Ujeltaa ja ulvoo kylmänä?
Ujeltaa ja ulvoo kylmänä?
Mistä kuuluu semmonen EpäsäännöllineN ulina ja ujellus kylmänä kun lähtee liikkeelle... lämpimäksi kun ajaa niin loppuu japikkuhiljaa vaimenee. Joitain epäilyksiä on mutta ei ole paikkaa missä purkaa jä pakkasta oulussa tällä hetkellä 25 astetta...
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
- jösse12488
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
- Paikkakunta: Kärsämäki
Itselläkin ainakin W115 ja W123 säikäyttivät aikoinaan pahasti, kun vähän matkaa ajettua, alkoi h*********n ulina kuulua kojelaudan takaa. Ilmiö tuli esiin ainoastaan kovemmilla pakkasilla ja diagnoosi oli nopeusmittarin vaijeri. Ei sille oikein mitään voinut, kyllä se hiljeni auto lämmettyä. Mutta ääni oli kyllä pirullinen



MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Valmet 305
Nissan KingCap
Ebabaa kirjoitti:No kuka nyt ei ujeltais ja ulvois jos joku herättäis seittemältä ja alkais polkemaan eteenpäin -20 pakkasessa? Minä ainakin.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mullakin ujeltaa tuo W203 kun on -15 pakkasta tai enempi. Ujellus tulee vaihdelaatikko/kardaani suunnalta. Ehkä ensimmäisen 500m pitää tuota hiljaista ujellusta sitten vaimenee. Lisäksi vaihteet on pirun jäykät entenki 1-2 väli, vaikka öljyt syksyllä uudet laitettu. Ei taida olla kylmiin oloihin tehty nämä uudet autot.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
- jösse12488
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
- Paikkakunta: Kärsämäki
Mitä perhanaa! Onko sellaisiakin autoja joissa ei ole nopeusmittarin vaijeriavesa kirjoitti:Vieläkös ysivitosesta E:stä löytyy nopeusmittarin vaijeri?





MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Valmet 305
Nissan KingCap
Joo, kyllä minullakin ekalla kertaa säykäytti todella pahasti. Onneksi olin täältä lukenut aiheesta, joten parin sekunnin ihmettelyn jälkeen hoksasin, mistä kiikastaa. Tänä aamuna meinas sydän hypätä kurkkuun, kun se vaijeri ulisi hiljaa, ja kun nopeus nousi 120:een, niin pomppasi meteli vähintään kymmenkertaiseksi. Ja sitä kesti, kunnes työpaikan pihalle pysäytin.jösse12488 kirjoitti:Itselläkin ainakin W115 ja W123 säikäyttivät aikoinaan pahasti, kun vähän matkaa ajettua, alkoi h*********n ulina kuulua kojelaudan takaa. Ilmiö tuli esiin ainoastaan kovemmilla pakkasilla ja diagnoosi oli nopeusmittarin vaijeri. Ei sille oikein mitään voinut, kyllä se hiljeni auto lämmettyä. Mutta ääni oli kyllä pirullinen![]()
Mistä tuo ulina sitten johtuu? Miksi se alettuaan jatkuu pysähdyksiin asti; tarpeeksi pitkään ajettaessa loppuu kuin seinään? Ja miten sen korjaisi, liukasta rasvaa vaijerille?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Re: Ujeltaa ja ulvoo kylmänä?
Epäilisimpä kartaaniin keskilaakeria. Pakkasella rasvat kovettuu. Kun aikansa pyörii niin lämpenee ja notkistuu. Eihän siinä pitemmän päälle auta muutako uusia laakeri.Kesällähän se on Oulussakin lämpimämpää tuohon vaihtoon.eskoi kirjoitti:Mistä kuuluu semmonen EpäsäännöllineN ulina ja ujellus kylmänä kun lähtee liikkeelle... lämpimäksi kun ajaa niin loppuu japikkuhiljaa vaimenee. Joitain epäilyksiä on mutta ei ole paikkaa missä purkaa jä pakkasta oulussa tällä hetkellä 25 astetta...
Re: Ujeltaa ja ulvoo kylmänä?
Samaa veikkaan minäki.Itselläni koko talven vaivannu ulina ja vikinä kylmänä.Varsinki jos ajaa noin neljääkymppiä.Mutta eilen sitten viimein hermostuin ja vein auton naapurin talliin ja monttuun kattoon et mikä vaivaa.Sieltähän se syyllinen sitten löytyi kartaanin kannatin kumi ihan p***a. Nyt on uudet osat hommattu ja huomena vaihtaan.(24€ kumi+laakeri) Niin ja ääni kuulu oli veto päällä tai ei.Epäilisimpä kartaaniin keskilaakeria. Pakkasella rasvat kovettuu. Kun aikansa pyörii niin lämpenee ja notkistuu. Eihän siinä pitemmän päälle auta muutako uusia laakeri.Kesällähän se on Oulussakin lämpimämpää tuohon vaihtoon.
Viimeksi muokannut Tapio.P, Ke 16.02.2005 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Keskilaakerille ääni (ilman ulinaa) täältäkin 

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No jompi kumpi,mittari tai kardaanin laakeri.Vaikea lähteä veikkaamaan kun ei tiedä mistä/minkälainen ääni on.Kardaanin laakerin ulvonnan kyllä erottaa siitä että se tulee kohtuullisen selkeästi penkkien välistä,mittariston ääni taas edestäpäin.
Vika voi tietysti olla itse mittaristossakin,minulla ainakin kylmänä vinkuu itse mittaristo,vaijerin vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta.
Vika voi tietysti olla itse mittaristossakin,minulla ainakin kylmänä vinkuu itse mittaristo,vaijerin vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta.
mersuissa ihan tavallista että nopuesmittari on sähkölläjösse12488 kirjoitti:Mitä perhanaa! Onko sellaisiakin autoja joissa ei ole nopeusmittarin vaijeriavesa kirjoitti:Vieläkös ysivitosesta E:stä löytyy nopeusmittarin vaijeri?Onko kyseessä samanlainen tapaus kuin kaverilla joka sääli Tallinnassa liettualaistyttöä joka ei päässyt kotiin ja osti tytöltä komean kellon. Pienet viisarit ei suostuneet liikkumaan ja ei kun kellosepälle Suomessa. Kelloseppä katseli luupin kanssa ja tuumasi, ettei ihmekään ettei liiku, viisarithan on maalattu
![]()
Onko siis mersussakin jo maalatut neulat?
![]()

Ei se vaijeri ole. ja on siinä vielä vaijeri. Huono näin viikolla ku ei pääse lukeen näitä juttuja ku näin aamuisin. Kävin hakeen laakerin ja kumin... 23e halpa remontti jos sillä selviää. mistä kohtaa se gardaani katkeaa ku en nyt hoksaa ku ei piirry kuva mieleen niin tarkkaan.
kiitoksia vastauksista palaan asiaan jos vika ei korjaannu
kiitoksia vastauksista palaan asiaan jos vika ei korjaannu

Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
Oli sama ilmiö eilen 202:sessä. Pakkasta -20. Ryykäsin kylmänä moottoritielle ja heti 120 mittariin. Tuli ääni, kuin sirkkellillä olisi vedetty. Kaasupolkimen kun löysäsi niin hiljeni. Jos malttoi ajaa 100:taa, oli hiljaista, mutta heti kovemmassa vauhdissa sirkkelinääni tuli. Äänen lähdettä oli mahdoton paikallistaa. Joten kiitos vihjeestä, tarkistan kardaanin tukilaakerin.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Re: Ujeltaa ja ulvoo kylmänä?
voipipa se o-tehostimen pumppu ääntää kylmänä.näin ainakin mulla on omassani.
Tietäskö muuten kukaan,että kun kojelaudassa palaa se lamppurikki-valo ja kaikki lamput ovat ehjänä.mistähän tuota vikaa etsisi?
Tietäskö muuten kukaan,että kun kojelaudassa palaa se lamppurikki-valo ja kaikki lamput ovat ehjänä.mistähän tuota vikaa etsisi?
Saapa nähä miten mersumerkin kanssa käy!
Re: Ujeltaa ja ulvoo kylmänä?
Rekisterikilven valo palanut tai johto poikki takaluukun johtonipusta.Asterix kirjoitti:voipipa se o-tehostimen pumppu ääntää kylmänä.näin ainakin mulla on omassani.
Tietäskö muuten kukaan,että kun kojelaudassa palaa se lamppurikki-valo ja kaikki lamput ovat ehjänä.mistähän tuota vikaa etsisi?
Re: Ujeltaa ja ulvoo kylmänä?
Oletko tarkistanut myös rekkarikilven valot? Itsellä muutaman päivän mietitytti, että mikä valo on mennyt, kun kaikki näytti pelaavan, ennenkuin hoksasin tuon katsoa..Asterix kirjoitti: Tietäskö muuten kukaan,että kun kojelaudassa palaa se lamppurikki-valo ja kaikki lamput ovat ehjänä.mistähän tuota vikaa etsisi?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Systeemihän tunnistaa lamppujen välisiä TEHOEROJA - joten ole tarkkana kun asennat uuden lampun, sen on oltava samantehoinen kuin sen vastinpari. tarkista viimeeksi vaihtamasi polttimot ja vertaa niiden tehoja toisella toisella puolella autoa oleviin.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Se mikä meikäläistä on nyt suht. tuoreena mersumiehenä ihmetyttänyt, että aiemmin kun on ollut noita vähemmän "premium" autoja, Volvoja, Opeleita, Hondia jne., niin koskaan ei ole ollut näitä ulina ongelmia.
Siis olen oman käsitykseni mukaan ostanut suht hiljaisen , vähänajetun auton, C180 aj. 90tkm, jossa ei moottorin ja voimansiirron äänien pitäisi ottaa mitenkään korvaan normaaliajossa. Kaikissa testeissä aikanaan kehuttu juuri hiljaisuutta.
Itselläni sitä harmittavaa ulinaa esiintyy n.2000 kierroksen kohdalla eli juuri niillä kaupunkikierroksilla. Moniurahihna vaihdettu, samoin hihnankiristimen kannake, silti ei juuri muutosta asiaan. Tien päällä ulinaa ei kuulu, mutta koska päivittäisestä ajosta suurin osa on kaupunkipyöritystä, niin pannuunhan tuo rahvaanomainen ääni ottaa.
Tuntuu oudolta, että tämän hintaluokan auton suhteen saa taistella mokomasta sivuäänestä, jota ei halvemmissa autoissani ole koskaan esiintynyt.
Olenkohan vain vainoharhainen ?
Siis olen oman käsitykseni mukaan ostanut suht hiljaisen , vähänajetun auton, C180 aj. 90tkm, jossa ei moottorin ja voimansiirron äänien pitäisi ottaa mitenkään korvaan normaaliajossa. Kaikissa testeissä aikanaan kehuttu juuri hiljaisuutta.
Itselläni sitä harmittavaa ulinaa esiintyy n.2000 kierroksen kohdalla eli juuri niillä kaupunkikierroksilla. Moniurahihna vaihdettu, samoin hihnankiristimen kannake, silti ei juuri muutosta asiaan. Tien päällä ulinaa ei kuulu, mutta koska päivittäisestä ajosta suurin osa on kaupunkipyöritystä, niin pannuunhan tuo rahvaanomainen ääni ottaa.
Tuntuu oudolta, että tämän hintaluokan auton suhteen saa taistella mokomasta sivuäänestä, jota ei halvemmissa autoissani ole koskaan esiintynyt.
Olenkohan vain vainoharhainen ?
Jos vastauksesi oli tarkoitettu minulle, niin ei ole Webastoa, ei ole. Eikä normaali bensamersu kyllä mitään Webastoa muuteenkaan tarvitse ajon aikana. Lämmin auto kuin mikähän.Chili kirjoitti:Eihän se vaan ole Webasto sinullakin, joka ulisee?
Itselläni saan ulisemaan ihan paikallaankin kierroksia nostamalla sinne 1500-2000 välille.
Chili kirjoitti:Systeemihän tunnistaa lamppujen välisiä TEHOEROJA - joten ole tarkkana kun asennat uuden lampun, sen on oltava samantehoinen kuin sen vastinpari.
Mietinkin joku päivä, mihin tuo tunnistus perustuu.. Itse vaihdoin molemmat polttimot kerralla, vaikka toinen toimikin. Sattui löytymään 2 polttimon paketti "miljoonalaatikosta", niin sama oli vaihtaa molemmat

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Kyllä se on taas mukava ajaa hiljasella autolla.Varmaan ollu jo ostaessa rikki toi kumi ja laakeri...tuli kyllä kerrassaan hiljanen. Ja on kyllä nätti homma vaihtaa jos on ulos vetäjä ja 41mm kiintoavain.Tunnin verran meni aikaa kun kaverin kans vaihdettiin montusta käsin.Eli helppo homma jos tykkää rapata autoa ennen ku viedä korjaamolle.Niin ja kannattee merkitä kartaani et sattuu poorit samaan reikään...saattaa muuten alkaa täristään kun kartaani on tasapainoitettu yhtenä könttinä.