S 210 300 TDT:n piristys
S 210 300 TDT:n piristys
Olen omistanut kyseisenlaisen auton nyt 4 kk ja 18 000 km. Kaikki tuntuu pelaavan hyvin (autolla ajettu 162 000 km) ja nyt tekisi mieli hieman piristää kesäksi. Tiedän että lastulla saa 215 hummaa, mutta tekisi mieli tehdä homma paremmin? Mielessä oli hieman suurempi turbo, uusi putkisto ja kunnon välijäähdytin. Kysymys kuuluukin, että mihin riittää vakio pumppu? Autolla vedetään asuntovaunua n 10 000 km vuodessa, joten rakennelman pitäisi kestää sitä hyvin. En hae mitään superturbo tehoja. Ehdotuksia, miten tulee hyvä ja toimii myös vaunun veturina.
Olisi kiva saada tosta vähän pirteempi, ku noita heebeleitäkin on ihan kohtuullisesti. Auto on Elegance, mutta kesäksi tulee uusi tiukempi alusta ja kunnon rattaat.
Olisi kiva saada tosta vähän pirteempi, ku noita heebeleitäkin on ihan kohtuullisesti. Auto on Elegance, mutta kesäksi tulee uusi tiukempi alusta ja kunnon rattaat.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Vakiopumppu riittänee arviolta sinne 230-250 hv tehoihin, siinä kun on jo 6 mm tapit.
No cooleri, pakoputki, pakosarja ja turbo, siinä hyvä paketti. Vielä sitten jos teetät lastun muutosten jälkeen Karalalla niin varmasti tulee hyvä.
Turbon kokoa voi vaikka hakea tuossa käytössä niin että mittaat alkuperäisen kompura - ja turbiinisiivet, ja ostat tilalle turbon jossa siivet on 5 mm suuremmat, hiukan suuremmilla pesillä tietenkin myös.
No cooleri, pakoputki, pakosarja ja turbo, siinä hyvä paketti. Vielä sitten jos teetät lastun muutosten jälkeen Karalalla niin varmasti tulee hyvä.
Turbon kokoa voi vaikka hakea tuossa käytössä niin että mittaat alkuperäisen kompura - ja turbiinisiivet, ja ostat tilalle turbon jossa siivet on 5 mm suuremmat, hiukan suuremmilla pesillä tietenkin myös.
jos en muista väärin, niin 24V:n turbo on sojottaa alaviistoon ja on kolmella pultilla kiinni. ehkä joku VAG
viriturbo sopii suoraan tilalle isommilla siivillä?
yleensä bensaturboissa on imupää isommalla siivellä, sen voi vaihtaa pienempään osaavassa turbohuollossa.
pakosiven ulkohalkaisija saa olla vähintään 55mm.
Jäähdytinhuolto Raatikaiselta voi kysellä sopivaa kuuleria lamppujen väliin.
Sitten Karalalle ja hän säätää tarvittavat menohalut.

yleensä bensaturboissa on imupää isommalla siivellä, sen voi vaihtaa pienempään osaavassa turbohuollossa.
pakosiven ulkohalkaisija saa olla vähintään 55mm.
Jäähdytinhuolto Raatikaiselta voi kysellä sopivaa kuuleria lamppujen väliin.
Sitten Karalalle ja hän säätää tarvittavat menohalut.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Täällähän on samanlainen rakkine ja vähän samanmoista suunniteltu.
Mutta sittemmin tulin toisiin aatoksiin, kun ei renkaat nytkään pidä niin mitäs sitten jos on SuperTurbo
Itse olen havainnut, että korkeintaan jossain 120 km/h yläpuolella tarttis olla potkua enemmän, mutta missäs Suomessa sitä saa ajaa.....
Eli siinä meni sekin...haave....
0-70, 0-80 sujuu niin rivakasti, että jos siitä vielä parantaisi niin tarttis oikein mennä radalle treenaamaan ennen kuin yleisessä liikenteessä sitä alkaa ulosmittaamaan.
Mitäs parannusta nimimerkki "mrahunen" on hakemassa tarkemmin?
Mutta sittemmin tulin toisiin aatoksiin, kun ei renkaat nytkään pidä niin mitäs sitten jos on SuperTurbo

Itse olen havainnut, että korkeintaan jossain 120 km/h yläpuolella tarttis olla potkua enemmän, mutta missäs Suomessa sitä saa ajaa.....
Eli siinä meni sekin...haave....

0-70, 0-80 sujuu niin rivakasti, että jos siitä vielä parantaisi niin tarttis oikein mennä radalle treenaamaan ennen kuin yleisessä liikenteessä sitä alkaa ulosmittaamaan.
Mitäs parannusta nimimerkki "mrahunen" on hakemassa tarkemmin?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kiitos vastauksista!
Olen siis todennäköisesti oikeilla jäljillä tehon noston suhteen.
Autohan on sen verran uusi ettei suurempaa turboa saisi vaihtaa ja uusi pakosarja paljastaisi sen heti. Eikö alkuperäisen pakosarjan virtaukset riitä yhtään suuremmalle turbolle? Suuremman välijäähdyttimen kuvittelin selittäväni vaunun vedolla. Mites vaihdelaatikko, kestääkö? Auto on rekistöröity 11/97 ja tilattu seuraavan vuoden varustuksella.
Olen siis todennäköisesti oikeilla jäljillä tehon noston suhteen.
Autohan on sen verran uusi ettei suurempaa turboa saisi vaihtaa ja uusi pakosarja paljastaisi sen heti. Eikö alkuperäisen pakosarjan virtaukset riitä yhtään suuremmalle turbolle? Suuremman välijäähdyttimen kuvittelin selittäväni vaunun vedolla. Mites vaihdelaatikko, kestääkö? Auto on rekistöröity 11/97 ja tilattu seuraavan vuoden varustuksella.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Arille
0-100Km/h kiihdytys ei ole mitään urheiluautoluokkaa näillä vakiotehoilla. 177 hummaa ja tämä paino ei ole vielä kummonen esitys (= vakio uusi perus vagdieselauto). Joko tehoa lisää tai painoa pois vähintään 400kg, niin voidaan puhua suht suorityskykyisestä autosta.
0-100Km/h kiihdytys ei ole mitään urheiluautoluokkaa näillä vakiotehoilla. 177 hummaa ja tämä paino ei ole vielä kummonen esitys (= vakio uusi perus vagdieselauto). Joko tehoa lisää tai painoa pois vähintään 400kg, niin voidaan puhua suht suorityskykyisestä autosta.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Onkohan tää meitin mopo sitten jo lastutettu, kun heinäkuussakin luistonesto vilkuttaanokileka kirjoitti: Nyt on Helmikuu.
Kesällä pitää olla vähintään 400hv jotta ehtii.

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
loppukesästä tuokin jo tuntuu mopolta? keväällä kun polkaisee KTM 620:n käyntiin ja ajaa eka lenkin se tuntuu ihan mahottomalta. seuraavalla reissulla ihan mopolta.petska kirjoitti:jos tuntuu ettei sittenkään ehdi niin eikun suzuki gsxr turbolla alle niin johan ehtii ja tankki peksee naamaan aina kun vääntää hanaa...
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Hetkinen...Mauri H. kirjoitti:Se oma pakosarja ei ole kummoinen, mutta sitä turbon reikää voi suurentaa tosi paljon, sitten alkaa jo piisaamaan. Ja ottihan Ajarol sillä vakiosarjallakin reilut 430 hv, pakopaineista ei ole tietoa.
Siis tuota 24V vakio pakosarjan turbon reikää voi isontaa.....
Onko sellasia isompia turboja kolmiolaipalla joka ois suurinpiirtein vakio KKK:n (24 vai 26..??) näköinen..??
Jos on niin merkkiä ja mallia mulle vaikka yyveenä!!!
Ja jos jollain on tuollanen ahdin niin voisin ostaa sellasen.
~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
vnt
olikos se gt23v, siinä on ainakin epämääräisen mallinen kolmiolaippa?rehtijii kirjoitti:eipä ollut- vaan sillä epämääräsen mallisella kolmiolla niinku veskolalla,Mauri H. kirjoitti:Olikohan se Rehtijiin VNT tuollaisella laipalla.....
siitähän oli kuva jossain.
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Re: vnt
joo semmonen oli - vnt 23Rammstein69 kirjoitti:olikos se gt23v, siinä on ainakin epämääräisen mallinen kolmiolaippa?rehtijii kirjoitti:eipä ollut- vaan sillä epämääräsen mallisella kolmiolla niinku veskolalla,Mauri H. kirjoitti:Olikohan se Rehtijiin VNT tuollaisella laipalla.....
siitähän oli kuva jossain.