W124 automaatin pakki

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 918
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

W124 automaatin pakki

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

w124 300d -91
Sillointälloin kun pitäis pakittaa,ei pakissa ole ikäänkuin voimaa eli kytkettäessä ei nytkähdä.Eikä sitten myöskään liiku,tai jos,niin voimattomasti.
Kierrokset ei auta.Mutta kun ajat 1 tai kax autonmittaa eteenpäin niin johan workkii.Tekee harvoin kylmänä,kuumana ei koskaan.Muutaman kilometrin ajettua kun laatikko on haalea saattaa tehdä.Auto on ollut mulla 5v,alussa tosi harvoi,nyt on tihentynyt.Eikä korjaudu keppiä liikuttelemalla.Öljyt on normitasolla,vaihdettu aikoinaan.Tää vika ei ole ainoa laatuaan,jollain on ollut/on samanlainen ongelma,nyt vaan pitäis löytää kaveri joka tietää asiasta jotain.Ei siis sellainen kuin suomi24 palstalla joka kirjoitti:"Ota laatikko auki,sillä se selviää".Sillä se ei todellakaan selviä,pitäis tietää mitä hakee...
Toisaalta olis kyllä kiva nähdä kuinka paljon silläkin kaverilla on tavaraa auki...
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jarkko S nim. merkki auttaa asiassa ja vaihtaa sulle tiivisteet ja rupes pakki pelittää. Ei ole sen jälkeen enää Helkama Pyörä ja vain pakki puuttuu :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
simo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:19
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja simo »

Itselläni on myös sama ongelma, eli pakki ei aina kytkeydy päälle. Lisäksi etenkin pikkupakkasella loivaan ylämäkeen ajaessa nelonen ei myöskään mene päälle eli vaihteisto lyö vapaalle. Ongelma korjautuu kun vaihtaa 3-asentoon eikä esiinnä, kun korkeintaan kerran aina lähdön jälkeen. Olen aikaisemmin arvellut tiivisteillä olevan osuutta asiaa. Nyt pitäsi vain löytyy niiden vaihtaja, joka tekee työn kohtuu hintaan. Paikallisessa Mersuliikkeessä neuvoivat menemään Helsingiin johonkin pajalle, jota en enää kyllä muista. Sanoivat ettei heillä ole mahdollisuuksia vian korjaamiseen ja ehkä parempi niin kun olen kuullut hurjia tarinoita Vehon automaatti "huolloista".
W124 250D automat -90
Sprinter 313CDI -05, 211CDI -00, 508 -84
Avatar
bonde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 04.02.2005 14:27
Paikkakunta: Tervola

Re: W124 automaatin pakki

Viesti Kirjoittaja bonde »

jsmaa kirjoitti:w124 300d -91
Sillointälloin kun pitäis pakittaa,ei pakissa ole ikäänkuin voimaa eli kytkettäessä ei nytkähdä.Eikä sitten myöskään liiku,tai jos,niin voimattomasti.
Kierrokset ei auta.Mutta kun ajat 1 tai kax autonmittaa eteenpäin niin johan workkii.Tekee harvoin kylmänä,kuumana ei koskaan.Muutaman kilometrin ajettua kun laatikko on haalea saattaa tehdä.Auto on ollut mulla 5v,alussa tosi harvoi,nyt on tihentynyt.Eikä korjaudu keppiä liikuttelemalla.Öljyt on normitasolla,vaihdettu aikoinaan.Tää vika ei ole ainoa laatuaan,jollain on ollut/on samanlainen ongelma,nyt vaan pitäis löytää kaveri joka tietää asiasta jotain.Ei siis sellainen kuin suomi24 palstalla joka kirjoitti:"Ota laatikko auki,sillä se selviää".Sillä se ei todellakaan selviä,pitäis tietää mitä hakee...
Toisaalta olis kyllä kiva nähdä kuinka paljon silläkin kaverilla on tavaraa auki...
Minkähän tyypin laatikko siinä on :roll: yleensä jos peruutusvaihde kytkettäessä ei kytkeydy heti vaan viiveellä niin silloin peruutusvaihteen pannan säätö on ajankohtainen! vanhemmassa mersun laatikossa löytyy säätöruuvi laatikon kyljestä. Kiristetään 5nm jonka jälkeen avataan 1 3/4 kierrosta auki. Ja pakin pitäisi silloin säädön jälkeen toimia. Tai sitten pakin käyttömännän kumitiivisterengas on vuotaa läpi ja on vaihdon edessä!! Kumpikin toimenpide voidaan suorittaa laatikon ulkopuolelta itse.
S 420 SE Automatic W140 -95
MB vaihteistot W4A018
MB vaihteistot W4A040
MB 300 TD moottorit
CHERVOLET moottorit 6.2 ja 6.5
ZF vaihteistot
ROVER moottorit 3.5 ja 3.9
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Tuossa on 722.4, koska on ilman turboa?

Voipi olla pakin mäntä halki, tai tiivisteet lopussa.

Pannan säädöissä ei ole vika koska pakki ei pantaa käytä :D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jep 722.4 toiselta nimeltään w4a20
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Re: W124 automaatin pakki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

jsmaa kirjoitti:w124 300d -91
Sillointälloin kun pitäis pakittaa,ei pakissa ole ikäänkuin voimaa eli kytkettäessä ei nytkähdä.Eikä sitten myöskään liiku,tai jos,niin voimattomasti.
Kierrokset ei auta.Mutta kun ajat 1 tai kax autonmittaa eteenpäin niin johan workkii.Tekee harvoin kylmänä,kuumana ei koskaan.Muutaman kilometrin ajettua kun laatikko on haalea saattaa tehdä.Auto on ollut mulla 5v,alussa tosi harvoi,nyt on tihentynyt.Eikä korjaudu keppiä liikuttelemalla.Öljyt on normitasolla,vaihdettu aikoinaan.Tää vika ei ole ainoa laatuaan,jollain on ollut/on samanlainen ongelma,nyt vaan pitäis löytää kaveri joka tietää asiasta jotain.Ei siis sellainen kuin suomi24 palstalla joka kirjoitti:"Ota laatikko auki,sillä se selviää".Sillä se ei todellakaan selviä,pitäis tietää mitä hakee...
Toisaalta olis kyllä kiva nähdä kuinka paljon silläkin kaverilla on tavaraa auki...
Pakin männän tiiviste vuotaa paineet läpi. Aikansa kun odottelee niin kytkee
pakin päälle kierroksilla ja näin kun mennään hetken aikaa hajoaa mäntä joka painaa levypakan kasaan. laatikko irti ja etukautta vaihto-onnistuu. En suosittele itse tehtäväksi jos ei ole em. kokemusta. Kokenemmillakin zapoilla
jäänyt momentinmuunnin menemättä pohjaan silla seurauksella että se on hajonnut
Oululainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Oululainen »

Meniköhän ne kustannukset siten, että osat 250,- ja työ 250,-, jos vie laatikon irrallaan pajalle?

nim. Saksantuonti, mittarilukema 185000km
Avatar
Lucky-Dog
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 08.02.2005 16:37
Paikkakunta: Kaanaa

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Oululainen kirjoitti:Meniköhän ne kustannukset siten, että osat 250,- ja työ 250,-, jos vie laatikon irrallaan pajalle?

nim. Saksantuonti, mittarilukema 185000km
Kokonaissumma on varmaan jotain tuota luokkaa....ei ehkä noinkaan paljon jos vaihtaa vain pakin tiivisteet.
jjpl
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 31.03.2005 12:12

pakki puuttui täältäkin..

Viesti Kirjoittaja jjpl »

Sama ongelma kohtasi minuakin helmikuussa (automaatti w124 300diesel vm.90 saksantuontiauto, mittarissa 217 000 km). Lähdin töistä kotiin ja pakki pelasi normaalisti, mutta kun saavuin viiden kilometrin päähän kotipihaan, pakki oli kadonnut matkalla jonnekin taivaan tuuliin. Olin todella ihmeissäni, varsinkin kun mitään ennakointia ei tapahtunut: outoja ääniä, kitinää, pakin "löystymistä" tms. ja muuten laatikko vaihtoi aivan normaalisti eteenpäin. Mietin voiko tällainen olla edes mahdollista?
No, onneksi tällainen mersuforum on olemassa ja ryhdyin katselemaan josko muillakin on samanlaista amalgaamaa autossaan. Tietoa löytyikin, että vika voisi olla tiivisteissä tai pakin männässä, joka voi olla halkea paukahtanut. Automaattiaskeja ei pureta ja korjata ihan jokaisessa trasselipajassa, joten korjaamoa sai vähän aikaa katsastaa. Täältä löytyi nimi: Automaattihuolto Esa Päivinen, Parola (040-593 9008), joka oli melko työllistetty, mutta parin-kolmen viikon viiveellä paneutui asiaan. Laatikko irrotettiin Pirkkalassa A K Saariset -korjaamolla, joka toimitti laatikon Parolaan korjattavaksi, asensi lootan takaisin paikalleen ja pisti sisään uudet mehut ja suotimen. Hintaa koko hommalle tuli 800 euroa.
Eli vika oli männässä, joka oli haljennut. Sisällä on myös jotain jousia yli 20 kappaletta, jotka olivat sikin sokin ja muutakin tuhoa, mitä en nyt muista, mutta nyt auto taas kunnossa.
Päivinen kertoi, että pakkivika ei ole mersuissa ollenkaan harvinainen, joten olkaa varuillanne! Kuulemma nelos-vaihteen ongelmatkin ovat mahdollisia (ei mene päälle tai putoaa pois tai jotakin sinnepäin..)
No, mitä tästä taas voi oppia? Auto on liikkuvista osista koottu, mitä vaan voi sattua ja koko ajan saa olla seteli kädessä.
Mutta kuitenkin korjaamolta kotiinpäin ajellessa tuli taas mieleen, että on pirun mukava ja tasainen kyyti - varsinkin automaattivaihteella.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Juu vikoja täälläkin odotellessa no nyt ollaan jo ml. 105 000 km tienoilla HUOM! mulla on huoltokirja! :D :D :D ja vm. -88 ja hyvin laatikko toimi(i) 8)

Kannattaa miettiä mitä sieltä saksasta ostaa - mieluiten auto jossa mittaristo vaihdettu, kyljet ja konepelti maalattu, viimeinen katsastustodistus saksasta - vikoja - getriebe olverlust...tais gunther pistää ekut jonoon ja vaihtaa kunnostetun tilalle ;) kiitos
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
ejla
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 17.06.2004 00:29

Viesti Kirjoittaja ejla »

Petri M. kirjoitti:
Kannattaa miettiä mitä sieltä saksasta ostaa - mieluiten auto jossa mittaristo vaihdettu, kyljet ja konepelti maalattu, viimeinen katsastustodistus saksasta -
Älähän nyt sakuja osottele... Minullakin on saksantuonti E250D -92 (tuotu -98). Eka omistaja (tuoja) piti kuin kukkaa kämmenellä, mutta eräs vähemmistöryhmän edustaja osti häneltä tuon ja ruuvas 100.000 pois seuraavana päivänä. Oli vain niin tökerösti tehty, että koko numerorivi oli kuin juosten kustu. Kyllä ne suurimmat skoijarit löytyy täältä lähempää...
No, eipä katsastusmies kakistellut ja nyt on sitten virallisesti vain 350.000 mittarissa.

Eki
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Vastaa Viestiin