Laatikko hajosi? Höpö höpö ei se mihkään hajonnu =)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Laatikko hajosi? Höpö höpö ei se mihkään hajonnu =)

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä nyt se sitten taas alko vastustamaan!

Tänään ku olin lähdössä töistä niin eipä vaihdakkaan enää isompaa...
Ykkösellä mennään!

Tai vaihtaa ~6000kierroken kohdalla ja sitten heittääkin kerralla neloselle...
alipaineletkut näytti olevan ihan kunnossa ja kaikki muutenkin kiinni laatikossa, eli laatikko lienee selvä?
Siekkiselle soittelin, mutta eihän kukaan pysty antamaan puhelimessa varmaa diaknoosia ymmärettävistä syistä...

Meinaa taas vähän kiehua :evil:

Edit: Nyt tarkemmin ajateltuna laatikko on ehkä lähiaikoina vaihtanut normaalia myöhemmin esim. kakkoselta kolmoselle...
Viimeksi muokannut Jube, Ke 02.03.2005 19:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

no voihan kettu :twisted:
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Moikka !

Tsekkaa se kikkari vaijeri ettei ole jumissa ja jos kuormatieto menee lootalle
alipaineen kautta niin ryhmäpaineen alipainekalvo voi olla jäässä jolloin paineet nousee koviksi >> tästä yleensä seuraa sitten lootan rikkoontuminen koska servot ei kestä suurta painetta vaan yksinkertaisesti antavat perikisi.

Ellen väärin muista niin B-1 ja B-2 pannat hoitavat 2vaihteen muutokset ja 3 vaihteen muuttaa B-2 panta ja K-1 kytkinlevyt, nelosella sitten K-1 ja K-2 kytkinlevyt...
Mersun lootat ei ole niin tuttuja kuin THM-loorat :wink:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

capriceman kirjoitti:Moikka !

Tsekkaa se kikkari vaijeri ettei ole jumissa ja jos kuormatieto menee lootalle
alipaineen kautta niin ryhmäpaineen alipainekalvo voi olla jäässä jolloin paineet nousee koviksi >> tästä yleensä seuraa sitten lootan rikkoontuminen koska servot ei kestä suurta painetta vaan yksinkertaisesti antavat perikisi.

Ellen väärin muista niin B-1 ja B-2 pannat hoitavat 2vaihteen muutokset ja 3 vaihteen muuttaa B-2 panta ja K-1 kytkinlevyt, nelosella sitten K-1 ja K-2 kytkinlevyt...
Mersun lootat ei ole niin tuttuja kuin THM-loorat :wink:
Ei oo vaijeri ainakaa jumissa, jos meinaat sitä ainoaa vaijeria joka menee kaasuvivutjolta laatikolle...

Mikä/missä on rympäpaineen alipainekalvo :oops:

Periaatteessa joku voisi kyllä olla jäässä jos se nyt on mahdollista ku just on kovat pakkaset...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ja öljyä oli? Eikä se haise/näytä epäilyttävältä? ATF220 on kuitenkin mineraali tavaraa, että josko sillä vaan vähän vilu... :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

M.K kirjoitti:Ja öljyä oli? Eikä se haise/näytä epäilyttävältä? ATF220 on kuitenkin mineraali tavaraa, että josko sillä vaan vähän vilu... :roll:
Öljyä on ja näyttää/haisee normaalilta, ei kai sillä vilu voi olla ku käytin koneen normaalilämpöiseksi ja edelleen vaihto aika heikosti :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
bonde
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 04.02.2005 14:27
Paikkakunta: Tervola

Re: Laatikko hajosi?

Viesti Kirjoittaja bonde »

Jube kirjoitti:Elikkä nyt se sitten taas alko vastustamaan!

Tänään ku olin lähdössä töistä niin eipä vaihdakkaan enää isompaa...
Ykkösellä mennään!

Tai vaihtaa ~6000kierroken kohdalla ja sitten heittääkin kerralla neloselle...
alipaineletkut näytti olevan ihan kunnossa ja kaikki muutenkin kiinni laatikossa, eli laatikko lienee selvä?
Siekkiselle soittelin, mutta eihän kukaan pysty antamaan puhelimessa varmaa diaknoosia ymmärettävistä syistä...

Meinaa taas vähän kiehua :evil:

Edit: Nyt tarkemmin ajateltuna laatikko on ehkä lähiaikoina vaihtanut normaalia myöhemmin esim. kakkoselta kolmoselle...
Olisikohan keskipakosäädin jumissa(roskia), yleensä jos jumittaa niin ei vaihda ykköstä isompaa! w4a018 laatikossa saattaa auttaa kopautus ulostulevan akselin päähän kevyesti!(akselin suuntaisesti)! w4a040 vaihteiston keskipakosäätimen voi irroittaa ulkopuolelta ja puhdistaa itsekkin!
S 420 SE Automatic W140 -95
MB vaihteistot W4A018
MB vaihteistot W4A040
MB 300 TD moottorit
CHERVOLET moottorit 6.2 ja 6.5
ZF vaihteistot
ROVER moottorit 3.5 ja 3.9
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Re: Laatikko hajosi?

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

bonde kirjoitti:Olisikohan keskipakosäädin jumissa(roskia), yleensä jos jumittaa niin ei vaihda ykköstä isompaa! w4a018 laatikossa saattaa auttaa kopautus ulostulevan akselin päähän kevyesti!(akselin suuntaisesti)! w4a040 vaihteiston keskipakosäätimen voi irroittaa ulkopuolelta ja puhdistaa itsekkin!
Yleensä noissa uudemmissa kpsäädin ei jumita vaan ratas särkyy.

On se aikastalailla ahtaassa paikassa lootan ollessa paikallaan ruveta sitä irrottelemaan :)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Laatikko hajosi?

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jarkko S kirjoitti:
bonde kirjoitti:Olisikohan keskipakosäädin jumissa(roskia), yleensä jos jumittaa niin ei vaihda ykköstä isompaa! w4a018 laatikossa saattaa auttaa kopautus ulostulevan akselin päähän kevyesti!(akselin suuntaisesti)! w4a040 vaihteiston keskipakosäätimen voi irroittaa ulkopuolelta ja puhdistaa itsekkin!
Yleensä noissa uudemmissa kpsäädin ei jumita vaan ratas särkyy.

On se aikastalailla ahtaassa paikassa lootan ollessa paikallaan ruveta sitä irrottelemaan :)
Kyllä saa aikamoinen jonglööri olla joka sen irrottaa laatikko paikallaan, mutta toki sellaisiakin varmaan löytyy...
Ei tosin meidän perheestä :roll: Tai täytyy vielä vaimolta kysästä :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Re: Laatikko hajosi?

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Jube kirjoitti:Kyllä saa aikamoinen jonglööri olla joka sen irrottaa laatikko paikallaan, mutta toki sellaisiakin varmaan löytyy...
Ei tosin meidän perheestä :roll: Tai täytyy vielä vaimolta kysästä :lol:
Tai sitten ottaa kuskin penkin pois ja ajaa rälläkällä kardaanitunneliin huoltoaukon laatikon takaosan kohdalle ja tekee tempun siitä, tosin kovin moni ei välttämättä alkaisi moiseen :lol:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Laatikko hajosi?

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jarkko S kirjoitti:
Jube kirjoitti:Kyllä saa aikamoinen jonglööri olla joka sen irrottaa laatikko paikallaan, mutta toki sellaisiakin varmaan löytyy...
Ei tosin meidän perheestä :roll: Tai täytyy vielä vaimolta kysästä :lol:
Tai sitten ottaa kuskin penkin pois ja ajaa rälläkällä kardaanitunneliin huoltoaukon laatikon takaosan kohdalle ja tekee tempun siitä, tosin kovin moni ei välttämättä alkaisi moiseen :lol:
Kuulostahan tuo "hieman" härskiltä :lol:

Voishan tuo "huoltoaukko" olla tietty ihan käytönnöllinen tulevaisuuden varalta :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Laatikko pelaa taas :D

KD-solenoidin johto irti ja taas mentiin entiseen malliin :wink:

Älkää nyt pitäkö minua ihan ääliönä, mutta ku tuo kd pelaa ihan niinkuin ennenkin vaikka johto on irti laatikosta :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Jube kirjoitti:Laatikko pelaa taas :D

KD-solenoidin johto irti ja taas mentiin entiseen malliin :wink:

Älkää nyt pitäkö minua ihan ääliönä, mutta ku tuo kd pelaa ihan niinkuin ennenkin vaikka johto on irti laatikosta :roll:
Helpolla päästiin 8)

Vaijeri hoitaa myöskin alaspäin vaihtoja, KD on siinä hommassa kaverina :)
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Ompa hyvä ja halpa keino, ajaakohan tolla maailman ääriin asti. :roll:
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

timo230e kirjoitti:Ompa hyvä ja halpa keino, ajaakohan tolla maailman ääriin asti. :roll:
Eihän sitä koskaan tiedä :wink:
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Liekkö mulla ollu aina jotain häikkää tuossa kd:ssä ku tosiaan nyt ku otin johdon irti niin paitsi, että muutkin vaihteet ku ykkönen palasivat käyttöön niin täsmälleen samalla tavalla ja yhtä herkästi vaihtaa pienempää ku polkaisee kaasun lattiaan, eikä tarvi edes polkaista lattiaan jos tulee esim jyrkempi ylämäki niin pienempää heittää kuten ennenkin...

Tämän remontin hintaa ei voi kyllä moittia, tulee kustantamaan 5€ ku haen joskus uuden kd-napin tai sitten en hae sitäkään...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jube kirjoitti:Tämän remontin hintaa ei voi kyllä moittia, tulee kustantamaan 5€ ku haen joskus uuden kd-napin tai sitten en hae sitäkään...
Niin oliko se kytkin siis oikkarissa ???
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

veskola kirjoitti:
Jube kirjoitti:Tämän remontin hintaa ei voi kyllä moittia, tulee kustantamaan 5€ ku haen joskus uuden kd-napin tai sitten en hae sitäkään...
Niin oliko se kytkin siis oikkarissa ???
En oo vielä vaivautunu kattomaan....

Jos huomenna kattos mikä sitä vaivaa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin