Öljynpainemittari ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SekkiC126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 01.07.2004 17:56

Öljynpainemittari ei toimi

Viesti Kirjoittaja SekkiC126 »

SL 600 -93 mallisen MB:n öljynpainemittari päätti lopettaa näyttämisen kertaheitolla. Käynnistettäessä käy ylhäällä normaalilukemissa, mutta tipahtaa heti alas eikä sen koommin siitä nouse eikä värähtele.

Öljynpaineen merkkivalo toimii normaalisti kyllä (ja niin myös öljynmäärän merkkivalo)

Ei löydy hakukoneella tarinaa tästä.

Olisiko kenellekään tietoa tai ohjeita?
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Öljynpainenaturi taitaa oireitten perusteella olla kunnossa; jos se on huonona niin mittari pomppaa tappiin het virrat laitettaessa eikä sieltä laske.

Toimiiko muuten jänniteherkät mittarit, esim. kiekkamittari, kunnolla - meinaan vaan, että missäs kunnossa sulla on akku ja piuhat liittimineen?
SekkiC126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 01.07.2004 17:56

Viesti Kirjoittaja SekkiC126 »

Kyllä kaikki muut mittarit toimivat ihan tasaisesti. Tosin polttoainemittarin valot ovat pimeänä. Öljynpainemittarikin toimi ihan tasaisesti ja nykimättä, mutta sitten yksi aamu ei enää toiminutkaan. Konehuone on senverran täynnä, että ei oikein tiedä mistä hakis ja mitä :shock:
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kyllä se voi olla siltikkin se öljynpaine anturi vaikka se nouseekin ensin ylös se mittari. voi olla että jos paine nousee tarpeeksi ylös (vaikka 4kiloa) niin anturi ei anna sen jälkeen infomaatiota.
SekkiC126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 01.07.2004 17:56

Viesti Kirjoittaja SekkiC126 »

Mitenkä tuo öljynpaineen merkkivalo sitten toimii, eli tuleeko eri anturista tieto? Nimittäin valo palaa ihan normaalisti, kun virrat laittaa päälle ja käynnistettäessä sammuu heti.
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ei kai siinä olynpaine valoa olekkaan. vaan öjymäärän merkkivalo.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:ei kai siinä olynpaine valoa olekkaan. vaan öjymäärän merkkivalo.
On siinä, siellä missä meillä on nolla. :wink:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jahah.. aika varmasti se on eri anturilla... muutenhan se ei olisi on/off tyyppinen vaan sammuisi pikkuhiljaa himmenemällä jos ois samalla anturilla.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:jahah.. aika varmasti se on eri anturilla... muutenhan se ei olisi on/off tyyppinen vaan sammuisi pikkuhiljaa himmenemällä jos ois samalla anturilla.
Samat zydeemithän tuossa on kuin W140:ssä. Kaverilla kummittelee välillä mittaristo ja mittari tippuu ajossa nollille + valo syttyy. Olettaisin että 2 anturia on.

En sulkisi tässäkään tapauksessa tuota mittaristoa vaivaavaa räyhähenkeä ongelman ulkopuolelle.

Kummitteleekohan muut mittariston osat? (Varoitusvalot)

On tuossa vehkeessä sitten miljoona liitinpintaa mitä käydä hinkkaamaan...
SekkiC126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 01.07.2004 17:56

Viesti Kirjoittaja SekkiC126 »

No ei kummittele mikään, kaikki toimii hyvin. Pari mittarivaloa polttoainemittarin puolelta normaalisti pimeänä, mutta muuten toimii ihan moitteettomasti kaikki mittarit ja valot.

Punainen öljynpainevalo on tosiaan siinä painemittarin alaosassa samalla tavalla kuin polttoainemittarissa on se määrän varoitus. Tämä punainen valo syttyy kaikkien muiden valojen kanssa, kun virrat on päällä. Öljyn määrä taas siellä normaalipaikassa valorivissä.

Käynnistyksessä punainen valo sammuu heti, painemittari nousee 1/10 sekunnissa normaalilukemaan, pysyy siellä 1/2 s ja tipahtaa nopeasti (1/10s) täysin alas. Mutta valo ei syty (helevetin hyvä, koska nyt uskaltaa ajaa :D )

Jotenkin tulee mieleen, että viisari "yrittää" näyttää oikein, mutta "kukistuu" sitten täysin kylmäksi jostakin syystä.

Ennen tätä hässäkkää painemittari näytti normaalisti öljyn tyhjäkäyntipainetta ja siitä ylöspäin kierrosten mukaan. Ei vaeltanut yhtään tai ollut muutenkaan epävarma.
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

No sittten ei muuta kun putsaamaan & näpläämään liittimiä ja johtoja! ja sulakkeita, releitä ja akun tarkastaisin kanssa. Mulla on 124sessa ratkennut moisella runsas määrä ongelmia; mm. ABS "vika"!

Suosittelen nysväämistä helpottamaan EPCn (siis Electronic Parts Catalogue -CDn) hankkimista. Näplääminen ei mun mielestä loppujen lopuksi niin kauhian ikävää olekaan, jos vaan aikaa piisaa..
SekkiC126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 01.07.2004 17:56

Viesti Kirjoittaja SekkiC126 »

Joo, näprääminen on ihan mukavaa hommaa. Tuossa SL+V12 yhdistelmässä ei vain hirveästi näy mitään näprättävää konehuoneessa. Sulakkeet ja niiden kotelo ainakin on ihan uutta vastaavassa kunnossa eli pienintäkään hapettumaa tai mitään.

124ssa olen monta ongelmaa ratkaissut näpräämällä ja 420 SECin oli vielä "normaalin" näköinen konehuoneesta.
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
SekkiC126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 01.07.2004 17:56

Viesti Kirjoittaja SekkiC126 »

Ei ole mittariongelma ratkennut. Yhä edelleen toimii valot ym., mutta mittari makaa kuolleena nollassa. Ei löydy hapettumia mistään, kaikki liittimet ym. kiiltää ihan uutta vastaavassa kunnossa.

Olisiko kenellekään tiedossa sellaista pajaa, joka ymmärtäisi mersujen sähköhommista? VEHO -merkkinen paja se ei ainakaan ole - siellä saa valohoitoa ja helevetin ison laskun.
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

SekkiC126 kirjoitti:Ei ole mittariongelma ratkennut. Yhä edelleen toimii valot ym., mutta mittari makaa kuolleena nollassa. Ei löydy hapettumia mistään, kaikki liittimet ym. kiiltää ihan uutta vastaavassa kunnossa.

Olisiko kenellekään tiedossa sellaista pajaa, joka ymmärtäisi mersujen sähköhommista? VEHO -merkkinen paja se ei ainakaan ole - siellä saa valohoitoa ja helevetin ison laskun.
ongippa se ö-paine anturi esille ja irrota johto. jos mittari nyt nuosee tappiin niin vika on anturissa.
SekkiC126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: To 01.07.2004 17:56

Viesti Kirjoittaja SekkiC126 »

Vika löytyi siitä öljynpaineanturista. Sen vaihtamalla mittari alkoi taas toimia.

Mysteeriksi vain jää, että miksi se punainen öljynpaineen merkkivalo toimi ihan normaalisti, vaikka mittari ei???

Mutta nyt toimivat molemmat.
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Vastaa Viestiin