
C123:a vähän tuunattu..
C123:a vähän tuunattu..
w115,123,124,126,210 yms.
Hetken aikaa mietin, miten tuosta saisi vielä rumemman, kunnes sen keksin: vinyylikatto!
Ei tuo muuten ole C123 vaan ihan tavallinen sedan. On vaan pojat tehneet vanhan rodikikan ja hitsanneet siitä kaksiovisen.
-Daaz
Ei tuo muuten ole C123 vaan ihan tavallinen sedan. On vaan pojat tehneet vanhan rodikikan ja hitsanneet siitä kaksiovisen.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Tässä toinen 123, vaikkakin hieman eri tyylisuuntaa edustava: http://www.cardomain.com/memberpage/540753/1
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Jälkimmäinen mielestäni huomattavasti parempi. Raha mennyt hiukan oikeaan paikkaan!
Eka oli melkoinen sekoitus... ei ollu tunnistaa!

Eka oli melkoinen sekoitus... ei ollu tunnistaa!

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jälkimmänen näytti varsin maukkaalta. Kaipaisi kyllä reilusti leveämpiä vanteita kun on noin paljon pullistettu. Nuo pullistukset eivät minun silmääni oikein miellyttäneet mutta helmat ja takapuskurin alla oleva levike näytti todella hyvältä. Istui niinkuin mersun muotoihin.
Muutaman asian tuosta ainakin muuttaisin heti jos olisi oma auto:
-Pitkäcromi puskimet kiinni ja neekerimallit sulatukseen.
-Vakio etuvalot paikalleen
-lisävalot pois etuspoilerista
-leveämmä vanteet
Kylkilistatkin näyttää olevan poistettu. Itsekin olen tuota suunnitellut, mutta kun autosta tulee vaaleampi, niin kylki alkaa todennäköisesti näyttämään jotenkin orvolta ilman listoja. Tiedä sitten....täytyy vielä miettiä asiaa.
Mitäs muut ovat mieltä listojen poistosta?
Muutaman asian tuosta ainakin muuttaisin heti jos olisi oma auto:
-Pitkäcromi puskimet kiinni ja neekerimallit sulatukseen.
-Vakio etuvalot paikalleen
-lisävalot pois etuspoilerista
-leveämmä vanteet
Kylkilistatkin näyttää olevan poistettu. Itsekin olen tuota suunnitellut, mutta kun autosta tulee vaaleampi, niin kylki alkaa todennäköisesti näyttämään jotenkin orvolta ilman listoja. Tiedä sitten....täytyy vielä miettiä asiaa.
Mitäs muut ovat mieltä listojen poistosta?
Amazonissa ehkä, Mersussa se on nolo. Siihen jää se pokkaus rumasti näkyviin, ja takuulla kaduttaa parin vuoden päästä.wildou kirjoitti:Pois vaanPetehri kirjoitti:Mitäs muut ovat mieltä listojen poistosta?niin kun todettu, "clean is mean"
Ehdotan: laita se auto niin alkuperäisen näkäiseksi kun voit, niin ei kaduta koskaan. Ei mitään isoja tähtiä maskiin, ei kuttaperkkapuskureita, ei takaluukkuun tekstejä ("Mercedes", "Merdeces", "Automatic" ja "Tyylitajuton") eikä Gromikaaria (tm). Ja puuratitkin ovat metsureita varten (joilla on röntgenkatse mittaristoon).
Auto on nykyään jo ihan riittävän hieno sellaisenaan. Nuo paritusviritykset menevät nopeasti muodista, mutta alkuperäinen tyyli ei vanhene koskaan.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Ei kannata, jos on mahdollisuus tehdä hienompikin. Hyvin moni asia mikä oli 25 vuotta sitten hienoa, ei todellakaan ole sitä tänään. Megalomaaninen ratti, lypsyjakkarat, oranssit vilkut, metrin maavara, sisäänpäin pokatut helmat, harmaa maskiritilä, parokkivanteet, noin esimerkiksi.Daaz kirjoitti:Ehdotan: laita se auto niin alkuperäisen näkäiseksi kun voit
Kauneus on katsojan korvassa, tietenkin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Katsoin sanakirjasta, ja siellä "kaunis" oli määritelty juuri noin. "Hienon" kohdalla oli kuva alkuperäiskuntoisesta C123:sta.Sivonen kirjoitti:Ei kannata, jos on mahdollisuus tehdä hienompikin. Hyvin moni asia mikä oli 25 vuotta sitten hienoa, ei todellakaan ole sitä tänään. Megalomaaninen ratti, lypsyjakkarat, oranssit vilkut, metrin maavara, sisäänpäin pokatut helmat, harmaa maskiritilä, parokkivanteet, noin esimerkiksi.
Omalle autolle saa tietysti tehdä ihan mitä lystää, mutta jos on sen verran avarakatseisempi, että haluaa autolleen ihailevia muiltakin kuin ammattikoulun putkilinjan ekkuluokkalaisilta, niin alkuperäisella niitä saa paremmin. Nyrkkisääntö nimittäin on, että 90 % dhyyningeistä on mauttomia ja ehkä korkeintaan se joka kymmenes miellyttää silmää (foorumillakin jokunen). Ei kannatä väkisellä vääntää jokaista mahdollista turhaketta autoon, ellei ole oikeasti toimivaa kokonaiskuvaa mielessä. Muodit muuttuvat, tyyli pysyy (ja jos ette usko, niin katsokaa 1980-luvun dhuuninkeja). Miksi ostaa vanha auto, jos haluaa sen näyttävän "uudelta"?
Mutta nythän tämä meni tyhmäksi inttämiseksi, joten kokekaa kätenne vapaiksi. Mutta jos tulette minun autooni ehdottelemaan kirkkaita vilkkuja, Infinity-helmasarjoja, M3-peilejä, Suzukin pesuvateja penkeiksi ja tosi isoa (väh. 35 cm) tähteä maskiin sen tavallisen alle (jolloin voi liimata päähänsäkin toisen nenän), niin haulikko odottaa takaikkunalla.

-Daaz (ja nyt pois tuuning-osastolta

Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Alkoipas tämä topic vähän luistamaan sivuraiteille. No mutta...epk kirjoitti:ihan mielenkiinnosta, daaz, kerro vaikkapa juuri foorumilaisten autoista, mikä on mielestäsi hieno ?, "tuned" siis
En uskalla nimetä mitään yksittäistä laitetta, kun en muista mikä menenkin on, enkä toisaalta ole tarkasti tutustunutkaan kaikkien autoihin. Mutta sanotan noin yleisesti.
Auton korimuunnokset ovat ihan tyylikkäät, jos ne ovat kauttaaltaan linjassa. Jokainen kohta on mietitty yksitellen kokonaisuuden kannalta yhtä huolella kuin ne alkuperäiset yksityiskohdat on tehtaalla mietitty kokonaisuuden kannalta. Jos joka jätkä olisi parempi autosuunniltteija kuin tehtaan omat, niin luulisi kutsun jo kuuluneen Stuttgartiin.
Jos räiskitään valkoisia vilkkuja, kromikaaria ja 29-tuuman vainteita (ja tietysti rälläköidään jouset), niin lopputulos näyttää siltä, kuin olisi yritetty kamalasti tehdä samaa kuin naapurin Teemulla, mutta raha, taito ja etenkään tyylitaju ei ole riittänyt. Jos ei tehdä kunnolla kokonaismuutettua autoa, niin ei jätetään ne oranssit vilkutkin paikalleen. Oranssi on hieno ja pirteä väri.
Käsittääkseni auton thyynaamisen idea on sen personoiminen. Että ei tulisi joka kadun kulmassa vastaan samanlaista. Mutta kun nykyään nimenomaan tulee joka hiton kadunkulmassa vastaan C/S/W123, jossa on kirkkaat vilkut ja rumat ja halvannäköiset vanteet. Mitä personallista siinä on? Ne alkuperäiset aluvanteet on sitä paitsi tosi hienot.
Jos autoa haluaa ihan oikeasti yksilöidä, niin joku hyvä ja tyylikäs (!) jippo toimii aina. Vaikka se yksi punainen C-sarjalainen, jossa on musta (onneksi kiiltävä eikä matta) konepelti. Yksinkertainen idea, mutta aivan tajuttoman hieno. Vaatii tietysti katsojalta 1960-luvun kisayhteyden tajuamista, mutta ei se ole ruma vaikka ei tajuaisikaan. Mutta maalata W123:n maskin ja pyöreiden valojen välit korinvärikseksi ei ole "hyvä jippo"!!!
Ja mitä vielä tulee tuollaiseen isoon tähteen maskissa, niin ottakaa nyt herran tähden silloin se oikea pikkutähti pois. Kaksi tähteä maskissa on tosiaan kuin kaksi nenää päässä. Tosi hienoa. Ja on se iso tähti sinälläänkin ihan kamalan näköinen karmillisessa maskissa, se toimii vain ns. SL-tyylisessä eli leveässä kontekstissa.
Kertauksena vielä: kuvataide on hienoa, ja arvotaidetta kannattaa ostaa kotiin. Mutta jos anoppisi ostaisi öljyvärit, et ripustaisi taulua seinälle. Anoppisi ei ole taiteilija. Ja vaikka autoon voi laittaa vaikka mitä tuuninkisälää, ei välttämättä tarvitse. Jokajamppa ei välttämättä ole autosuunnittelija.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=230772
Tässä vielä varoittava esimerkki. Pahoittelen, jos auton omistaja nyt loukkaantuu. Autohan on aivan kamala. Kirkkaat vilkut (ei koskaan tuossa mallissa alkujaan), tosi-budjetti tykinpuolavanteet, ratti kuin naapurin amispojan Carinassa vm. 1974, Mazdan etupenkit (?!?!?!) ja Mersun erikuosiset takapenkit ja tietysti tummat takalasit (miksi?). Tämä ei tietysti ole mikään thyyning, mutta tuolta ne duunatut auto yleensä näyttävät.
Kysynkin siis: miksi tehdä autosta tuollainen, kun siistissä alkuperäiskunnossa sen ostokysyntä olisi 3-4 kertaista (18-vuotiaat eivät osta isoa dieselmersua). Mitä ihmettä omistaja häviäsi, jos auto olisi tyylikäs? Voisi jopa saada kovemman hinnan myydessä.
Kiitos ja anteeks!
-Daaz
Tässä vielä varoittava esimerkki. Pahoittelen, jos auton omistaja nyt loukkaantuu. Autohan on aivan kamala. Kirkkaat vilkut (ei koskaan tuossa mallissa alkujaan), tosi-budjetti tykinpuolavanteet, ratti kuin naapurin amispojan Carinassa vm. 1974, Mazdan etupenkit (?!?!?!) ja Mersun erikuosiset takapenkit ja tietysti tummat takalasit (miksi?). Tämä ei tietysti ole mikään thyyning, mutta tuolta ne duunatut auto yleensä näyttävät.
Kysynkin siis: miksi tehdä autosta tuollainen, kun siistissä alkuperäiskunnossa sen ostokysyntä olisi 3-4 kertaista (18-vuotiaat eivät osta isoa dieselmersua). Mitä ihmettä omistaja häviäsi, jos auto olisi tyylikäs? Voisi jopa saada kovemman hinnan myydessä.
Kiitos ja anteeks!
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
" ratti kuin naapurin amispojan Carinassa vm. 1974"
Äläs nyt - tähän voi löytyä ihan kunnollinen syykin - sama kuin minulla.
Jos ratti on ostettu vaikkapa vuonna 1978 ja sillä on ajettu esim. 2 000 000km, niin käynee aika hyvin omistajansa käteen...
Oma rattini on Raidin 4-puolainen vuodelta 1986 ja olen ajanut sillä yli kymmenessä autossa jo vähintään 1 000 000km. (osa ammattimaista; piru noita bägejä kun ei voi rattia vaihtaa hienommaksi enää) ja autona tokikin "rallirattiin" sopiva W124 200D (noin 90hp vapari)

/Ana
Äläs nyt - tähän voi löytyä ihan kunnollinen syykin - sama kuin minulla.
Jos ratti on ostettu vaikkapa vuonna 1978 ja sillä on ajettu esim. 2 000 000km, niin käynee aika hyvin omistajansa käteen...
Oma rattini on Raidin 4-puolainen vuodelta 1986 ja olen ajanut sillä yli kymmenessä autossa jo vähintään 1 000 000km. (osa ammattimaista; piru noita bägejä kun ei voi rattia vaihtaa hienommaksi enää) ja autona tokikin "rallirattiin" sopiva W124 200D (noin 90hp vapari)

/Ana
--------------------------------------------
W124 200D ~90++Hp- :-)
W124 200D ~90++Hp- :-)
Omaa autoani pidän ainakin hilllityn tyylikkäänä, mutta olen kyllä samaa mieltä joidenkin kanssa, että kyl niitä tuuninkiautoja tulee joka nurkalla vastaan, notta kyllä alkuperäänen auto alkaa näyttää hienolta. Kirkkaat vilkut on kyl silti aika pieni lisä, mutta todella hyvä. Etenki silti W124 näyttää alkuperäisenä jo todella hienolta..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Tuohon lista asiaan palatakseni....ainakin itselle tulee kaikki muut listat takaisin paitsi oven alalistat joita nykyään en omaan autoon edes pysty laittamaan.
Asian päätin lopullisesti kun katselin kuvia tuosta vanhasta carlsson:in kilpurista mistä listat on poistettu:
http://www.w123-club.de/html/bildergale ... en04/5.htm
http://www.w123-club.de/html/bildergale ... en04/4.htm
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/im ... -280-6.jpg
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/im ... -280-7.jpg
Jotenkin koko autoa alkaa näyttämään ihan kylpyammeelta jos listat on pois.
Muuten kyllä tuo kilpuri näyttää todella hienolta ja kuulostaa vielä hienommalta! Tuossa olis pieni filmin pätkä:
http://www.w123-club.de/html/bildergale ... oup%E9.WMV
Lisää huonompilaatuisia kuvia:
http://www.mb.org.pl/?II=history
http://home.arcor.de/rile/carlsson.htm
Asian päätin lopullisesti kun katselin kuvia tuosta vanhasta carlsson:in kilpurista mistä listat on poistettu:
http://www.w123-club.de/html/bildergale ... en04/5.htm
http://www.w123-club.de/html/bildergale ... en04/4.htm
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/im ... -280-6.jpg
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/im ... -280-7.jpg
Jotenkin koko autoa alkaa näyttämään ihan kylpyammeelta jos listat on pois.
Muuten kyllä tuo kilpuri näyttää todella hienolta ja kuulostaa vielä hienommalta! Tuossa olis pieni filmin pätkä:
http://www.w123-club.de/html/bildergale ... oup%E9.WMV
Lisää huonompilaatuisia kuvia:
http://www.mb.org.pl/?II=history
http://home.arcor.de/rile/carlsson.htm