myös w123 varustekoodeja uupuu
myös w123 varustekoodeja uupuu
Täytyy vähän matkia. Itselläni on nimittäin samansuuntaisia ongelmia kuin "Hupimestarilla." Seuraavien W123:n varustekoodien paikallistaninen ei tahdo millään luonnistua:
120
486
251
856
Muut koodini olen luullakseni ymmärtänyt oikein. Korjaatkaa mikäli listassa on virheitä:
466 keskuslukitus
504 oikeanpuoleisen peilin sähkösäätö
580 ilmastointi
593 sävylasit + takalasin lämmitys
600 ajovalojen pyyhinpesurit
870 kuljettajan istuimen lämmitys
...mikäli jotakin nyt kiinnostaa tai jaksaa vaivautua...
120
486
251
856
Muut koodini olen luullakseni ymmärtänyt oikein. Korjaatkaa mikäli listassa on virheitä:
466 keskuslukitus
504 oikeanpuoleisen peilin sähkösäätö
580 ilmastointi
593 sävylasit + takalasin lämmitys
600 ajovalojen pyyhinpesurit
870 kuljettajan istuimen lämmitys
...mikäli jotakin nyt kiinnostaa tai jaksaa vaivautua...
Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
PohjapanssariLeka kirjoitti: 486
251
Jenkkiradio
Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
Kitoksii. Suomiautossa jenkkiradio?..no mikäs siinä.Marko L. kirjoitti: Pohjapanssari
Jenkkiradio

Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
Onko kyseessä siis aito suomiauto? Kaikkiin Suomi-W124:iin tietääkseni laitettiin korotettu maavara, mutta oliko näin satakakskolmosessa?Leka kirjoitti:Kitoksii. Suomiautossa jenkkiradio?..no mikäs siinä.
Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
Mistä se korotettu maavara nyt tuli, kun panssarista ja radiosta oli puhe?Marko L. kirjoitti:Onko kyseessä siis aito suomiauto? Kaikkiin Suomi-W124:iin tietääkseni laitettiin korotettu maavara, mutta oliko näin satakakskolmosessa?Leka kirjoitti:Kitoksii. Suomiautossa jenkkiradio?..no mikäs siinä.
Vastaus kysymykseen on, että ainakin (!) meikäläisen W123:ssa on kantakortin mukaan ollut tehtaalta lähtiessä korotettu jousitus, koodinumero on 482.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Niin, vastaantulleiden Suomimersujen perusteella uskaltaisin väittää, että kaikki Suomeen tuodut vanhemmat Mercedekset ovat varustetut vahvistetuilla jousilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
EI ihme, vaikka näin olisi. Sivulla vaan oli tuo lontoonkielinen ilmaisu, joka suoraan kääntyy korkeammaksi.Timo L. kirjoitti:Niin, vastaantulleiden Suomimersujen perusteella uskaltaisin väittää, että kaikki Suomeen tuodut vanhemmat Mercedekset ovat varustetut vahvistetuilla jousilla.
Vielä yksi puuttuva, mitä tarkoittaa 436?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei olekin ärsyttävää kun ei tiedä. Kaiken huippu oli, kun löysin venäjänkielisen sivuston missä oli KAIKKI koodit, mitä vain osasin etsiä, mutta mutta... Mistään ei löytynyt käännöstä englantiin, tai edes eurooppalaisiin aakkosiin. Jotain sieltä poimin kyllä esim. jotain laseihin liittyvää mikä täsmäsi, radio ja keskulukituksen.
ARGH. Netistä saa kaiken tiedon mutta kun mistään ei sittenkään voi olla varma. No, ei se mitään, jopa Mercedeksen oman Classic julkaisun viime numerosta löytyi ainakin 3 virhettä... 





Eli kyseessä on ilmeisesti esim http://c123klubas.agvila.lt/files/kodaihtm.zipraul kirjoitti:Ei olekin ärsyttävää kun ei tiedä. Kaiken huippu oli, kun löysin venäjänkielisen sivuston missä oli KAIKKI koodit, mitä vain osasin etsiä, mutta mutta... Mistään ei löytynyt käännöstä englantiin, tai edes eurooppalaisiin aakkosiin. Jotain sieltä poimin kyllä esim. jotain laseihin liittyvää mikä täsmäsi, radio ja keskulukituksen.![]()
![]()
![]()
ARGH. Netistä saa kaiken tiedon mutta kun mistään ei sittenkään voi olla varma. No, ei se mitään, jopa Mercedeksen oman Classic julkaisun viime numerosta löytyi ainakin 3 virhettä...

Aika hyvinhän tuokin aukeaa, kun copypasteaa tarvittavat babelfish.av.com:iin ja ajaa Russian to English (tai sitten vaikka saksaksi).
Koneella on koneen tahti
Saattaa olla nimenomaan toi sivu kun oon siellä useasti käynyt muutenkin... En vaan oo mikään hakkeri niin noi jutut tuli kanssa ihan uutena mulle
Kokeilitko toimiiko tai pitääkö koodinimikkeet paikkansa?
Niin juu, myös taxi-240 D:stä löysin muutaman tuntemattoman koodin. Muistaako joku niitä Suomi-jousitus koodeja voisi olla esim niitä ?

Kokeilitko toimiiko tai pitääkö koodinimikkeet paikkansa?
Niin juu, myös taxi-240 D:stä löysin muutaman tuntemattoman koodin. Muistaako joku niitä Suomi-jousitus koodeja voisi olla esim niitä ?
Ne on siinä etumaskin takana siinä pellinpalassa lamppujen välissä. Sellanen auton värinen pieni kyltti täynnä numeroita, mm värikoodi... Siis tuulihakasen kummallakin puolella on kyltti, toisessa runkonumero ym ym...
Aika mielenkiintoinen oli muuten varuste 317 (Schoolcar for Portugal)
Ja noitahan löytyy. Olin löytävinäni myös kaipaamani koodin 316, jos oikein muistan numeron; teksti "DIESEL" takaluukun kanteen... Ja sellainen todella löytyy hehheheh
Aika mielenkiintoinen oli muuten varuste 317 (Schoolcar for Portugal)

435&436
Jos nyt ei vielä auennut, niin nuo 435 ja 436 ovat turvavyökoodeja. Ilmeisesti tarkoittavat että autossa on turvavyöt edessä, takana ja takana keskellä. Tuo 435 on vaan merkattu USA-koodiksi. Omassa Ruotsista tuodussa '78 300D-kopassa on leimattu tuo 435 ja taasen '85 200D kiiturissa 436..
Koneella on koneen tahti
Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
Olenpas unohtanut vastata tähän:
Siis koska tuossa mainitusta lisävarustelistasta puuttuu nuo vahvistetut jouset, niin voisi päätellä ettei kyseessä välttämättä ole aito Suomi-auto. Tällöin myös jenkkiradion olemassaolo kuulostaisi järkevämmältä.Aku P kirjoitti:Mistä se korotettu maavara nyt tuli, kun panssarista ja radiosta oli puhe?Marko L. kirjoitti:Onko kyseessä siis aito suomiauto? Kaikkiin Suomi-W124:iin tietääkseni laitettiin korotettu maavara, mutta oliko näin satakakskolmosessa?Leka kirjoitti:Kitoksii. Suomiautossa jenkkiradio?..no mikäs siinä.
Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
Auto on uutena kyllä ostettu Pitäjänmäen Vehosta.Marko L. kirjoitti:Siis koska tuossa mainitusta lisävarustelistasta puuttuu nuo vahvistetut jouset, niin voisi päätellä ettei kyseessä välttämättä ole aito Suomi-auto. Tällöin myös jenkkiradion olemassaolo kuulostaisi järkevämmältä.
Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
Eihän tosin olisi ainutkertaista jos tehtaalta paikkaan A alunperin tilattu auto joutuisikin paikan B maahantuojalle. Paikan B maahantuoja saattaa tietysti muokata ajoneuvon varustuksen 'normaaliksi', mutta kantakorttiin/tyyppikilpeenhän muutokset ei yllä. Löytyykö ko. auton tiedoista koodia 626 tai jotain 62x sarjalaista?Leka kirjoitti:Auto on uutena kyllä ostettu Pitäjänmäen Vehosta.
P.S. Taisi paukkua taas sataset.. 200 viesti nääs.
Koneella on koneen tahti
Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
Tuo saattaa olla täysin mahdollista. Kyseisiä koodeja ei köydy. Kaikki koodithan pitäisi olla maskin takana siinä stanssatussa kyltissä.. eikö vaan?Timo K. kirjoitti:Eihän tosin olisi ainutkertaista jos tehtaalta paikkaan A alunperin tilattu auto joutuisikin paikan B maahantuojalle. Paikan B maahantuoja saattaa tietysti muokata ajoneuvon varustuksen 'normaaliksi', mutta kantakorttiin/tyyppikilpeenhän muutokset ei yllä. Löytyykö ko. auton tiedoista koodia 626 tai jotain 62x sarjalaista?Leka kirjoitti:Auto on uutena kyllä ostettu Pitäjänmäen Vehosta.
P.S. Taisi paukkua taas sataset.. 200 viesti nääs.
Re: myös w123 varustekoodeja uupuu
Hmm.. Noista voisi päätellä mihinpäin auto on oikein 'perusvarusteltu'. Kaikki varustekoodit eivät löydy tyyppikilvestä, vaan on aika normaalia että kantakortti ja tyyppikilpi listaavat osan toisistaan eriäviä varusteita jotka kuitenkin autosta löytyvät. Oliko autosi uudempi kuin '78 ? Jos pystyt antamaan runkonumeron (vaikka yv:nä) niin kaivan kantakortin esiin.Leka kirjoitti:Tuo saattaa olla täysin mahdollista. Kyseisiä koodeja ei köydy. Kaikki koodithan pitäisi olla maskin takana siinä stanssatussa kyltissä.. eikö vaan?
EDIT: siis autohan on ilmeisesti '83
Koneella on koneen tahti
Tuo 667 on mitä ilmeisimmin jonkun sortin laivausvarustus, niin ainakin merkkiliikkeen mies minulle kommentoi. 626 voisi olla Suomi-varustus, mutta mitä se pitää sisällään, on täysi arvoitus.AriK123 kirjoitti:Minullakin on vielä pari epäselvää koodia. Englanniksi käännettynä:
626 Performance for Finland![]()
667 Form of packing VE II
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Noup, yksi mercedes ainakin on ilman vahvistamattomia jousia, seisoo tallissa parasta aikaaTimo L. kirjoitti:Niin, vastaantulleiden Suomimersujen perusteella uskaltaisin väittää, että kaikki Suomeen tuodut vanhemmat Mercedekset ovat varustetut vahvistetuilla jousilla.

MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Joku nopea vielä löytää noi muut...Jussi L. kirjoitti:Kuka osaisi antaa vastaukset näihin koodeihin??
436 = Turvavyöööö....???
482 = ???
502 = Außenspiegel rechts von innen einstellbar (sisältä säädettävä peili
oikealla)
524 = ??? Radioon tai antenniin liittyvä?
593 = Wärmedämmendes Glas, rundum, heizbare Heckscheibe, Bandfilter
(sävylasit, takalasin huurteenpoisto)
600 = Scheinwerferreinigungsanlage (valopesurit)
636 = ???
656 = Bereifung Michelin (misukat alla)
667 = ???
673 = Batterie mit größerer Kapazität (Serie bei Diesel) (isompi akku)
260 = Wegfall Typenkennzeichen am Heckdeckel (tyyppikilpi pois takaluukun
kannesta)

482 springs for higher ground clearance
524 paintcoat preservation
636 elimination of warning triangle
656 light alloy wheels, 10-hole
Edit: 667 Leichtmetallraeder 4-fach im 5-Loch-Spezialdesign W168
524 paintcoat preservation
636 elimination of warning triangle
656 light alloy wheels, 10-hole

Edit: 667 Leichtmetallraeder 4-fach im 5-Loch-Spezialdesign W168

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]