Onko kenelläkään kokemuksia, uskomuksia tms automaaleista?
Pystylyhty menee kohta paalaukseen (no ei sentään ) vaan maalaukseen ja metallivärin merkki olisi hakusessa.
Ostanko
1. Sikkensiä
2. Spies & Heckeriä
3. Debeeriä
4. Biltemasta tusinan späypurkkeja, vai
5. Jotain muuta, mitä?
Tämä olisi sopinut myös galluppi-osioon mutta tarvitsisin myös kokemuksia yms päätökseni pohjaksi...
Maalilta odotetaan siis laatua, hintaa katsotaan vasta sen jälkeen.
Kommentteja kiitos!
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Edellinen autoni maalattiin Sikkensin tuotteilla. Maalaustyössä tai maalissa ei ollut kyllä mitään valittamista mutta kokemukset jää kyllä tohon yhteen autoon. Pikkusiskon jätkäkaveri työskentelee kyseisessä automaalaamossa ja itsekkin harjoittelee auton maalauksen tekniikaa. Pitäspä häneltä kysellä mielipiteitä.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
listaan voisi lisätä vielä mm. ; Glasurit, Standox ja PPG.
Yleisin uusien autojen väri tehdasmaalauksissa on nyt kuulemma PPG.
Mutta näin harrastepohjalta toteaisin, että ei kai noissa suuria eroja ole.
Kunhan on nykyaikaista hyvälaatuista akryyliväriä.
( Itse kylläkin haen tarvittaessa lähimaalaamosta juuri tuota PPG : tä).
* tärkeää on kuitenkin, että käytettävät pohjusteet soveltuvat pintamaalien kanssa. Muuten voi tulla "ihmeellisiä " ongelmia.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Meikäläisen hovimekaanikko kehaisi, että nykyään näiden "laatumerkkien" joukossa ei huonoa maalia olekaan. Paikkamaalatessa merkillä on enempi merkitystä, kun esim. allekirjoittaneen W123:een on kolme erisävyistä -periaatteessa oikeata maalia olemassa. Sävyerot johtuvat siitä, että aikanaan tehtaalle on ostettu maalia kolmea eri väylää pitkin, so. kolmelta eri tehtaalta ja jokainen on tehnyt hiuksenhienosti omansävyistään -- ja nyt oikeaa sävyä haluttaessa tulisi sitten löytää tarjokkaiden joukosta se lähinnä autossa olevaa maalia oleva.
Vanhan auton maalauksesa pohjien tekeminen on tärkeämpää kuin maali.
Eli ruosteet pois vesipuhalluksella, peltien oikaisu ( perunapeltoja mm American Car Show:ssa näkee miltei joka autossa ) käsityönä tai pakkelilla tai koritinalla, sen jälkeen pohjamaalaus epoxi pohjamaalilla ja sitten kunnon pintamaalaus ja sitten hionta, jolla kaikki "appelsiini" pinta saadaan pois ja sitten vahaus.
Maksaa hiemanenemmän, mutta on mukava katsella ja näytellä, eikä ruostu.