250d perän kesto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

250d perän kesto?

Viesti Kirjoittaja stefa »

Miten kestää ajoa tollanen 250d perä? Mulla on koneena 300d turbolla ja välijäähdyttimellä ja peränä 250d:n perä...
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Riippuu vähän onko "iso" vai "pikkuperä". Pikkuperän saa rikki vakio turbottomallakin 250D:llä, kokemusta on.

Isoperä kestää paremmin, mutta ei sekään mitään mahdottomia revittelyitä kestä. Taitaa useimmissa superturboissakin olla vielä vakio isoperä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Molemmille perille pahinta on asfaltilla sudittaminen siten, että toinen pyörä lyö hulluna tyhjää. Tasauspyörästö ei kestä sitä ja sinne kuluu välystä äkkiä. Voiman edessä mersun perät sinänsä kestävät hyvin, joten jos et polta kumia, luulen että pikkuperäkin kestää täyskiihdytyksiä, kunhan ollaan liikkeellä ensin.

Oman ajokkini perään kului "rallivideota" tehdessä päivässä puolen kierroksen klappi. :(
Pilski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 03.12.2004 07:48

Viesti Kirjoittaja Pilski »

Mitäs eroa isolla ja pikkuperällä on
Elikkä onko farmarissa isoperä ja sedanissa pikkuperä
Vai onko kaikissa 250d.ssä sama perä
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1607
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Isoperä on selvästi pikkuperää isompi ja erikokoisilla laipoilla.

En tiedä miten noita on yleensä esiintynyt farmareissa ja sedaneissa. Taksivarusteena on saattanut olla isoperä.
250D sedaneissa taitaa kuitenkin olla aika pitkälti pikkuperä. 300D:ssä on sitten isoperä kaikissa.
Vastaa Viestiin