onhan nämäPetri M. kirjoitti:Aikamoisia tehopelejä nämä vapari 300D:t on...hieman syöttöä lisää ja sillä hiillostetaan jo 300:sta pensakonettaai niin bensallahan pestiin pensselit
unohdin jo..
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
onhan nämäPetri M. kirjoitti:Aikamoisia tehopelejä nämä vapari 300D:t on...hieman syöttöä lisää ja sillä hiillostetaan jo 300:sta pensakonettaai niin bensallahan pestiin pensselit
unohdin jo..
On automaatti laatikolla, ei ole vertailukelponen manuaalin kans, mutta kyllä pysyy hyvin muun liikenteen mukana, jos ei ole liukasta, tosi onneton värkki liukkaalla.S.K.P kirjoitti:nyt meinaa aihe rönsyillä: onko kellään kokemuksia ruuvatusta 3 litran 24v vaparikiisselikoneesta? olisi kiva tietää miten hengittävämpi kansi edesauttaa syötön lisäyksen vaikutuksia. ja jos joltain löytyy vastaava mylly jopa isommilla tapeilla(!) varustettuna niin tuntemuksia tänne vaan..
Tarviiko noita säädellä takaisin päin kun savumittaukseen mennään, kuten itse ainakin teen ?dealer kirjoitti:Kirjoitin aiemmin:
"Ei, kyllä tuo minun säätö lienee vielä ihan maltillinen - ei ainakaan näytä kovin savuavan ? "
Senverran pitää perua puheita savun suhteen että tuossa valoisalla kiihdyttelin pitävämmällä alustalla kolmosvaihteella, ja jossain 90-120 välillä lykkää selvästi erottuvan savupilven, joka jää taustapeilistä näkyvänä leijumaan taakse.
Pienemmillä kierroksilla ei juuri savua.
Pahus kun onnistui hyvin tuo säätöhomma näin ensikertalaiselta kiitos forumin kuvien ja neuvojen.
Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Ahaa, sehän on hieno juttu, olisikin liian vaikea säätää aina takaisin päin kerran vuodessa. [tuli tuokin katsastusohje tänne kirjatuksiEsko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Tuli taas vanhaan topicciin kajottua. Mikäs toi alppiventtiili on? Liittyy ilmeisesti vuoristoajoon? Onko se se tötsä siinä pumpun päällä, jossa on keskellä ruuvi? Voikos siitä siis antaa pumpulle myös hienosäätöä, eli pikkuisen lisää/vähemmän syöttöä, vai mitä sillä tehdään, jotta katsastukseen saadaan savutusta pienemmälle?Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Lisäät syöttöä joko itse (esim. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=7901) tai viet dieselpajalle (esim. PP-dieselille tai mynään). Ennakkoa voi säätää samalla. Ammattilaisen säätämä pumppu voi tuoda paremman lopputuloksen kulutuksen / savutuksen / kulkemisen osalta..jariay kirjoitti: Pitääkö tehdä muutakn kuin säätöä? (syöttöä lisää?)
Voisiko joku vääntää rautalangasta mitä tälle em. autolleni voisi tehdä kun se
tuntuu nuhaiselta.
Mun autossa säädettiin pumppu siten, että kun 3- kierrosta vännetään alppiventtiilinruuvia kiinnipäin, päästään säätökortin antamiin arvoihin, näillä korkeuksilla.veppe kirjoitti:Tuli taas vanhaan topicciin kajottua. Mikäs toi alppiventtiili on? Liittyy ilmeisesti vuoristoajoon? Onko se se tötsä siinä pumpun päällä, jossa on keskellä ruuvi? Voikos siitä siis antaa pumpulle myös hienosäätöä, eli pikkuisen lisää/vähemmän syöttöä, vai mitä sillä tehdään, jotta katsastukseen saadaan savutusta pienemmälle?Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Sama juttu täällä, hyvin pelaa.Esko R kirjoitti:Mun autossa säädettiin pumppu siten, että kun 3- kierrosta vännetään alppiventtiilinruuvia kiinnipäin, päästään säätökortin antamiin arvoihin, näillä korkeuksilla.veppe kirjoitti:Tuli taas vanhaan topicciin kajottua. Mikäs toi alppiventtiili on? Liittyy ilmeisesti vuoristoajoon? Onko se se tötsä siinä pumpun päällä, jossa on keskellä ruuvi? Voikos siitä siis antaa pumpulle myös hienosäätöä, eli pikkuisen lisää/vähemmän syöttöä, vai mitä sillä tehdään, jotta katsastukseen saadaan savutusta pienemmälle?Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
Mutta toimiikos se samainen ruuvi myös toisin päin? Eli avaamalla lisää syöttöä.. Jos näin, niin kuinka paljon siitä on hyötyä ja kuinka paljon voi avata ennenkuin ruuvi on kourassa ja pumpussa kilisee loput osatEsko R kirjoitti:Mun autossa säädettiin pumppu siten, että kun 3- kierrosta vännetään alppiventtiilinruuvia kiinnipäin, päästään säätökortin antamiin arvoihin, näillä korkeuksilla.veppe kirjoitti:Tuli taas vanhaan topicciin kajottua. Mikäs toi alppiventtiili on? Liittyy ilmeisesti vuoristoajoon? Onko se se tötsä siinä pumpun päällä, jossa on keskellä ruuvi? Voikos siitä siis antaa pumpulle myös hienosäätöä, eli pikkuisen lisää/vähemmän syöttöä, vai mitä sillä tehdään, jotta katsastukseen saadaan savutusta pienemmälle?Esko R kirjoitti:Voihan sitä alppiventtiilistä rajoittaa.dealer kirjoitti:Ei tarvi, jos on arvot liian korkealla niin laitetaan tilapäinen rajoitin pumpun ulkopuolelle.
sovitaanko, että ensimmäinen, jolla motti pamahtaa, ilmoittelee itsestäänLeka kirjoitti:... maksimikierrokset tappiin... .
Itsekkin videoita yrittäneenä on pakko kysyä, oliko sinulla suussa se kamera kun kuvasit nuo ?
Onko nämä dealerin ajat nyt 300D-12V vaparin pohjat ?dealer kirjoitti:Kirjoitin tuossa ylempänä:
"Omalla 60-120 ... kolmosella 11 sekuntia
Ja 60-90 kolmosella 4,8-5,2 sekuntia
Lisäsin tekstiin aamulla tekemäni maltillisen syötön lisäyksen jälkeen mitatut lukemat punaisella värillä..
No perskules, ku tuli kirotus virhe, korjataanpaMelitos kirjoitti:Elikä 90-120 vajaassa sekunnissa? Melkein voisin väittää tuloksia epäuskottavaksi... Nuo ylemmät lukemat taitaa olla oikeaasti 90-120 eikä 60-120?Esko R kirjoitti: Viikonloppuna tuli kokeiltua tuolla omalla, ajanottovehkeellä(NOKIA)
tuli semmosia aikoja kun
60 - 120 kolmosella 6,2 - 6,3 sek
60 - 90 kolmosella 5,66 - 5,75 sek