Viton alusta
Viton alusta
En tiedä olenko luulosairas vai onko alustassa tapahtunut jokin muutos. Vito cdi -99 n.100tkm (saksa???) tuntuu levottomalta ajaa. Tuntuu siltä että perä eläisi enemmän sivusuunnassa kun ennen. Katselin ettei siellä ainakaan ole jousi poikki ja rengas paineet on ok. Iskarit pitää vielä tarkistaa. Onko Vitoissa jotain tyyppivikaa (puslat), jotka sanoo noilla kilometreillä työsopimuksen irti. Iskarit kyllä voi olla vaihtokunnossa tai ainakin itse vaihdan yleensä 100tkm:n välein. Voisiko levottomuus johtua jostain etupään osista.
Re: Viton alusta
En ole itselläni huomannut moista (ajannut 130000 km) paitsi kuin talvirenkailla(Nokialaiset) tuntusi olevan vähän levottmampi ajella, en usko että iskarit tai alustassa olisi mitään noilla kilometreillä ja tulisihan ne ilmi katsastuksessa nykylaiteilla. Eli epäilen renkaita.sprint kirjoitti:En tiedä olenko luulosairas vai onko alustassa tapahtunut jokin muutos. Vito cdi -99 n.100tkm (saksa???) tuntuu levottomalta ajaa. Tuntuu siltä että perä eläisi enemmän sivusuunnassa kun ennen. Katselin ettei siellä ainakaan ole jousi poikki ja rengas paineet on ok. Iskarit pitää vielä tarkistaa. Onko Vitoissa jotain tyyppivikaa (puslat), jotka sanoo noilla kilometreillä työsopimuksen irti. Iskarit kyllä voi olla vaihtokunnossa tai ainakin itse vaihdan yleensä 100tkm:n välein. Voisiko levottomuus johtua jostain etupään osista.
Re: Viton alusta
Katsastuksessa iskaritesti 71..73 arvolla. 210 tkm alkuperäiset iskarit, H&R madallusjouset ja 215/65 15 H-sarjan michelin kumit.atevi kirjoitti:sprint kirjoitti:<..>en usko että iskarit tai alustassa olisi mitään noilla kilometreillä ja tulisihan ne ilmi katsastuksessa nykylaiteilla. Eli epäilen renkaita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ilmasia iskaritestejä lienee siellä täällä aina välillä. Vaikea sitä on noin painavaa autoa heilutellakin ja päätellä siiä sitten jotain...sprint kirjoitti:Kiitos vastauksista. Näin saatiin ainakin poistettua tyyppivikojen mahdollisuus. Täytyy jatkaa silmämääräinen tarkastelu loppuun ja ottaa lääkettä luulosairauteen eli ajella huonommalla autolla välillä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aamulla auto alkoi jo kulkea ilman vikurointia ihan kivasti. Tuuli oli reipas ja kun on tarpeeksi vetoa niin rauhottuu meno. Sitten koitti läheltä piti tilanne (motarilla joku ei uskaltanut ajaa kuin 40km/h)
ja joutui painamaan kohtuullisesti jarrua (ABS joutui töihin). Tämän jälkeen auto jatkoi vikuroimista aktiivisemmin, joten ei kun foorumiin ja haku kone päälle. Hakusanalla "takajarrut" saattoi löytyä hyvä arvaus eli voi olla että noiden lauhojen "suola" kelien jälkeen huitas pakkasen niin takajarru jää jarrutuksessa vähän kahnaamaan ja liukkaalla tiellä tekee kevyestä peräpäästä levottoman ajettavan. Auto sulamaan ja mahdollinen takajarrujen tarkistus on seuraavana edessä.

En ota kantaa eri rengasmerkkien laatuun, on meinaan loputon keskustelu. Iskareita ei hirveästi löydy mikäli hakusessa on 'tuning' alusta, mutta konilta pitäisi löytyä säädettävä iskaripaketti. Alkuperäinenkin toimii hyvin...vanttom kirjoitti:Ja mikä on sopiva iskarimerkki ja malli, vai löytyykövaihtoehtoja ensinkään?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei muutakun uudet alkuperäiset hankintalistalle, saiskohan KL-varaosista ? kannatttaa madaltaa samalla, madaltaminen kannattaa aina 

Lisää tietoa: www.skg.fi
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 020#180020sprint kirjoitti:Onnistuuko iskarien vaihto kotikonstein.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kiitos veskola. Tää on kyllä siitä hyvä foorumi että ei turhia puheskella vaan sanotaan niinkuin asia on. Näyttäisi onnistuvan samalla tavalla kun useimpien autojen iskarien vaihto. Irtipäin ottaessa kun ottaa koko roskan pöydälle ja avaa pulttipyssyllä niin ei kerkiä varsikaan pyöriä mukana.veskola kirjoitti:http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 020#180020sprint kirjoitti:Onnistuuko iskarien vaihto kotikonstein.