Aiheeseen liittyen onko *mitään* keinoa kotikonstein lukea vikakoodeja w202:n (vm 98 ) 38 pin liittimestä ? netistä on tullut etsittyä ja jokaisessa dokkarissa törmää siihen että pitää olla tuhansia maksava multiplexeri edessä ja siitä sarjakaapeli koneeseen.. Kuinka on ? Onko tuohon mitään halvempaa ratkaisua.. pienet kolvailut ei ole ongelma mutta saitteja kun on tonkinut ja sisuskuvia nähnyt noista lootista niin huh huh... on tämäkin pitänyt tehdä vaikeaksi 91 ruiskumitsusta viat sai esille ledillä ja sarjavastuksella
Olen siinä ymmärryksessä että tuon multiplexerin tehtävä on kuunnella kerrallaan yhtä pinniä ja muuttaa can(?) muotoinen data sarjamuotoiseksi ?
Onko niin että vasta w203:ssa on tuo standardi 16 pin liitin ? Omasta autostani en ole tuota liitintä löytänyt vaikka kuinka ratin alta yms olen yrittänyt tutkailla. Tuolla 16 pinnisellä tarkoitan sitä "normaalia" diagnostiikka pistoketta mihin saa tavis halpis lukulaitteen kiinni.
Pari kolme kertaa on veholla pikatestissä käyty ja kohta alkaa yhden laitteen hinta olla kasassa tätä menoa... Jos jollain on halavalla myynnissä laite tuohon niin voisi kiinnostaa.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"