Mihin öljy häviää?
Mihin öljy häviää?
Ongelmana on 190E 2.5-16:n öljynsyönti.
Öljyä kuluu n. 1 litra/2000 km. Pakokaasu ei haise öljylle. Ei vuoda öljyä.
Syökö se sitten niin hissukseen sitä ettei sitä haista, mutta palaa kuitenkin?
Mitkä toimenpiteet saisivat tuon öljynkulutuksen kuriin?
Öljyä kuluu n. 1 litra/2000 km. Pakokaasu ei haise öljylle. Ei vuoda öljyä.
Syökö se sitten niin hissukseen sitä ettei sitä haista, mutta palaa kuitenkin?
Mitkä toimenpiteet saisivat tuon öljynkulutuksen kuriin?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Jep melko varmasti venttiilivarrenkumit...jos öljy tosiaan palaa moottorissa esim. männänrenkaat falskaa niin pakokaasu on selvästi sinertävää ja pilvi vaan kasvaa kun kiihdytetään...vaikka autossa olisi katti.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Oliko sama viskositeetti ? mikä ?jiipee kirjoitti:Ite oon huomannut, että Nesteen öljyt on kuluvampaa tavaraa, kuin moni muu merkki. Tällä hetkellä sisässä Nesteen täyssynteettiset, kulutus ollut n. L/4000km. Ei siis paha, mutta viimeksi oli Mobilin öljyt, eikä syönyt 7000km kuin merkin välin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sataysikymppisessäni on Mobil 0W40 nyt ajettu 5000km vaihdon jälkeen, eikä tikusta huomaa öljyn huvenneen yhtään, Mobilit sopii Mersulle muutenkin hyvin, eikä paikat rallata
mutta "yhdyn" edellisiin puhujiin, varren kumekset kun vaihdattaa ja laittaa Mobilit sisään niin jo luulisi lyytin kirjoittavan.

mutta "yhdyn" edellisiin puhujiin, varren kumekset kun vaihdattaa ja laittaa Mobilit sisään niin jo luulisi lyytin kirjoittavan.
Hetkonen, mihis se öljy sitten menee? Haihtuuko taivaalle? Minä olen aina luullut, että jos venttiilinvarren kumi vuotaa, niin öljy menee sylinteriin ja pölläyttää käynnistettäessä sinistä.Petri M. kirjoitti:Jep melko varmasti venttiilivarrenkumit...jos öljy tosiaan palaa moottorissa esim. männänrenkaat falskaa niin pakokaasu on selvästi sinertävää ja pilvi vaan kasvaa kun kiihdytetään...vaikka autossa olisi katti.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
ei sillä muuta vaihtoehtoa ole kuin palaa.. jos kone ei vuoda päällepäin. houhotin putket menee vakiokoneissa yleensä ilmanputsariin eikä maahan. näin ollen sitäkin kautta tuleva öljy menee sylintereiden läpi palamalla... anna auto nkäyd kuumana 10min tyhjäkäyntiä ja polkaise kaasupohjaan hetkellisesti. jos pölläyttää sinistä niin venavaren kumit. ne ne ekana menee. tuo tyhkäkäyttö siksi että silloin imukanavissa on alipaine kovimmillaan silloin öljy todennäköisimmin menee venttiilivarrenkumien läpi.
Pohdin tässä kanssa, että miten erottaa ventiilin varren kumit ja väljät sylinterit toisistaan
Väljät sylinterit polttavat tasaisesti sinistä, mutta venttiilin varret pölläyttävät stratissa, koska moottorin seisoessa varsien kautta on päässyt valumaan paljon öljyä palotilaan ?

Väljät sylinterit polttavat tasaisesti sinistä, mutta venttiilin varret pölläyttävät stratissa, koska moottorin seisoessa varsien kautta on päässyt valumaan paljon öljyä palotilaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mutta jos ottaa huomioon väljät venttiilin varret, ja kovettuneet varrenkumit?veskola kirjoitti:Pohdin tässä kanssa, että miten erottaa ventiilin varren kumit ja väljät sylinterit toisistaan :?:
Väljät sylinterit polttavat tasaisesti sinistä, mutta venttiilin varret pölläyttävät stratissa, koska moottorin seisoessa varsien kautta on päässyt valumaan paljon öljyä palotilaan ?
Tälleesti minullekin jäi koulusta mieleen.veskola kirjoitti:Pohdin tässä kanssa, että miten erottaa ventiilin varren kumit ja väljät sylinterit toisistaan![]()
Väljät sylinterit polttavat tasaisesti sinistä, mutta venttiilin varret pölläyttävät stratissa, koska moottorin seisoessa varsien kautta on päässyt valumaan paljon öljyä palotilaan ?
Aika loogista.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Mistäs sitten erottaa sen, meneekö öljyn sekaan naftaa (tai bensaa)? Ja mikä siihen yleensä on syynä? Omassa on sisällä 0W40 (aiemmin 5W50) Mobilit, ja nyt näyttää siltä, että ei kuluta juuri mitään (ajettu about 2500 eikä vielä näkyvästi mittatikusta kadonnut). Mutta kuitenkin mielestäni kylmänä (kuitenkin webastolla lämmitettynä) tyhjäkäynnillä tulee ehkä aavistuksen sinertävää putken päästä.. eli polttaisi hiukan, mutta ei kuitenkaan mittatikun mukaan kulu.. eli meneekö naftaa öljyn sekaan
korvaa kuluneen öljyn ??

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Re: Mihin öljy häviää?
Mutta jos se vuotaa sitä nestekanavaan, esim. ölynlauhduttimesta. Tarkistappa nesteet. Tai toisaalta olisthan sä jo huomannut varmasti sen, jos näin olisi.....FosgateT kirjoitti:Ongelmana on 190E 2.5-16:n öljynsyönti.
Öljyä kuluu n. 1 litra/2000 km. Pakokaasu ei haise öljylle. Ei vuoda öljyä.
Syökö se sitten niin hissukseen sitä ettei sitä haista, mutta palaa kuitenkin?
Mitkä toimenpiteet saisivat tuon öljynkulutuksen kuriin?
Jep nimenomaan kuten veskola sanoi...se on hyvä että jotkut kuitenkin takertuu aina siihen pilkkuunveskola kirjoitti: Väljät sylinterit polttavat tasaisesti sinistä, mutta venttiilin varret pölläyttävät stratissa, koska moottorin seisoessa varsien kautta on päässyt valumaan paljon öljyä palotilaan ?

...polttaa sinistä tasaisesti jos sylinterit MUTTA ei pöllytä sinistä startissa eikä ehkä moottorijarrutuksessa jos venttiilivarrenkumit valmiit katti-autossa ja tästä on ihan omakohtainen kokemus -> 1,5 l / 1000 km - pakokaasusta ei pystynyt sanomaan mitään? kumit vaihdettiin öljynkulutus 10000 km / 2-3 dl - että sitä rataa...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tuo öljynkulutus vaihtelee näköjään valtavan paljon. Hellapoliisin Polo oli ensimmäisessä huollossa viime viikolla. Mittariin oli vuoden aikana tullut 33500 km, eikä öljyä ollut kulunut juuri nimeksikään.
Volkkarin öljy on näköjään Shel Helix Ultra jne. Maksoi 60 egeä, joten ei ihan Bilteman ööliä, jota muuten itse olen käyttänyt jo vuosia. Sekä aiemmin bemarissa, että nyt mesessä.
Omassa tuplaveesatakaksnelosessa sitä kuluu ihan kiitettävästi. Ei kuitenkaan niin paljoa, että pakokaasut olisivat siniset missään vaiheessa.
Eikä tietysti kirpaisekaan, kun on niin halpaa.
Volkkarin öljy on näköjään Shel Helix Ultra jne. Maksoi 60 egeä, joten ei ihan Bilteman ööliä, jota muuten itse olen käyttänyt jo vuosia. Sekä aiemmin bemarissa, että nyt mesessä.
Omassa tuplaveesatakaksnelosessa sitä kuluu ihan kiitettävästi. Ei kuitenkaan niin paljoa, että pakokaasut olisivat siniset missään vaiheessa.
Eikä tietysti kirpaisekaan, kun on niin halpaa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Kiitoksia vastauksista.
Täytyypä laittaa noi venavarrenkumit uusiks samalla kun vie venttiiliensäätöön keväämmällä... Niistä uskoisin läpi menevän.
Täytyypä laittaa noi venavarrenkumit uusiks samalla kun vie venttiiliensäätöön keväämmällä... Niistä uskoisin läpi menevän.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
itselläni 300 24v bensa ja vie öljyä 5 desiä tuhannella kansirempankin jälkeen(litra ennen remppaa). Kuulun siis siihen epäonnisten ryhmään että oli vissiin sitten alakerrassakin vikaa. Ei työnnä sinistä savua eikä haise palaneelle öljylle. Vissiin katti vie hajun ja savun suurimmaksi osaksi pois. Öljyt on mobil super 5w50. Eipä ole kokemusta auttaisko öljymerkin vaihto?
Mullakin öljyt Mobilin 5W50... 
Olisko toi liian ohkasta?

Olisko toi liian ohkasta?

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
itselläni vei lähes litran tonnilla ennen venttiilinvarren kumiremppaa.
kumien vaihdon jälkeen ei katoa öljynvaihtovälissä pisaraakaan.
autossa on 200tkm mittarissa (todellisista ei tietoa) 230 E vm 86.
Kumit olivat menettäneet elastisuutensä täysin ja "kivettyneet" aivan korpuiksi.
Öljynä olen nyt käyttänyt sadantonnin verran mobilin 5W50:siä ja alussa olleet koneen rallatuksetkin ovat pikkuhiljaa kadonneet lähes kokonaan.
kumien vaihdon jälkeen ei katoa öljynvaihtovälissä pisaraakaan.
autossa on 200tkm mittarissa (todellisista ei tietoa) 230 E vm 86.
Kumit olivat menettäneet elastisuutensä täysin ja "kivettyneet" aivan korpuiksi.
Öljynä olen nyt käyttänyt sadantonnin verran mobilin 5W50:siä ja alussa olleet koneen rallatuksetkin ovat pikkuhiljaa kadonneet lähes kokonaan.
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Mitäs tälläinen venttiilivarsikumien vaihto teetettynä mahtaa kustantaa pajalla ?
Oma W123n (2.3 ltr bensa, ajettu 305 tkm) pölläyttää sinistä käynnistettäessä, edellä lukemani perusteella juuri nuo kumit kuluneet ?
Oma W123n (2.3 ltr bensa, ajettu 305 tkm) pölläyttää sinistä käynnistettäessä, edellä lukemani perusteella juuri nuo kumit kuluneet ?
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90