W124 D200 4-vaihteinen -> 5-vaihteiseksi
W124 D200 4-vaihteinen -> 5-vaihteiseksi
Siinäpä se on otsikossa idea eli miten toimii jos laittaa 200D:hen 5-vaihteisen laatikon 4-vaihteisen tilalle. Mitä muuta pitää vaihtaa perä tms? Toimiiko 5-vaihteinen paremmin ku 4-lovinen, piisaako vääntö, kokemuksia kaipaisin?
4 vaiko 5 pykälää
Olen tuota samaa kysymystä pohtinut mielessäni jo muutaman vuoden ajan. Lähestulkoot kaikki alan miehet ja Mersuilla ajelleet ovat ollet sitä mieltä että :"Älä vaihda".
Mukavampi on kuulemma 4-lovinen käytössä, ja kyllähän sen toisaalta ymmärtää, kun ei aina taida neljästäkään löytää sitä just oikeaa. Toisaalta kun juuri ajoin edestakaisin Tampere-Helsinki moottoritien, niin en olisi sitä 5-vaihdetta pahaksenikaan pistänyt, kun sillä olisi kierrokset pudonneet vielä hitusen verran
Mukavampi on kuulemma 4-lovinen käytössä, ja kyllähän sen toisaalta ymmärtää, kun ei aina taida neljästäkään löytää sitä just oikeaa. Toisaalta kun juuri ajoin edestakaisin Tampere-Helsinki moottoritien, niin en olisi sitä 5-vaihdetta pahaksenikaan pistänyt, kun sillä olisi kierrokset pudonneet vielä hitusen verran
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Minun autoon perää ei tartte vaihtaa, koska koneesta ei lopu voima. 4-vaihteisissa perä on pitempi ja turbossa se on vaan parempi. Loikkari ja pitkä perä... sekös hyvä yhditelmä. 4:lla voi ajella kuten nytkin ja vitosta vasta 100mpjp7 kirjoitti:Moi
Ei kannata vaihtaa ilman perän vaihtoa samalla.
Perän välitykset ovat erilaisia 4 ja 5 vaihteisessa. Joten hyöty ilman perän vaihtoa on 0 tai pahimmillaan heikkenee pienemmillä vaihteilla
t Marko

Eli vaihtoon menis kardaani ja vaihdevipusysteemit askin lisäksi. Nuo saa varmasti jostain halvalla.
...ja sitä perää ei tavalliseenkaan 200D:hen tarvitse vaihtaa, kukaan ei varmaan pane pahakseen pidempiä välityksiä.