Mistä saa vatimusten mukaiset todistukset?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ukkonen7
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mistä saa vatimusten mukaiset todistukset?

Viesti Kirjoittaja ukkonen7 »

ois kiva saada tietää mistä saa moisen todistukse katsastuskonttorille mukaan(päästöt, melut ja ym.) Se kuulemma kelpaa sellainen netistä imaistu versio mut mistä sen saa?
pt
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja pt »

Joku kaupitteli Keltaisessa Pörssissä niitä ainakin. Itse asiassa olen itse aina olettanut että saa vaan maahantuojalta ja yleensä ryöstähintaan viellä..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
VFR800
Sisäänajossa
Sisäänajossa

vaatimustenmukaisuustodistukset!

Viesti Kirjoittaja VFR800 »

Tuolta osoitteesta saa maksua vastaan. http://www.penamoto.ws/coc.html

[img]http://www.mooseheadbikers.org/Galleria/VFR800.jpg[/img]
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Joko olet käynyt näyttämässä konttorilla sitä Saksan otetta,minulla ei tarvittu koko vaatimustenmukaisuus todistusta,kun siitä Saksalaisesta otteesta löytyi tarvittavat tiedot.

Maahantuoja tai katsastuskonttori ja hinta on tosiaan se ryöstöhinta yhdestä joutavasta lapusta. :evil:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Veholta saa, hinta on kyllä aika hurja. Itsellä taisi maksaa 1 kappale aanelosia reilut 80 euroa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jysi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jysi »

Saksan otteessa on sivulla 4 kolmas lokero ylhäältä, kohta "Bescheinigung des Inhabers ...". Siinä on tila EU-vaatimustenmukaisuustodistuksen numerolle ("EG-Typgenehmigung") ja jos sellainen löytyy, auton on kelvattava Suomessa rekisteröitäväksi ilman vaatimustenmukaisuustodistusta.

Jos merkintä on ylempänä samassa lokerossa kohdassa "Allgemeine Betriebeserlaubnis unter Nr." eli Saksan tyyppihyväksyntä voi silti olla mahdollista että auto kelpaa ilman vaatimustenmukaisuustodistusta kun se on toisessa EU-maassa hyväksytty, kannattaa ainakin yrittää.

TÜV (www.tuev-sued.de) ja Dekra (www.dekra.de) voivat todistuksen kirjoittaa ja puhelimen/sähköpostin välityksellä sellaisen saa postitse Suomeen tilattua kun auton valmistenumero on tiedossa. Kerran kun olin tiskillä todistusta pyytämässä ja insinööri oli jo ehtinyt lähteä kotiin sain ohjeet miten homma toimii mutta nyt on jo päässyt unohtumaan missä välissä rahaa olisi pitänyt käyttää ja paljonko.
Vastaa Viestiin