Paljonko tehoja autojen vakio-jarruilla?
Paljonko tehoja autojen vakio-jarruilla?
Heps. Tuossa yritin etsiskellä infoa mersun 200 ja 300 diesel- mallien jarruista, mutta on meinaan niin monta sivua tätä asiaa, että kirjoitan uuden kysymyksen;
Elikkäs, montako hepoa noilla 300- sarjan ja 200 sarjan (vm90) dieseleillä saa laittaa vakiojarruilla? Faktatietoa, kiitos..
Elikkäs, montako hepoa noilla 300- sarjan ja 200 sarjan (vm90) dieseleillä saa laittaa vakiojarruilla? Faktatietoa, kiitos..
niin kun joku osaiskin kertoa mitkä jarrut missäkin 124 korin mersuissa on,
niin itsekin kiittäsin ja kumartaisin . taitaa olla et ei tietoa mut laitanpas jotain
teholukemia, jos joku vielä osais sanoa minkälaiset jarrut on eli.
200D 1.85-5.89 72hv
200D 6.859 75hv
250D 1.85-5.89 90hv
250D 6.89-5.93 94hv
250D 6.93- 113hv
250turboD 9.88-5.89 122hv
250turboD 6.89- 126hv
300D 1.85-5.89 109hv
300D 6.89-5.93 113hv
300D 6.93- 136hv
300turboD 1.88-5.89 143hv
300turboD 6.89 147hv
niin itsekin kiittäsin ja kumartaisin . taitaa olla et ei tietoa mut laitanpas jotain
teholukemia, jos joku vielä osais sanoa minkälaiset jarrut on eli.
200D 1.85-5.89 72hv
200D 6.859 75hv
250D 1.85-5.89 90hv
250D 6.89-5.93 94hv
250D 6.93- 113hv
250turboD 9.88-5.89 122hv
250turboD 6.89- 126hv
300D 1.85-5.89 109hv
300D 6.89-5.93 113hv
300D 6.93- 136hv
300turboD 1.88-5.89 143hv
300turboD 6.89 147hv
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Motonetista
W124 Eteen ei-jäähd. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5050 19.85 ???
W124 Eteen ei-jäähd aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . . . 22-5778 34.00 ???
(yleensä 200-kaikki, 230 --89, 250D, 300D). . . . . . . . 22-5050 19.85 ???
W124 Eteen JÄÄHDYTETTY (ei 4matic/300E-24/320/V8). . . . . 22-5259 29.95 ???
(yleensä 220, 230 90--, TurboD-250/300, 260/280/300E). . . 22-5259 29.95 ???
W124 Eteen 4matic-neliveto JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . 22-5260 41.04 ???
W124 Eteen 300E-24 90--92 JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . 22-5473 44.40 ???
W124 Eteen E320 93--95 JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . . . 22-5474 44.50 ???
W124 Taakse (ei T/Lang/300E-24/320/V8). . . . . . . . . . . 22-5051 16.48 ???
W124 Taakse T, Lang ja 300E-24. . . . . . . . . . . . . . . 22-5261 21.50 ???
Moniventtiilidieseleistä ei ole tietoa.
W124 Eteen ei-jäähd. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5050 19.85 ???
W124 Eteen ei-jäähd aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . . . 22-5778 34.00 ???
(yleensä 200-kaikki, 230 --89, 250D, 300D). . . . . . . . 22-5050 19.85 ???
W124 Eteen JÄÄHDYTETTY (ei 4matic/300E-24/320/V8). . . . . 22-5259 29.95 ???
(yleensä 220, 230 90--, TurboD-250/300, 260/280/300E). . . 22-5259 29.95 ???
W124 Eteen 4matic-neliveto JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . 22-5260 41.04 ???
W124 Eteen 300E-24 90--92 JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . 22-5473 44.40 ???
W124 Eteen E320 93--95 JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . . . 22-5474 44.50 ???
W124 Taakse (ei T/Lang/300E-24/320/V8). . . . . . . . . . . 22-5051 16.48 ???
W124 Taakse T, Lang ja 300E-24. . . . . . . . . . . . . . . 22-5261 21.50 ???
Moniventtiilidieseleistä ei ole tietoa.
Minua taas kiinnostaisi tietää lisäksi myös 200 TD ja 300 TD mallien jarruille maksimissaan sallitut tehotjiipee kirjoitti: Kuinka isot levyt on turpokoneisissa dieseleissä? Ja missä on jäähdytetyt ja missä ilman? Kyseessä siis 124 malli.
Mitenkäs on takajarrujen laita, onko sedaneissa kaikissa sama?

En siis tahdo kysellä tyhmiä, mutta läheisellä mersunliikkeellä eivät ymmärrä autojen rakentajia sitten ollenkaan.. Menee kyselemään asioita, niin ok, mutta kun antaa rehellisen vastauksen kysymykseen "mitä sinä tällä tiedolla", niin sitten ei puhutakkaan mitään

Edit; Oho


niin olikos se nyt 20 vai 25% jonka verran sai ylittää koneen tehot ,
eli itse ainakin ajattelin päivittää jarrut vähän tehokkaampiin
tuossa omasssa projektissa niin ei tule sanomista.
eli itse ainakin ajattelin päivittää jarrut vähän tehokkaampiin
tuossa omasssa projektissa niin ei tule sanomista.
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Sedani mallisarja 200D-300TD samat jarru kaikissa edessä ja takana.
Elikkä suurin sallittu teho vakio jarruilla w124 korisessa on 300 12V Bensa koneen
tehot + 25%
Eli ainakin 250hp saa vakioilla laittaa...
Sitten jos sinne lyöpi 500E:n jarrut niin sitten mennääkin +400hp tietämille
Elikkä suurin sallittu teho vakio jarruilla w124 korisessa on 300 12V Bensa koneen
tehot + 25%
Eli ainakin 250hp saa vakioilla laittaa...
Sitten jos sinne lyöpi 500E:n jarrut niin sitten mennääkin +400hp tietämille
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Samuli H kirjoitti:vm 90 vapaastihengittävässä dieselissä on 113hv siihen sitten prosentit päälle oliko nyt +20% vai +25% niin saat sallitut hevoset.
Mikke.K kirjoitti:niin olikos se nyt 20 vai 25% jonka verran sai ylittää koneen tehot
Ei, ei, ei...NymiS kirjoitti:Elikkä suurin sallittu teho vakio jarruilla w124 korisessa on 300 12V Bensa koneen
tehot + 25%
Eli ainakin 250hp saa vakioilla laittaa...
Ne 20% (ei siis myöskin veikattu 25%) lisätehot lasketaan vasta mallisarjan tehokkaimpaan (=500E). Jos 300E on tehokkain malli "pikkujarruilla" niin siitä ei saa mennä prosenttiakaan yli vaihtamatta jarruja seuraavaksi tehokkaammasta. Aina tehojen ollessa pienemmät kuin mallisarjan tehokkaimmassa, pitää jarrujen olla vähintään yhtä tehokkaasta autosta.
Niin ja tuli vielä mieleen että voipi olla ettei tuo 500E välttämättä kelpaa vertailuautoksi, koska se perusrakenteeltaan poikkeaa kuitenkin vähäisemmistä malleista. Asia selvinnee AKE:sta kysymällä jos joku välttämättä haluaa rek. otteeseen yli 300hv lukemat.
So long, and thanks for all the fish
Diesel-124 tehokkain jossa vielä edessä nuo jäähdyttämättömät levyt on 300D.
Sikäli kun ymmärrän tuosta SamuliH:n Motonetin listasta, bensa-124 vastaavasti 230E, vanhemmat kuin -90.
Eli, jäähdytetyt levyt on turbodieseleissä ja bensakoneisissa 260E ja isommissa sekä 230E alkaen 1990 ?
Miten lie 300D 24V, en muista...
Nymis kirjoitti:
"Sedani mallisarja 200D-300TD samat jarru kaikissa edessä ja takana. "
No 300TD ei ole sedan vaan farkku, ja farkuissa on eri jarrut takana.
Sikäli kun ymmärrän tuosta SamuliH:n Motonetin listasta, bensa-124 vastaavasti 230E, vanhemmat kuin -90.
Eli, jäähdytetyt levyt on turbodieseleissä ja bensakoneisissa 260E ja isommissa sekä 230E alkaen 1990 ?
Miten lie 300D 24V, en muista...
Nymis kirjoitti:
"Sedani mallisarja 200D-300TD samat jarru kaikissa edessä ja takana. "
No 300TD ei ole sedan vaan farkku, ja farkuissa on eri jarrut takana.
wiimax.fi
Joo, eli W124 dieselin jarrut menee näin:
Ainoastaan turbokoneisissa on jäähdytetyt etulevyt (neliventtiilisissä varmaan kanssa) ja ne on kokoa 284 x 22 mm. Etusatulat uivaa mallia.
Takana sedaneissa kaikissa 258 x 9 mm, paitsi farkuissa joissa 278 x 9 mm.
Noi turbon alkuperäiset on ihan toimivat, mutta ei ne mitkään mahdottoman tehokkaat ole jos autoa on viritetty reilummin. Siksipä ollaankin muutaman superturbomiehen kanssa tekemässä "kevyitä" päivityksiä.
Ainoastaan turbokoneisissa on jäähdytetyt etulevyt (neliventtiilisissä varmaan kanssa) ja ne on kokoa 284 x 22 mm. Etusatulat uivaa mallia.
Takana sedaneissa kaikissa 258 x 9 mm, paitsi farkuissa joissa 278 x 9 mm.
Noi turbon alkuperäiset on ihan toimivat, mutta ei ne mitkään mahdottoman tehokkaat ole jos autoa on viritetty reilummin. Siksipä ollaankin muutaman superturbomiehen kanssa tekemässä "kevyitä" päivityksiä.
Mulla omassa 190:ssä edessä 300 satulat ja Zimmermannin tekemät reijitetyt levyt ja taakse tulee farkun satulat ja kilvet ja Zimmermannin reijitetyt levyt . Eiköhän ne edes vähän paremmin pelitä. Omat orggis etu jarrut vaikka oli jäähdytetyt ei kestänyt kuin kerran kovasta vauhdista jarruttaa niin puna hehkussa sikäli. Jarkko S:n kanssa syksyllä testailtiin laatikkoo meinas tulla jarru pula välillä
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER