Teboil vastaan Neste (moottoriöljyt)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Teboil vastaan Neste (moottoriöljyt)

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Terve!

Olisi öljykysymyksiä.
Tällä hetkellä autossani (190 2,5 D) on Nesteen öljyt. Mielestäni aika paskaa kamaa (huom. oma mielipide).
Onko jollakin tietoa tai käsitystä Teboilin öljyistä, meinaan kun ovat halvempia ja omassa arvostuksessani Teboil kyllä kävelee Nesteen ohi???!!!!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kokeileppa hakua vaikka sanalla "moottoriöljy" tai "öljynpaine"
on käyty lukemattomia keskusteluja paineista sun muista.

teboilin 5w50 öljyillä omat mersut on ainaki tahtonu naputella tyhjäkäynnillä...
Viimeksi muokannut Mika.T, Ti 08.02.2005 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

teboil

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Teboilin täyssynteettiset eivät omaan meseeni sopineet, vaihdoin juuri toisenmerkkiset tilalle ja nyt pelittää taas.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Vuke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 17.10.2004 22:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Pistä Mobilin täys synteettiset koneeseen jo toimii hyvin :shock:
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Tomes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 16.11.2003 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Tomes »

Mulla ainakin entinen 190D 2.0 pelasi parhaiten Shell Helix Ultra öljyillä!
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Vuke kirjoitti:Pistä Mobilin täys synteettiset koneeseen jo toimii hyvin :shock:
Jep mobililla on hyvät öljyt , itse käytän moottorissa mobilin 5w50 :)
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: Su 27.06.2004 09:22

Jäteöljyä

Viesti Kirjoittaja steelman »

Kyllä jos vähääkään autostaan välittää niin ei koneeseen teboilin tai nesteen öljyjä kaada.
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Oikea Vastaus on Mobil 1 RF 5w 50

ja ihan uusiin 0w30
Viimeksi muokannut Automatic260E, Ti 08.02.2005 23:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minulla poistuivat teboilin powerit moottorista itsekseen 1200km ajolla. Kaadoin nesteen öljyt tilalle ja kulutus muuttui normaaliksi. En olisi muuten uskonut tätä juttua, jos ei omalle kohdalle olisi sattunut.

Väitän että ainakin teboilin halpaöljyt on täyttä paskaa. Kalliimmista en tiedä. Nesteen öljyillä ei ole ollut ikinä mitään ongelmia.
Avatar
jösse12488
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
Paikkakunta: Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse12488 »

Kyllä mersuun pitää käydä samat öljyt kuin Valmettiinkiin. :wink: 10/30 W Valtra super on rautaa :twisted: Saa ajaa 10 00 km öljynvaihtoväliä eikä tarvi lisätä öljyä.
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

jösse12488 kirjoitti:10/30 W Valtra super
Taitaa olla yhtä kuin Shellin valmistamaa... :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jösse12488 kirjoitti:Kyllä mersuun pitää käydä samat öljyt kuin Valmettiinkiin. :wink: 10/30 W Valtra super on rautaa :twisted: Saa ajaa 10 00 km öljynvaihtoväliä eikä tarvi lisätä öljyä.
1000 km vaihtoväli :lol: Vito on tottunut 15000 km väliin :lol:

juu tän voi poistaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

jösse12488 kirjoitti:Kyllä mersuun pitää käydä samat öljyt kuin Valmettiinkiin. :wink: 10/30 W Valtra super on rautaa :twisted: Saa ajaa 10 00 km öljynvaihtoväliä eikä tarvi lisätä öljyä.
Hyvää öljyä se on. Meillä on toyota kulkenut sillä jo pitkään. Ennen sitä myyntiini kyllä nesteen kanisterissa Valtralla. Ainakin minä suosittelen. Valtralta sitä saa teboilhinnalla (n. 30€/20l) ja se on kuitenkin laatuöljyä!
Avatar
HannuW126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 03.12.2004 14:35
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja HannuW126 »

Olen ehkä jäävi vastaamaan, mutta vastaanpa kuitenkin. Työskentelin vielä 6kk sitten Nesteellä (5v putkeen) ja ainakaan minun kohdalle ei varsinaisesti ole sattunut "huonoa" öljyä. Mielestäni useinmiten öljyn oikea valinta ei ole kaikille selvää. Eihän nyt herranjumala M110:kään pysy Nesteen CityPro 0W40 Mobilin RF:sta puhumattakaan! Nesteeltä Esim. CityStandard voisi olla osuvampi valinta. Hinnoittelu on usein hyvinkin paikkakohtaista, mutta ei nesteen/fortumin öljyt ole ikinä halvimpia olleet. Kai tuo jokavuotinen bensiinin tutkimustulos jo jotain Fortumista/nesteestä kertoo ja ovathan nykyiset polttoaineet myös rikittömiä.
Monenlaista olen kuullut, mutta harva on oikeasti perusteltavissa pelkästään ja juuri sillä, että öljy on jotain Nesteen paskaa litkua!!! EIKÖ? :lol:
W126.022 1985
Passat 1.8T Variant 1998 0.5bar
900 T16 1990 1.15bar
BMW E34 525i Vanos
Avatar
MiTk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Pe 13.06.2003 11:38
Paikkakunta: Imatra

Re: Jäteöljyä

Viesti Kirjoittaja MiTk »

steelman kirjoitti:Kyllä jos vähääkään autostaan välittää niin ei koneeseen teboilin tai nesteen öljyjä kaada.
Apua! Uskallankohan ajaa enää olenkaa ettei autoni hajoa heti kättelyssä...
Vaikka onhan se jo 340tkm kestänyt joista 170tkm omassa käytössä, koneessa "huonot" Teboil Gold 5w-40 öljyt...
Pitääpä lähteä heti vaihtamaan...
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Uskallat sillä. Nesteen öljyistä ei minulla ole pahaa sanottavaa. Teboilin huonot kokemukset rajoittuvat halvempiin laatuihin, joilla ei sitten kovin paljon yhteistä moottoriöljyn kanssa ole. Kalliimmat laadut voivat olla ihan kelvollisia. Tosin en ihan pikkukummassa kuitenkaan teboilia moottoriin kaataisi.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Farmi Universal RULES.. Joo onkos kukaan Delvackia tai Nesteen vastaavaa öljyä käyttäny, kesä käyttöön menis 15W-40.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vaikka tätä ei ketjun avauksessa kysyttykään, niin Kaapo vastaa silti. Forumin ilmeisesti ainoana kerettiläisenä käytän lossin koneessa Castrolin 5W40 lientä ja hyvin pelaa. Ei roklota yläkerta kylmästartissa, pannu pyörii vinhaan pakkasellakin, pitää paineet kuumanakin kahden pintaan joutavalla käynnillä, ei tule läpi mistään päin konetta, menekki on litran pintaan 10.000 kilsalla eikä öljy ole sudenkuraa vielä vaihtovaiheessakaan.

Toisaalta täysin kelvotonta öljyä tuskin missään enää myydäänkään. Jonkun sortin vähimmäisstandardin ne kaikki täyttävät.
Ja jos ottaa huomioon forumin valtaosaa edustavien moottoreiden iän ja kilometrit, niin taivavat kaikki nykyiset öljyt olla "ylihyviä" näihin koneisiin :lol: :shock: :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kotitestit

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Noin yleisesti ottaen kotioloissa on aika vaikea tehdä eroa eri merkkiöljyjen suhteen. Viskositeetin vaikutukset saattavat näkyä koneessa pysyvyydessä ja tyhjäkäyntipaineissa tms.

Eri merkkisten öljyjen lisäaineistuksessa on jonkin verran eroja ja olen antanut itselleni kertoa, jotta öljymerkin vaihto saattaa hetkellisesti lisätä öljynkulutusta. Tuo kuitenkin tasoittuu normaalisti parin vaihtovälin jälkeen.

Omat teesini ovat seuraavat:

1. Aina täyssynteettistä kamaa, niin vanhaan kuin uuteenkin moottoriin (siis kunnossa olevaan).
2. Mikäli lämpimät lähdöt talvellakin, niin 5Wx öljy.
3. Jos pakkaslähtöjä, niin 0Wx öljy.
4. Väljään, öljyä syövään koneeseen voi laittaa vaikka esson 10W30:stä.

Tällä hetkellä perheen molemmat kärryt tulee voideltua Mobiliin RF 0W40:llä. Seuraavassa vaihdossa tuossa keväämmäällä siirryn taasen todennäköisesti 5W50:seen, nesteen ykkönen tai RF.
Terveisin
Tero
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Re: Kotitestit

Viesti Kirjoittaja keef »

dieselflosse kirjoitti:Seuraavassa vaihdossa tuossa keväämmäällä siirryn taasen todennäköisesti 5W50:seen, nesteen ykkönen tai RF.
Eli RF:n koska Nesteen Ykkönen ei ole täyssynteettistä, vain lisäaineet ovat..
jaket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ke 07.01.2004 15:10

Viesti Kirjoittaja jaket »

Öljyn valinnassa huomattavasti tärkeämpää kun valmistajan nimi on se, että öljy vastaa moottorikohtaisia vaatimuksia. Esim jos vaatimuksena on mb 229.1 ja öljupurkista löytyy sama numerosarja voi öljyä käyttää oli valmistaja kuka hyvänsä.

Jos joku haluaa maksaa tuotemerkistä ylimääräistä niin siitä vaan. Itse käytän Nesteen City Pro:ta talvella ja Mobilin Delvac:ia kesällä. 20 l pöntösssä kun ostaa niin litrahinta on kohtuullinen (n. 5€/l Neste ja 2€/l Mobil).
Viimeksi muokannut jaket, Ke 09.02.2005 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kotitestit

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

keef kirjoitti:
Eli RF:n koska Nesteen Ykkönen ei ole täyssynteettistä, vain lisäaineet ovat..
Miten tämän nyt tulkitsee...

"NESTE 1 5W-50
Synteettinen moottoriöljy


SAE 5W-50
API SJ/CF


Neste 1 5W-50 on erikoisluokan moottoriöljy, joka perustuu synteettiseen perusnesteeseen. Lisäaineyhdistelmässä on tehokkaat kulumisen-, syöpymisen- ja hapettumisenestoaineet, sekä puhdistavat ja jakauttavat ominaisuudet. Neste 1 5W-50:n synteettinen perusöljy ei vaikuta haitallisesti moottorin tiivisteisiin ja sitä voidaan tarvittaessa sekoittaa tavallisiin mineraaliöljyihin.
Neste 1 5W-50 pienentää polttoaineen kulutusta, antaa erinomaisen kylmäkäynnistyvyyden, moottori toimii sekä korkeissa että matalissa käyntilämpötiloissa paremmin kuin mineraaliöljyllä.
Neste 1 5W-50 estää karsta-, liete- ja lakkakerrostumien syntymisen ja säilyttää moottorin täyden tehon. "
Terveisin
Tero
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^^^^Semmosta vaan tuli mieleen, että uskaltaako laittaa täyssynteettiset vanhaan -81 200D moottoriin joka on aina saanut vain mineraaliöljyjä (mobilin 15/40 ja 10/30). Käsittääkseni tuo käyttämäni mineraali xhp delvac on erittäin laadukas dieselmoottoriöljy. Onko hyötyä siirtyä synteettiseen?
Ilman moottorin sisäpesua ei varmaankaan uskalla mineraaliöljystä synteettiseen siirtyä. Vai kuinkas? :roll:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Väitän, että juuri ne dieselmoottoriöljyt on niitä oikeita öljyjä siihen koneeseen. Niitä käytetään raskaassa kalustossa vielä tänäkin päivänä. Hinta on edullinen mutta öljy on hyvää. Dieselmoottoriöljyt ovat erittäin peseviä, toisin kuin beniinimoottoreiden mineraaliöljyt, joten tuskin mitään sisäpesua tarvitaan. Tosin synteettisiin siirtymisessä ei minusta ole mitään hyötyä. w124:ssa ne toki toimii, mutta niin toimii tuo delvacin. Itse en huomannut mitään eroa missään, kun testasin mobil synt S:sää ja delvac dieseliä. Jälkimmäinen oli vain huomattavasti halvempaa ja nimenomaan dieselille suunniteltu.
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Re: Kotitestit

Viesti Kirjoittaja an55 »

dieselflosse kirjoitti:Terve!

Noin yleisesti ottaen kotioloissa on aika vaikea tehdä eroa eri merkkiöljyjen suhteen.
Juuri niin, kaikki tykkää omistaan mutta millaisiin täsmällisiin faktatietoihin tuo jonkun öljyn väitetty paremmuus perustuu, onkin sitten ihan toinen juttu.

Jos joku väittää jotain öljyä paremmaksi kuin toinen, niin monessako tapauksessa väite perustuu todellisiin mitattavissa oleviin asioihin - väittäisin että melko harvoin. Pääasiassa taidetaan puhua tunnetasolla. Hyvänä esimerkkinä voi todeta, että öljy jota toinen pitää parhaana, on jonkun toisen mielestä huonointa mahdollista.

Öljymerkkien keskinäisen paremmuuden selvittäminen ei onnistu kotikonstein, vaan siinä tarvittaisiin hyvin laaja-alainen tutkimus. Siihen pitäisi sisältyä muun muassa öljyn vaikutus moottorin kulutuskestävyyteen ja pelkästään jo sen selvittäminen vaatii valtavan työmäärän laboratoriotason laitoksineen. Sellaisen tekemiseen tarvitaan ihmisiä, joiden ammatti on tutkiminen.

Moottorien kestävyys on alalla oloni kolmena vuosikymmenenä parantunut merkittävästi. Kun 70-luvun moottori alkoi 100.000 km kohdalla olla finaalissa, niin nykypäivänä niillä voidaan päästä moninkertaisiin kilometreihin. Kehitystä on varmasti tapahtunut kaikilla osa-alueilla, mutta ihan varmasti suuri syy kehitykseen on ollut öljyillä.
Avatar
jösse12488
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
Paikkakunta: Kärsämäki

Viesti Kirjoittaja jösse12488 »

Perhana :oops: :oops: :oops: :oops:
Kun kehuin Valtra Superia tarkoitus oli kirjoittaa 10 000 km välein tapahtuvasta öljynvaihdosta. "Panovirepaholainen" iski ja tietysti yksi nolla jäi pois ja ajatus meni persiilleen :evil: Kymppitonnissa ei tartte lisäillä öljyjä vaikka koneella on takana 730 000 km. Saattais mennä pitempäänkiin, mutta olen tottunut vaihtamaan öljyt tuossa kilometrimäärässä. Kyllä nykyöljyillä kone pysyy kunnossa 8) [/b]
MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Sellaiseen tulokseen olen itsekin tässä tullut, että kyllä se kone kelpuuttaa melkein mitä öljyä tahansa. Omassa W124 200d on tullut käytettyä monenlaista öljyä ja hyvin on kestänyt, vaikka 200 000 km (yht. 630 000) verran on tullut ajettua TB:n 10W30 powerilla tai super hpd:llä. Ainoa ero verrattuna 5W50 rf: ään on noin 0,2 barin öljynpaine-ero kuuman koneen tyhjäkäynnillä.

316i bemarissa huomasin eroja ventiileiden nakuttelussa eri öljyjen välillä, vaikka siinäkin tapauksessa tb:n öljy oli paras (rf: nakutti hiukan kuumana, Neste 1: nakutti paljon kunnes kone lämpesi, TB synt diesel öljy: nakutti n 3 s käynnistämisen jälkeen)

Nyt on tullut laitettua koneisiin nesteen 10w40 turbo lxe:tä, kun sitä on tynnyrillinen tallissa (vähän yli 2€/l)
Avatar
tgts
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 25.11.2004 22:37
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja tgts »

Kotikonstein on tosiaan aika mahdoton tehdä mitään todellisia kokeita, mutta yksi juttu on silti helposti selvitettävissä, eli se pysyykö öljy koneessa kuinka hyvin. Itsellä jostain syystä ei Teboilin toisinaan laadukkaaksikin mainittu Diamond pysynyt M110:ssa kunnolla, vaan vaihtovälillä piti lisätä. Vaihdoin öljyksi Castrolin Magnatecin, ja sillä ajoi 10tkm aivan mainiosti, eikä pinta laskenut tikun maksimimitasta kuin puoleen väliin. Laitoin syksyllä 240D:hen Diamond Dieseliä, jota piti lisätä 5tkm jälkeen. Taitaa olla aika vaihtaa Delvaciin, josta veikkaan että pysyy sisällä hyvin.

Näiden kokemusten myötä en silti menisi sanomaan Teboilin öljyjä välttämättä huonoiksi - voihan olla, että ne vain eivät sovi kaikkien koneiden tai merkkien kanssa, samahan on nähty esim. peräöljyjen suhteen...

Tämä siis sillä edellytyksellä, että öljyn kohtuullisessa katoamisessa on jotakin haitallista, ties vaikka olisi eduksi koneelle.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Kaapo kirjoitti: Toisaalta täysin kelvotonta öljyä tuskin missään enää myydäänkään. Jonkun sortin vähimmäisstandardin ne kaikki täyttävät.
Ja jos ottaa huomioon forumin valtaosaa edustavien moottoreiden iän ja kilometrit, niin taivavat kaikki nykyiset öljyt olla "ylihyviä" näihin koneisiin :lol: :shock: :lol:
Hyvä kaapo!
Puhut ihan asiaa. Vi**nko väliä sillä on, mitä sinne koneeseen kaataa, kunhan nyt yleensä kunnollista tavaraa laittaa ja riittävän usein vaihtaa.
Siitäpä tulikin mieleeni, että pitäisi varmaan käydä ostamassa uusi auto, jossa vaatimuksena on käyttää superhyperextramaksavaa, 39.90€/L, öljyä. Syystä, että vaihtoväli on jotain 50000km. Jospas laittaisikin ihan hyvät kunnolliset öljyt ja vaihtaisi ne esim. 15tkm. välein.
Voisin sitten 10 vuoden kuluttua palata asiaan tällä foorumilla (jos asia silloin enää ketään kiinnostaa), ja kertoa miten todennäköisen ongelmattomasti ensimmäiset 500000km ovat sujuneet... :wink:
Avatar
suzy
Mersutar
Mersutar
Viestit: 126
Liittynyt: To 05.06.2003 12:28
Paikkakunta: Napapiirin paremmalla puolen

jaa, Esson oljyilläkö ei aja kukaan?

Viesti Kirjoittaja suzy »

mulla on Esson Essolube XT2 10W30 kesät talvet pyhät ja arjet :lol:
MB C220D Farmari, MB609 James Cook
Vastaa Viestiin