124 vai C-malli

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Loppuun on hyvä todeta, omasta mielestäni ehkä hiukan lähempänä Mersu himojani on noista omista tuo W201 könen, mutta vain hiukan, jostakin kumman syystä, ja itse pidän aika lailla samanlaisina W201 ja W124 malleja, joten......"kauneus on katsojan silmässä" jos toisena olisi W124 eikä W201, en tiedä kumpaa pitäisin loppujen lopuksi sisällä makuuhuoneessa tyynyn alla, 202 vai 124. :wink:
Avatar
Andrew
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 21.09.2004 10:19
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Kyllä minäkin alan kallistua pikkuhiljaa C-sarjan puoleen. Kattelin alkuviikosta paikallisen mersukaupan hintoja: 124 200D ajettu 550tkm vm.-94 hp~12000 ja C 220D ajettu 250tkm vm.-96 hp.~15000. Ei eipäilystäkään kumpi olisi lähtenyt mukaan, jos olisin autoa "oikeasti" mennyt ostamaan. Molemmat tosi siistejä ja varustetaso sama, mutta sanoohan nyt jo järkikin, ettei olisi mitään järkeä ottaa 124:sta tuolla hintaerolla. Vastaavaa hinnoittelua näyttäisi olevan kautta linjan koko Suomessa.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

...mutta W202 ei ollut saatavilla C300D Turbona... :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

C:ssä huippu valot verrattuna 124:n lihan paloihin.TERE
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Benzo kirjoitti: suurin syy sille että W202 näyttää hiukan pienemmälle on se, että se on tuulitunnelissa tehty, eli pyöreämpi.
Kyllä se on 124:kin täysi tuulitunnelituote. Arvot ovat 202:n kanssa melko identtiset. Pyöreys johtuu muotoilutrendeistä, joita autoteollisuus varsinkin 90-luvulla noudatti. Nythän uusissa autoissa näkee taas huomattavasti särmikkäämpää muotoilua kuin noin vuosikymmen sitten.

Ja hintatasosta. Kun verrataan, että 10 vee vanha 202 maksaa nyt vain vähän enemmän kuin samanikäinen 124, täytyy todeta, että kuka osti 202:n uutena, on kyllä tehnyt PAAALJOON paremmat kaupat ja matkan varrella kärsinyt vähemmän pääomatappioita, varsinkin jos vaihtaa autonsa uuteen kerran kymmenessä vuodessa. Pitäisi oikein kaivaa vanhoja hintatietoja eri vertailumalleille, mutta näppituntumana sanoisin, että 124 oli uutena kyllä melkoisesti kalliimpi auto. Miksiköhän niitä silloinkin joku osti, kun uudemman pikkumallin sai niin paljon halvemmalla?

Tiloista vielä. 124 on kyllä mielestäni kokoisekseen ahtaimpia autoja, joita on tehty. Verrataan sitä nyt vaikka suurinpiirtein sentilleen (myös akseliväliltään) samanmittaiseen saman aikakauden tuotteeseen eli Peugeot 605:een, niin Pesosessa on Mersuun verrattuna TILAAAAA...

Toisaalta, kattokaas joskus 605 sisälle, jos sellainen vielä kohdalle osuu. Mitäköhän siinäkin on matkittu, kun istahtaa kuskin paikalle ja ottaa kylmät tyypit tarttumalla ohjauspyörään ja vaihdekepin nuppiin. Muistuttavat kummasti... :roll: :wink:
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

[quote="petri.n"]Itse tykkään enemmän C:stä. :D On paljon parempi ajo tuntumaltaan, eli meinaan ,että on paljon enemmän ajamisen iloa. :wink: Mitä kurvisempi tie sitä paremmaksi muuttuu tuo C. 124:ssä taas kaikki ajotapahtumaan liittyvät asiat tulee niinkuin hidastetussa filmissä. /quote]

Juuri tuota tarkoitin minäkin, en vaan osannut kirjoittaa...
Toisaalta isolla tiellä W124 on parempi. Hiljaisempi ja mukavampi.
W202 on aika samanlainen kuin W201 mutkatiellä...varsinkin W201 Sportline hyvillä renkailla. Siinä on peli jolle antautuu mutkatiellä moni nykyautokin.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Classic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ti 28.09.2004 20:51

Viesti Kirjoittaja Classic »

Töissä ajellaan vuoronperään kaverin kanssa työmatkoja minun -97 C180:llä ( 96tkm)ja hänen -93 ent. 124 taksilla( 490tkm). Olen oppinut pitämään paljonkin tuon 124 kyydistä ja hän taas on miettynyt kovasti vaihtavansa C-sarjaan.

Eli molempi hyvä, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, minä pidän kummastakin mallista. Ehkä tuo C-sarja antaa hieman paremman otteen kuitenkin tien päällä.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Parit hinnastotiedot vuodelta -94:
C180: 224900,-
C200: 269900,- vs. E200: 359800,-
C220: 309900,- vs. E220: 384300,-
C280: 389900,- vs. E280: 463000,- (E320: 517000,-)
C200D: 249000,- vs. E200D: 280300,-
C250D: 324900,- vs. E250D: 351000,- (turbona 466500,- :? )

Kallein tuolloin hinnoiteltu E-malli: E320Cabriolet: 839400,-(melkein samalla rahalla olis irronnut jo 280SL: 904500,- tai 420S:906300,-)

Siis dieselmallit näyttäis olleen hinnoiteltu huomattavasti lähemmäs toisiaan, ja bensamalleissa ero on ollut melkoinen 124.n ollessa huomattavasti kalliimpi.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

mistä hitosta tulee toi hinnan ero näissä malleissa:
C220: 309900,- vs. E220: 384300,- (sama c200 -kohdalla)
Olisko tehtaan hinnoittelu suomeen ollut tuolloin aggressiivisempi c -sarjan bensavehkeen kohdalla? Dieselit on paljon lähempänä toisiaan hinnan suhteen. Tossa on yksi syy miksi lamavuosina ei ole loppupään bensa w124 -mallit menneet suomessa kaupaksi :) On meinaan ollut aika hävytön hinnanero dieseleihin verrattuna..
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Niinpä, itte laskin tässä taannoin, että oma tuontifarkku E220 olisi kymmenen vuotta aiemmin uutena Suomessa varusteineen maksanut jotain >500000,-
(perushinta 446300,-+varusteet ehkä n.80000,-)
Kiva hinnan pudotus perheautossa; kymmenenvuotiaana ei autosta tarvinnut enää maksaa kuin ne varusteet, loppu biili tuli kaupan päälle. :wink:
Vastaa Viestiin