasoittaa moottorin nykivää käyntiä. Toiminta on hyvin nopeaa ja säätö voi tapahtua jopa muutamia kertoja moottorin kierroksen aikana. Säädöllä voidaan esim tasoittaa epätasaisen kulumisen johdosta syntyviä sylinterikohtaisia eroja.juhaoh kirjoitti:Nykimistä kiihdyttäessä??
Liittyisiköhän johonkin sutimisen eston yhteyteen?????????
0400677485lassi-s kirjoitti:pistä tuon paikan yhteystiedot jos tiedät, en löytäny koko firmasta mitään tietoaDSL kirjoitti:Kyllä jakajapumppuja muutki osaa laittaa. Esim. HP-diesel melko velho kyseisen pumpun kans.
jep. Ei voi HP:n tekemää jakajapumppua moittia, pelaa kuin unelma.DSL kirjoitti:Kyllä jakajapumppuja muutki osaa laittaa. Esim. HP-diesel melko velho kyseisen pumpun kans.
juudas kirjoitti:jep. Ei voi HP:n tekemää jakajapumppua moittia, pelaa kuin unelma.DSL kirjoitti:Kyllä jakajapumppuja muutki osaa laittaa. Esim. HP-diesel melko velho kyseisen pumpun kans.
Tietenkin turbo sattui natsaamaan kohdilleen niin sekin auttaa asiaa paljon, mutta ei se S2BG heräisi n. 1800 kierroksessa ylipaineen puolelle, jos pumpussa olis jotain mätää... vakiopumpulla nyrkin kokoinen turbo heräsi täyssyötöillä vasta hiukan yli 2000 kierrosen. Meno on kyllä nyt mukavaa kun painetta on hiukan yli 1,5 bar ja silloin lisärikastus on sitten täysillä