Tänään ku olin lähdössä töistä niin eipä vaihdakkaan enää isompaa...
Ykkösellä mennään!
Tai vaihtaa ~6000kierroken kohdalla ja sitten heittääkin kerralla neloselle...
alipaineletkut näytti olevan ihan kunnossa ja kaikki muutenkin kiinni laatikossa, eli laatikko lienee selvä?
Siekkiselle soittelin, mutta eihän kukaan pysty antamaan puhelimessa varmaa diaknoosia ymmärettävistä syistä...
Meinaa taas vähän kiehua
Edit: Nyt tarkemmin ajateltuna laatikko on ehkä lähiaikoina vaihtanut normaalia myöhemmin esim. kakkoselta kolmoselle...
Viimeksi muokannut Jube, Ke 02.03.2005 19:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tsekkaa se kikkari vaijeri ettei ole jumissa ja jos kuormatieto menee lootalle
alipaineen kautta niin ryhmäpaineen alipainekalvo voi olla jäässä jolloin paineet nousee koviksi >> tästä yleensä seuraa sitten lootan rikkoontuminen koska servot ei kestä suurta painetta vaan yksinkertaisesti antavat perikisi.
Ellen väärin muista niin B-1 ja B-2 pannat hoitavat 2vaihteen muutokset ja 3 vaihteen muuttaa B-2 panta ja K-1 kytkinlevyt, nelosella sitten K-1 ja K-2 kytkinlevyt...
Mersun lootat ei ole niin tuttuja kuin THM-loorat
Tsekkaa se kikkari vaijeri ettei ole jumissa ja jos kuormatieto menee lootalle
alipaineen kautta niin ryhmäpaineen alipainekalvo voi olla jäässä jolloin paineet nousee koviksi >> tästä yleensä seuraa sitten lootan rikkoontuminen koska servot ei kestä suurta painetta vaan yksinkertaisesti antavat perikisi.
Ellen väärin muista niin B-1 ja B-2 pannat hoitavat 2vaihteen muutokset ja 3 vaihteen muuttaa B-2 panta ja K-1 kytkinlevyt, nelosella sitten K-1 ja K-2 kytkinlevyt...
Mersun lootat ei ole niin tuttuja kuin THM-loorat
Ei oo vaijeri ainakaa jumissa, jos meinaat sitä ainoaa vaijeria joka menee kaasuvivutjolta laatikolle...
Mikä/missä on rympäpaineen alipainekalvo
Periaatteessa joku voisi kyllä olla jäässä jos se nyt on mahdollista ku just on kovat pakkaset...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Elikkä nyt se sitten taas alko vastustamaan!
Tänään ku olin lähdössä töistä niin eipä vaihdakkaan enää isompaa...
Ykkösellä mennään!
Tai vaihtaa ~6000kierroken kohdalla ja sitten heittääkin kerralla neloselle...
alipaineletkut näytti olevan ihan kunnossa ja kaikki muutenkin kiinni laatikossa, eli laatikko lienee selvä?
Siekkiselle soittelin, mutta eihän kukaan pysty antamaan puhelimessa varmaa diaknoosia ymmärettävistä syistä...
Meinaa taas vähän kiehua
Edit: Nyt tarkemmin ajateltuna laatikko on ehkä lähiaikoina vaihtanut normaalia myöhemmin esim. kakkoselta kolmoselle...
Olisikohan keskipakosäädin jumissa(roskia), yleensä jos jumittaa niin ei vaihda ykköstä isompaa! w4a018 laatikossa saattaa auttaa kopautus ulostulevan akselin päähän kevyesti!(akselin suuntaisesti)! w4a040 vaihteiston keskipakosäätimen voi irroittaa ulkopuolelta ja puhdistaa itsekkin!
S 420 SE Automatic W140 -95
MB vaihteistot W4A018
MB vaihteistot W4A040
MB 300 TD moottorit
CHERVOLET moottorit 6.2 ja 6.5
ZF vaihteistot
ROVER moottorit 3.5 ja 3.9
bonde kirjoitti:Olisikohan keskipakosäädin jumissa(roskia), yleensä jos jumittaa niin ei vaihda ykköstä isompaa! w4a018 laatikossa saattaa auttaa kopautus ulostulevan akselin päähän kevyesti!(akselin suuntaisesti)! w4a040 vaihteiston keskipakosäätimen voi irroittaa ulkopuolelta ja puhdistaa itsekkin!
Yleensä noissa uudemmissa kpsäädin ei jumita vaan ratas särkyy.
On se aikastalailla ahtaassa paikassa lootan ollessa paikallaan ruveta sitä irrottelemaan
bonde kirjoitti:Olisikohan keskipakosäädin jumissa(roskia), yleensä jos jumittaa niin ei vaihda ykköstä isompaa! w4a018 laatikossa saattaa auttaa kopautus ulostulevan akselin päähän kevyesti!(akselin suuntaisesti)! w4a040 vaihteiston keskipakosäätimen voi irroittaa ulkopuolelta ja puhdistaa itsekkin!
Yleensä noissa uudemmissa kpsäädin ei jumita vaan ratas särkyy.
On se aikastalailla ahtaassa paikassa lootan ollessa paikallaan ruveta sitä irrottelemaan
Kyllä saa aikamoinen jonglööri olla joka sen irrottaa laatikko paikallaan, mutta toki sellaisiakin varmaan löytyy...
Ei tosin meidän perheestä Tai täytyy vielä vaimolta kysästä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Kyllä saa aikamoinen jonglööri olla joka sen irrottaa laatikko paikallaan, mutta toki sellaisiakin varmaan löytyy...
Ei tosin meidän perheestä Tai täytyy vielä vaimolta kysästä
Tai sitten ottaa kuskin penkin pois ja ajaa rälläkällä kardaanitunneliin huoltoaukon laatikon takaosan kohdalle ja tekee tempun siitä, tosin kovin moni ei välttämättä alkaisi moiseen
Jube kirjoitti:Kyllä saa aikamoinen jonglööri olla joka sen irrottaa laatikko paikallaan, mutta toki sellaisiakin varmaan löytyy...
Ei tosin meidän perheestä Tai täytyy vielä vaimolta kysästä
Tai sitten ottaa kuskin penkin pois ja ajaa rälläkällä kardaanitunneliin huoltoaukon laatikon takaosan kohdalle ja tekee tempun siitä, tosin kovin moni ei välttämättä alkaisi moiseen
Kuulostahan tuo "hieman" härskiltä
Voishan tuo "huoltoaukko" olla tietty ihan käytönnöllinen tulevaisuuden varalta
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Liekkö mulla ollu aina jotain häikkää tuossa kd:ssä ku tosiaan nyt ku otin johdon irti niin paitsi, että muutkin vaihteet ku ykkönen palasivat käyttöön niin täsmälleen samalla tavalla ja yhtä herkästi vaihtaa pienempää ku polkaisee kaasun lattiaan, eikä tarvi edes polkaista lattiaan jos tulee esim jyrkempi ylämäki niin pienempää heittää kuten ennenkin...
Tämän remontin hintaa ei voi kyllä moittia, tulee kustantamaan 5€ ku haen joskus uuden kd-napin tai sitten en hae sitäkään...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90