W140 ASR luistonestossa ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
gitta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 24.02.2005 13:53

W140 ASR luistonestossa ongelmia

Viesti Kirjoittaja gitta »

TERVEHDYS onko kellään ollut seuraavan laista vikaa S-mersussa.(420-vm-94)
ASR merkkivalo palaa luiston esto ei toimi eikä myöskään vakkari.
jarruvalokatkaisin vaihdettu uuteen, vehon testerissä ei selvää vikaa. antaa lukea ohjainpoksit ja vikakoodin nollata. mutta käyntiin laittaessa merkkivalo palaa edelleen ja ASR ei toimi. ABS anturit mitattu ei vikaa. vika ilmeni eka kerroilla huonon kelin aikoina eli lumisateessa/ tuiskussa. auto tallissa yön yli jo taas ASR toimi mutta nyt jälleen merkkivalo palaa eikä sammu kirveelläkään. :?: :?: :?: :?: :?: :shock:
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Korjaamokäsikirjan vianhakukaavio on jotain 20-30 sivua pitkä, joten aika mahdotonta tuota vikaa on omin päin löytää. Lienee pakko varata Vehon sähkäriltä riittävästi aikaa, jotta kerkeää koko hakuproseduurin käymään läpi. Yleisin vika noissa on tosiaan ollut tuo ABS-pyörimisnopeusantureiden hapertuminen vanhemmiten.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Taxana kirjoitti:Yleisin vika noissa on tosiaan ollut tuo ABS-pyörimisnopeusantureiden hapertuminen vanhemmiten.
Eikä maksa paljon :evil: , Veholla 360e/kpl
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Timppa kirjoitti: Eikä maksa paljon :evil: , Veholla 360e/kpl
Ja Piipulla paloi pari topoa? Ihanan kallista -elämä on. Tuleepahan taas Vaisalalle töitä. Sait nimittäin oikein kotimaista laatutyötä Mersun paketissa. Eikös ne melkein kaikki nopeusanturit valmisteta Vaisalalla ja johdoteta ko. automallille sopiviksi autovalmistajan toimesta. Toisaalta kyllähän ne tunnistimet kestääkin sen kymmenkunta vuotta. Ihme ettei niitä tarvitse useammin vaihtaa. Tunnistinvikoja on syytä epäillä, jos nykyisiä käytetty yli 7-8 vuotta.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kuten vastasin jo aiempaankin uteluun vika asettuu tod.näk. kun jännite on saatu kohdilleen. Tarkista lataus ja akun kunto.

Lataa akku toinen kenkä irti, ja valo kuittaantuu.

Olkoon asiantuntijat mitä mieltä hyvänsä niin tässä puhutaan nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä. :lol:

Nimim. 6kk. ilman ongelmia.
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Eikös ABS:ienkin pitäisi pudota pois pelistä, jos latausjännite on heikko? Latausjännitteen tippumisesta luulisi jäävän 140:sen vikamuistiin lokimerkintä. Halpaa kuin saippua tarkistaa itsekin saavatko ohjainboksit riittävästi virtaskaa mutta tätä autoahan oli jo kopeloitu jonnin verran. 126:ssa ASR ei ymmärrä itse mennä vikatilaan jos nopeustunnistimet ovat sökönä. Seurauksena painaa kaasupedaalia tempomaatin servolla vastaan luullessaan auton olevan sivuluisussa ja tiputtelee tempomaatin vähän väliä pois päältä. 140:ssä ymmärtänee itse jättäytyä pois käytöstä ja sytyttää toimintahäiriövalot vai mitä Timppa?
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

No en oo Timppa, mutta huudellaampa sen verran vieraaseen pöytään että meikäläisen oireyhtymä oli seuraavanlainen:

Auto pelasi liikkeelle lähdettyä esim. 100 m tai 100 km. Yht'äkkiä ajossa syttyi pelkkä ASR-valo ja auto kulki kuin tervassa. Kaasua piti polkea puolet enemmän kuin normaalisti. Vika oli toistuva.

Eräänä yönä sitten jäin tien päälle.

Kun sain auton talliin ja tei diagnoosin havaitsin että toinen laturin hiilistä oli loppu.Hiilien takiahan ei pala latauksen valo joten en osannut ennakoida asiaa.

Uusi hiilipaketti paikoilleen ja akun lataus, auto on toiminut kuin unelma sen jälkeen.

Enkä tietenkään käy taittamaan peistä asiasta itseäni viisaampien kanssa, mutta kerronpa nyt millä itse selvisin ongelmasta.

Mielessä oli jo itelläkin paljonkohan kustantaa ruveta ostelemaan palikoita ASR:n.

Kannattaa kuitenkin kokeilla tätäkin vaihtoehtoa ennen kuin investoi isommin.

Eikä palanu muuten se ABS-valo kun vika aina ilmestyi... :roll:
Timppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Pe 20.06.2003 14:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Taxana kirjoitti:140:ssä ymmärtänee itse jättäytyä pois käytöstä ja sytyttää toimintahäiriövalot vai mitä Timppa?
Juu näin on. Jos ABS:n nopeustunnistimissa (2 kpl) on häiriö, tippuu pois pelistä ABS, ETS, tasanopeussäädin, ohjaustehostin, nopeus- ja, matkamittarit, koneen tehot tippuu 30 %, jne...

Ja toimintahäiriön merkkivalo syttyy.
Avatar
bonde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 04.02.2005 14:27
Paikkakunta: Tervola

Re: W140 ASR luistonestossa ongelmia

Viesti Kirjoittaja bonde »

gitta kirjoitti:TERVEHDYS onko kellään ollut seuraavan laista vikaa S-mersussa.(420-vm-94)
ASR merkkivalo palaa luiston esto ei toimi eikä myöskään vakkari.
jarruvalokatkaisin vaihdettu uuteen, vehon testerissä ei selvää vikaa. antaa lukea ohjainpoksit ja vikakoodin nollata. mutta käyntiin laittaessa merkkivalo palaa edelleen ja ASR ei toimi. ABS anturit mitattu ei vikaa. vika ilmeni eka kerroilla huonon kelin aikoina eli lumisateessa/ tuiskussa. auto tallissa yön yli jo taas ASR toimi mutta nyt jälleen merkkivalo palaa eikä sammu kirveelläkään. :?: :?: :?: :?: :?: :shock:
mulla aivan sama vika, laturinsäädin pakettia en ole vielä vaihtanut(ostettu on).. Vehon ohjeaika vaihtoon 4-5 tuntia, hintaa 220 egee hommalle, paljon purkamista edestä että pääsee käsiksi!! Nyt auto on sulaamassa LÄMPIMÄSSÄ tallissa ja katson nyt että asettuuko sillä!! JA jos ei auta niin sitten lähdetään osanvaihtolinjalle!! Mutta ennen sitä anturit irti ja puhdistus/hammastuksen puhdistus..
S 420 SE Automatic W140 -95
MB vaihteistot W4A018
MB vaihteistot W4A040
MB 300 TD moottorit
CHERVOLET moottorit 6.2 ja 6.5
ZF vaihteistot
ROVER moottorit 3.5 ja 3.9
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tuohon W140 säätimen vaihtoon liittyy kyllä niin hauska tarina että on pakko kertoa.( Asianomainen ei hikeenny anonyyminä kun pysyy :lol: )

Projektista kerrotaan nyt mahdollisimman ympäripyöreästi ettei asianomaisten henkilöllisyys paljastu.

W140 ässässä havaittiin jotakin sähkövikaa ja päätettiin kokeilla vaihtaa allekirjoittaneen suosituksesta hiilipaketti laturiin.

Mars paikalliseen tarvikepuotiin ja tinat tiskiin, vaihdossa saatiin tarvittava palikka. Asennuspaikaksi valittiin allekirjoittaneen talli koska sää ei suosinut ulkoilmasepitystä.

Tallin varustukseen kuuluvat pukit arvioitiin kuitenkin liian heppoisiksi möhkömeselle, ja remontin toinen osapuoli järjesti korkeammat ja järeämmät pukit jostakin.

Tallin ovi auki, keula sisään ja tarkka sihtaus mille kohtaa pukit asennetaan (raideväli)
OK! pukit kohdallaan, anna tulla vaan. VielävielävieläPUAAAAAAARRRRRR!!!!!!RÄISKIS! Hyppäs ässä yli pukeilta ja jäi mahansa varaan pukkien päälle :lol:

Ainekset katastrofiin olivat olemassa, auton keula pysähtyi noin 2cm ennen kuin törmäsi flipperiin :lol:
No, nortti huuleen ja happea.

Ja sitten itse asennusosuuteen: Pohjasta päreet pois ja laturin kimppuun. Puolen tunnin ähellyksen päätteeksi todettiin ettei tälle mahda mitään. Ei ole maailmassa niin mutkalla olevia instrumentteja(paitsi ammattimiehillä).

Kaikki mahdollinen takaisin paikoilleen ja auto pois pukkien päältä tunkkien avulla.

Onneksi ei särkynyt mitään.

Ihan neuvona vaan että kannattaa unohtaa kyseinen homma jos ei ole nosturia ja ammattitaitoa.
Vastaa Viestiin