väyrysen kaasu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petteri38
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 30.10.2004 16:47

väyrysen kaasu

Viesti Kirjoittaja petteri38 »

E220 D automat (ei cdi) kun painaa kaasua ,ohjaako pumppua joku sähköhärveli ?ei ainakaan mee suoraa tankoa pumpulle niin kuin vanhemmissa meni , onko noissa sähkö härveleissä, jotka ohjaa pumppua ollu mitään isompia vikoja vai mikä kierroksia säätelee , on pientä huojuntaa kun ajaa tasaisella vauhdilla tai vakionopeussäädin päällä. 8)

Kyllä on muuten pelannu ihan hyvin ja veho tehnyt takuukorjaukset kiitettävästi.
Pakokaasun kierrätyksen poisto ei ole aiheuttanut mtään häiriöitä ja eipä enää kone nokeennu.Laatikko pelaa hyvin pakkasillakin, ehkä paremmin kuin kesällä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: väyrysen kaasu

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

petteri38 kirjoitti:E220 D automat (ei cdi) kun painaa kaasua ,ohjaako pumppua joku sähköhärveli ?ei ainakaan mee suoraa tankoa pumpulle niin kuin vanhemmissa meni , onko noissa sähkö härveleissä, jotka ohjaa pumppua ollu mitään isompia vikoja vai mikä kierroksia säätelee , on pientä huojuntaa kun ajaa tasaisella vauhdilla tai vakionopeussäädin päällä. 8)

Kyllä on muuten pelannu ihan hyvin ja veho tehnyt takuukorjaukset kiitettävästi.
Pakokaasun kierrätyksen poisto ei ole aiheuttanut mtään häiriöitä ja eipä enää kone nokeennu.Laatikko pelaa hyvin pakkasillakin, ehkä paremmin kuin kesällä.
sähköllähän sitä kaasua ohjataan kaasuvaijeri menee kuskin puolen eturenkaan sisälokasuojan päälle... eikö snäissä 220d:ssä ole se kuuluisa lucaksen pumppu joka koirii yleensä 200tkm paikkeilla. pumpun ohajuksessa ei ole tietääkseni ollut vikoja mutta itse pumpussa kyllä. en tiedä mitä sieltä menee mutta yleensä alkaa vuotamaan päällepäin.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: väyrysen kaasu

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: väyrysen kaasu

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

PaHa kirjoitti:
petteri38 kirjoitti:Pakokaasun kierrätyksen poisto ei ole aiheuttanut mtään häiriöitä ja eipä enää kone nokeennu.
MITENKÄS KIERRÄTYS ON ELIMINOITU :?:

Ku mulla ei tahado onnata :evil: toki 290 kysees...
Jos kierrätys on pois, on tehokki. Siis savu => joka tuo tehoo..
tuki se letku joka menee pakosarjasta tulevan putken alipaine kalvolle.
pakokaasun kierrätyksen poisto ei vähennä tehoa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: väyrysen kaasu

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

on se vaan kumma kun sprintterin 290turbo kone ei tiedä moisesta letkun tukkimisesta mitään... meinaan.. olen kolmesta sprintteistä tukkinut tuon pakokaasun kierrätyksen. kaikissa toimii...
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: väyrysen kaasu

Viesti Kirjoittaja Timo J »

PaHa kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
PaHa kirjoitti:
petteri38 kirjoitti:Pakokaasun kierrätyksen poisto ei ole aiheuttanut mtään häiriöitä ja eipä enää kone nokeennu.
MITENKÄS KIERRÄTYS ON ELIMINOITU :?:

Ku mulla ei tahado onnata :evil: toki 290 kysees...
Jos kierrätys on pois, on tehokki. Siis savu => joka tuo tehoo..
tuki se letku joka menee pakosarjasta tulevan putken alipaine kalvolle.
pakokaasun kierrätyksen poisto ei vähennä tehoa.
Jospa tekee noin niin menee hätäri päälle... nm.kokemusta on :wink:
Ja varsinki jos vielä jättää tukkimata sen toisen putken kokonansa niin menee jo johonaki 1000-1500 kiepis hätäri päälle, ku ilima loppuu.

Ny on tukittuna poranterän pätkällä tuo "raitisilman"sulkuläppä, ei tiedä sitte onko siitä oikein mitää autuutta. Nokimöhönä vain menee ny tuota putkee pitki putsarille... :? Mikää tukkokaa siinä pakokaasun virtaus putkes ei onnistu... saati sitte täys tukkiminen esim. peltilätkällä.

Tuon takia tuota "toimivaa ratkasua" niin innolla kyselinki... josko joku muu olis sen ratkassu. Ku turbo ja vapari vähä erijuttu... :roll:


Olen myös tukkinut useammasta E290 nuo letkut.
Kantsii olla tarkkana ettei tuki turbon hukkaportin letkua, jolloin se jää auki. Letkut ja alipainekellot ovat vierekkäin siinä ilman putsarissa kiinni.
Viat viittaa ainakin siihen että olet poistanut hukkaportin toiminnasta.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Vanhemmissa turbokoneissa ei ole imusarjan katkaisuläppää niin kuin kyseessä olevassa 220dieselissä ja cdi moottoreissa.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kyllähän sen pitäis silti toimia kun tukkii sen alipaine kalvolle menevän putken ja jumittaa imuläpän auki
Ja eikös tässä ollutkin kyse 290turbon pakokaasun kierrätyksen poistosta. :D
Vastaa Viestiin