W123 Cabrio

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

W123 Cabrio

Viesti Kirjoittaja raul »

Melkosen pelottava 123 löytyy täältä..;
http://www.mobile.de/SIDW3cBla1ZQaleYEc ... 3&top=180&

Itseäni himottaisi tollanen ilmeisesti AMG:n jäljiltä oleva vaalea kojelauta... 8)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Suomessa olen yhden mintunvihreän 123 avon nähnyt Tikkurilassa, väriä lukuunottamatta sen näköinen että olisi voinut olla vaikka tehdastekoinen. :shock:

Tuommosein vaalean sisustan nyt saa kun ottaa palikat irti ja maalaa ne haluamallaan värillä, maali pysyy vinyylissä ihan hyvin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Jos vielä löydän hyvän vaalea-sisusteisen 123:n tai 126:n tai waikka 116:n, niin pidetäänpä toi vinkki mielessä... :idea: Kokemuksia minkälaisella maalilla kannattaa toteuttaa?
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

raul kirjoitti:Jos vielä löydän hyvän vaalea-sisusteisen 123:n tai 126:n tai waikka 116:n, niin pidetäänpä toi vinkki mielessä... :idea: Kokemuksia minkälaisella maalilla kannattaa toteuttaa?
VHT on ainakin yksi tunnetuin vinyli-spray valmistaja. Tietysti jos haluat kaikki sisustan palat vaaleaksi, niin kannattaa turvata ihan normaaliin ruiskulla ajettavaan automaaliin, johon sekoitetaan ns. pehmennintä. Ongelmana kuulema on, että tuo pehmennnin muuttaa värisävyn kiiltoastetta ja jopa itse värisävyä. Eiköhän verhoomot ja maalaamot osaa auttaa. Tuollainen vaaleaksi maalattu sisustahan tehtiin myös Spinneri-magazinessakin esillä olleessa Merojen Waxenberger-replikassa..
Koneella on koneen tahti
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Timo K. kirjoitti: VHT on ainakin yksi tunnetuin vinyli-spray valmistaja. Tietysti jos haluat kaikki sisustan palat vaaleaksi, niin kannattaa turvata ihan normaaliin ruiskulla ajettavaan automaaliin, johon sekoitetaan ns. pehmennintä. Ongelmana kuulema on, että tuo pehmennnin muuttaa värisävyn kiiltoastetta ja jopa itse värisävyä. Eiköhän verhoomot ja maalaamot osaa auttaa. Tuollainen vaaleaksi maalattu sisustahan tehtiin myös Spinneri-magazinessakin esillä olleessa Merojen Waxenberger-replikassa..
Kyselin American car showssa tuolta waxenberg kloonin verhoojalta että millä maalilla kojelauta on maalattu. Hän kertoi että se on tavallista automaalia johon on sekoitettu semmoista pehmennintä. Yhdessä sitten ihmeteltiin että miksi se on niin kiiltävä niin eivät he osanneet sanoa. Tosin semmoseen autoon kiiltävä pinta sopiikin ihan ok.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Tuommoisesta seiskaysistä ei tarvitse varmaan maksaa verojakaan kovin paljoa, vai :?: :roll:

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

On kyllä sen oloinen laite, että tuskin sais Suomen kilpiin
230 C 1978
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Suoomi-Vinland-EU :x

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Eksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: La 05.07.2003 12:25
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Eksu »

Järvenpään suunnalla pyöri ainakin viime-ja toissakesänä keltainen avo123:n.Vanteita luukuunottamatta pääpiirteiltään alkuperäisessä kuosissa.Oli todella hyvän näköinen kun ei ollut turvakaarta pilaamassa linjoja.
Kyseinen auto oli aikoinaan myynnissä kehä3:lla,bilteman kohdalla sijaitsevassa liikkeessä.
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

W123:sta saisi kyllä todella makean avo auton. Harmi kun eivät ole koskaan tehtaalla tehneet.

Mitenkähän katsastus mies suhtautuu ulkomailla tehtyyn avoon?
Nykyään kai täytyy se turvakaari olla "keskellä" jos autoa ei ole ikinä tehty avomallisena. Eli luultavasti joutuu tekemään jonkinlaisia muutoksia että saa leiman paperiin.

Tosin sen turvakaaren saa kyllä mukavasti "piilotettua" sopivalla muotoilulla. Eli taivuttaaa kaaren katon muotojen mukaan. Yhdellä kaverilla on 99 Saabista tehty avo ja se turvakaari on aika huomaamaton.

Olen miettinyt itse tekeväni avoa W123:sta, mutta coupea ei viitsi teurastaa ja 4-ovinen avona ei houkuttele. Tosin mielessä on ollut jos 4D-sedanista pidentäisi etuovia ja hitsaisi takaovet kiinni.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Eksu kirjoitti:Järvenpään suunnalla pyöri ainakin viime-ja toissakesänä keltainen avo123:n.Vanteita luukuunottamatta pääpiirteiltään alkuperäisessä kuosissa.Oli todella hyvän näköinen kun ei ollut turvakaarta pilaamassa linjoja.
Kyseinen auto oli aikoinaan myynnissä kehä3:lla,bilteman kohdalla sijaitsevassa liikkeessä.
No se oli sitten vissiin se sama auto, Muistin pikkaisen väärin tuon värin ja sijainnin :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Eksu kirjoitti:Järvenpään suunnalla pyöri ainakin viime-ja toissakesänä keltainen avo123:n.Vanteita luukuunottamatta pääpiirteiltään alkuperäisessä kuosissa.Oli todella hyvän näköinen kun ei ollut turvakaarta pilaamassa linjoja.
Kyseinen auto oli aikoinaan myynnissä kehä3:lla,bilteman kohdalla sijaitsevassa liikkeessä.
:) Heh, tiedän tapauksen. Oli muistaakseni 280-koneella.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Sami S kirjoitti:W123:sta saisi kyllä todella makean avo auton. Harmi kun eivät ole koskaan tehtaalla tehneet.

Mitenkähän katsastus mies suhtautuu ulkomailla tehtyyn avoon?
Nykyään kai täytyy se turvakaari olla "keskellä" jos autoa ei ole ikinä tehty avomallisena. Eli luultavasti joutuu tekemään jonkinlaisia muutoksia että saa leiman paperiin.

Tosin sen turvakaaren saa kyllä mukavasti "piilotettua" sopivalla muotoilulla. Eli taivuttaaa kaaren katon muotojen mukaan. Yhdellä kaverilla on 99 Saabista tehty avo ja se turvakaari on aika huomaamaton.

Olen miettinyt itse tekeväni avoa W123:sta, mutta coupea ei viitsi teurastaa ja 4-ovinen avona ei houkuttele. Tosin mielessä on ollut jos 4D-sedanista pidentäisi etuovia ja hitsaisi takaovet kiinni.
Toi nyt on melko järjentöntä kun miettii että 2D:n kori on jo entuudestaan aina jäykempi. Ja kyllä sellaisen coupenkin löydät aihioksi jos tosissasi alat miettimään tällästä.
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

raul kirjoitti: Toi nyt on melko järjentöntä kun miettii että 2D:n kori on jo entuudestaan aina jäykempi. Ja kyllä sellaisen coupenkin löydät aihioksi jos tosissasi alat miettimään tällästä.
Myynnissä olleet coupet ovat olleet aika hintavia.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Nyt voin säppi myydä sulle projektiluonteisen 280C:n vuosimallia 1980. Auto on minun vanhempien pihalla. Minä myyn sen 1.000 euroon.
Avatar
pekkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Pe 04.04.2003 16:34
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja pekkis »

raul kirjoitti:Nyt voin säppi myydä sulle projektiluonteisen 280C:n vuosimallia 1980. Auto on minun vanhempien pihalla. Minä myyn sen 1.000 euroon.
Miten pahasti projektikuntoinen, saisiko siitä vielä vielä coupea tehtyä ?
Alkanut kiinnostaa ikuisuusprojektiksi jostain kunnostuskelpoisen 230/280 C tai CE:n hankkiminen.
pekkis
W201 2.5D -86
W108 250S -66 projekti
W124 300D -86 powered by PPD, kaupan
S124 300TD -91, powered by PPD
Vastaa Viestiin