W124 lämppäri ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 20.08.2004 14:59
Paikkakunta: Turku

W124 lämppäri ongelma

Viesti Kirjoittaja Hela »

Moro

Ois pieni lämppäri ongelma 200d -90:ssä. Lämppäri toimii muuten ihan hyvin mutta heti kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille, lämppäri alkaa puhaltamaan kylmää. Ei siitä muuten mitään haittaa oo mut liikenne valoissa näin talvi aikaa tuppaa tuleen pikkusen kylmä :) Yritin selailla vanhoja postauksia haun kanssa mut ei osunut silmään vastaavaa ongelmaa.
C320
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kiertovesi pumppu pimeänä. eli vaihtoon taitaa mennä. hiilet yleensä kuluu loppuun mutten ole koskaan avannut ko. moottoria joten ei tietoa millainen homma on vaihtaa nuo hiilet. löytyy oikean runkopalkin päältä konehuoneesta. (ojan puoleisen)
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

tai sitten koneen päätystä se pumppu löytyy mitä jopa moniurahihna pyörittää :)mulla on samaa onkelmaa 230 bensa himmelissä ja se pumppu jo pikkasen pitää ääntäkin.eli kai tää tyhjäkäynnillä tuleva kylmä ilma vois johtua lutkusta kiertovesi pumpusta.kun lämmintä mulla tulee ainaki heti ku kiekat nostaa vaikka 2000.jaa niin ei siis ole ainakaan mun 124 koppasessa 230 bensiini laitteessa erillistä lämmitys laitteen kiertovesi pumpppua.eli hoituu vanhaan hyvään malliin.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pietu71 kirjoitti:tai sitten koneen päätystä se pumppu löytyy mitä jopa moniurahihna pyörittää :)mulla on samaa onkelmaa 230 bensa himmelissä ja se pumppu jo pikkasen pitää ääntäkin.eli kai tää tyhjäkäynnillä tuleva kylmä ilma vois johtua lutkusta kiertovesi pumpusta.kun lämmintä mulla tulee ainaki heti ku kiekat nostaa vaikka 2000.jaa niin ei siis ole ainakaan mun 124 koppasessa 230 bensiini laitteessa erillistä lämmitys laitteen kiertovesi pumpppua.eli hoituu vanhaan hyvään malliin.
diiseleissä on sähköinen kiertovesi pumppu. kierroksia nostettaessa koneen oma vesipumppu pyörii jo niin lujaa että sekin jaksaa pukata vettä lämppärin kennojen läpi. tästä johtuu tuo että kierroksilla tulee hyvin lämmintä.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

ouki douki :)
aina vaan fixataan :) 230te -86
Hela
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 20.08.2004 14:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Hela »

Kiitti tiedoista!

Kiertovesipumppua itekkin oon aatellu mut pikkasen hämää toi yht'äkkinen kylmäntulo. Voiko lämppärin kenno jäähtyä välittömästi kun kierrokset tippuu?
Käpistelin pumppua ja kyllä se ainakin jonkun verran pyörii, kun otan sähköt siitä pois, niin se ei enää "tärise." Onkos toi pumppu huolettavissa kotikonstein eli pystyykö siitä vaihtaan hiilet?
C320
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kyllähän sen pumpun saa auki, kun kääntää ne väkäset auki. Hiiliä ei tainnut saada suoraan sopivia, olikohan joku foorumilainen tehnyt ne 3x5 hiilistä. Koeta hakua, tästä on juttua ollut aikaisemmin..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mulla oli toissa syksynä samaa ongelmaa + kehitti painetta paisariin, oli kansipahvi rikki! Sen sähköisen pumpun pystyy purkamaan, mulla oli ruostehilettä täynnä ja ihan jumissa. Kunnon puhdistus, öljyäminen ja hyvin toimii.
Vastaa Viestiin