Mikko K. kirjoitti:Mitähän kaikkee meidän dieseli Colfille voi tehdä kun teho merkintää ei ole ollenkaan otteessa ja -85 vuosi malli ja Mesen otteessa tehon kohdalla on 93A Mitähän sille
Mersusta en tiedä mutta kolffin vois esim. ajaa lampeen
Mikko K. kirjoitti:Mitähän kaikkee meidän dieseli Colfille voi tehdä kun teho merkintää ei ole ollenkaan otteessa ja -85 vuosi malli ja Mesen otteessa tehon kohdalla on 93A Mitähän sille
Mersusta en tiedä mutta kolffin vois esim. ajaa lampeen
Mikko K. kirjoitti:Näyttäkääpä sellainen rekisteriote jossa COOLERI on merkitty Eipä ole kohdalle sattunut vaikka jokunen auto on käsien kautta kulkenut
Mulla on pari autoa jotka olen itse ahtanut ja molempiin on cooleri laitettu ake:n luvalla. Kummankaan otteessa ei kuitenkaan lue coolerista mitään. Tehon kohdalla on A, joten se maaginen 7 kg/kW on ainoa rajoite. Ahtimen tyyppiäkään ei ole mainittu.
JuhaE kirjoitti:onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää mitä pykälissä sanotaa
5 §
Moottorin vaihto
i) moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan rakenneasetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.
c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;
4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
tuossahan se selvästi lukee
Niin, tässä tekee kuitenkin eron kuitenkin se, että tämä laki on ollut voimassa vasta tämän tapauksen muutoskatsastuksen jälkeen, eikä käsittääkseni ole voimassa takautuvasti. Siinä tapauksessa sovelletaan muutoskatsastuksen ajankohdalla voimassa olleita pykäliä ja toimintatapoja, joihin ei ole kuulunut ahdetun ilman jäähdyttämiseen liittyvien asioiden kirjaaminen rekisteriotteeseen ja muistini mukaan ei ole ollut myöskään mainintaa lakitekstissä välijäähdytyksestä.
JuhaE kirjoitti:onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää mitä pykälissä sanotaa
5 §
Moottorin vaihto
i) moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan rakenneasetuksen tai DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.
c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;
4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
tuossahan se selvästi lukee
Niin, tässä tekee kuitenkin eron kuitenkin se, että tämä laki on ollut voimassa vasta tämän tapauksen muutoskatsastuksen jälkeen, eikä käsittääkseni ole voimassa takautuvasti. Siinä tapauksessa sovelletaan muutoskatsastuksen ajankohdalla voimassa olleita pykäliä ja toimintatapoja, joihin ei ole kuulunut ahdetun ilman jäähdyttämiseen liittyvien asioiden kirjaaminen rekisteriotteeseen ja muistini mukaan ei ole ollut myöskään mainintaa lakitekstissä välijäähdytyksestä.
näinhän se asia on. mut joillakin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, et nyky pykälät ei koske niitä mitkä on vanhojen pykälien aikaan rakennettu.
triheadwolf kirjoitti:Niin, tässä tekee kuitenkin eron kuitenkin se, että tämä laki on ollut voimassa vasta tämän tapauksen muutoskatsastuksen jälkeen, eikä käsittääkseni ole voimassa takautuvasti. Siinä tapauksessa sovelletaan muutoskatsastuksen ajankohdalla voimassa olleita pykäliä ja toimintatapoja, joihin ei ole kuulunut ahdetun ilman jäähdyttämiseen liittyvien asioiden kirjaaminen rekisteriotteeseen ja muistini mukaan ei ole ollut myöskään mainintaa lakitekstissä välijäähdytyksestä.
jamo kirjoitti:ei voi vaatia todistusta tehoista, tai voi mutta sitä sun ei tarvi viedä. mulla on ollu auto missä oli tehojen kohdalla A siinä ei ollu mitään teho rajaa.
elikkä vaikka olis ollu 1000hv ni lema tuli. ja on tällä hetkelläkin projekti menossa mihin on haettu 80 luvun lopulla luvat turbolle ja silloin ei ollu tehorajoja. elikkä voi ottaa tehoja irti niin paljon kuin sielu sietää. mut jos menet vaihtamaan koneen isommaks, ni se ei välttämättä onnistu. silloin voi olla et tulee se tehoraja.
Tätä juuri hain takaa
Eli onko asia näin...
Jos ja kuten itsekkin luulen asian olevan niiin....
Jeeeeeee jippiiiiiiii...... Tämä oli sittekkin elämäni onnekkain päivä ja tuo w201:n koria tulen suurinpiirtein säilyttämään makuuhuoneessani jos siinä ei ole tehorajaa
Ja annahan jos joku sen linttaa niin sitten rasvaan köyden...
joo-o, näyttipä olevan jo keltasessa pörssissä myynnissä
melkoista takinkääntöä...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Ihan turhaa höpinää jostain 2 litrasen turbodieselistä ja siitä ettei sille ole mitään tehorajoja. Siitä nyt ei muutenkaan mitään huikeita tehoja saa verrattuna W201 kopan vertailumoottoriin +20%.
Jube kirjoitti:Lienee minun päätettävissäni mitä omille vehkeilleni teen
Muutto eessä ja näyttääkin muodostuvan aika ongelmaksi saada tuo 1000km päähän...
Osta se niin ei tarvi täälä kommentoida ja kytätä mitä toiset omille vehkeilleen tekee
tietääkseni keltainen pörssi ja mersu forum on kaikkien luettavissa,
ei hirveitä kyttäystaitoja tarvi
ihmettelen vaan kun aluksi vouhotaan suureen ääneen turbotuksista
ja sitten kun projekti pitäis aloittaa niin kummasti tyssää siihen ja pannaan romut myyntiin
nyt on tehty kolme superturboa kahdessa viikossa avaimet käteen periaatteella...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Kaikki varmaan ymmärtänee, että se nyt on myynnissä kustannus syistä.
Nyt vaan valitettavasti joutuu vähän laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen. Tuo muutto 1000km päähän tulee kaikkineen aika kalliiksi ja sitte ku pitäis vielä saada tuo(kin) auto sinne niin eiku maksaa lisää
Aioin viedä sen ajamalla, mutta siinäkin on se, että toinen takajarrusatuka vetää ilmaa ja että vilkkuja en saa toimimaan millään (tai saa uudella monitoimireleellä), mutta sekin maksaa ja jos ajan siirtoluvalla ja joudun pysäytetyksi (aika todennäköistä tuonnäköisellä autolla) niin matkahan latkeaa siihen jos on ky**pä poliisi ja sitte se auto on jossain tienposkessa.
Alkaa käydä päivät jo vähiin rassata tuotakin kuntoon että vois ajamalla viedä...
Että älkää nyt alkako heti haukkumaan ja mollaamaan takinkääntäjäksi ku kyllä se lompsa tahtuu olla joka takin "puolen" määrää....
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Juu huomasin minäkin tuossa yks päivä että eräs foorumilainen kauppasi nettiautossa autoaan 'vaihdossa chevy vaniin' ja foorumilla oli vaihto ässään edessä.
Ei sen puoleen, vanilla ajelisin minäkin mieluusti. Oli vaan vähän kaksinaamaista. Enpä viitsinyt asiasta täällä edes mainita ennenkuin tuo OT kääntyi tämän topicin suuntaan.
Tämä ei siis ollut mikään hyökkäys Jubea kohtaan, vain toteamus tämän nimettömäksi jäävän foorumilaisen tekosista. Lieneekö foorumin kirous niin pelottava ettei porukka uskalla myöntää totuutta..
Rohkeesti vaan. Olen ainakin itse siirtänyt mitä ihmeellisimpiä vehkeitä pitkiäkin matkoja. Ikinä ei ole poliisit uskaltaneet puuttua minun touhuihini.
Liikenteessä on niin paljon mulkkuja jotka eivät käytä vilkkua muutenkaan, ettei yksi lisää tunnu siinä konkursissa
Niin ajoinhan minä tuon alavudelta helsinkiinki talvella täysin sileillä renkaillaj tuossa kunnossa ja ihan hyvin matkameni, mutta se vaan kyllö jurppii jos niin paska tuuri käy että kottero jää jonnekki puoliväln tienoolle
Se on meinaan niin pirun ruma, että luulis herättävän huomiota ku etupuskuriakaan ei ole ja värejä löytyy jokalähtöön
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Niin ajoinhan minä tuon alavudelta helsinkiinki talvella täysin sileillä renkaillaj tuossa kunnossa ja ihan hyvin matkameni, mutta se vaan kyllö jurppii jos niin paska tuuri käy että kottero jää jonnekki puoliväln tienoolle
Se on meinaan niin pirun ruma, että luulis herättävän huomiota ku etupuskuriakaan ei ole ja värejä löytyy jokalähtöön
Niin tai jos sattuu joku lapsi hyppäämään alle jne jne
Kantapään kautta opittu, jottei riskejä kannata ottaa...niitä on jo ihan tarpeeksi muutenkin.
Toivottavasti täällä forumilla ei enempää yllytetä ajamaan laittomilla autoilla
Jube kirjoitti:Niin ajoinhan minä tuon alavudelta helsinkiinki talvella täysin sileillä renkaillaj tuossa kunnossa ja ihan hyvin matkameni, mutta se vaan kyllö jurppii jos niin paska tuuri käy että kottero jää jonnekki puoliväln tienoolle
Se on meinaan niin pirun ruma, että luulis herättävän huomiota ku etupuskuriakaan ei ole ja värejä löytyy jokalähtöön
Niin tai jos sattuu joku lapsi hyppäämään alle jne jne
Kantapään kautta opittu, jottei riskejä kannata ottaa...niitä on jo ihan tarpeeksi muutenkin.
Toivottavasti täällä forumilla ei enempää yllytetä ajamaan laittomilla autoilla
Kyll'h'n tuon ihan turvallisesti perille sais varsinki jos tie on sula, mutta odellakin jos jotain sattuu niin se se voi sitte tulla oikeasti kalliiksi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Kyll'h'n tuon ihan turvallisesti perille sais varsinki jos tie on sula, mutta odellakin jos jotain sattuu niin se se voi sitte tulla oikeasti kalliiksi
Aina voi sattua jotain, vaikka itse ajaisi virheettömästi. Ajatteleppas vaikka sitä Loimaan tapausta ja sitä Vitokuskia
Eikä se kalliiksi tuleminen mitään, rahaa tässä maassa riittää, mutta jos loppuelämän joutuu miettimään tuliko tapettua joku niin ei hyvä.
Jube kirjoitti:Kyll'h'n tuon ihan turvallisesti perille sais varsinki jos tie on sula, mutta odellakin jos jotain sattuu niin se se voi sitte tulla oikeasti kalliiksi
Aina voi sattua jotain, vaikka itse ajaisi virheettömästi. Ajatteleppas vaikka sitä Loimaan tapausta ja sitä Vitokuskia
Eikä se kalliiksi tuleminen mitään, rahaa tässä maassa riittää, mutta jos loppuelämän joutuu miettimään tuliko tapettua joku niin ei hyvä.
Tottakai voi sattua ja siksi alunperin olen ollutkin sitä mieltä, että en halua ajaa tuolla tuossakunnossa.
Niin ja tosiaan siitä nyt puhumattakaan jos joltain hengen saa pois sillä että ajoi autolla jossa ei toiminu kunnolla jarrut. Pieni todn näköisyys, mutta riski on aina olemassa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
ei muuta kun jostain traileri ja mersu kyytiin ja menoksi on sitä ittekin joutunut mersuja kuskaan kun eivät ole ajokunnossa oleet.....vetohommassa on kyllä tuollainen 6.5l V8 kiva tulee traileri aika kivuttomasti perässä...