Mersu vai bemari?
Ihan turha tällä palstalla kysellä et ottaisko mersun vai jonkun muun merkin. Monella mersumiehellä on niin vahvat tunteet mersua kohtaan, että muut autot ei voi olla mitään. Ja moni ei ole varmaan kokeillutkaan muunmerkkisiä, mutta tietävät silti, että mersu paras kaikissa osa-alueissa. Pitää olla avarakatseisempi ja tutkia autoja objektiivisesti.
Esim. BMW ja MB ovat varmasti molemmat keskimääräistä laadukkaampia autoja. Moottorista ja mallista riippuen kalliita ylläpitää. Ei kukaan voi sanoa että mersu on parempi kuin bmw. Toinen on parempi jossain ominaisuudessa ja toinen toisessa. Turha tällaista keskustelua on käydä ei siinä kukaan mitään voita. Jokainen valitkoon autonsa omien tarpeittensa mukaan. Mulla on mersu, mutta voisin silti joskus myös ajella bmw:llä, mutta sieluni ei sovi oikein muunmerkkisiin
Esim. BMW ja MB ovat varmasti molemmat keskimääräistä laadukkaampia autoja. Moottorista ja mallista riippuen kalliita ylläpitää. Ei kukaan voi sanoa että mersu on parempi kuin bmw. Toinen on parempi jossain ominaisuudessa ja toinen toisessa. Turha tällaista keskustelua on käydä ei siinä kukaan mitään voita. Jokainen valitkoon autonsa omien tarpeittensa mukaan. Mulla on mersu, mutta voisin silti joskus myös ajella bmw:llä, mutta sieluni ei sovi oikein muunmerkkisiin

Mitä muuten oot mieltä jos ostaisin pemarin? Vai olisko mese parempi?kardaani kirjoitti:Ihan turha tällä palstalla kysellä et ottaisko mersun vai jonkun muun merkin. Monella mersumiehellä on niin vahvat tunteet mersua kohtaan, että muut autot ei voi olla mitään. Ja moni ei ole varmaan kokeillutkaan muunmerkkisiä, mutta tietävät silti, että mersu paras kaikissa osa-alueissa. Pitää olla avarakatseisempi ja tutkia autoja objektiivisesti.
Esim. BMW ja MB ovat varmasti molemmat keskimääräistä laadukkaampia autoja. Moottorista ja mallista riippuen kalliita ylläpitää. Ei kukaan voi sanoa että mersu on parempi kuin bmw. Toinen on parempi jossain ominaisuudessa ja toinen toisessa. Turha tällaista keskustelua on käydä ei siinä kukaan mitään voita. Jokainen valitkoon autonsa omien tarpeittensa mukaan. Mulla on mersu, mutta voisin silti joskus myös ajella bmw:llä, mutta sieluni ei sovi oikein muunmerkkisiin

Ai bemarinvesa kirjoitti: Mitä muuten oot mieltä jos ostaisin pemarin? Vai olisko mese parempi?




TÄMÄ ON MERSUFOORUMI PER%¤"!¤"ELE EIKÄ MIKÄÄ PEMARI PASKA VOORUMI






Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
itse omistin e30 325i bemarin ennen mersua
mulla oli tosiaan tollanen "teini bemari" noin 4kk ajan...
ajettavuus oli mun mielestä ihmeen hyvä noin pieneks ja kiikkeräksi autoksi.
tuosta 325 bemarista mulla ei ole oikeastaan muuta pahaa sanottavaa
kuin tuo moottorin heikkous......
ensimmäinen moottori rikko tuli noin parin viikon sisällä..
Risteyksessä töpeksittiin ja ihmeteltiin että kuka ajais seuraavaks......
tästä suivaantuneena lähin täys kiihdytyksellä liikenteeseen....
kakkosella,hetkeä ennen rajoitinta päätti sitten kutos sylinterin imu venttiili sanoa työehtosopimuksensa irti......
no kone piti melkoisen konsertin ja sitten syttyi checpaneliin vikavaloja
niinkuin formulaan..... kylläpäs pikkuisen hävetti jäädä siihen penkereelle....
koko kone meni aika muusiksi, kutosen mäntä oli "jauhona" koneessa ja kiertokanki oli solmussa... samoten kansi meni paskaksi....
ostin sitten täys remontoidun moottorin,ja ajattelin että nyt kestää.........
meni noin kuukausi ja koneesta laukes öljypumppu vaikka se oli vaihdettu
rempan yhteydessä....(n.25 000km ajettu)ja alkup....
onneksi älysin ajoissa ennen kuin oli liian myöhäistä...
en väitä että bmw kaikki koneet olisivat noin susia,mulla oli varmaan
huonoa tuuria mutta siltikin se oli eka ja viimeinen bemu mulla...
-kyllä bemari on kiva auto ajaa-
ajettavuus oli mun mielestä ihmeen hyvä noin pieneks ja kiikkeräksi autoksi.
tuosta 325 bemarista mulla ei ole oikeastaan muuta pahaa sanottavaa
kuin tuo moottorin heikkous......
ensimmäinen moottori rikko tuli noin parin viikon sisällä..
Risteyksessä töpeksittiin ja ihmeteltiin että kuka ajais seuraavaks......
tästä suivaantuneena lähin täys kiihdytyksellä liikenteeseen....
kakkosella,hetkeä ennen rajoitinta päätti sitten kutos sylinterin imu venttiili sanoa työehtosopimuksensa irti......
no kone piti melkoisen konsertin ja sitten syttyi checpaneliin vikavaloja
niinkuin formulaan..... kylläpäs pikkuisen hävetti jäädä siihen penkereelle....
koko kone meni aika muusiksi, kutosen mäntä oli "jauhona" koneessa ja kiertokanki oli solmussa... samoten kansi meni paskaksi....
ostin sitten täys remontoidun moottorin,ja ajattelin että nyt kestää.........
meni noin kuukausi ja koneesta laukes öljypumppu vaikka se oli vaihdettu
rempan yhteydessä....(n.25 000km ajettu)ja alkup....
onneksi älysin ajoissa ennen kuin oli liian myöhäistä...
en väitä että bmw kaikki koneet olisivat noin susia,mulla oli varmaan
huonoa tuuria mutta siltikin se oli eka ja viimeinen bemu mulla...
-kyllä bemari on kiva auto ajaa-
Eiköhän nuo ole jokaisessa autossa kuluvia osia.Joxi kirjoitti:Joo ei ne Bemaritkaan huolettomia ole.
Työkaveri toi saksasta vuosi sitten -97 528i farkun. Tällähetkellä mittarissa 170000km.
On tuohon joutunut vaihtamaan aika lailla uutta osaa.
Esim: taakse puslia, narina nivelet, eteen alatukivarsien puslat, koiranluut, ovitiivisteet, ilmastointilaitteen paneelin sekä uudet iskunvaimentimet. Lisäksi hammastanko alkanut vuotamaan, menee kohta sekin uusiksi. Tuulisella kelillä meinaa joutua ohjailemaan aika lailla, varmaan jotain vielä etupäähän uusittava.

BMW on ainakin minusta parempi ajettava ja muutenkin parempi joissan asioissa kuin mese. (MAKU ASIA JOSTA EI VOI KIISTELLÄ)


Tuosta ilmastoinnin ohjausyksiköstä vielä sen verran että niissä on pieni kondensaattori joissa on kylmäjuotos ja se rupee temppuilemaan täällä suomen oloissa aivan kuten MERSUJEN mittaristot.
Sittenvilä että mitenhän tuon bemun kilsat pitää paikkansa.



Re: itse omistin e30 325i bemarin ennen mersua
Noin yleisesti vaan, että mistäköhän se johtuu, että niin monella "automiehellä" on sellainen käsitys, jotta jos auton moottori kiertää esim. 6500 ennen rajoitinta, niin sen kuuluu kestää normaalia ajoa noita kierroksia jatkuvasti käyttäen.stanger kirjoitti: suivaantuneena lähin täys kiihdytyksellä liikenteeseen....
kakkosella,hetkeä ennen rajoitinta päätti sitten kutos sylinterin imu venttiili sanoa työehtosopimuksensa irti......
no kone piti melkoisen konsertin
terv.nim. "Apua, autossani ei ole kuin kaksi vaihdetta"



- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
MB vai BMW
Mulla on ollu 2bemaria ja ei pahaa sanottavaa kallis korjata vai johtuiko
se nuoren miehen rahatilanteesta tiedä häntä kaikki maksaa.
Alkaa toi E60 näyttää aina vaan paremmalta meikäläisen silmään.
se nuoren miehen rahatilanteesta tiedä häntä kaikki maksaa.
Alkaa toi E60 näyttää aina vaan paremmalta meikäläisen silmään.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Kyllä pitäisi pitää kilometrit paikkansa tuossa työkaverin BMW:ssä. Ostettu merkkiliikkeestä ja huollot kyseisessä liikkeessä tehty.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Bemari E36 on helppo hallittava maastossa
, tänään oli pyyhkäisty Ylivieskassa pellolle sellaisella ja ehkä aika kovalla vauhdilla...
Tiellä muutama kymmenen metriä loivasti oikealle ulos tieltä kaartavaa mustaa viivaa,
loikka ojan yli,
liittymän reunaan jäi puskurin jäännökset ym. palasia,
siitä pomppu,
seuraava lyhyt kosketus peltoon jotain 15-20 metrin päässä
(muovisilppua),
pomppu,
kymmenen metrin päässä laskeutuminen ja
vielä muutamia kymmeniä metrejä peltoa pitkin loivasti takaisin tielle kaartaen.
Kuski puolen eturattaassa näkyi olevan haritusta senverran että pitäisi olla kaareva keppi mittaamiseen.
Vaan eipä kaatunut eikä pyörähtänyt vaakatasossa, ellei sitten ilmassa ollessaan.
Toisella puolella tietä oli ollut pellolla Mazda(?) keulaa ja perää rutattuna.

Tiellä muutama kymmenen metriä loivasti oikealle ulos tieltä kaartavaa mustaa viivaa,
loikka ojan yli,
liittymän reunaan jäi puskurin jäännökset ym. palasia,
siitä pomppu,
seuraava lyhyt kosketus peltoon jotain 15-20 metrin päässä
(muovisilppua),
pomppu,
kymmenen metrin päässä laskeutuminen ja
vielä muutamia kymmeniä metrejä peltoa pitkin loivasti takaisin tielle kaartaen.
Kuski puolen eturattaassa näkyi olevan haritusta senverran että pitäisi olla kaareva keppi mittaamiseen.
Vaan eipä kaatunut eikä pyörähtänyt vaakatasossa, ellei sitten ilmassa ollessaan.

Toisella puolella tietä oli ollut pellolla Mazda(?) keulaa ja perää rutattuna.
wiimax.fi
Kerro tämä mersun insseille. Oikein iletti kiihdyttää kun ensimmäisiä kertoja kokeilin mersun suorituskykyä. Laatikko nimittäin vinguttaa täysin surutta rajoittimeen asti ennen vaihtoa. Itse ei välttämättä manuaaliaskilla menisi yli 6000 rajan vaikka kone nätisti sinne vetääkin.Noin yleisesti vaan, että mistäköhän se johtuu, että niin monella "automiehellä" on sellainen käsitys, jotta jos auton moottori kiertää esim. 6500 ennen rajoitinta, niin sen kuuluu kestää normaalia ajoa noita kierroksia jatkuvasti käyttäen.
terv.nim. "Apua, autossani ei ole kuin kaksi vaihdetta
Kireempää nokkaan vaan, jos väännöt noin alhaalla on.e320 kirjoitti:Kerro tämä mersun insseille. Oikein iletti kiihdyttää kun ensimmäisiä kertoja kokeilin mersun suorituskykyä. Laatikko nimittäin vinguttaa täysin surutta rajoittimeen asti ennen vaihtoa. Itse ei välttämättä manuaaliaskilla menisi yli 6000 rajan vaikka kone nätisti sinne vetääkin.Noin yleisesti vaan, että mistäköhän se johtuu, että niin monella "automiehellä" on sellainen käsitys, jotta jos auton moottori kiertää esim. 6500 ennen rajoitinta, niin sen kuuluu kestää normaalia ajoa noita kierroksia jatkuvasti käyttäen.
terv.nim. "Apua, autossani ei ole kuin kaksi vaihdetta

Kun nyt Bemareista on puhetta niin pakko sanoa tämä:
Kävin koeajamassa samana päivänä peräkkäin sekä uuden BMW 3-sarjalaisen..eli 325:sen ja sen perään C200K Sportin..ihan vertailun vuoksi siis..koska kyseessä on keskenään kilpailevat mallit ja vieläpä suunnilleen samanhintaiset niin varsin hyvä oli vertailla mitä samalla rahalla saa..
Vaikka kuinka olisimme nyt Mersufoorumilla niin PAKKO on yhtyä täysin niihin ylistyksiin joita ulkolaiset autolehdet ovat koeajoraporteissaan uudesta 300-sarjasta vuodattaneet.
Se TODELLA ON mahtava auto varsinkin ajo-ominaisuuksiltaan. Yhtään ei ole liioiteltua kun eri artikkeleissa ko autosta on sanottu että se kulkee tiellä kuin tiellä yhtä jämäkän tukevasti ja suoraan kuin juna kiskoilla..se nimittäin todella kulkee siten.
325:sen 218heppainen kutoskone on niinikään varsin maukas paketti joka liikuttaa Bemaria erittäin pirteästi!
Kyseinen Bemari oli varustettu vakio-alustalla, joten mitä todennäköisimmin urheilualustalla tuntuma olisi ollut vieläkin parempi..jos mahdollista..
Kaikkiaan tämä uusi BMW 300-sarja oli TODELLA postiivinen yllätys jota ei turhaan ole artikkeleissa ylistetty!
Pakko se vaan on sanoa että ko Bemarin jälkeen C200K Sport tuntui aika vaisulta ajokilta. Sisätiloista tykkään Mersussa huomattavasti enemmän kuin Bemarissa, mutta ajo-ominaisuudet ovat C:ssä, jopa sport-alustalla, aika kaukana siitä mitä Bemarissa oli vakioalustalla. Moottorin vertailu on sikäli vähän epäreilua että Mersun kone on neloskone ja reilusti pienempi, joten ei siltä perustellusti voi odottaakaan samaa kuin Bemarin kutoskoneelta..mutta toisaalta tässäpä törmäämmekin Mersun ikuisuusongelmaan eli pienoiseen tehottomuuteen kilpailijoihinsa verrattuna..nimittäin siinä missä BMW tarjoaa samalla rahalla 218heppaisen V-kutosen, tarjoaa Mersu 160 heppaisen rivinelosen..ja se myös sitten ajossa tuntuu..
Kaikkiaan siis BMW on minusta onnistunut erityisen hyvin tämän uuden 300-sarjansa kanssa! Se ON hieno peli..ja kunhan siitä saadaan joskus coupe-versio markkinoille niin eipä ole kaukana ettei meikäläinen marssi oikopäätä BMW-kauppaan.. Coupea tosin on näillä näkymin luvassa VASTA 2007..joka minusta tuntui hieman oudon pitkältä ajalta odotella 300-sarjan coupea/ myydä uuden sedanin rinnalla vanhaa coupea..
Joo..ja sitten vielä se "pakollinen" vertailu Audiin..
Vaikka kovasti olenkin ollut tyytyväinen Audiin..erityisesti ajo-ominaisuuksien ansiosta..niin pakko on myös todeta se että Audi on tuntunut lähestulkoon huonolta BMW:n jälkeen..

Kävin koeajamassa samana päivänä peräkkäin sekä uuden BMW 3-sarjalaisen..eli 325:sen ja sen perään C200K Sportin..ihan vertailun vuoksi siis..koska kyseessä on keskenään kilpailevat mallit ja vieläpä suunnilleen samanhintaiset niin varsin hyvä oli vertailla mitä samalla rahalla saa..
Vaikka kuinka olisimme nyt Mersufoorumilla niin PAKKO on yhtyä täysin niihin ylistyksiin joita ulkolaiset autolehdet ovat koeajoraporteissaan uudesta 300-sarjasta vuodattaneet.
Se TODELLA ON mahtava auto varsinkin ajo-ominaisuuksiltaan. Yhtään ei ole liioiteltua kun eri artikkeleissa ko autosta on sanottu että se kulkee tiellä kuin tiellä yhtä jämäkän tukevasti ja suoraan kuin juna kiskoilla..se nimittäin todella kulkee siten.
325:sen 218heppainen kutoskone on niinikään varsin maukas paketti joka liikuttaa Bemaria erittäin pirteästi!
Kyseinen Bemari oli varustettu vakio-alustalla, joten mitä todennäköisimmin urheilualustalla tuntuma olisi ollut vieläkin parempi..jos mahdollista..
Kaikkiaan tämä uusi BMW 300-sarja oli TODELLA postiivinen yllätys jota ei turhaan ole artikkeleissa ylistetty!
Pakko se vaan on sanoa että ko Bemarin jälkeen C200K Sport tuntui aika vaisulta ajokilta. Sisätiloista tykkään Mersussa huomattavasti enemmän kuin Bemarissa, mutta ajo-ominaisuudet ovat C:ssä, jopa sport-alustalla, aika kaukana siitä mitä Bemarissa oli vakioalustalla. Moottorin vertailu on sikäli vähän epäreilua että Mersun kone on neloskone ja reilusti pienempi, joten ei siltä perustellusti voi odottaakaan samaa kuin Bemarin kutoskoneelta..mutta toisaalta tässäpä törmäämmekin Mersun ikuisuusongelmaan eli pienoiseen tehottomuuteen kilpailijoihinsa verrattuna..nimittäin siinä missä BMW tarjoaa samalla rahalla 218heppaisen V-kutosen, tarjoaa Mersu 160 heppaisen rivinelosen..ja se myös sitten ajossa tuntuu..
Kaikkiaan siis BMW on minusta onnistunut erityisen hyvin tämän uuden 300-sarjansa kanssa! Se ON hieno peli..ja kunhan siitä saadaan joskus coupe-versio markkinoille niin eipä ole kaukana ettei meikäläinen marssi oikopäätä BMW-kauppaan.. Coupea tosin on näillä näkymin luvassa VASTA 2007..joka minusta tuntui hieman oudon pitkältä ajalta odotella 300-sarjan coupea/ myydä uuden sedanin rinnalla vanhaa coupea..
Joo..ja sitten vielä se "pakollinen" vertailu Audiin..

Vaikka kovasti olenkin ollut tyytyväinen Audiin..erityisesti ajo-ominaisuuksien ansiosta..niin pakko on myös todeta se että Audi on tuntunut lähestulkoon huonolta BMW:n jälkeen..


- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
MB vastaan BMW
Vai on se BMW alkanut sitten tekemään V 6 !?
Minä kun kävin esittelyssä muutama viikko sitten niin siinä oli R6.
Minä kun kävin esittelyssä muutama viikko sitten niin siinä oli R6.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Re: MB vastaan BMW
Joo, sori..olet oikeassa..V-kutonen lipsahti varmaan siitä kun kirjoittaessani luin samaan aikaan artikkelia Mersun uusista V-kutosista..Petri.Kemppainen kirjoitti:Vai on se BMW alkanut sitten tekemään V 6 !?
Minä kun kävin esittelyssä muutama viikko sitten niin siinä oli R6.

Hyvä jva! Tuo oli oikein mersumiehen puhetta. Voisin kuvitella, että omaat reilunpelin luonteen. Kilpailu on kovaa, eikä ollenkaan ole huono asia myöntää, jos toinen joskus on parempi. Häviö täytyy vaan niellä ja ajella näilläjva kirjoitti:Kun nyt Bemareista on puhetta niin pakko sanoa tämä:
Kävin koeajamassa samana päivänä peräkkäin sekä uuden BMW 3-sarjalaisen..eli 325:sen ja sen perään C200K Sportin..ihan vertailun vuoksi siis..koska kyseessä on keskenään kilpailevat mallit ja vieläpä suunnilleen samanhintaiset niin varsin hyvä oli vertailla mitä samalla rahalla saa..
mersuilla niin kauan kun "kehtaa"
