Automaatti pätkäsee välillä kyllä pienempää silmään mutta tuntuu ettei oikein jaksa vetää.. Häviää väännössä vanhalle 626 Matsalle!

Paikaltaa kiihtyy kyllä hyvin.

Ja puhutaan 24-venttiilisestä -91 300 bensasta,
Joten tehoa pitäisi olla..
Onkohan tämä nyt jonkin sortin provo?J.T.H kirjoitti:Häviää väännössä vanhalle 626 Matsalle!![]()
Juupa juu...kuka nyt niissä urissa ajaisidiisselin kannattaja kirjoitti:Hullut Mersukuskit! Kyllä se auto veden ja loskankin päälle nousee, vaikka onkin painava. Ja sit ku metsään menee, kyllä se sattuu ihan samanlailla kuin muissakin autoissa. Toki renkaiden urasyvyyksillä on vaikutusta, mut en mä ainakaan kaatosateella, tieurat täynnä vettä ajaisi 120-150kmh.
...se mihkään kulje.Petri M. kirjoitti:Oma 300Aut vaikka onkin 12 v ja vielä katilla tuntuu kyllä vääntävän ihan riittävästi...viime lauantaina tre-hki moottoritiellä oli noita 2 l gti ja turbodiesel-autoja rasitukseen asti vasemmalla kaistalla edessä. Hyvinpä tuo tuntuu vääntävän - jopa 120 km/h ylöspäin mielestäni...
Ja mun hölöhölö...siinä on sulle käytännön suorituskykyä kun lähdetään manuaalisesti kakkoselta punasille asti ja siitä kolmoselle 150-160 km/h...kyllä siinä katsellaan turbo-d ja muita diisseli-ihmeitä taustapeilistä...Pasi M. kirjoitti:Ja allekirjoitan kyllä sen Mauri H.:n väittämän, että ajossa 300TDT tuntuu moninverroin puhdikkaammalta, kuin 300E/TE/CE. Ehkä 0-100 voi tuo bensakoneinen kiihtyä pari sekkaa nopeammin, mutta käytännön suorituskyky turbo-D:llä on varmaan ihan omaa luokkaansa. Varsinkin jos sitä on viritetty.![]()
Ihan varmasti ainakin turbon ohituskiihtyvyys 80-120km/h on parempi kuin bensaveljessään.
Ei kannata sitten ihmetellä niitä 15 litran kulutuslukemia ja litra per tonni öljynkulutusta.Petri M. kirjoitti:Ja mun hölöhölö...siinä on sulle käytännön suorituskykyä kun lähdetään manuaalisesti kakkoselta punasille asti ja siitä kolmoselle 150-160 km/h...kyllä siinä katsellaan turbo-d ja muita diisseli-ihmeitä taustapeilistä...Pasi M. kirjoitti:Ja allekirjoitan kyllä sen Mauri H.:n väittämän, että ajossa 300TDT tuntuu moninverroin puhdikkaammalta, kuin 300E/TE/CE. Ehkä 0-100 voi tuo bensakoneinen kiihtyä pari sekkaa nopeammin, mutta käytännön suorituskyky turbo-D:llä on varmaan ihan omaa luokkaansa. Varsinkin jos sitä on viritetty.![]()
Ihan varmasti ainakin turbon ohituskiihtyvyys 80-120km/h on parempi kuin bensaveljessään.
Juupa...type-r kiihtyy 0-100 km/h 6,8 sek...varttimaili 15,2 sek. Tehothan alkavat löytymään siinä vasta 5500 kierroksen jälkeen (huipputehot 7400) ja moottoria voi huolettaa kierrättää sinne 8000 kierroksen punaisille...ja kun auto on varustettu kuudella pykälällä niin luulisi osaavan kuskin tuolla ajavan moottoritielläkin sujuvasti. Vaikka autoahan on ylistetty nimenomaan rataominaisuuksistaan. Kyseessä on kierroskone mutta varmaan vielä yli 120 km/h nopeuksissa nuo tehot riittävät kiihdyttämään autoa siitä huolimatta että vääntöä on suht vähän...en kyllä lähtisi väittämään että joku td-tuollaista "kiusaa"...siis ainakaan ihan oikeasti. Suoritusarvoiltaanhan tuota voi kuitenkin verrata esim. 2.8 VR6 golffiin jossa sitä vääntöä sitten löytyy enemmän ja tehoa vissiin saman verran. Ei tarvi ainakaan minulta kahdesti kysyä kumman ottaisin jos pitäisi ärrän ja jonkun nokikepin välillä valita. Vaikka jaappanin ihme onkin...Lindroos kirjoitti: Keväällä härnättiin 130TDI volkkarilla Type-R Civikkiä ja voi sanoo että motarilla Civikki pyöri jatkuvasti jaloissa kun lähdettiin letkaa ohittamaan. Civikissä kuitenkin 200hp mutta vääntöä ei nimeksikään. Ja miten paljon mukavampi tollanen diisseli on ajaa. Saa lähtee 1000r/min isolla vaihteella kaupungissa ja ohituksiin ei tarvi pykältää kahta pykälää pienempää
Jep jep. Ilman kelloa puhutaan pitkälti makuasioista ja tuntemuksien perusteella. Oma perstuntuma on kyllä, että 300TE kiihtyy paikaltaankin ihan rivakasti, ottaen huomioon että ainakin ensi viikkoina ko. autolla tuntuivat aina tulevan kaikki persaus edellä vastaan. Ohituskiihtyvyyskin on automaatilla kohdallaan, kun suoralla nelosella maantiellä ajettaessa kone on jo periaatteessa "vääntöalueella" eli niillä main missä potkuakin on.Pasi M. kirjoitti:Ei kannata sitten ihmetellä niitä 15 litran kulutuslukemia ja litra per tonni öljynkulutusta.
Sanotaanko nyt niin, että kulkuun ja tehoon nähden tuo kuluttaa todella paljon.
Turbo-D menee parhaimmilaan alle 8 litraan sekalaisessa ajossa.
Ja tunnehan siinä on tärkeintä, ei numeroiden mukaan mitään saa selville.
Niin miten sen nyt sitten ottaa...kyllä minuakin hatuttaisi kun joku viimeisen päälle oleva vanha volvo 60-70 luvulta jättää minun uuden perheautoni tai jonkun nokikepin...9-10 sekunnin kiihtyvyys 0-100 km/h Amazonille on ihan riittävä...siinä on ollut ihmettelemistä bmw 525 tds, avensis 2.0, mb väyrynen tais olla diisseli pilvi oli ainakin kauhea ja taustapeilistä sitäkin katseltiinPasi M. kirjoitti: Eihän sun Amatsooniskaan kulje numeroiden mukaan varmaan yhtään mihkään, mutta kun petaalia pitää vakaasti pohjassa tarpeeksi kauan, on vauhdintunne huimaava helvetinmoisen pörinän säestyksellä.Kyllähän sekin sentään jättää useimmat alle 2-litraiset perheautot taakseen.
Jos vetää lippalakin väärinpäin päähänsä ja kiusaa kanssa-autoilijoita joka liikennevaloissa kierrättämällä konetta 8 tonniin, niin sitten kyllä.Petri M kirjoitti:Ei tarvi ainakaan minulta kahdesti kysyä kumman ottaisin jos pitäisi ärrän ja jonkun nokikepin välillä valita. Vaikka jaappanin ihme onkin...
Nettiauto kirjoitti:Rengasprofiili ja leveys eivät sovi keväisiin uriin lainkaan. Kuten autolehtien testit lukeneet voivat muistella, Type R:n alusta on erittäin herkkä tienpinnan vaihteluille. Auto lähtee vaeltamaan heti jos tienpinta ei ole riittävän sileä ja tasainen. Huomattavan suurissa nopeuksissa ajaminen muodostuu suorastaan haasteelliseksi ja ratista saa ottaa kunnolla kiinni, jotta auto ei karkaa moottoritien reunakaiteisiin.
Tehoa on todella paljon, ja kaksivaiheisen tehohuipun vuoksi auto meinaa karata kokeneeltakin käsistä.
Ne on varmaan aika harvassa ne tavalliset autoilijat jotka ajavat sillä omalla dieselillä sen 40-50 tkm/vuosi...työn puolesta sellaisia matkoja ajavan kyllä ymmärtää valitsevan dieselin varsinkin jos auto on vielä työetu. Mutta keskimääräisillä vuosikilometreillä ei varmaankaan kannata hankkia tilavuudeltaan isokoneista dieseliä ja maksaa itseään kipeeksi vielä dieselverollakin. Aika helvetisti sitä meinaan saa paahtaa että se löpön hinta tulee sitten edulliseksi kokonaisvertailussa jos nyt siis verrataan sitä dieseliä saman tehoiseen bensaautoon.Pasi M. kirjoitti:
Mutta toisaalta, jos pöristelee harrastemielessä kaupunkiajoa 10th vuodessa, niin onhan tuo Civic todella upea peli. Käyttöautoksi siitä ei ole, tuskin noilla 100hv/litra teholukemilla kovin kauaa noita 40-50th/vuosi kilometrilukemia tahkotaan...
Typeärrästä en tiedä, mutta kaveri ajoi 16-venttiilisellä ~88 mallin Civicillä (1,6 litran värkki muistaakseni) lähes 400 tkm ja todella säälimättömästi. Lopputulos oli se, että autossa ei ollut paljon peltiä jäljellä kun mies posautti sillä lepikkoon, mutta kone oli yhtä pirteä ja terveen oloinen kuin uutenakin...että kyllä ne kestävät, jos siitä on epäily.Pasi M. kirjoitti: Mutta toisaalta, jos pöristelee harrastemielessä kaupunkiajoa 10th vuodessa, niin onhan tuo Civic todella upea peli. Käyttöautoksi siitä ei ole, tuskin noilla 100hv/litra teholukemilla kovin kauaa noita 40-50th/vuosi kilometrilukemia tahkotaan...![]()
Kyllä Hondan koneet kestäviä on, tässäkin perheessä on kaksin kappalein. Toinenkin lähtee aina talven jälkeen toisella startilla käyntiin, vaikka on seissyt koko talven hangessa. Kunhan akussa on virtaa ja tankissa bensaa. Monen vuoden ajan jäähdytysneste oli ruosteen sekaista paskaa, järjestelmän huuhtelu puhtaaksi vaati lähes kymmenen peräkkäistä huuhtelua. Eli siis se oli varsinaista puuroa. Siltikään lämpömittari ei noussut koskaan puolen välin yli.Aku P kirjoitti:Typeärrästä en tiedä, mutta kaveri ajoi 16-venttiilisellä ~88 mallin Civicillä (1,6 litran värkki muistaakseni) lähes 400 tkm ja todella säälimättömästi. Lopputulos oli se, että autossa ei ollut paljon peltiä jäljellä kun mies posautti sillä lepikkoon, mutta kone oli yhtä pirteä ja terveen oloinen kuin uutenakin...että kyllä ne kestävät, jos siitä on epäily.Pasi M. kirjoitti: Mutta toisaalta, jos pöristelee harrastemielessä kaupunkiajoa 10th vuodessa, niin onhan tuo Civic todella upea peli. Käyttöautoksi siitä ei ole, tuskin noilla 100hv/litra teholukemilla kovin kauaa noita 40-50th/vuosi kilometrilukemia tahkotaan...![]()
No joo, mutta toi olikin vaan tuo TDI vs. R-Type vertailu.Petri M. kirjoitti:Ne on varmaan aika harvassa ne tavalliset autoilijat jotka ajavat sillä omalla dieselillä sen 40-50 tkm/vuosi...työn puolesta sellaisia matkoja ajavan kyllä ymmärtää valitsevan dieselin varsinkin jos auto on vielä työetu. Mutta keskimääräisillä vuosikilometreillä ei varmaankaan kannata hankkia tilavuudeltaan isokoneista dieseliä ja maksaa itseään kipeeksi vielä dieselverollakin. Aika helvetisti sitä meinaan saa paahtaa että se löpön hinta tulee sitten edulliseksi kokonaisvertailussa jos nyt siis verrataan sitä dieseliä saman tehoiseen bensaautoon.
No, niin minustakin tuntuu oma 200B vielä ruudikkaalta tuohon firman 1,6 litraiseen Octaviaan verrattuna.jarski kirjoitti:Heitäämpä oma kommentti tähän soppaan.. Kaverilla oli aikoinaan -89 mallin 1.6:nen bensa nissani. Mulla oli w123:ssa 80hv kone ja 240D:n perä. Lähdettiin kävely vauhdista peräkkäin kiihdyttämään (minä perässä) ja miten kävi; Ei jäänyt 300D tuolle, kun kiihdytettiin 60:iin asti.Jos olisi jatkettu samaa menoa, niin kyllä sitten olisin jäänyt.
Oli kuulemma porukka ihmetellyt sivusta, että miten se 123 nyt noin "irtosi"..
Pistämpä minäkin lusikkani soppaan, vaikka OT:ksi meneekin...Petri M. kirjoitti:Ja mun hölöhölö...siinä on sulle käytännön suorituskykyä kun lähdetään manuaalisesti kakkoselta punasille asti ja siitä kolmoselle 150-160 km/h...kyllä siinä katsellaan turbo-d ja muita diisseli-ihmeitä taustapeilistä...Pasi M. kirjoitti:Ja allekirjoitan kyllä sen Mauri H.:n väittämän, että ajossa 300TDT tuntuu moninverroin puhdikkaammalta, kuin 300E/TE/CE. Ehkä 0-100 voi tuo bensakoneinen kiihtyä pari sekkaa nopeammin, mutta käytännön suorituskyky turbo-D:llä on varmaan ihan omaa luokkaansa. Varsinkin jos sitä on viritetty.![]()
Ihan varmasti ainakin turbon ohituskiihtyvyys 80-120km/h on parempi kuin bensaveljessään.
Juuri tuota tarkoitin. Numeroiden valossa eroa saattaa olla helvetisti, mutta liikenteessä tuollainen perhe-kiisseli saattaa yllättää ikävästi. Mutta kukas sitä nyt liikenteessä kilpailisi, paitsi jotkut ****r****t.AM kirjoitti:No tuosta TypeRästä sen veraan että:Lueskelin tuossa vähän aikaa sitten tuulilasista testiä Seat Leon TDI:stä.60-120km/h kiihdytys oli kyseisellä autolla muistaakseni jotain 0,4 sekuntia hitaampi kuin TypeRällä,muista vastaavista sporteista->Focus ST170, T-Sport Corolla jne. ei sitten vastusta ollutkaan Seatille.Kyllä noissa dieseleissä tuo voima on hieman erillaista kuin benssiini vehkeissä.
No nyt täytyy ottaa kommenttia kyllä sen verran että nyt katotaan asioita aivan liian mustavalkoisesti. Noissa testeissähän on tuo ko. kiihdytys jollakin tietyllä vaihteella esim. nelosella, joten totta helvetissä toi nokimylly menee suht samoihin ton typerän kanssa, koska moottorin vääntöalue on paljon laajempi. Kaikkihan on kiinni siitä miten sitä autoa käskyttää (tietenkin raja jossakin on). Type ärrällä kun laittaa esim 2. vaihteen pesään tossa kiihdytyksessä, niin siihen jää kiisselit ja voihan toki samaa koittaa tolla nokivasarallakin (jos se vaan kestää tollasia kierroksia).AM kirjoitti:No tuosta TypeRästä sen veraan että:Lueskelin tuossa vähän aikaa sitten tuulilasista testiä Seat Leon TDI:stä.60-120km/h kiihdytys oli kyseisellä autolla muistaakseni jotain 0,4 sekuntia hitaampi kuin TypeRällä,muista vastaavista sporteista->Focus ST170, T-Sport Corolla jne. ei sitten vastusta ollutkaan Seatille.Kyllä noissa dieseleissä tuo voima on hieman erillaista kuin benssiini vehkeissä.