Iskarit, jouset vai molemmat? w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bercedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 12.06.2003 15:25

Iskarit, jouset vai molemmat? w124

Viesti Kirjoittaja Bercedes »

Perä roikkuu matalalla, kummat vaihtaisi, vaiko molemmat? Molemmat lienevät melkoisen vanhat..
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Molemmat kannattaa vaihtaa jos jouset on kerran kuoleentuneet...
Jos vaihdat vain jouset niin iskarit menee rikki todennäiköisesti 6kk sisällä,
johtuen iskarin liikeradan kohdan muuttumisesta.

Jos vaihdat pelkät iskarin niin perä roikkuu edelleen yhtä alhaalla.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: Iskarit, jouset vai molemmat? w124

Viesti Kirjoittaja HVM »

Bercedes kirjoitti:Perä roikkuu matalalla, kummat vaihtaisi, vaiko molemmat? Molemmat lienevät melkoisen vanhat..
Viiden pennin vinkki: Änge jousien väliin korokekumit (3kpl samalle kierrokselle per jousi) löytyy eri korkuisia n. 1e/ kpl. Ihan huuhaatemppu mutta halvalla nousee perä jos ei ajo-ominaisuudet häiritse :D
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Iskarit, jouset vai molemmat? w124

Viesti Kirjoittaja NymiS »

vesa kirjoitti:
Bercedes kirjoitti:Perä roikkuu matalalla, kummat vaihtaisi, vaiko molemmat? Molemmat lienevät melkoisen vanhat..
Viiden pennin vinkki: Änge jousien väliin korokekumit (3kpl samalle kierrokselle per jousi) löytyy eri korkuisia n. 1e/ kpl. Ihan huuhaatemppu mutta halvalla nousee perä jos ei ajo-ominaisuudet häiritse :D
Niin ja jos ei jousien katkeilu häiritse.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
Bercedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 12.06.2003 15:25

Re: Iskarit, jouset vai molemmat? w124

Viesti Kirjoittaja Bercedes »

vesa kirjoitti:
Viiden pennin vinkki: Änge jousien väliin korokekumit (3kpl samalle kierrokselle per jousi) löytyy eri korkuisia n. 1e/ kpl. Ihan huuhaatemppu mutta halvalla nousee perä jos ei ajo-ominaisuudet häiritse :D
Phah.

Parasta on varmasti vaihtaa/vaihdattaa molemmat. KAtsoin varaosaluetteloita, onko kokemusta noista erikorkuisista kumityynyistä jotka ilmeisesti vaihdetaan jousien vaihdon yhteydessä? Näytti olevan kolmea eri paksuutta..
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18180
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokemusta jousen kumityynyistä? :D

No niitä on taakse kolmea eri paksuutta, Sinun autossasi on joku niistä.
Kumin reunassa on 1,2 tai 3 nyppyä, 1 on ohuin.
Kumia ei tarvitse vaihtaa kun jousi vaihdetaan, mutta kumit vaihtamalla voi hienosäätää auton korkeutta.
Eteen löytyy 4 eri korkeutta.
Ohuimman ja paksuimman kumin välillä ero auton korkeudessa on aikamoinen, varmaan vähintään pari senttiä.

Saattaapa olla että Sinun autossasi on takajouset poikki.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin