W123 kattoverhoilusta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

W123 kattoverhoilusta

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Kuinkas lähtee irti nuo metallitankoa olevat 'kannatinraudat', johin tuo kattoverhoilu on pingotettu? En viitsinyt voimalla kammeta ettei tule turhaan rikottua..

Näyttää se konehuone vaan paljon avarammalta kun kaikki sähköjohdot poistaa..
Koneella on koneen tahti
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Yritys II

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

No niin... Nyt tuo puolivuotiaskin pentu on innostunut näppäimistön toiminnasta... Kirjoitin sulle kilometrin pitusien vastauksen pentu sylissä kunnes se huitaisi paria näppäintä ja koko homma katosi kuin pieru saharaan.

Onhan se kivaa kun lapset ovat kiinnostuneita tietotekniikasta mutta ajoitus on nyt tosi huono...

Anyway; kirjrjoitetaan sama lyhennettynä:

Ainakin W124 (ja BMW e30 pre-1988 facelift) tangot lähtevät irti muovisesta kiinnikkeestään ihan vetämällä/kampeamalla niitä vaakatasossa suoraan ulospäin kiinnikkeistään.

En ole 123sessa moista tehnyt eli olen sinänsä jäävi sanomaan ja noissa kahdessa mainitsemassanikin en irrottanut hela hoitoa vaan vain muutama rauta irti kiinnikkeistään että sain raotettua verhoilua tarpeeksi että käsivarsi mahtui sisään ja sain vaihdettua minkälie nmt-antennien tilalle kunnon radioantennin.

Ainoa mistä on tullut koko kattoverhoilu irroitettua ja uudelleenverhoiltua oli e30 Touring -88 jossa olikin jo pahvi eikä rautoja.

Varovasti vaan meisselillä tai pihdeillä vääntämään. Voivat olla tosi piukassa kun ovat vuosikymmenet olleet paikassaan.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Itse irroitin edellisestä W123:sta kattoverhoilun, enkä muista siinä mitään ongelmaa olleen...

Eikös ne raudat mene katon reunapalkeissa oleviin reikiin, josta ne irtoavat rautaa sisällepäin vetämällä ?
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Tutkitaan asiaa

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Niinhän ne rautatankot sinne palkinreikiin menee (on siellä ilmeisesti jotkin muoviholkit välissä). Ovat vaan senverran jöötiä tavaraa, etten kehdannut tietämättä ruveta repimään. Nytpähän uskallan.. kiitos tiedosta.
Koneella on koneen tahti
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Mä oon..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

ajatellut jossain välissä teettää mustasta plyyshistä kattoverhoilun.. Eikös se olisi komja?? :lol: Muutenkin ajatellut, että vaihtais joskus koko verhoilut autoon, mut kattoo jos viittii.. Onhan toi dunkelolive ainakin harvinainen ja erikoinen.. (onnex tykkään vihreästä) :D
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Re: Mä oon..

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

JKL kirjoitti:ajatellut jossain välissä teettää mustasta plyyshistä kattoverhoilun.. Eikös se olisi komja?? :lol: Muutenkin ajatellut, että vaihtais joskus koko verhoilut autoon, mut kattoo jos viittii.. Onhan toi dunkelolive ainakin harvinainen ja erikoinen.. (onnex tykkään vihreästä) :D
Jos tarttet varaosia niin se saattaa olla just toi väri mikä meikäläisen purkuautossa on. Lupaan helvetin hitaat toimitusajat koska puran sitä silloin kun satun ehtimään ;-)

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Onkos..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

se sun purkuautos mitä vuosimallia?? Jos on, niin eiköhän ne verhoilut samaa sävyä ole.. Missäs kunnossa sulla on kuskin penkki, mulla omassa se on lässähtänyt ja reunasta revennyt! Surkeaa ku auto on muuten hiljainen, mutta yks pirun penkki natisee ja kitisee.. Tarkoitus olisi uusia penkki!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Re: Onkos..

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

JKL kirjoitti:se sun purkuautos mitä vuosimallia?? Jos on, niin eiköhän ne verhoilut samaa sävyä ole.. Missäs kunnossa sulla on kuskin penkki, mulla omassa se on lässähtänyt ja reunasta revennyt! Surkeaa ku auto on muuten hiljainen, mutta yks pirun penkki natisee ja kitisee.. Tarkoitus olisi uusia penkki!
1984 200D. OSa osista on jo mennyt ja osa varattu mutta sisustan "värilliset" osat on kaikki tallella.

Kuskin penkki, kuten arvata saattaa, on aivan päin helvettiä enkä ole sitä edes myytäväksi osaksi luokitellut :-)

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Harmi...

Viesti Kirjoittaja MercMan »

sitten ei taida olla muuta mitä tarttisin..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
pekkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 04.04.2003 16:34
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Re: Onkos..

Viesti Kirjoittaja pekkis »

Henri Junkkala kirjoitti:
JKL kirjoitti:se sun purkuautos mitä vuosimallia??
1984 200D. OSa osista on jo mennyt ja osa varattu mutta sisustan "värilliset" osat on kaikki tallella.
Täälläkin olis yksi purkuauto oman käyttöpelin lisäksi, josta varmaan liikenee osia muillekin tarvittaessa - käyttöpeli on '82 200D (ex-taxi) ja tuo purkupeli on ... ööh, varmaankin 80 tai 81 (ex taxi myöskin, väriltään keltainen)


pekkis

ps. niin ja paikkakunta on Ruotsinpyhtää
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: Onkos..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Henri Junkkala kirjoitti:
JKL kirjoitti:se sun purkuautos mitä vuosimallia?? Jos on, niin eiköhän ne verhoilut samaa sävyä ole.. Missäs kunnossa sulla on kuskin penkki, mulla omassa se on lässähtänyt ja reunasta revennyt! Surkeaa ku auto on muuten hiljainen, mutta yks pirun penkki natisee ja kitisee.. Tarkoitus olisi uusia penkki!
1984 200D. OSa osista on jo mennyt ja osa varattu mutta sisustan "värilliset" osat on kaikki tallella.

Kuskin penkki, kuten arvata saattaa, on aivan päin helvettiä enkä ole sitä edes myytäväksi osaksi luokitellut :-)

Henkka
Pieni vinkki; Myös apukuskin penkki käy kuskinpenkin tilalle. Kyynärnojan saa kiinni aivan kuten kuuluukin. Pituus ja korkeussäätö toimii kuten pitääkin, jäähän se alkup. penkin säätösysteemialaosa paikoilleen. Ainut "vika", joka tästä apuskinpenkki kuskinpenkiksi seuraa on se, että selkänojan säätökiekko jää "väärälle" puolelle. (keskikonsolin puolelle). En tiijä sitten, saikoko senkin vaihdettua oikealle paikalle...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
pekkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 04.04.2003 16:34
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Re: Onkos..

Viesti Kirjoittaja pekkis »

jarski kirjoitti:
Pieni vinkki; Myös apukuskin penkki käy kuskinpenkin tilalle.
.....
Ainut "vika", joka tästä apuskinpenkki kuskinpenkiksi seuraa on se, että selkänojan säätökiekko jää "väärälle" puolelle. (keskikonsolin puolelle). En tiijä sitten, saikoko senkin vaihdettua oikealle paikalle...
Näin on just mulla tehty kun tossa purkupelissä oli musta pelkääjän penkki iskussaan. Kattelin sitä säätökiekon kiinnitystä ja sekin olisi siirrettävissä, mutta kun se näytti olevan niitattu kiiinni, niin annoin säätimen jäädä väärälle puolelle.

pekkis

ps. noita istuimiakin on päässyt kertymään kun olen kaivanut itselleni parempia
joutilaana olisi yksi keltainen kuskinpenkki ja pari sinistä huonoilla päällisillä
sen lisäksi olisi musta takapenkki - nahkaa tai sit keinosellaista, en oo varma
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

MITÄHÄN..

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Henkka mahtais pitää hintaa vaikkapa apukuskin penkillä, jos se on kokokangas penkki ja dunkelolive?? Onko virheetön?? Se säätönuppi ny on pieni kauneusvirhe vaikka oliski väärällä puolella.. :D
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Vastaa Viestiin