w124:n suurin sallittu vaunu?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ripa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 06.12.2004 15:34

w124:n suurin sallittu vaunu?

Viesti Kirjoittaja ripa »

Tarvetta olisi vetää kärryä ja myös välillä isompaa, jarrullista vaunua. Minkähänlaiset ovat lain sallimat maksimipainot näille malleille:
200d, 250d ja 300d?
Entäs w201 2,5d?
Tietysti 200d tosin turhan laiska, mut kysympähän vaan.

t. "hevosmies"
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

200D tais olla 1900 kg.
300D (ainakin jos automaatti) 2100 kg.

Ohjekirjastahan nuo varmistuisivat......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Vuke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 17.10.2004 22:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Rekisteri otteeseen on merkitty perävaunun suurin sallittu paino jarrulliselle ja jarruttomalle kärrylle tai jos ei ole merkitty niin auton omaa massaa ei saa ylittää
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Siinähän sitten osa varmistuikin.

W201:n bensamalli (2.0) oli muistaakseni 1500 kg, dieselistä ei allekirjoittaneella tietoa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Vuke kirjoitti:Rekisteri otteeseen on merkitty perävaunun suurin sallittu paino jarrulliselle ja jarruttomalle kärrylle tai jos ei ole merkitty niin auton omaa massaa ei saa ylittää
Tuo on valitettavasti vanhentunutta tietoa.
Nykyään vedellään valmistajan ilmoituksen mukaan.

Edit:
Esim. käytin katsastuksessa aikoinaan VW Golfin uudestaan kun laki muuttui.
Aiempi paino oli omapainoon (muistaakseni 860 kg) sidonnainen, mutta lain muututtua sain siihen vähän lisää kun valmistaja ilmoitti max. jarrulliseksi painoksi 1000 kg.

Edit 2:
Ja tuolloin elettiin muistikuvani mukaan vuotta 1989, 1990 tai 1991.

Edit 3:
Tulipa editointeja :oops:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Joskus tuota Vehosta kyselin. Muistaakseni ennen vuotta 1988 kaikilla 124 korisilla raja oli 1500 kg. Tuoreemmilla TurboDieseleillä saa vetää 1900 kg.

Eli käsittääkseni turbottomilla ei saisi vetää kuin 1500 kg.

Oikaiskaa, jos jollain on tuoreempaa tietoa?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

paloviita kirjoitti:Joskus tuota Vehosta kyselin. Muistaakseni ennen vuotta 1988 kaikilla 124 korisilla raja oli 1500 kg. Tuoreemmilla TurboDieseleillä saa vetää 1900 kg.

Eli käsittääkseni turbottomilla ei saisi vetää kuin 1500 kg.

Oikaiskaa, jos jollain on tuoreempaa tietoa?
Eipä ole oikaistavaa, selasin just ohjekirjaa tarkemmin..
Täytyikin poistaa aikaisempi viesti, sillä yllä oleva lainaus pitää oikean tiedon sisällään. :oops:
Siis nämä diisseleistä:
200 ja 250 vapari max. 1500kg. Turbot, 300vapari ja 4matic max. 1900kg.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

paloviita kirjoitti:Joskus tuota Vehosta kyselin. Muistaakseni ennen vuotta 1988 kaikilla 124 korisilla raja oli 1500 kg. Tuoreemmilla TurboDieseleillä saa vetää 1900 kg.

Eli käsittääkseni turbottomilla ei saisi vetää kuin 1500 kg.

Oikaiskaa, jos jollain on tuoreempaa tietoa?
Siis onko tuo nyt virallista tietoa eli valmistajalta itseltään?
Vai Vehon tietoa, jonka on AKE manipuloinut täällä Suomessa?

Muistutan vielä, että valmistajan ilmoitusten mukaan mennään ja vanhojen autojen vetopainot voi rekisteröidä uudestaan, jos katsoo siitä hyötyä saavansa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vastaa Viestiin