W 124 200D Moottorin tukikumit erilaiset?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

W 124 200D Moottorin tukikumit erilaiset?

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Hei,
Tilasin motonetiltä 200D moottorin tukikumit ja ne eivät ole saman näköiset pitääkö näin olla vai onko joku mokannut.

Kuvia (n 135kt / kpl)

http://paha.net/sekalaista/ylhaalta.jpg
http://paha.net/sekalaista/alhaalta.jpg
http://paha.net/sekalaista/sivusta.jpg
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Näyttäisi kuitenkin olevan samankokoiset?. Saattaapi siis olla että eri valmistajien kumit ovat ulkoisesti erinäköisiä.

Eihän siellä Motonetin listalla tainnut olla muuta vaihtoehtoakaan? 200-bensaankin näyttää olevan samat kumit punainen/vihreä-koodilla.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Petri M. kirjoitti:Näyttäisi kuitenkin olevan samankokoiset?. Saattaapi siis olla että eri valmistajien kumit ovat ulkoisesti erinäköisiä.
Juu tuota minäkin ajattelin halusin vaan varmistella ennenku alan pistään paikalleen.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

sanoisin että erittäin todennäköistä et on samat, mutta eri valmistajan....



motonetissä kun on paha tapa et kun ostaa jotain 2kpl, toinen on just eri valmistajan-> erinäköinen tms...


puslaremppaa kun tein sain yhet tukivarret erivalmistajan, toinen oli vahvemman näköinen, sen verran oli vahvemman näköinen et päädyin ostamaan muualta samanlaiset molemmille puolille :wink:
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Näissä tyynyissähän on eri jäykkyyksiä :

vihreä/ sileä = 200- 250 D, ei ilmastoinnilla, Febi 5863
Pun/ sileä = 200- 250 D, ei ilmastoinnilla, Febi 5829
sininen/ kohoumat= 200- 250 D, ilmast+ automatic, Febi 3428

Kutoskoneisille bensa/ Die on sitten omat variaationsa.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: lisää aiheesta

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Henry V. kirjoitti:Näissä tyynyissähän on eri jäykkyyksiä :

vihreä/ sileä = 200- 250 D, ei ilmastoinnilla, Febi 5863
Pun/ sileä = 200- 250 D, ei ilmastoinnilla, Febi 5829
sininen/ kohoumat= 200- 250 D, ilmast+ automatic, Febi 3428

Kutoskoneisille bensa/ Die on sitten omat variaationsa.
Mitäs nuo värit on? Onko tuo toinen sitten missä on nuo kohoumat niin tuollainen:
sininen/ kohoumat= 200- 250 D, ilmast+ automatic, Febi 3428?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

joo, nämä on tässä jäykkyys järjestyksessä.
"Väri" on siis merkattu maalitipalla.

Kuvassa oikean puoleinen on siis jäykin mitä löytyy 4/ 5- sylint.
Sitä käytetään myös Bensa/ Diesel 6-koneisissa, jotka on
ilman ilmastointia, ja manuaalivaihtein.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: lisää aiheesta

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Henry V. kirjoitti:joo, nämä on tässä jäykkyys järjestyksessä.
"Väri" on siis merkattu maalitipalla.

Kuvassa oikean puoleinen on siis jäykin mitä löytyy 4/ 5- sylint.
Sitä käytetään myös Bensa/ Diesel 6-koneisissa, jotka on
ilman ilmastointia, ja manuaalivaihtein.
Juu eli paskan möivät eipä tuu sitten tilattua motonetiltä enää tavaraa..
Viimeksi muokannut JSJ, Ti 02.09.2003 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Miteshän tuo toimii jos laittaa nuo kuitenkin paikoilleen tuleeko tuosta jotain ongelmia kun toinen on jäykempi ku toinen?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

vanhemmissa Mersuissa oikeanpuoleinen kumi tehtiin jäykemmäksi,
kun moottorihan heilahtaa oikealle kaasua painettaessa.
Eli tästä voit kuvitella, että kyllä sillä on jotakin merkitystä.

Saisitko sen kuitenkin jotenkin vaihdettua - vahinkohan tässä on käynyt ?
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Vastaa Viestiin