W123 Cabrio
W123 Cabrio
Melkosen pelottava 123 löytyy täältä..;
http://www.mobile.de/SIDW3cBla1ZQaleYEc ... 3&top=180&
Itseäni himottaisi tollanen ilmeisesti AMG:n jäljiltä oleva vaalea kojelauta...
http://www.mobile.de/SIDW3cBla1ZQaleYEc ... 3&top=180&
Itseäni himottaisi tollanen ilmeisesti AMG:n jäljiltä oleva vaalea kojelauta...
Suomessa olen yhden mintunvihreän 123 avon nähnyt Tikkurilassa, väriä lukuunottamatta sen näköinen että olisi voinut olla vaikka tehdastekoinen.
Tuommosein vaalean sisustan nyt saa kun ottaa palikat irti ja maalaa ne haluamallaan värillä, maali pysyy vinyylissä ihan hyvin.
Tuommosein vaalean sisustan nyt saa kun ottaa palikat irti ja maalaa ne haluamallaan värillä, maali pysyy vinyylissä ihan hyvin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
VHT on ainakin yksi tunnetuin vinyli-spray valmistaja. Tietysti jos haluat kaikki sisustan palat vaaleaksi, niin kannattaa turvata ihan normaaliin ruiskulla ajettavaan automaaliin, johon sekoitetaan ns. pehmennintä. Ongelmana kuulema on, että tuo pehmennnin muuttaa värisävyn kiiltoastetta ja jopa itse värisävyä. Eiköhän verhoomot ja maalaamot osaa auttaa. Tuollainen vaaleaksi maalattu sisustahan tehtiin myös Spinneri-magazinessakin esillä olleessa Merojen Waxenberger-replikassa..raul kirjoitti:Jos vielä löydän hyvän vaalea-sisusteisen 123:n tai 126:n tai waikka 116:n, niin pidetäänpä toi vinkki mielessä... Kokemuksia minkälaisella maalilla kannattaa toteuttaa?
Koneella on koneen tahti
Kyselin American car showssa tuolta waxenberg kloonin verhoojalta että millä maalilla kojelauta on maalattu. Hän kertoi että se on tavallista automaalia johon on sekoitettu semmoista pehmennintä. Yhdessä sitten ihmeteltiin että miksi se on niin kiiltävä niin eivät he osanneet sanoa. Tosin semmoseen autoon kiiltävä pinta sopiikin ihan ok.Timo K. kirjoitti: VHT on ainakin yksi tunnetuin vinyli-spray valmistaja. Tietysti jos haluat kaikki sisustan palat vaaleaksi, niin kannattaa turvata ihan normaaliin ruiskulla ajettavaan automaaliin, johon sekoitetaan ns. pehmennintä. Ongelmana kuulema on, että tuo pehmennnin muuttaa värisävyn kiiltoastetta ja jopa itse värisävyä. Eiköhän verhoomot ja maalaamot osaa auttaa. Tuollainen vaaleaksi maalattu sisustahan tehtiin myös Spinneri-magazinessakin esillä olleessa Merojen Waxenberger-replikassa..
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Järvenpään suunnalla pyöri ainakin viime-ja toissakesänä keltainen avo123:n.Vanteita luukuunottamatta pääpiirteiltään alkuperäisessä kuosissa.Oli todella hyvän näköinen kun ei ollut turvakaarta pilaamassa linjoja.
Kyseinen auto oli aikoinaan myynnissä kehä3:lla,bilteman kohdalla sijaitsevassa liikkeessä.
Kyseinen auto oli aikoinaan myynnissä kehä3:lla,bilteman kohdalla sijaitsevassa liikkeessä.
-Maailma tarvitsee esikuvia-
W123:sta saisi kyllä todella makean avo auton. Harmi kun eivät ole koskaan tehtaalla tehneet.
Mitenkähän katsastus mies suhtautuu ulkomailla tehtyyn avoon?
Nykyään kai täytyy se turvakaari olla "keskellä" jos autoa ei ole ikinä tehty avomallisena. Eli luultavasti joutuu tekemään jonkinlaisia muutoksia että saa leiman paperiin.
Tosin sen turvakaaren saa kyllä mukavasti "piilotettua" sopivalla muotoilulla. Eli taivuttaaa kaaren katon muotojen mukaan. Yhdellä kaverilla on 99 Saabista tehty avo ja se turvakaari on aika huomaamaton.
Olen miettinyt itse tekeväni avoa W123:sta, mutta coupea ei viitsi teurastaa ja 4-ovinen avona ei houkuttele. Tosin mielessä on ollut jos 4D-sedanista pidentäisi etuovia ja hitsaisi takaovet kiinni.
Mitenkähän katsastus mies suhtautuu ulkomailla tehtyyn avoon?
Nykyään kai täytyy se turvakaari olla "keskellä" jos autoa ei ole ikinä tehty avomallisena. Eli luultavasti joutuu tekemään jonkinlaisia muutoksia että saa leiman paperiin.
Tosin sen turvakaaren saa kyllä mukavasti "piilotettua" sopivalla muotoilulla. Eli taivuttaaa kaaren katon muotojen mukaan. Yhdellä kaverilla on 99 Saabista tehty avo ja se turvakaari on aika huomaamaton.
Olen miettinyt itse tekeväni avoa W123:sta, mutta coupea ei viitsi teurastaa ja 4-ovinen avona ei houkuttele. Tosin mielessä on ollut jos 4D-sedanista pidentäisi etuovia ja hitsaisi takaovet kiinni.
No se oli sitten vissiin se sama auto, Muistin pikkaisen väärin tuon värin ja sijainninEksu kirjoitti:Järvenpään suunnalla pyöri ainakin viime-ja toissakesänä keltainen avo123:n.Vanteita luukuunottamatta pääpiirteiltään alkuperäisessä kuosissa.Oli todella hyvän näköinen kun ei ollut turvakaarta pilaamassa linjoja.
Kyseinen auto oli aikoinaan myynnissä kehä3:lla,bilteman kohdalla sijaitsevassa liikkeessä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Heh, tiedän tapauksen. Oli muistaakseni 280-koneella.Eksu kirjoitti:Järvenpään suunnalla pyöri ainakin viime-ja toissakesänä keltainen avo123:n.Vanteita luukuunottamatta pääpiirteiltään alkuperäisessä kuosissa.Oli todella hyvän näköinen kun ei ollut turvakaarta pilaamassa linjoja.
Kyseinen auto oli aikoinaan myynnissä kehä3:lla,bilteman kohdalla sijaitsevassa liikkeessä.
Toi nyt on melko järjentöntä kun miettii että 2D:n kori on jo entuudestaan aina jäykempi. Ja kyllä sellaisen coupenkin löydät aihioksi jos tosissasi alat miettimään tällästä.Sami S kirjoitti:W123:sta saisi kyllä todella makean avo auton. Harmi kun eivät ole koskaan tehtaalla tehneet.
Mitenkähän katsastus mies suhtautuu ulkomailla tehtyyn avoon?
Nykyään kai täytyy se turvakaari olla "keskellä" jos autoa ei ole ikinä tehty avomallisena. Eli luultavasti joutuu tekemään jonkinlaisia muutoksia että saa leiman paperiin.
Tosin sen turvakaaren saa kyllä mukavasti "piilotettua" sopivalla muotoilulla. Eli taivuttaaa kaaren katon muotojen mukaan. Yhdellä kaverilla on 99 Saabista tehty avo ja se turvakaari on aika huomaamaton.
Olen miettinyt itse tekeväni avoa W123:sta, mutta coupea ei viitsi teurastaa ja 4-ovinen avona ei houkuttele. Tosin mielessä on ollut jos 4D-sedanista pidentäisi etuovia ja hitsaisi takaovet kiinni.
Miten pahasti projektikuntoinen, saisiko siitä vielä vielä coupea tehtyä ?raul kirjoitti:Nyt voin säppi myydä sulle projektiluonteisen 280C:n vuosimallia 1980. Auto on minun vanhempien pihalla. Minä myyn sen 1.000 euroon.
Alkanut kiinnostaa ikuisuusprojektiksi jostain kunnostuskelpoisen 230/280 C tai CE:n hankkiminen.
pekkis
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD