200D -87 lisää menohaluja
200D -87 lisää menohaluja
Onko mahdollista "ruuvata" 200D -87 syöttöpumpusta kotikonstein lisää menohaluja?
Tuntuu tuo kone olevan sen verran timmissä muuten, että uskaltais vähän sitä kutitella.
Onko kokemuksia?
Tuntuu tuo kone olevan sen verran timmissä muuten, että uskaltais vähän sitä kutitella.
Onko kokemuksia?
Yksi paikka...
joka voisi auttaa, kyselepä mynädieseliltä.. Joku täällä osaa kertoa siitä paremmin, mutta siellä säädetään pumppuja..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: 200D -87 lisää menohaluja
Ei kannata liikaa kutitella, ettei lähde käsistä.pappamersu kirjoitti:Onko mahdollista "ruuvata" 200D -87 syöttöpumpusta kotikonstein lisää menohaluja?
Tuntuu tuo kone olevan sen verran timmissä muuten, että uskaltais vähän sitä kutitella.
Onko kokemuksia?


No ei vaan. Tuota meikäläisen 240D:nkin syöttöä oli hieman kutiteltu ja kulki muuten yli 180km/h lievään alamäkeen.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Läppä joka pitää aukaista sijaitsee pumpun takana,pumpun ja tulipellin välissä.(ahdas paikka)Sen alta sitten löytyy se ruuvi josta syöttöjä lisätään.
Aikaa kuluu n. 1-3 tuntia riippuen miten avaimet pysyy käsissä...
Ilmansuodattimen kotelon joutuu poistamaan ja sitten kädet sinne väliin mahtuvatkin.
Ensimmäisen kerran käytin korjaamolla säädettävänä ja pyysivät jotain 300mk luokkaa, ei siis kallista jos ei halua käsiään liata.
Pumput eri vuosimalleissa hieman erilaisia.Joissain vuosimalleissa pitää syötön käännön "tahdissa" erästä tappia lyhentää etteivät tyhjäkäynti kierrokset karkaa.Suosittelen ainakin soittoa asiantuntevalle korjaajalle.Omassa -89 mallissa onneksi riittää kun vaan ruuvaa!
Apuja syötön käännöstä on, ero "vakioon" on huomattava!
Aikaa kuluu n. 1-3 tuntia riippuen miten avaimet pysyy käsissä...

Ensimmäisen kerran käytin korjaamolla säädettävänä ja pyysivät jotain 300mk luokkaa, ei siis kallista jos ei halua käsiään liata.
Pumput eri vuosimalleissa hieman erilaisia.Joissain vuosimalleissa pitää syötön käännön "tahdissa" erästä tappia lyhentää etteivät tyhjäkäynti kierrokset karkaa.Suosittelen ainakin soittoa asiantuntevalle korjaajalle.Omassa -89 mallissa onneksi riittää kun vaan ruuvaa!
Apuja syötön käännöstä on, ero "vakioon" on huomattava!
juuri näin, 200d ei tarvitse ainakaan tapin lyhennystä. Ja tosiaan, ero on huomattavaAM kirjoitti:Läppä joka pitää aukaista sijaitsee pumpun takana,pumpun ja tulipellin välissä.(ahdas paikka)Sen alta sitten löytyy se ruuvi josta syöttöjä lisätään.
Aikaa kuluu n. 1-3 tuntia riippuen miten avaimet pysyy käsissä...Ilmansuodattimen kotelon joutuu poistamaan ja sitten kädet sinne väliin mahtuvatkin.
Ensimmäisen kerran käytin korjaamolla säädettävänä ja pyysivät jotain 300mk luokkaa, ei siis kallista jos ei halua käsiään liata.
Pumput eri vuosimalleissa hieman erilaisia.Joissain vuosimalleissa pitää syötön käännön "tahdissa" erästä tappia lyhentää etteivät tyhjäkäynti kierrokset karkaa.Suosittelen ainakin soittoa asiantuntevalle korjaajalle.Omassa -89 mallissa onneksi riittää kun vaan ruuvaa!
Apuja syötön käännöstä on, ero "vakioon" on huomattava!




Näin siis 124:ssa, mutta kuinkas sama tehdään 123 200D:ssä ?epk kirjoitti:onnistuu kotikonstein, pumpun kyljestä muistaakseni. Pitää ottaa jonkunlainen kansi/sivuläppä irti, jolloin päästään ruuvaamaan lisää syöttöä, ruuvista
pekkis
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
Kiitosta tietäjille - pitänee kokeilla.
Jos vaikka vaihtais nuo hydrauliset välyksentasaimet samalla. Tuntuu naputtavan joskus. Pitäiskö niiden painua kasaan sormin puristaessa? Mulla oli ne irti ja kun koitin puhdistella ja puristella niistä likaisia öljyjä pihalle - tuntui että eivät liiku yhtään, edes kun antoi paineilmaa reiästä.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Määin
Määkin ruuvvaan, kun saan ensin kaikki pytyt toimimaan!!!
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Re: Kiitosta tietäjille - pitänee kokeilla.
Mä vaihdatin nuo hydrauliset venttiilinnostimet (painajat) joulukuussa. Lähti kaikki ylimääräiset hälyäänet koneesta, nyt ei ole jäljellä kuin paloääniä (naputusta) jotka haihtunevat jos saan joskus aikaiseksi säädättää pumpun.pappamersu kirjoitti:Jos vaikka vaihtais nuo hydrauliset välyksentasaimet samalla. Tuntuu naputtavan joskus. Pitäiskö niiden painua kasaan sormin puristaessa? Mulla oli ne irti ja kun koitin puhdistella ja puristella niistä likaisia öljyjä pihalle - tuntui että eivät liiku yhtään, edes kun antoi paineilmaa reiästä.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
ruuvaus
Itselläni on w123 200D -81, jota olen ruuvaillut. Periaate on sama, kansi auki pumpun perästä ja säätöä. On ahdas paikka. Kierrokset meinaavat kyllä "karkailla" tai vastaavasti kone "stumppailee", kun mennään tuonne lähemmäs kahta kierrosta säädössä. Muita ruuveja monimutkaisesti säätelemällä ongelma korjaantuu. Myös dieselkorjaamon penkissä voi hoitaa koko homman. (Laitoin vielä ahtimen ja välijäähdyttimen tehostamaan ruuvausta) Hyvin toimii ja menee.pekkis kirjoitti:Näin siis 124:ssa, mutta kuinkas sama tehdään 123 200D:ssä ?epk kirjoitti:onnistuu kotikonstein, pumpun kyljestä muistaakseni. Pitää ottaa jonkunlainen kansi/sivuläppä irti, jolloin päästään ruuvaamaan lisää syöttöä, ruuvista
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85