Korinvaihto auton muutos!
Korinvaihto auton muutos!
Eli onko mahdollista ollenkaan tehdä muutoksia autoon johon on tehty korinvaihto?? auto on alunperin -78 280ce jossa on 240D tekniikka! olisikohan mahdollista vaihtaa kyseinen bensakone autoon takaisin??
ei oo nää korinvaihto koukerot oikein hallussa..
voiko siis yleensäkään tehdä minkäänlaisia muutoksia??
ei oo nää korinvaihto koukerot oikein hallussa..
voiko siis yleensäkään tehdä minkäänlaisia muutoksia??
kyllä saattaa onnistua. mutta voi olla että vaativat alkuperäisen koneen... näin oli minulla 123 230E farmarin kohdalla joka on muutettu 300d:ksi ja otin siitä koneen ja kysyin että saako sitä uudelleen kilpii... ei saa kuin sillä koneella jonka otin pois...
tiä sit pitääkö tuo paikaansa.. soitto AKE:lle kertoo paljon.
PS.paljon on prosentit?

PS.paljon on prosentit?
Tuossa muuten uteliaille näitä prosentteja:
1. Kori
2- tai 3-ovinen
4- tai 5-ovinen
a) Itsekantava rakenne
Korikehikko
24 %
20 %
b) Runkorakenne
1) Korikehikko
12 %
10 %
2) Runko
12 %
10 %
c) Pohjalevyrakenne
1) Korikehikko
16,0 %
13,3 %
2) Pohjalevy
8,0 %
6,7 %
2. Muut peltiosat
a) Etukansi
2,0 %
2,0 %
b) Etulokasuojat (1,0 % kumpikin)
2,0 %
2,0 %
c) Etuovet (2,5 % kumpikin)
5,0 %
5,0 %
d) Takasivuovet (2,0 % kumpikin)
4,0 %
e) Takakansi tai -ovi
2,0 %
2, 0 %
(Peltivalmis kori yhteensä
35,0 %
35,0 %)
3. Sisustus
a) Lämmityslaite täydellisenä
2,2 %
b) Kojelauta
1,2 %
c) Mittarivarustus
1,2 %
d) Etuistuimet (1,2 % kumpikin)
2,4 %
e) Takaistuin
2,0 %
f) Verhoilu
2,0 %
(Sisustus yhteensä
11,0 %)
4. Muut korivarusteet
a) Lasit ja lasinpyyhkimet 2,0 %
b) Puskurit (1,2 % kumpikin) 2,4 %
c) Etusäleikkö 1,0 %
d) Valaisimet ja sähköjohdot 1,6 %
(Muut korivarusteet yhteensä 7,0 %)
5. Akselistot
a) Takavetorakenne
1) Etuakselisto
10,0 %
2) Taka-akselisto
10,0 %
b) Etuvetorakenne
1) Etuakselisto
14,0 %
2) Taka-akselisto
6,0 %
(Akselistot yhteensä
20,0 %)
6. Ohjauslaitteisto
Täydellisenä yhteensä
3,0 %
7. Moottori apulaitteineen
a) Moottori
12,0 %
b) Käynnistyslaitteisto
1,5 %
c) Latauslaitteisto
1,5 %
(Moottori apulaitteineen yhteensä
15,0 %)
8. Vaihteisto ja kytkin
9,0 %
Yhteensä
100,0 %
SELVENNYKSIÄ
Korikehikko: Korirakenne ilman ovia, etu- ja takakantta sekä lokasuojia.
Etuakselisto: Apurunko, akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet ja etuvetorakenteessa vetoakselit.
Taka-akselisto: Taka-akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet ja takavetorakenteessa vetopyörästö, vetoakselit ja voimansiirtoakseli.
Ohjauslaitteisto: Ohjauspyörä, -akseli ja -vaihde sekä raidetangot ja vastaavat osat.
1. Kori
2- tai 3-ovinen
4- tai 5-ovinen
a) Itsekantava rakenne
Korikehikko
24 %
20 %
b) Runkorakenne
1) Korikehikko
12 %
10 %
2) Runko
12 %
10 %
c) Pohjalevyrakenne
1) Korikehikko
16,0 %
13,3 %
2) Pohjalevy
8,0 %
6,7 %
2. Muut peltiosat
a) Etukansi
2,0 %
2,0 %
b) Etulokasuojat (1,0 % kumpikin)
2,0 %
2,0 %
c) Etuovet (2,5 % kumpikin)
5,0 %
5,0 %
d) Takasivuovet (2,0 % kumpikin)
4,0 %
e) Takakansi tai -ovi
2,0 %
2, 0 %
(Peltivalmis kori yhteensä
35,0 %
35,0 %)
3. Sisustus
a) Lämmityslaite täydellisenä
2,2 %
b) Kojelauta
1,2 %
c) Mittarivarustus
1,2 %
d) Etuistuimet (1,2 % kumpikin)
2,4 %
e) Takaistuin
2,0 %
f) Verhoilu
2,0 %
(Sisustus yhteensä
11,0 %)
4. Muut korivarusteet
a) Lasit ja lasinpyyhkimet 2,0 %
b) Puskurit (1,2 % kumpikin) 2,4 %
c) Etusäleikkö 1,0 %
d) Valaisimet ja sähköjohdot 1,6 %
(Muut korivarusteet yhteensä 7,0 %)
5. Akselistot
a) Takavetorakenne
1) Etuakselisto
10,0 %
2) Taka-akselisto
10,0 %
b) Etuvetorakenne
1) Etuakselisto
14,0 %
2) Taka-akselisto
6,0 %
(Akselistot yhteensä
20,0 %)
6. Ohjauslaitteisto
Täydellisenä yhteensä
3,0 %
7. Moottori apulaitteineen
a) Moottori
12,0 %
b) Käynnistyslaitteisto
1,5 %
c) Latauslaitteisto
1,5 %
(Moottori apulaitteineen yhteensä
15,0 %)
8. Vaihteisto ja kytkin
9,0 %
Yhteensä
100,0 %
SELVENNYKSIÄ
Korikehikko: Korirakenne ilman ovia, etu- ja takakantta sekä lokasuojia.
Etuakselisto: Apurunko, akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet ja etuvetorakenteessa vetoakselit.
Taka-akselisto: Taka-akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet ja takavetorakenteessa vetopyörästö, vetoakselit ja voimansiirtoakseli.
Ohjauslaitteisto: Ohjauspyörä, -akseli ja -vaihde sekä raidetangot ja vastaavat osat.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Taitaa se niin vaan olla. Sais näissäkin hommissa olla "vanhenemisaika".Pyra kirjoitti:siis mitä helv....tiä, eikö vastaava samanlainen kone muka kelpaa, on tää niin Suomi ?
Jos pedofiili saa tekonsa anteeksi kun rikoksesta on 10 vuotta, niin kenen taskusta on pois jos esim.em.autoon saisi vaihtaa pannun vaikka 5:n vuoden kuluttua korinvaihdosta?
Taitaa olla Stalinin keksintöjä...
No tuli ehkä vähän kärjistettyä, mutta kuitenkin.
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Öh, no ei tietenkään jos kerta kyse on KORINvaihtoautosta. Silloin moottorin pitää olla kanta-autosta. Jos sensijaan alkuperäisellä kysyjällä on oikeasti 280CE johon on vaihdettu 240D tekniikka niin silloinhan siihen voi vaihtaa koneen uudestaan. Koska kuitenkin otsikossa puhutaan korinvaihdosta niin luulen että auto on identiteetiltään 240D (tämä selviää rek. otteesta). Eipä sitä moottoria sitten parane mennä vaihtamaan kun alkaa sen alkuperäisen kanta-autona toimivan 240D:n osat käymään vähiin.Pyra kirjoitti:siis mitä helv....tiä, eikö vastaava samanlainen kone muka kelpaa, on tää niin Suomi ?
So long, and thanks for all the fish
Tässä jo laitoin "yv:eetä"
Mut miten on "tietäjät". Jos siihen autoon saa vaihtaa koneen ja haluais laittaa sinne W124 300D turbon.
Koneesta olis jo menetetty prosentit joten sen sais vaihtaa, muttei laatikkoa. Saisko vanhaa laatikkoa sopiin nuorenpaan moottoriin kiinni ilman välipalaa?
Entä kardaani, onko sen kiinnitys erinlainen?
Mut miten on "tietäjät". Jos siihen autoon saa vaihtaa koneen ja haluais laittaa sinne W124 300D turbon.
Koneesta olis jo menetetty prosentit joten sen sais vaihtaa, muttei laatikkoa. Saisko vanhaa laatikkoa sopiin nuorenpaan moottoriin kiinni ilman välipalaa?
Entä kardaani, onko sen kiinnitys erinlainen?
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Eikös tuo ole jo yli 25v vanha auto johon pitäisi pystyä vaihtamaan alkup. tai vastaava moottori ilman autoveroa, tai sit ei. En tiedä onko mahdollista, mutta eikö tuon pitäisi käytännössä olla niin, koska kyllähän näihin uudempiin korinvaihtoihin voi laittaa alkup.tai alkup. vastaavat pannut ym. tsydeemit autoverot maksamalla 

SEKKIMIES
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
jos prossat menee 50 yli niin autovero paukkuu ja jos vaikka maksat verot niin auto katsotaan uudeksi ja sen tulee täyttää tämän päivän määräykset eli käytännössä mahdotontaPyra kirjoitti: kyllähän näihin uudempiin korinvaihtoihin voi laittaa alkup.tai alkup. vastaavat pannut ym. tsydeemit autoverot maksamalla

Re: Korinvaihto auton muutos!
Siis juu???coupestara kirjoitti:Eli onko mahdollista ollenkaan tehdä muutoksia autoon johon on tehty korinvaihto?? auto on alunperin -78 280ce jossa on 240D tekniikka! olisikohan mahdollista vaihtaa kyseinen bensakone autoon takaisin??
ei oo nää korinvaihto koukerot oikein hallussa..
voiko siis yleensäkään tehdä minkäänlaisia muutoksia??
Korinvaihto vai tekniikan vaihto???
Autosi lienee alunperin W123 240D, johon on vaihdettu kori?
Eikä toisinpäin?
Jos toisinpäin, eli joku nuuka coupeilija on joskus tehnyt autostaan dieselin, niin siinä tapauksessa sen kun vaihdat alkuperäisen tekniikan takaisin. Sitä kutsutaan entisöinniksi. Muutoskatsastus tosin täytyy varmaan tehdä ihan oman etusikin vuoksi, niin ei tarvitse maksaa janoisesta bensa-autosta käyttövoimaveroa. Tervetuloa mobiilimiesten kastiin. Enkä tietysti tarkoita mitään kännykän heiluttelijoita

En teistä sitten tiedä, mutta minua ainakin tallihommissa hiukoo niin pirusti, että joutuu syömään useammankin kerran.rilpo kirjoitti:Saisko vanhaa laatikkoa sopiin nuorenpaan moottoriin kiinni ilman välipalaa?
Vastauksena oikeaan kysymykseen: kyllä korinvauhtoautoon voi teoriassa vaihtaa moottorin. Mutta käytännössä prosentit ovat yleensä jo niin täynnä, ettei se millään onnistu. Varsinkin jos kanta-auto on W123 240 D sedan ja siihen on vaihdettu C123:n kori. Saattaa olla jo tuollaisena yliprosenteilla.
Mitään "yli 25 vuotiaisiin saa tehdä erikoisjuttuja" -lakeja ei ole olemassakaan, ne ovat hevosmiesten juttuja. Älä usko hevosmiehiä. Äläkä niitä miehiä, jotka notkuvat Esson baarissa ja tietävät nämä autojutut.
Katso tosiaan auton sarjanumero rekisteriotteesta, niin ilmenee, mikä se auto oikeastaan on identiteetiltään.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä Daaz on oikeassa.
Mikäli rekisteri otteesa on jo nyt prosentit yli 35%, ei autoon voi ilman veroseuraamuksia vaihtaa konetta ( 35%+15%= 50% eli mukavat vero mätkyt)
.
Jos korinvaihto on tehty ennen kun otteeseen alettiin laittaa vaihtoprosentit, on asia vieläkin pahempi. Yleensä osien vaihto lappu löytyy muutoskatsastuksen tehneeltä katsastuskonttorilta, mutta jo sitä ei löydy, on asia katsastusmiehen hallussa...........( tai sitten ei).
Mikäli rekisteri otteesa on jo nyt prosentit yli 35%, ei autoon voi ilman veroseuraamuksia vaihtaa konetta ( 35%+15%= 50% eli mukavat vero mätkyt)

Jos korinvaihto on tehty ennen kun otteeseen alettiin laittaa vaihtoprosentit, on asia vieläkin pahempi. Yleensä osien vaihto lappu löytyy muutoskatsastuksen tehneeltä katsastuskonttorilta, mutta jo sitä ei löydy, on asia katsastusmiehen hallussa...........( tai sitten ei).
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
jotain helpotuksia sentään on tulossa rakentelu sääntöihin.
http://www.mintc.fi/scripts/cgiip.exe/W ... lTypeId=22
http://www.mintc.fi/scripts/cgiip.exe/W ... lTypeId=22