Onko konepellin äänieristyksestä hyötyä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Onko konepellin äänieristyksestä hyötyä?

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Kattelin KL-Varaosien tuotelistaa ja huomasin ton konepellin äänieristys jutun.
Onko siitä hyötyä?
Kannattaako tuhlata rahaa jos sen laittais W123 230E:hen?
Vaikuttaako muuten talvella moottorin lämpöihin?
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Sama asia vaivaa. Edellinen omistaja pessy varmaan painepesurilla ja viime syksynä rupes roikkumaan ja revin lopulta sen pois koska oli jo aivan riekaleina ja lepäs imusarjan päällä. Missähän hinnassa tollaset liikkuu? Onko se joku yleismallin suoja mikä leikataan sopivaksi vai saako niitä esim. W123-mallit ja W124-mallit? Joku mulle vinkkinä joskus mainitsi että ostat sellasta retkeilyhuopaa ja leikkaat siitä sopivan. Mitenkähän sellasen sais kiinni pysymään? Milläs se KL-Varaosan matto kiinnitetään?
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Suosittelen laittamaan. Kiinnityksen olen hoitanut sprayliimalla. Uusissa ersiteissä luulisi tulevan jonkinlaiset liimat mukana. Ei muuta kuin pelti pystyyn ja putsaileen "öljyt" pois niin pysyy paremmin.

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Ite laiton 240:seen volvoon lämpö/ääni eriste maton, semmosesta folio pintasesta "retkeily patjasta". Siinä oli liima toisela puolela. Kyllä se jonnin verran piti lämpymämpänä ja hiljensi moottori melua. Tosin tohon pirssiin se laitettiin ettei turbo polta maaleja konepellistä.

Ostin sitä yhestä meluntorjunta firmasta, oli aika etullista ko otti hukka paloja.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Näyttäisi olevan MB: llä niin, että Dieseleissä on eriste, mutta bensoissa ei ?
Olisiko "melu" sävyltään erilaista, että sitä dieseliin tarvitaan enemmän. ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

En kyllä huomannut mitään eroa kun vanhan risan raksin pois. Tai lumi ja jää sulaa talvella nokkapelliltä pois ja kosteena kesäaamuna kaste kuivaa muuta autoa nopeammin. Luulis kyllä että se vaikuttaa myös meteliin mutta mulla repsotti se vanhakin jo eli paha verrata.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

hmm..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Laitoin w123:een konepellin äänieristeen ja testaus, "v...u tää mitään auttanu" :evil:

Mutta liimaus vähän epäonnistui ja äänieriste alkoi irrota ja nykäisin sen kokonaan pois. Sitten, "ei piru kun tää huutaa, pitää laittaa se takaisin"
No, liimasin sen uudestaan sinne.

Eli kyllä se vähän näköjään auttaa.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Henry V. kirjoitti:Näyttäisi olevan MB: llä niin, että Dieseleissä on eriste, mutta bensoissa ei ?
Tämä eristeettömyys siis koskee W123/124-sarjoja? Ei kai bensakoneisissakaan luukku aivan pellillä ole sisäpuolelta? Joka tapauksessa muinaisessa aavikko-250:ssä oli musta huopamainen välly nokkapellissä, samoin 230E:ssä ja jonkin verran paksumpi tuossa W126:ssa. Vai ajanetko takaa sellaista "folioitua" versiota. Niitä ei ole bensakoneisissa tullut vastaan :shock: .

Mutta S-kopassakin tavaratilan kansi on paljaalla pellillä, joka toisaalta on ihmetys, kun vertaa muihin saman kaliiperin kärryihin. Olisikohan mitään iloa verhoilla - no ainakin varoituskolmio jäisi jemmaan ja saattaisi siitä jotain kosteusprobleemejakin tulla. Ovatten kai inssit miettineet tuonkin valmiiksi, eikä sieltä ehken mitään resonassimelua edes tule. Pitäisi vertailla "ennen - jälkeen" periaatteella....ääääh olokoon, taas meni spekuloinniksi :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Henry V. kirjoitti:Näyttäisi olevan MB: llä niin, että Dieseleissä on eriste, mutta bensoissa ei ?
Olisiko "melu" sävyltään erilaista, että sitä dieseliin tarvitaan enemmän. ?
Taitaa olla niin, että dieselissä melu on enemmänkin tärinää, jota ihminen ei niinkään tärinänä aisti mutta "kuulee". Venemaailmassahan on tuttu ilmiö, että diesel on hiljainen vasta, kun kone on eristetty kunnolla rungosta ja äänieristematto on vielä massaltaan riittävän iso (lue=painava) eikä niinkään paksu. Näin lähtisin melkein tarkistamaan ennemmin koneen kiinnitystyynyjen kuntoa ennemmin kuin lisäämään mattoa.

Ps. Bensakoneissa kannattaa olla tarkkana, mitä mattoa käyttää. Konehuoneessa leijuu kuitenkin silloin tällöin bensahöyryä - -jos matto on oikein imevää ja jo valmiiksi palonarkaa laatua, voi joku hiukan läpilyövä startti/laturi teettää paikalliselle vpk:lle töitä autopalon sammutuksen muodossa. :(
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

ja lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

juu - aivan on paljaalla pellillä . . .
Myös ex' 250/8 "Siinai" oli ilman mitään vaimennuksia.

Mutta tosiaan varmasti aiheellinen tuo Akun vinkki sopivasta materiaalista.

PS: tuo folio-tarvike-versio on ihan kamalan näköinen juttu :shock:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: ja lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Henry V. kirjoitti:juu - aivan on paljaalla pellillä . . .
Myös ex' 250/8 "Siinai" oli ilman mitään vaimennuksia.
:shock:
Eipä siinä mitään eristettä tarvitsekaan jos se kone on kunnossa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ei näy W123:ssa mitään, ei edes liiman jälkiä. W116:ssa sitä vastoin on joku riepu aikanaan pellissä ollut kiinni (vanhassa M110:ssa kyllä aiheesta :-) ). 250 D:ssä on myös alkuperäinen "vaahtomuovi" kiinni, kylläkin alkanut repsottaa hieman.

P.S. W124:n mittariin pyörähti viime viikolla 700 000 km täyteen :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Henry V. kirjoitti:Näyttäisi olevan MB: llä niin, että Dieseleissä on eriste, mutta bensoissa ei ?
Olisiko "melu" sävyltään erilaista, että sitä dieseliin tarvitaan enemmän. ?
Jaa-a. Ei mulla ainakaan tota eristettä ole, vaikka onkin dieseli. Mun mielestä tuosta ei kyllä ole mitään muuta iloa kuin ettei konepellistä maalit haalistu niin helposti (välillä näkee erityiseti punaisia autoja joista konepelti on aivan viturallaan). Kuitenkin maski "vuotaa" äänet ulospäin ja tuo eriste voi olla vain pienehkö parannus liikenteen melusaasteeseen. Auton sisätilojen metelin kanssa tuolla ei voi olla paljoakaan tekemistä, koska suurin osa moottoriäänistä kuitenkin tulee rintapellin läpi ja tärinänä auton rungosta, jonka ihminen sitten aistii äänenä. (no okei okei, toki osa tulee tuulilasin läpi ja siihen se voisi vähän auttaa, mutta aika pilkun nus*****ta).
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Juu

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Ei ole kaikissa vakio. Meidän Uolevissa se oli tehtana jäljiltä, se on kyllä jo revitty pois ja uusi on laitettu tilalle.

Auttaa aika hyvin. Ei niinkään sisämeluun, mutta ulospäin terävin kilkatus vaimenee. Sillon huomaa varsinkin, kun ajaa auton esim. talliin, niin kaiku-äänet eivät ole niin kovat.

Suosittelen äänieristystä konepeltiin. Bostikilla kiinni, pysyy sika hyvin.

Olen ajatellut laittaa myös moottorin alle jotain W124:n tapaista muovia.... Onnistuiskohan sellasen virittely. Se ainakin hiljentäisi ääntä. W123:ssa ainakin minulla nimenomaan auton alta tulee kovin melu.

Mitenkähän, jos pohjapanssarin asentaisi ja alkaisi siihen ympärille virittelemään....vois tulla hyvä.
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

AMG kirjoitti:Ite laiton 240:seen volvoon lämpö/ääni eriste maton, semmosesta folio pintasesta "retkeily patjasta". Siinä oli liima toisela puolela. Kyllä se jonnin verran piti lämpymämpänä ja hiljensi moottori melua. Tosin tohon pirssiin se laitettiin ettei turbo polta maaleja konepellistä.
Tuota ko. lämmönkestävää äänieristemattoa saa ainakin Etolasta halpaan neliöhintaan - kahta eri paksuutta: 1cm ja 2cm.

Itse laitoin tuosta senttisestä syystä että:
- edelliset oli revitty / repeytyneet irti ja vanhojen jämät ja paljas maalipintakin pellin sisäpuolella oli aika hyvässä lämmössä kypsytetyn näköiset
- tuo valurautakasi kehittää sellaiset lämmöt, että pitkän päälle alkaa pellin ulkopuoleltakin ilman eristeitä maalit halkeilemaan - eli enemmänkin lämpö- kuin äänieristeeksi (tosin kyllä ne äänetkin samalla vaimeni)
- pysyy pannu pidempään lämpimänä jos on jonkun hetken sammuksissa, niin ei uudelleen käynnistyksellä ihan niiiiin montaa litraa hörppää :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

itse juuri pähkäilen saman asian kanssa, tulin seuraavaan päätökseen, auto siis w124 200D.


meinasin aluksi ostaa motonetistä tarkoitukseen tarkoitettua tavaraa, elikkä konepeltiin uuden äänieristeen, sieltä saa mustalla päällipinnalla 2cm paksua äänenvaimennus mattoa 100x50 cm palan 14€, ja niitähän tarvitaan tarkkaan 3kpl.

Alkuperäinen maksaa kl-ssä 43€, ja motonetin palat tulisi maksamaan 3x14€ , 42€.... kannattaa varmaan sit jo ostaa alkuperäinen kl:stä. Tosin alkuperäinenhän 12mm paksu ja motonetin palat 20mm paksua.... ja kl-eristeeseen tarvitsee ostaa vielä liima erikseen.

mutta mutta kallistun varmaan tuon kl-eristeen puolelle :wink:


itse oon sitä mieltä että vaikuttaa aika tavalla ainakin diesel autossa toi äänieristys, varsinkin ulospäin kantautuvalle äänelle!

itseltäni puuttuu myös auton alta taaimmainen alustasuojamuovi, nehän vaikuttaa myös aika ratkaisevasti äänenkovuuteen sisällä ja ulkona.
tein siihen 3mm alulevystä uuden palan, ja laitoin vielä 4mm bitumilevyä päälle, ja hyvä tuli :wink:
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Tilasin W126:een kl:stä konepellin äänieristeen 300 mk, oli niin ohut, että lähetin takaisin ja hain merkkiliikkeestä kunnollisen 350 mk. Eroa näillä oli kuin yöllä ja päivällä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

SEV8 kirjoitti:Tilasin W126:een kl:stä konepellin äänieristeen 300 mk, oli niin ohut, että lähetin takaisin ja hain merkkiliikkeestä kunnollisen 350 mk. Eroa näillä oli kuin yöllä ja päivällä.
ahaa, hyvä juttu kun valaisit, voi sitä kiroomisen määrää jos se w124 kl-osa ois samanlainen :oops:

haitko vehosta? vai mitä tarkoitat merkkiliikkeellä?
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Sami S kirjoitti:Kattelin KL-Varaosien tuotelistaa ja huomasin ton konepellin äänieristys jutun.
Onko siitä hyötyä?
Äänieristyksestä on hyötyä
Sami S kirjoitti:Kannattaako tuhlata rahaa jos sen laittais W123 230E:hen?
Mersuun kannattaa aina laittaa rahaa! ;)
Sami S kirjoitti:Vaikuttaako muuten talvella moottorin lämpöihin?
Teoriassa kyllä. Lämmön johtuminen kylmään ulkoilmaan konepellin kautta hidastuu...myös maalipinta kestää pitempään. Eri asia huomaako sitä käytännössä, aamuisin kaste ei kyllä haihdu pelliltä kovin nopeasti! ;)

Suosittelen hankintaa, mutta ota samantien paksumpi, foliopinnoitettu (ja halvempi?) Etovasta. (Vaatii pientä modifointia mattopuukolla tms)
350 SLC kirjoitti: Tuota ko. lämmönkestävää äänieristemattoa saa ainakin Etolasta halpaan neliöhintaan - kahta eri paksuutta: 1cm ja 2cm. ...
Pari vuotta sitten hain "kokoon puristettua" 3cm paksua alumiinifoliopinnoitteista superlonimattoa yhden neliön konepeltiin,
melu aleni huomattavasti. (vaimensin kyllä muutenkin)
Alkuperäisenä ei ollut minkäänlaisia äänieristeitä. (siis konepellissä, ei kyllä riittävästi muutenkaan :oops:)

Ps. Kiinnitin ääni-/lämpöeristeen altapäin ylöspäin "ponnaavilla" rautalangoilla.
Tiedän tiedän, kuulostaa pielavetiseltä mutta on kätevästi irrotettavissa! :shock:

Pps. Nyt syksyllä maalaan konepellin sisäpuolelta bitumilla ja kiinnitän sitten äänieristeen paremmin paikoilleen....
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mulla kans kuoriutu äänieriste itsestään pois, tilalle löytyi kaverilta pari vuotta uudemman turbodieselin äänieriste.Upea lämpösuojus turbon kohdalla ja kaikkea...vielä kun olisi se turbo 8) Kontaktiliimalla vain kiinni ja pysynyt ainakin vielä.

Melua hiljentää melko paljon ulospäin mutta paljon suurempi vaikutus ulos kantautuvalle melulle on moottorin alapuolinen eristys!
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Mene ja tiedä sen hyödyistä....mutta mulla ainakin eristeet on ollu joka autossa. 190:stä tosin lähti kanssa se alkuperäinen riekaleina pois joten poistin kokonaan. Mutta asia jäi sitten häiritsemään (aina kun avasi konepellin) ikävän näköiseksi jäi kun pellissä oli 20 vuotta vanhat liimatöhkät.
Käväisin sitten paikallisesta venetarvikeliikkeestä ostamassa äänieristemattoa, tais olla sentin tai puoltoista paksua, ostin jonkun 3 neliötä ja maksoi 200mk. Tulihan siitä ainakin nätimmän näköinen jos ei muuta.
Samalla toppailin sitten vähän jalkatiloja,tulipeltiä ja ovia, ainakin popit jäi pysymään paremmin sisätiloissa. Se matto oli mustaa ja siinä oli itsessään liimapinta joka jopa pysyi kiinni.
o728006
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:30
Paikkakunta: Vaasa

äänitrasua pellihin

Viesti Kirjoittaja o728006 »

Olen juuri viimeisen kuluneen viikon aikana laittanut omaani W124 ja faijan W201 konepeltiin uudet eristeet. Omastani oli jo puolet pudonnut ja faijan auton (tuontiauto) konehuoneessa oli vieraillut joku kynnellinen olio. Ostin tuota samaa kuin 350 SLC, eli foliopintaista mattoa paksuudeltaan 2 senttiä, paikalliselta kumialan kauppiaalta. Kolme palaa 50x100 maksoi 40 ekeä. Kiinnitys tapahtui Bostikin purkkiliimalla (+ tietty se oma liima joka siinä on).

Voi sanoa, että tuli hemmetin hieno!! Kannattaa vähän panostaa siihen, että saa palat leikattua juuri oikean mittaisiksi. ja laittakaa aina se keskipala ekaksi paikalleen. Alkuvalmisteluina ei tarvita kuin repiä vanha veks, ja tinnerirätillä pyyhkiä pellistä kaikki öljy ym pois.

Telkasta tuttu maaliäijän lause: "Uskalla aloittaa" pätee hyvin!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

täytyy kyllä kallistua tuohon motonetin 2cm paksuun eristyslevyyn, sitä saa sieltä kromi/mustalla pinnalla, mustalla tietty 8)

siinähän on liimavalmiina, kannattaako vielä laittaa erikseen bostikkiä?
o728006
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 04.04.2003 10:30
Paikkakunta: Vaasa

lisäliimasta

Viesti Kirjoittaja o728006 »

EPK

Laita vaan vähän purkkibostikkia, niin sun ei tartte laittaa sitä rättiä sinne moneen kertaan. Ei ole kiva kun jossain liikennevaloissa alat kuunnella, että mikä siellä konehuoneessa pitää ääntä kun rätti pyörii tuulettajahihnan välissä!!
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: äänitrasua pellihin

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

o728006 kirjoitti:n auton (tuontiauto) konehuoneessa oli vieraillut joku kynnellinen olio.
Se on ollut varmaan näätä, kun ne usein saksassa syövät tai repivät
noitä äänieristeitä. Samoin sähköjohdot ja mittarivaijerit ovat niiden
"herkkua ". Kylmänä yönä niiden on mukava puuhailla siellä lämpimän
moottorin/ konehuoneen seassa.

Kaverilla oli siellä BMW 635, jonka sitten päätti myydä pois. Ostaja tuli ja
teki kaupat. Auto sovittiin haettavaksi seuraavana päivänä. Varmaan nyt arvaattekin mitkä oli aamulla ilmeet kun vilkaistiin vielä konehuoneeseen;
yöllä oli käynyt näätä repimässä eristemateriaalit päreiksi.

"ei oo helppoo kellään "
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: äänitrasua pellihin

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Henry V. kirjoitti: [Se on ollut varmaan näätä, kun ne usein saksassa syövät tai repivät noitä äänieristeitä. Samoin sähköjohdot ja mittarivaijerit ovat niiden "herkkua ". Kylmänä yönä niiden on mukava puuhailla siellä lämpimän moottorin/ konehuoneen seassa.
Saksan ohella täällä Suomikorvessakin tuo näätäteoria voisi olla mahdollinen - vai ovattenko sitten vesikkoja, lumikkoja tai peräti pieniä minkkejä. Kaikkia näitä kuulemma kulmilla esiintyy.
Eilen aamulla konepellillä ja katolla oli n. 1,5 cm halkaisijaltaan olevia tassunjälkiä. Kuitenkin aivan liian pieni kissan tekemiksi. Auto seisoi räystään alla, jossa pääskyllä on pesä ja poikaset vielä lentokyvyttömiä. Olisiko otus himoinnut yöpalaa ja yrittänyt käyttää autoa avuksi kurottelussa? Utelias orava on tietty toinen mahdollisuus. Joka tapauksessa eristeet ja piuhat ovat edelleen ehjät :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Re: äänitrasua pellihin

Viesti Kirjoittaja juuso »

Henry V. kirjoitti: Se on ollut varmaan näätä, kun ne usein saksassa syövät tai repivät
noitä äänieristeitä. Samoin sähköjohdot ja mittarivaijerit ovat niiden
"herkkua ". Kylmänä yönä niiden on mukava puuhailla siellä lämpimän
moottorin/ konehuoneen seassa.
Useimpien Saksalaisten& Sveitsiläisten valuutusyhtiöiden auton kaskovakuutuksessa on kaksi optiota jotka kannattaa rastia mukaan:

Marderschaden = juuri nämä näätävahingot, ja
Hakelschaden= turvaa pingispallon kokoisten rakeiden tuhoilta

Se, että valuutuksessa on mainitut optiot erikseen, kuvaa hyvin mitä Henry V. tuossa kertoi- Näätien vierailut on tosi tyypillistä ainakin Saksassa ja Sveitsissä.
Unelmilla on tapana toteutua...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no niin ostin nuo motonetin levyt:


Kuva


Kuva




ihan ok näköiset, vaimensi kyllä ääntä ihan mukavasti, ulospäin tulevaa ainakin, sisältä vaikea sanoo kun ei oo mitään sisustaa paikalla :wink:
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Nyt koin todellisen ahaa-elämyksen. :idea:
Kun oli puhetta noista näädistä, niin vihdoin ja viimein tajusin mikä tämä ilmeisesti lisävarusteena saatava kapine on:

Kuva

Tuo pohjapanssarin / muovin ympärille kierretty piuha antaa mojovan tällin kaikille konehuoneeseen alhaaltapäin pyrkiville elukoille. Toimii myös tunareita asentajia vastaan. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

epk kirjoitti:
SEV8 kirjoitti:Tilasin W126:een kl:stä konepellin äänieristeen 300 mk, oli niin ohut, että lähetin takaisin ja hain merkkiliikkeestä kunnollisen 350 mk. Eroa näillä oli kuin yöllä ja päivällä.
ahaa, hyvä juttu kun valaisit, voi sitä kiroomisen määrää jos se w124 kl-osa ois samanlainen :oops:

haitko vehosta? vai mitä tarkoitat merkkiliikkeellä?
Sieltäpä hain. Ihme sinänsä. Em. syistä varmaan olikin kl:llä poisto-osana. Hassua, kun tilatessani kysyin myyjältä, onko se alkuperäinen. Myyjä sanoi, että onhan se ihan Saksasta tullut. No joo...sehän riittää laadun takeeksi :lol:
Vastaa Viestiin