Tuohon vois sanoa että jos koneesta vuotaa sitä rikillistä ym. vanhaa öljyä pohjaan niin syöpyminen eli ruostuminen on ajansaatossa salettiAri66 kirjoitti:Mulla valutti koneen kylkeä alas ja pohjaan.Timo999 kirjoitti:Yllämainittu öljynputsarin jalka (minulla valutti sieltä kytkinkoppaan...)
Pysyi pohja hyvin "ruostesuojattuna".
Hankala paikka vaan nähdä vuotoa (ainakin 300:ssa), jos ei tiedä juuri oikeaa paikkaa katsoa![]()
Auton alla käydessä sen kyllä huomasi helposti, että jostain "vähän vuotaa"
W123 240 D ja öljyn kulutus
SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kaikki mikä 1982-mallisen pohjassa pysyy, lienee vain hyväksijarski kirjoitti:Ja öljy+Mersun pohjan kumimassa=
Pitää olla iloinen, että on pohja
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No p...le, turhaanhan tässä asiaa ressaamaan, muistaa vaan tarpeeksi usein kattella ja lisäillä öljyä!Juho kirjoitti:mersun kirjan mukaan 2desilitraa/100km on normaali kulutus eli 2 litraa tuhannelle vaihto väli on 5000km ja raskaissa käyttö olosuhteissa 2500 eli -20 pakkanen vaunun vetäminen kova ajo lämä pohjassa jatkuva kaupunkiajo näin sanoo 114 ,115 kirjat suomen ja saksan kieliset koskee bensa ja diesel koneita öljy on halpaa mäntiin verrattuna eli kannattaa vaihtaa ainakin 5000 välein ja keväällä ja syksyllä itse vaihdan aina autoihin 5000 välein ja moottoripyöriin 2500 välein
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Voe voe, vaihdoin meseen Shellin 10W-30 -öljyt ja öljyn kulutus suorastaan räjähti käsiin, nyt menee "jalka suorana" ajaessa jo litra öljyä/200 km.
Voiko tosiaan öljymerkeillä olla näin suurta eroa? En kyllä ennen moiseen ole törmännyt, tosin aiemmat autot ovatkin olleen bensalla käyviä.
Edelleenkään auto ei savua eikä pohja ole märkä, tosin siitä öljynsuodattimen kannesta ja öljynpainemittarin lähdöstä pitää vähän kosteana.
Jos öljyä kovilla kierroksilla vuotaisi enemmän kuin tyhjäkäynnillä, niin luulisi pohjan olevan öljyssä vaaan kun ei ole!
Pitäsköhän tehdä "arskat" ja köyttää rautalangalla purkinpohja suodatinkotelon alle, ja kattoa 100 km ajon jälkeen, onko sinne kertynyt paljon öljyä...
Häätynee siirtyä takaisin Mobil Superiin, sitä ei kulunut kuin 1,5 - 2 litraa/1000km
...kele ....tana ....llu ovat Norjan kaupunkeja
Voiko tosiaan öljymerkeillä olla näin suurta eroa? En kyllä ennen moiseen ole törmännyt, tosin aiemmat autot ovatkin olleen bensalla käyviä.
Edelleenkään auto ei savua eikä pohja ole märkä, tosin siitä öljynsuodattimen kannesta ja öljynpainemittarin lähdöstä pitää vähän kosteana.
Jos öljyä kovilla kierroksilla vuotaisi enemmän kuin tyhjäkäynnillä, niin luulisi pohjan olevan öljyssä vaaan kun ei ole!
Pitäsköhän tehdä "arskat" ja köyttää rautalangalla purkinpohja suodatinkotelon alle, ja kattoa 100 km ajon jälkeen, onko sinne kertynyt paljon öljyä...
Häätynee siirtyä takaisin Mobil Superiin, sitä ei kulunut kuin 1,5 - 2 litraa/1000km
...kele ....tana ....llu ovat Norjan kaupunkeja
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Bensafarkku kiikarissa!
Veikkaanpa minäkin, että kyllä sielä vaan vuoto on jossakin ja kun kerran se putsarin jalka on märkä niin ekana vaan se irti ja sinne uus tiiviste. Jos se polttais tuon öljymäärän niin kyllä se jossain näkyis, perä ois mustana ja pakoputki mustassa löhnässä ja varmaan savuakin tulis. Ja tuosta huohotuksesta, mulla pystärin 220d kone puhalsi heti kunnolla, mutta öljyä ei tarvinnut vaihtovälillä lisäillä, ei kuluttanut öljyä paljo mitään silti, eli ei sen koneen kuulu öljyä syödä vaikka vähä ois harvakin.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
-
johtaja300
- Vakiokalustoa

- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Sylinterit kiillottuneet, ei kai tuo muuta tarvitse. Noin suuren vuodon pitäis kyllä näkyä jo aika helposti.
Onhan tuo 400 tkm jo aika iso määrä ja jos halvoilla öljyillä vielä ajeltu ei mikään kumma jos yli 20 vuotta vanha auto syö öljyä
Jos pytyt ei liian väljät, pelkkä hoonaus ja uudet männänrenkaat. Tosin noin suureen kulutukseen voi osaltaan vaikuttaa kuluneet männänrengasurat. Jos nuo urat on kuluneet ei auta kun vaihtaa männät. tai halvempi kai ettiä vaihtokone jostain.
Onhan tuo 400 tkm jo aika iso määrä ja jos halvoilla öljyillä vielä ajeltu ei mikään kumma jos yli 20 vuotta vanha auto syö öljyä
Jos pytyt ei liian väljät, pelkkä hoonaus ja uudet männänrenkaat. Tosin noin suureen kulutukseen voi osaltaan vaikuttaa kuluneet männänrengasurat. Jos nuo urat on kuluneet ei auta kun vaihtaa männät. tai halvempi kai ettiä vaihtokone jostain.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
[quote="Petri K"]Sylinterit kiillottuneet, ei kai tuo muuta tarvitse. Noin suuren vuodon pitäis kyllä näkyä jo aika helposti.
Onhan tuo 400 tkm jo aika iso määrä ja jos halvoilla öljyillä vielä ajeltu ei mikään kumma jos yli 20 vuotta vanha auto syö öljyä
Meillä vei 650000km ajettu 240D vaihtovälinä olleessa 10tuhannessa km:ssa ylärajasta alarajaan,kun öljynsuodattimen jalan tiiviste ei vuotanut.
Koko viimeiset 200000km:n ajan käytin Synteettistä mutta halpaa Biltema/ Hesoil öljyä,ja raskasta kaasujalkaa/perävaunu perässä..
Onhan tuo 400 tkm jo aika iso määrä ja jos halvoilla öljyillä vielä ajeltu ei mikään kumma jos yli 20 vuotta vanha auto syö öljyä
Meillä vei 650000km ajettu 240D vaihtovälinä olleessa 10tuhannessa km:ssa ylärajasta alarajaan,kun öljynsuodattimen jalan tiiviste ei vuotanut.
Koko viimeiset 200000km:n ajan käytin Synteettistä mutta halpaa Biltema/ Hesoil öljyä,ja raskasta kaasujalkaa/perävaunu perässä..
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.



