C123:a vähän tuunattu..

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

C123:a vähän tuunattu..

Viesti Kirjoittaja jarski »

w115,123,124,126,210 yms.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No huh huh. Kaikkee ne keksiii!

Yostahan vois vaikka ottaa mallia tohon omaan projektiiin!!!! :lol:
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Viesti Kirjoittaja wildou »

Juu.. Paljon on autoa laitettu. Omasta mielestäni lopputulos ei tosin ole kovin onnistunut. :roll:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Hmm...tuohonhan on lisättty keskitolppa ja takasivuikkunoita on pidennetty!

Onkohan sille jokin järkeväkin syy ollut??? Tehty sedanista tai jotain?
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

aapuuva

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Iiiiikk !! :shock:
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Tuohon on sekotettu madmaxiä,ritari ässää ja huonoa makua. :shock:
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Hetken aikaa mietin, miten tuosta saisi vielä rumemman, kunnes sen keksin: vinyylikatto!

Ei tuo muuten ole C123 vaan ihan tavallinen sedan. On vaan pojat tehneet vanhan rodikikan ja hitsanneet siitä kaksiovisen.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tässä toinen 123, vaikkakin hieman eri tyylisuuntaa edustava: http://www.cardomain.com/memberpage/540753/1
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jälkimmäinen mielestäni huomattavasti parempi. Raha mennyt hiukan oikeaan paikkaan! :wink:

Eka oli melkoinen sekoitus... ei ollu tunnistaa! :shock:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Viesti Kirjoittaja wildou »

Tämä jälkimmäinen ei herrettänyt edes myötähäpeää, kuten tuo ensimmäinen. Se on jo hyvä merkki se. Pidän joitain kohtia tuosta jälkimmäisestä hienoina. Se on musta, matala ja siinä on kromia. Eihän se auto voi noilla kolmella mausteella hirveän rumaksi mennä. :D
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Jälkimmänen näytti varsin maukkaalta. Kaipaisi kyllä reilusti leveämpiä vanteita kun on noin paljon pullistettu. Nuo pullistukset eivät minun silmääni oikein miellyttäneet mutta helmat ja takapuskurin alla oleva levike näytti todella hyvältä. Istui niinkuin mersun muotoihin.

Muutaman asian tuosta ainakin muuttaisin heti jos olisi oma auto:
-Pitkäcromi puskimet kiinni ja neekerimallit sulatukseen.
-Vakio etuvalot paikalleen
-lisävalot pois etuspoilerista
-leveämmä vanteet

Kylkilistatkin näyttää olevan poistettu. Itsekin olen tuota suunnitellut, mutta kun autosta tulee vaaleampi, niin kylki alkaa todennäköisesti näyttämään jotenkin orvolta ilman listoja. Tiedä sitten....täytyy vielä miettiä asiaa.

Mitäs muut ovat mieltä listojen poistosta?
Himmel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:01
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja Himmel »

Joo..eipä voi sanoa muuta ku Спорткупе по-нашему!!!
Avatar
wildou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 07.06.2004 14:29
Paikkakunta: CSF

Viesti Kirjoittaja wildou »

Petehri kirjoitti:Mitäs muut ovat mieltä listojen poistosta?
Pois vaan :) niin kun todettu, "clean is mean" 8)
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

wildou kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Mitäs muut ovat mieltä listojen poistosta?
Pois vaan :) niin kun todettu, "clean is mean" 8)
Amazonissa ehkä, Mersussa se on nolo. Siihen jää se pokkaus rumasti näkyviin, ja takuulla kaduttaa parin vuoden päästä.

Ehdotan: laita se auto niin alkuperäisen näkäiseksi kun voit, niin ei kaduta koskaan. Ei mitään isoja tähtiä maskiin, ei kuttaperkkapuskureita, ei takaluukkuun tekstejä ("Mercedes", "Merdeces", "Automatic" ja "Tyylitajuton") eikä Gromikaaria (tm). Ja puuratitkin ovat metsureita varten (joilla on röntgenkatse mittaristoon).

Auto on nykyään jo ihan riittävän hieno sellaisenaan. Nuo paritusviritykset menevät nopeasti muodista, mutta alkuperäinen tyyli ei vanhene koskaan.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Daaz kirjoitti:Ehdotan: laita se auto niin alkuperäisen näkäiseksi kun voit
Ei kannata, jos on mahdollisuus tehdä hienompikin. Hyvin moni asia mikä oli 25 vuotta sitten hienoa, ei todellakaan ole sitä tänään. Megalomaaninen ratti, lypsyjakkarat, oranssit vilkut, metrin maavara, sisäänpäin pokatut helmat, harmaa maskiritilä, parokkivanteet, noin esimerkiksi.

Kauneus on katsojan korvassa, tietenkin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Sivonen kirjoitti:Ei kannata, jos on mahdollisuus tehdä hienompikin. Hyvin moni asia mikä oli 25 vuotta sitten hienoa, ei todellakaan ole sitä tänään. Megalomaaninen ratti, lypsyjakkarat, oranssit vilkut, metrin maavara, sisäänpäin pokatut helmat, harmaa maskiritilä, parokkivanteet, noin esimerkiksi.
Katsoin sanakirjasta, ja siellä "kaunis" oli määritelty juuri noin. "Hienon" kohdalla oli kuva alkuperäiskuntoisesta C123:sta.

Omalle autolle saa tietysti tehdä ihan mitä lystää, mutta jos on sen verran avarakatseisempi, että haluaa autolleen ihailevia muiltakin kuin ammattikoulun putkilinjan ekkuluokkalaisilta, niin alkuperäisella niitä saa paremmin. Nyrkkisääntö nimittäin on, että 90 % dhyyningeistä on mauttomia ja ehkä korkeintaan se joka kymmenes miellyttää silmää (foorumillakin jokunen). Ei kannatä väkisellä vääntää jokaista mahdollista turhaketta autoon, ellei ole oikeasti toimivaa kokonaiskuvaa mielessä. Muodit muuttuvat, tyyli pysyy (ja jos ette usko, niin katsokaa 1980-luvun dhuuninkeja). Miksi ostaa vanha auto, jos haluaa sen näyttävän "uudelta"?

Mutta nythän tämä meni tyhmäksi inttämiseksi, joten kokekaa kätenne vapaiksi. Mutta jos tulette minun autooni ehdottelemaan kirkkaita vilkkuja, Infinity-helmasarjoja, M3-peilejä, Suzukin pesuvateja penkeiksi ja tosi isoa (väh. 35 cm) tähteä maskiin sen tavallisen alle (jolloin voi liimata päähänsäkin toisen nenän), niin haulikko odottaa takaikkunalla. :twisted:

-Daaz (ja nyt pois tuuning-osastolta :arrow: )
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuunaus on onnistunut jos mobilisteja näkyy verkkarikaupassa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12748
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ihan mielenkiinnosta, daaz, kerro vaikkapa juuri foorumilaisten autoista, mikä on mielestäsi hieno ?, "tuned" siis
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

epk kirjoitti:ihan mielenkiinnosta, daaz, kerro vaikkapa juuri foorumilaisten autoista, mikä on mielestäsi hieno ?, "tuned" siis
Alkoipas tämä topic vähän luistamaan sivuraiteille. No mutta...

En uskalla nimetä mitään yksittäistä laitetta, kun en muista mikä menenkin on, enkä toisaalta ole tarkasti tutustunutkaan kaikkien autoihin. Mutta sanotan noin yleisesti.

Auton korimuunnokset ovat ihan tyylikkäät, jos ne ovat kauttaaltaan linjassa. Jokainen kohta on mietitty yksitellen kokonaisuuden kannalta yhtä huolella kuin ne alkuperäiset yksityiskohdat on tehtaalla mietitty kokonaisuuden kannalta. Jos joka jätkä olisi parempi autosuunniltteija kuin tehtaan omat, niin luulisi kutsun jo kuuluneen Stuttgartiin.

Jos räiskitään valkoisia vilkkuja, kromikaaria ja 29-tuuman vainteita (ja tietysti rälläköidään jouset), niin lopputulos näyttää siltä, kuin olisi yritetty kamalasti tehdä samaa kuin naapurin Teemulla, mutta raha, taito ja etenkään tyylitaju ei ole riittänyt. Jos ei tehdä kunnolla kokonaismuutettua autoa, niin ei jätetään ne oranssit vilkutkin paikalleen. Oranssi on hieno ja pirteä väri.

Käsittääkseni auton thyynaamisen idea on sen personoiminen. Että ei tulisi joka kadun kulmassa vastaan samanlaista. Mutta kun nykyään nimenomaan tulee joka hiton kadunkulmassa vastaan C/S/W123, jossa on kirkkaat vilkut ja rumat ja halvannäköiset vanteet. Mitä personallista siinä on? Ne alkuperäiset aluvanteet on sitä paitsi tosi hienot.

Jos autoa haluaa ihan oikeasti yksilöidä, niin joku hyvä ja tyylikäs (!) jippo toimii aina. Vaikka se yksi punainen C-sarjalainen, jossa on musta (onneksi kiiltävä eikä matta) konepelti. Yksinkertainen idea, mutta aivan tajuttoman hieno. Vaatii tietysti katsojalta 1960-luvun kisayhteyden tajuamista, mutta ei se ole ruma vaikka ei tajuaisikaan. Mutta maalata W123:n maskin ja pyöreiden valojen välit korinvärikseksi ei ole "hyvä jippo"!!!

Ja mitä vielä tulee tuollaiseen isoon tähteen maskissa, niin ottakaa nyt herran tähden silloin se oikea pikkutähti pois. Kaksi tähteä maskissa on tosiaan kuin kaksi nenää päässä. Tosi hienoa. Ja on se iso tähti sinälläänkin ihan kamalan näköinen karmillisessa maskissa, se toimii vain ns. SL-tyylisessä eli leveässä kontekstissa.

Kertauksena vielä: kuvataide on hienoa, ja arvotaidetta kannattaa ostaa kotiin. Mutta jos anoppisi ostaisi öljyvärit, et ripustaisi taulua seinälle. Anoppisi ei ole taiteilija. Ja vaikka autoon voi laittaa vaikka mitä tuuninkisälää, ei välttämättä tarvitse. Jokajamppa ei välttämättä ole autosuunnittelija.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=230772

Tässä vielä varoittava esimerkki. Pahoittelen, jos auton omistaja nyt loukkaantuu. Autohan on aivan kamala. Kirkkaat vilkut (ei koskaan tuossa mallissa alkujaan), tosi-budjetti tykinpuolavanteet, ratti kuin naapurin amispojan Carinassa vm. 1974, Mazdan etupenkit (?!?!?!) ja Mersun erikuosiset takapenkit ja tietysti tummat takalasit (miksi?). Tämä ei tietysti ole mikään thyyning, mutta tuolta ne duunatut auto yleensä näyttävät.

Kysynkin siis: miksi tehdä autosta tuollainen, kun siistissä alkuperäiskunnossa sen ostokysyntä olisi 3-4 kertaista (18-vuotiaat eivät osta isoa dieselmersua). Mitä ihmettä omistaja häviäsi, jos auto olisi tyylikäs? Voisi jopa saada kovemman hinnan myydessä.

Kiitos ja anteeks!

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
AnttiS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 11.02.2004 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja AnttiS »

" ratti kuin naapurin amispojan Carinassa vm. 1974"

Äläs nyt - tähän voi löytyä ihan kunnollinen syykin - sama kuin minulla.
Jos ratti on ostettu vaikkapa vuonna 1978 ja sillä on ajettu esim. 2 000 000km, niin käynee aika hyvin omistajansa käteen...
Oma rattini on Raidin 4-puolainen vuodelta 1986 ja olen ajanut sillä yli kymmenessä autossa jo vähintään 1 000 000km. (osa ammattimaista; piru noita bägejä kun ei voi rattia vaihtaa hienommaksi enää) ja autona tokikin "rallirattiin" sopiva W124 200D (noin 90hp vapari)
;-)
/Ana
--------------------------------------------
W124 200D ~90++Hp- :-)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tosi Mersumies™ kuolee ennen kuin myöntää että jossain muussa autossa on paremmat penkit kuin Mersussa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Daaz kirjoitti:Hetken aikaa mietin, miten tuosta saisi vielä rumemman, kunnes sen keksin: vinyylikatto!

Ei tuo muuten ole C123 vaan ihan tavallinen sedan. On vaan pojat tehneet vanhan rodikikan ja hitsanneet siitä kaksiovisen.

-Daaz

Niinhän tuo onkin :oops:
w115,123,124,126,210 yms.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Omaa autoani pidän ainakin hilllityn tyylikkäänä, mutta olen kyllä samaa mieltä joidenkin kanssa, että kyl niitä tuuninkiautoja tulee joka nurkalla vastaan, notta kyllä alkuperäänen auto alkaa näyttää hienolta. Kirkkaat vilkut on kyl silti aika pieni lisä, mutta todella hyvä. Etenki silti W124 näyttää alkuperäisenä jo todella hienolta..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Eka mitä tuli mieleen tuosta oli että 'ryssitty' :lol:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tuohon lista asiaan palatakseni....ainakin itselle tulee kaikki muut listat takaisin paitsi oven alalistat joita nykyään en omaan autoon edes pysty laittamaan.

Asian päätin lopullisesti kun katselin kuvia tuosta vanhasta carlsson:in kilpurista mistä listat on poistettu:

http://www.w123-club.de/html/bildergale ... en04/5.htm
http://www.w123-club.de/html/bildergale ... en04/4.htm
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/im ... -280-6.jpg
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/im ... -280-7.jpg

Jotenkin koko autoa alkaa näyttämään ihan kylpyammeelta jos listat on pois.
Muuten kyllä tuo kilpuri näyttää todella hienolta ja kuulostaa vielä hienommalta! Tuossa olis pieni filmin pätkä:

http://www.w123-club.de/html/bildergale ... oup%E9.WMV

Lisää huonompilaatuisia kuvia:

http://www.mb.org.pl/?II=history
http://home.arcor.de/rile/carlsson.htm
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Aika magee toi kilpuri.. Kiva lelu tuollainen olisi.. :lol:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Vastaa Viestiin