Syöttöpumpuista

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
VE6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 01.02.2005 16:57
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja VE6 »

juudas kirjoitti:No tässä mun tapauksessa jakapumppu on tojotan pelastus, kun kierroksia ei kestä antaa yli 5400. Jos oikein kunnolla lähtis tehoja hakemaan, niin kierroksiahan siihen pitää saada ja vielä samalla ainettakin menemään männän päälle riittävästi ja oikeaan aikaan.
Mersuthan on rivipumpulla ja siinä ei sitten tule ongelmia nuitten kierrosten kanssa, pumppu ei säry vaikka kierroksia olis vähän reippaamminkin.
Mutta tuo mun jakaja antaa n. 200 kuutiomilliä kun syötöt käännetty tappiin ja nyt se on käytössä n. 110 kuutiomillillä (12mm nestepää). Jos oikein ymmärsin, niin 7 mm elementeillä rivipumpusta saadaan ainetta ulos n. 130 kuutiota, mikä on kyllä ihan riittävä määrä, kun käppyröitä katselee. Jos tuo ei riitä, niin jossakin on kai vikaa :wink:
Paljonko sitä ainetta sitten tulisi mersun pumpusta isommilla tapeilla, esim. 10mm ?
Onko tojotas 4-pyttynen.?
Jani_R
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 04.07.2004 20:23
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jani_R »

enduroman87 kirjoitti:onko kellään tiedossa w201 koppasen 190d 2l moottorisen :oops: syöttöpumpun tyyppi tiedossa? ja vuosimalli 87 :wink:
Jossei nyt aivan mettään mene, niin Autodatan mukaan: PES 4M RS 152-1. Boschin tekele.

Mersuista en sit tiedä mitään. :oops:
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

nokileka kirjoitti:kysymyshän on lähinnä teoreettinen :) mersun pumpputyyppiin suurin saatavilla oleva elementti on halkaisijaltaan 7mm.

iskunpituus on toinen muuttuja, jakajapumpussa sitä ruuvataan nokkalevyllä, rivipumpussa nokka-akselilla. ehkä mersun nokkia voisi vähän muotoilla?

taitais toyotan männät huutaa hoosiannaa jos väännät syötöt tappiin? 200 kuutioo kuulostaa melkoselta annokselta.
Männät huutaa varmaan jo tuolla 110 annoksella hoosiannaa kun kunnolla käskee :roll:
voi tämä kestääkin, jos malttaa vähän tuon kaasujalan kanssa :lol: ja antaa syöttöruuvin olla rauhassa :twisted:
nokkalevy tuli tosiaan tuohon mun pumppuun hiukan erilainen kuin vakio nokkalevy on.
neloskoneeksi ihan pirteä peli lähtökohtiin verratessa ja käyttöautona ihan mukava peli.
Kestävyys vielä kysymysmerkki, mutta eiköhän se tässä pikkuhiljaa selviinny 8)
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

juudas kirjoitti:[neloskoneeksi ihan pirteä peli lähtökohtiin verratessa ja käyttöautona ihan mukava peli.
Kestävyys vielä kysymysmerkki, mutta eiköhän se tässä pikkuhiljaa selviinny 8)
Tuut kesällä särkille kiihdytyskisoihin,katellaan sitten sitä autoa porukalla. Ja mielellään viivallekin,caddylläkin uskaltavat :wink:
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Kuinka paljon sitä muilla tulee syöttöä vapareissa? Jotta vielä pääsee leimalle :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

juudas kirjoitti:No tässä mun tapauksessa jakapumppu on tojotan pelastus, kun kierroksia ei kestä antaa yli 5400. Jos oikein kunnolla lähtis tehoja hakemaan, niin kierroksiahan siihen pitää saada ja vielä samalla ainettakin menemään männän päälle riittävästi ja oikeaan aikaan.
Mersuthan on rivipumpulla ja siinä ei sitten tule ongelmia nuitten kierrosten kanssa, pumppu ei säry vaikka kierroksia olis vähän reippaamminkin.
Mutta tuo mun jakaja antaa n. 200 kuutiomilliä kun syötöt käännetty tappiin ja nyt se on käytössä n. 110 kuutiomillillä (12mm nestepää). Jos oikein ymmärsin, niin 7 mm elementeillä rivipumpusta saadaan ainetta ulos n. 130 kuutiota, mikä on kyllä ihan riittävä määrä, kun käppyröitä katselee. Jos tuo ei riitä, niin jossakin on kai vikaa :wink:
Paljonko sitä ainetta sitten tulisi mersun pumpusta isommilla tapeilla, esim. 10mm ?
Jakajapumppujen ongelmana kuuluu olevan se että vaikka penkissä saataisiin matalilla kierrosluvuilla tuo 200 kuutiota ulos, niin pumpun toimintatavasta johtuen syöttömäärä putoaa reippaasti kierrosten noustessa, rivipumpussa asia on jopa päin vastoin.

Eli 200 kuutiota 1000 kierroksella pukkaava jakaja ei 5000 kierroksella välttämättä ruiskuta kuin 70 kuutiota. Arvot ihan hatusta vedettyjä huom.

Mutta jos tarkoitus on saada tehot hiukan alemmilla kierroksilla niin sitten tuo ei ole ongelmana.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Mynä dieselin ruiskutuspumpusta 7 mm elementeillä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aiheesta voisi kirjoitella oman topikin mutta lainataan tätä yleistä pumppu thrediä. Laitan tähän muutamia olettamuksiani/kysymyksiä. Ne ketkä oikeasti tietävät voivat oikaista. Nämä ovat nyt sitten 7 mm mynä-pumppu kyssäreitä:

- Ruuvatessani ulkoisen syötönsäädön ruuvin kokonaan pois pumppu antaa ~130 mm3 / 1000 iskua (=työtahtia?) kun savutuksen estopiirin kellolla on ns. täysi paine (esim 1 bar).
- Ulkoisella syöttöruuvilla voi pienentää tuota 130 mm3 määrää noin 10 mm3 / kierros. Lähteekö pienemään heti kun ruuvi ottaa vipuun kiinni ? Voinko siis luottaa, että saan ruuvin tuota kautta haluamalleni hehtaarille ja savut kohdalleen ?
- Kun pumppu on säädetty täysille eli antamaan 130 mm3 paljonko se mahtaa antaa kun savutuksen estopiirillä ei ole mitään painetta, toisin sanoen mikä on morkoolin vaikutus syöttömäärään ? Persdynössä se kyllä tuntuu kun painaa kesken kiihdytyksen nappulan pohjaan.
- Vaikuttaako säätö samassa suhteessa, eli 10 mm3 / kierros, kun savutuksen estopiirillä ei ole mitään painetta ? Itselle tuli tunne, ettei vaikuta.
- Kuinka lineaarinen syöttöruuvin toiminta oikeasti on. Tähän en siis kaipaa mitään mutupersvakutuntuma tietoa vaan tämä tieto pitäisi löytyä lähinnä Mynä-Dieselin mittareilta ?

Ei viitsitä häiritä pajan työntekoa turhilla kyselenpä taas puheluilla :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Mauri H. kirjoitti: Jakajapumppujen ongelmana kuuluu olevan se että vaikka penkissä saataisiin matalilla kierrosluvuilla tuo 200 kuutiota ulos, niin pumpun toimintatavasta johtuen syöttömäärä putoaa reippaasti kierrosten noustessa, rivipumpussa asia on jopa päin vastoin.

Eli 200 kuutiota 1000 kierroksella pukkaava jakaja ei 5000 kierroksella välttämättä ruiskuta kuin 70 kuutiota. Arvot ihan hatusta vedettyjä huom.

Mutta jos tarkoitus on saada tehot hiukan alemmilla kierroksilla niin sitten tuo ei ole ongelmana.
Niinpä, jakajalla ei saa ainetta enää kovin paljoa kovilla kierroksilla. Nyt max. teho on persdynolla mitattuna n. 4000-4300 kieppeillä ja sitten alkaakin syöttö pienentyä. Saisi tuota vetoaluetta jonkin verran ylemmäs, mutta sitten riskinä on, että vahingossa ryntäyttää pumpun sököksi. Mutta semmoseen käsitykseen pääsin tuosta omasta pumpusta, että se nyt kuitenkin antaisi nykyisellä säädöllä sen 110 kuutiota tuonne hiukan yli 4000 kierrokseen asti. Pitääpä kysellä tätä pumppu asiaa kun on asiaa pajalle.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

volkkaripuolella on otettu 150hv/l esikammiomosalla ja jakajapumpulla, hp-dieselillä on varmaan jokin selitys miten jakajapumppu jaksaa isoilla kierroksilla.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=27494
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

nokileka kirjoitti:volkkaripuolella on otettu 150hv/l esikammiomosalla ja jakajapumpulla, hp-dieselillä on varmaan jokin selitys miten jakajapumppu jaksaa isoilla kierroksilla.

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=27494
No ihan raakasti sanottuna se mainostettu 200 kuutiomilliä pitäisi kai riittää n. 700 hv tehoihin, eli en nyt rehvastelisi.150 hv tehoihin pitäisi kevyesti riittää jo 50 kuutiota per sylinteri.

Ihan kunnioitettavia lukuja volkkarimiehet ovat saaneet aikaiseksi, ja lisää on luvassa, sitä en ollenkaan väheksy. Projekteja siellä puolella on tullut seurattua aika tiiviisti.

Pojat on muuten ansioikkaasti kunnostautuneet noiden VNT-ahtimien kanssa, ja nimimerkki Valonviejällä on vissiin forumin kovakulkuisin paku (vih vih Veskola)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mauri H. kirjoitti:No ihan raakasti sanottuna se mainostettu 200 kuutiomilliä pitäisi kai riittää n. 700 hv tehoihin, eli en nyt rehvastelisi.150 hv tehoihin pitäisi kevyesti riittää jo 50 kuutiota per sylinteri.

Ihan kunnioitettavia lukuja volkkarimiehet ovat saaneet aikaiseksi, ja lisää on luvassa, sitä en ollenkaan väheksy. Projekteja siellä puolella on tullut seurattua aika tiiviisti.

Pojat on muuten ansioikkaasti kunnostautuneet noiden VNT-ahtimien kanssa, ja nimimerkki Valonviejällä on vissiin forumin kovakulkuisin paku (vih vih Veskola)
Pysyykin sellaisena sillä minulla on henkilöauto 8) Täytyy myöntää, että transportterin takavalot ovat kyllä jo näkyvissä siinä vaiheessa kun Viton automaatti vielä harkitsee siirtääkö sitä voimaa eturenkaalle vai ei. No ainakaan ei ole pito-ongelmaa lähdössä. Ei tuolle mitään voi...toistaiseksi. Kesällä otetaan tuon sielunelämä käsittelyyn ja tehdään sinne softaa tjms.

Katsotaan nyt jos se saadaan vaikka joskus valmiiksi ja jopa viivalle, ja oppii ennen kaikkea sen laittamaan matkaan siten, ettei automaatti hajoa.

Maurilta taisi jäädä huomaamatta, että kyseessä oli 150 hv / litra teho. Siihen voisi päästä 50 mm3 syötöllä, jos koneen tilavuus olisi pieni kuten volkkarin 1,6 litrainen (6000 rpm). Mersulla ei.

Minun koneessa pitää syöttää 100 mm3 kun kierrokset on vain (jos edes on) 4600, jotta päästään samalle litrateholle...siis teoriassa Käytännössä noista 4600 rpm tehoista näen vain unta, vekotinhan ei voi/pysty vetämään tehokkaasti paljonkaan yli 4200 rpm tietokoneongelmien vuoksi,joten huipputeho on lähinnä teoreettinen käsite minulle toistaiseksi.

Muutenkin koko huipputeho käsite ei ole kovin relevantti. Suurin osa ajosta, kiihdytyksestäkin tapahtuu kuitenkin alemmilla kierroksilla. Ideaalitapauksessa kierrokset saadaan seilaamaan sen huipputehokierrosten ympärillä koko matkan ajan. Kaiken kruunaa vielä nuo käytännön epäideaalisuudet, esimerkiksi hyötysuhteen vaihtelevuus eri kierrosluvuilla, lämpötiloilla jne jne.

Pientä kutinaa on, että olisi muitakin V-malleja tulossa työn alle, katsotaan nyt jääkö pelkäksi puheeksi [provo] ja siinä Pelissä on sitten manuaalivaihteisto, joten :twisted: :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Totta tosiaan, litratehoista olikin puhe, no siitä viitsiikin sitten jo puhua. Johan mä ihmettelin että mitä se Nokileka horisee :lol:

Edit: niin, kyllähän 1.6:sesta saa litratehoja jakajapumpullakin, mutta koitas tuplasti suuremmasta koneesta, jossa tarvitaan siis tuplasyötöt. Tulee jakajapumpun heikkoudet esiin.
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

Mauri H. kirjoitti:Totta tosiaan, litratehoista olikin puhe, no siitä viitsiikin sitten jo puhua. Johan mä ihmettelin että mitä se Nokileka horisee :lol:

Edit: niin, kyllähän 1.6:sesta saa litratehoja jakajapumpullakin, mutta koitas tuplasti suuremmasta koneesta, jossa tarvitaan siis tuplasyötöt. Tulee jakajapumpun heikkoudet esiin.
sehän mauri selviee sit kun tuo mun 2.5 litranen nokileka bemari on valmis 8)
näkee sit mihin se jakajapumppu kykenee. mut missääntapauksessa en lähde hakeen mitään maksimitehoja mitä voisi saada, vaan sanotaan noin 250-300 hp on katto mihin tavoitteet asetetaan (tosin tuo saattaakin olla se maksimi mihin jakajapumpulla pääsee :wink: ) ja vaikka yli päästäisiinkin niin ei silti mennä ettei kestävyys kärsi paljoa. potentiaaliahan on kuutiotilavuuden ja sylinterilukumäärän , tulevan turbon yms puolesta vaikka kuinka mutta se kansi ja voimansiirto vaan pelottaa. noin 150 hp tuossa kakkulassa on vakiona ja niin naurettavan kokoisella ahtimella että huhhuh. mut tosiaan sen jakajapumpun kyvyt selviää sit joskus.

osaako kukaan kertoa tuon hp dieselin tai vaikka jonkun muun hyvän dieselhuollon yhteystietoja jos heidän kanssaan tuosta pumpunlaitosta sopisi ja tietty mahdollisimman "edukkaasti" kun hämeen diesel vetäisi noin 1000-1200 euroa kun vaihtaisi tuon nestepään tuohon jakajapumppuun.

sori nyt vain kaikille jotka ärsyyntyi kun otin bmw:n esille mersufoorumilla mut täällä tuntuu tuo dieseltietämys olevan parempaa luokkaa kuin meidän foorumeilla jossa bensaturbot on taas kova sana
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

lassi-s kirjoitti:sehän mauri selviee sit kun tuo mun 2.5 litranen nokileka bemari on valmis 8)
Mikäli halvalla pitää päästä niin sitten pitänee itse ruuvata se pumppu mallilleen :lol: Viesti on lähinnä se etten ainakaan itse silmääni räpsäyttäisi tonnin pumpun laitoista mikäli 100 hv/litra eli 250 hv on haussa. Pumppupajan tosin pitää ehdottomasti olla sellainen, joka on noita ennenkin osannut modata tehon kannalta. Semmosesta on turha kysyä, joka vain säätää ne tehdasasetuksiin. Pumpun säätäjältä pitää löytyä sitä veitikkaa silmäkulmasta.

Nuo ffp ihmiset ovat noita pumppuja käsittääkseni itse muokanneet, siis vaihtaneet sitä nestepäätä. Kysyy hän sieltä lisää...

HP-dieselin, PP dieselin ja Mynä-Dieselin yhteystiedot löytyvät kun käyttää hakua, ei viitsi enään laittaa numeroita.
esim Haku: pp-diesel AND yhteystiedot
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, eipä ainakaan minua haittaa vaikka Bemuista puhutaan, kovasti kiinnostaa mitä Lassin autosta tulee, ainakin hyvää palikkaa alkaa jo olemaan koossa, jtoen lähtökohdat on hyvät.

Tosiaan pumpun laitosta kannattaa kyllä maksaa, ja käyttää kunnon pajaa. Huonosti tehty pumppu pilaa koko auton. Kuten tiedetään, minä suosittelen erittäin lämpimästi Mynädieseliä. Pojilla siellä on itselläänkin ollut suurtehoisia jakajapumpullisia autoja, joten omakohtaistakin kokemusta niistäkin on.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Kyllä tuntuu volkkari miehillä olevan kovat tehot, mutta mutta miten ne kestää kun jo vakioinakin on vähän niin ja näin?????????? :roll:
RED POWER IHC DT-358
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Dieselpower kirjoitti:Kyllä tuntuu volkkari miehillä olevan kovat tehot, mutta mutta miten ne kestää kun jo vakioinakin on vähän niin ja näin?????????? :roll:
silleen kun mersutkin, ei ainakaan tuo omani kestänyt vakiovirityksellä, joten samapa tuo sitten jos sitä ruuvaa ja korjaa sitten kun jotain hajoaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo
Harvemmin taitaa missään automerkissä moottorin virittely kestävyyttä parantaa.
.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Kiinnostavaa kuulla mihin bemarin diiseli pystyy erään kaverin kas suunniteltiin 525tds kannen avarrusta kerrattain kun epäiltiin et ei taida virrata tarpeeksi hyvin ja sen orkkis sähköpumpun joutuu muuttaan vissiin mekaaniseksi...
Itse tein ja säästin
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kyllä tuolla hämeen dieselissäkin on niitä kekkä ymmärtää myös viri pumppujen päälle eikä vaan perus säätöjä...
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

kysäse Lassi-S varste hp:stä, kun hain tojon pumppua, niin työn alla oli pari kutos bemarin pumppua. Ainakin jakajapumpun laiton tämä kaveri osaa.
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Re: Mynä dieselin ruiskutuspumpusta 7 mm elementeillä

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

veskola kirjoitti:- Ruuvatessani ulkoisen syötönsäädön ruuvin kokonaan pois pumppu antaa ~130 mm3 / 1000 iskua (=työtahtia?) kun savutuksen estopiirin kellolla on ns. täysi paine (esim 1 bar).
130mm3 on ehkä hieman yläkanttiin...no riippuu suuttimista. Isku = työtahti.
veskola kirjoitti:- Ulkoisella syöttöruuvilla voi pienentää tuota 130 mm3 määrää noin 10 mm3 / kierros. Lähteekö pienemään heti kun ruuvi ottaa vipuun kiinni ? Voinko siis luottaa, että saan ruuvin tuota kautta haluamalleni hehtaarille ja savut kohdalleen ?
Ei lähde pienentämään heti.
veskola kirjoitti:- Kun pumppu on säädetty täysille eli antamaan 130 mm3 paljonko se mahtaa antaa kun savutuksen estopiirillä ei ole mitään painetta, toisin sanoen mikä on morkoolin vaikutus syöttömäärään ? Persdynössä se kyllä tuntuu kun painaa kesken kiihdytyksen nappulan pohjaan.
Yleensä 40-50 välillä, riippuu mitä siihen on säädetty. Eli pitäiskin tuntua.
veskola kirjoitti:- Vaikuttaako säätö samassa suhteessa, eli 10 mm3 / kierros, kun savutuksen estopiirillä ei ole mitään painetta ? Itselle tuli tunne, ettei vaikuta.
Ei vaikuta. Syöttöruuvi vaikuttaa ainoastaan maksimimäärään, eli ei vaikuta ahtamattomaan syöttöön yhtään. Ahtamatonta saa säädettyä siitä savutuksenrajoittimen kellon päällä olevasta ruuvista.
veskola kirjoitti:- Kuinka lineaarinen syöttöruuvin toiminta oikeasti on. Tähän en siis kaipaa mitään mutupersvakutuntuma tietoa vaan tämä tieto pitäisi löytyä lähinnä Mynä-Dieselin mittareilta ?
Käytännössä voi olettaa, että se on lineaarinen.
Jaa nii...eipäs ny haukuta sitä jakajapumppua ihan lyttyyn :) . Onhan semmosella jo kohtuullisia tehoja saatu ja kehitys kehittyy...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mynä dieselin ruiskutuspumpusta 7 mm elementeillä

Viesti Kirjoittaja veskola »

ajarol kirjoitti:<...>
Kiitos !
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Jos jakajapumpusta on saatu soppaa sen verran ulos että 1.6 caddy potkaiseee 240hp pyöriltä niin ei se aivan huono ole.... :wink: ja ei muuta kun asiallista keskustelua kehiin ja ei muuta kun bemareihin kans lisää löylyy olis E30 koppainenkin bemari mielenkiitoinen 325tds tai 525tds koneella ja ei kait siitä tarvi kun vähän imusarjan kulmaa rälläköidä ja hitsata et passaa paikalle ja sille jysinterää ja parempaa pumppuu ja turboo kehiin niin näkis mikä särkyy ekaksi...vai kestääkö
Itse tein ja säästin
DSL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 19.03.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja DSL »

Pikkulinnut laulelee Ylivieskassa sijaitsevasta 240 Volvosta, Cedricin 2.8td myllyllä, tehoja irrotettu 492hp... :? pumppu kuulemma tehty jossain Helsingin seutuvilla.

Jos joku tietää tarkempaa , nii kertokoon.
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

DSL kirjoitti:Pikkulinnut laulelee Ylivieskassa sijaitsevasta 240 Volvosta, Cedricin 2.8td myllyllä, tehoja irrotettu 492hp... :? pumppu kuulemma tehty jossain Helsingin seutuvilla.

Jos joku tietää tarkempaa , nii kertokoon.

no hoh,

320 hp ja pumppu tehty mynässä
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
DSL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 19.03.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja DSL »

:lol: Onpa huhut nostanu lukemia :lol:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

onhan tuo kova saavutus nipponin myllystä
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
teejay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 07.11.2004 20:10

Viesti Kirjoittaja teejay »

Olen kyllä kuullut puhuttavan, että toi nissanin kone on kestävimpiä mitä on tehty.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

TuomasJ kirjoitti:Olen kyllä kuullut puhuttavan, että toi nissanin kone on kestävimpiä mitä on tehty.
ja kalleimpia korjata. :D
Vastaa Viestiin