Meinaan vasemman puolen eturenkaan takaa kun rattia kääntää. Otin eilen renkaankin pois ja vaikutti olevan ehjät suojakumit, pallonivelet ym. En saanut narinan lähdettä aivan tarkasti selville, mutta sieltä jostain alapallon tienoilta se tulee. Ja nimenomaan kun rattia kääntää kumpaansuuntaan tahansa. Ääni ei kuulu kun painaa lokarista iskaria alaspäin. Vaiva tuli kuntoon (ainakin toistaiseksi) kun ruiskuttelin CRC:tä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin mistä kyseinen narina nyt vain voisi tulla.
Joten kyssäriä: Onko muilla ollut vastaavaa narinaa? Onko odotettavissa jotain mitä en vielä halua kuvitellakkaan
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
Joo tuo oli ensianalyysini mutta jotenkin jäi vaivaamaan että miksi se kuuluu vain rattia kääntäessä?! No ei tuo nyt paha homma oo tuota palloniveltä käydä vaihtamassa...ja sieltä suunnalta tuo ääni tulee...
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
Alapallonivel se on melko varmasti. Mulla natina kuului aluksi myöskin vain rattia kääntäessä, mutta muutaman päivän päästä nitinä kuului pienimmässäkin kuopassa. Paska alapallo vaikuttaa erittäin paljon ajo-ominaisuuksiin. Omastanikin tuli kuin uusi auto vaihdon jälkeen. Ei tarvii ratista paljoa kiinni pitää, eikä tunnu huojahteluita kun täysi tukkirekka puhaltaa puolen metrin päästä ohi
Wikke kirjoitti:Alapallonivel se on melko varmasti. Mulla natina kuului aluksi myöskin vain rattia kääntäessä, mutta muutaman päivän päästä nitinä kuului pienimmässäkin kuopassa. Paska alapallo vaikuttaa erittäin paljon ajo-ominaisuuksiin. Omastanikin tuli kuin uusi auto vaihdon jälkeen. Ei tarvii ratista paljoa kiinni pitää, eikä tunnu huojahteluita kun täysi tukkirekka puhaltaa puolen metrin päästä ohi
OOlrait. Kiitoksia näistä. Käytän autoa tohtorilla ja vaihdatan tuon alapallon pois....näytti olevan 23€ motonetissa joten varmaankin oulun tt:llä samanhintainen. Siihen tunti työtä niin taas on satanen pois kukkarosta...noh eihän se oo kun päivän palakka
Nyt kun tuli mieleen niin minkälaisilla kilometreillä näitä alapalloja on teillä poksahdellu? Ja nimenomaan W202:ssa? Itellä on "saksankilometrejä" 174000 ,,,
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
W123 narinaa aiheuttaa myös apusimpukka. Auttaa jos avaa sen ja ruiskuttaa vaikka silikoniöljyä. W202 en osaa sanoa. Pallonivelen kestoa on vaikea arvioida riippuu automallin lisäksi ajotavasta ja millaisilla teillä ajellaan. Ei tuohon kukaan pysty oikeata vastausta sanomaan. . Eikä sitä sun alapalloa tarvitse vaihtaa jos siinä ei ole väljää,ajo-ominaisuudet hyvät ja narina loppui öljyämisellä. Itse olen ruiskuttanut lääkeruiskulla ATF-öljyä.
Tuo lääkeruisku homma kuulostaa vähän epäilyttävältä....siinähän suojakumiin pistetään reikää jolloin siitä on öljyllä/rasvalla suora yhteys ulkomaailmaan....se nyt ainakin edistää sitä kuivamista....
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
Itselläni narisi ja vaihdoin alapallon. Nyt noin kuukautta myöhemmin narina alkoi uudestaan. Olisiko se sitten raidetanko vai oliko tuossa vielä muita mahdollisuuksia?
Noniin, nyt kun vika on suurinpiirtein paikallistettu tuonne alapalloniveleen, niin seuraavana sitten eripallonivelten laatu hommista. Paikallisella myyjällä oli kahta mallia, Italialainen ja Saksalainen. Ei se ainakaan kehunut tuota italialaista, mutta oli se puolet halvempi.
Joten onko voorumilaisilla kokemusta noista Mersun pallonivelistä? Onko Biltemasta ostetut Italialaiset niin paskoja ettei kannata edes harkita vai kenties ovat kestäneet yllättävänkin hyvin?!? Kokemuksia!?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
Aikanaan laitoin Golfiin Italialaisia vetoniveliä sillä seurauksella, että sain vaihtaa ne uusiin kolme kertaa siinä ajassa, kun isäni käytti Caddy:ssä hiukka laadukkaampia niveliä. En suosittele Italialaisia.
BrFC kirjoitti:Noniin, nyt kun vika on suurinpiirtein paikallistettu tuonne alapalloniveleen, niin seuraavana sitten eripallonivelten laatu hommista. Paikallisella myyjällä oli kahta mallia, Italialainen ja Saksalainen. Ei se ainakaan kehunut tuota italialaista, mutta oli se puolet halvempi.
Joten onko voorumilaisilla kokemusta noista Mersun pallonivelistä? Onko Biltemasta ostetut Italialaiset niin paskoja ettei kannata edes harkita vai kenties ovat kestäneet yllättävänkin hyvin?!? Kokemuksia!?
Juu ite ostin MB-osasta sen nivelen, tarvike oli puolet halvempi kuin alkuperäinen. Päädyin kuitenkin ostamaan sen alkuperäisen, jos kestäisi paremmin... Biltemasta ei kannata ostaa kyllä mitään osia, IMO.
Juu ite ostin MB-osasta sen nivelen, tarvike oli puolet halvempi kuin alkuperäinen. Päädyin kuitenkin ostamaan sen alkuperäisen, jos kestäisi paremmin... Biltemasta ei kannata ostaa kyllä mitään osia, IMO.
Moro!
Paljonko MB-osat velotti nivelestä?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
B. Wikström kirjoitti:Itselläni narisi ja vaihdoin alapallon. Nyt noin kuukautta myöhemmin narina alkoi uudestaan.
Täysin samat kokemukset. Alkoi epäilyttämään onko se uusi jo valmiiksi kuiva?
Käytittekö poijjaat noita Italo-osia? Nyt kun tässä päivän mittaan olen asiaa tiedustellut useasta eri lähteestä, niin päädyin siihen että tilaan alkuperäisen osan. Se ei kuitenkaan ole kuin 20€ kalliimpi kuin nuo Italot...ja Italoista ei tosiaankaan ole kuin huonoa kuullut
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
B. Wikström kirjoitti:Itselläni narisi ja vaihdoin alapallon. Nyt noin kuukautta myöhemmin narina alkoi uudestaan.
Täysin samat kokemukset. Alkoi epäilyttämään onko se uusi jo valmiiksi kuiva?
Mulla myös sama homma. Vaihon jälkeen varmaan 8000km:n päästä alko uuestaan nariseen. Mulla se alapallo vaihettiin ylivieskan lintosella pyörien suuntauksen yhteydessä..tiiä sitte minkä maalaisen ne sinne laitto. Pallon hinta tais laskusa olla n. 20 e.
B. Wikström kirjoitti:Itselläni narisi ja vaihdoin alapallon. Nyt noin kuukautta myöhemmin narina alkoi uudestaan.
Täysin samat kokemukset. Alkoi epäilyttämään onko se uusi jo valmiiksi kuiva?
Mulla myös sama homma. Vaihon jälkeen varmaan 8000km:n päästä alko uuestaan nariseen. Mulla se alapallo vaihettiin ylivieskan lintosella pyörien suuntauksen yhteydessä..tiiä sitte minkä maalaisen ne sinne laitto. Pallon hinta tais laskusa olla n. 20 e.
Tämän päiväisen hintatiedustelupuhelinsoittoringin tuloksena lähes varmasti on tuo sulla pallo ollut kyseinen italo...notta minä hajen kaupasta kunnon pallon ja sitten nährään kannattaako sitä pikkasen sijoottaa.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
kyllä sielt biltemast voi sentäs jarrupaloi ostaa...meinaan että näytti ihan kohtalaisesti pärjäävän jarrupala testissä...tai no ne ei voi kekkä käyttää jotain hipo paloi....
"Mulla se alapallo vaihettiin ylivieskan lintosella pyörien suuntauksen yhteydessä..tiiä sitte minkä maalaisen ne sinne laitto. Pallon hinta tais laskusa olla n. 20 e."
HEP !
Ei ole italialainen, ei, jos meiltä on ostettu.
Saksalainen laatutuote...
Minun palloni on saksalainen, ostin motonetistä taisi maksaa sen 23 eur muistaakseni. Aivan alkuperäistä vastaava ja saman valmistajan tekemä. Voihan se toki olla maanantaikappallekkin...
Toisaalta en ole tarkemmin vielä ehtinyt syynätä, eli voihan se kai olla se raidetankokin.
No nythän se ihmeen lykkäs kun narina katosi erittäin tehokkaalla CRC hoidolla
Todennäköisesti se alapallo sieltä kuitenkin on menossa pskaksi mutta odotellaan ja kuunnellaan miltä homma rupeaa näyttämään
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
Hidastuspomppuihin ajaessa narisee S202 mullakin. Etupalloissa ei ole vikaa, ne tarkastettiin sekä Veholla että katsastuksessa ihan just. Ovat itseasiassa vaihdettu autoon jo kertaalleen alle sadan tonnin (nyt 130tkm mittarissa). Veholla väittivät äänen lähteen olevan kallistuksenvakaajan suojakumit, rasvasivatkin ne. Ei apua.
Ajettavuudessa ei tunnu, auto on kuin uusi kun pistin vähän aika sitten narinahelat ja ohjausiskarin uusiksi. Mutta hidastetöyssyt nitkuu vaimeasti edelleen
Bf109 kirjoitti:Hidastuspomppuihin ajaessa narisee S202 mullakin. Etupalloissa ei ole vikaa, ne tarkastettiin sekä Veholla että katsastuksessa ihan just. Ovat itseasiassa vaihdettu autoon jo kertaalleen alle sadan tonnin (nyt 130tkm mittarissa). Veholla väittivät äänen lähteen olevan kallistuksenvakaajan suojakumit, rasvasivatkin ne. Ei apua.
Ajettavuudessa ei tunnu, auto on kuin uusi kun pistin vähän aika sitten narinahelat ja ohjausiskarin uusiksi. Mutta hidastetöyssyt nitkuu vaimeasti edelleen
Minullakin ässä sanoo "narsk" kun ajan hidasteeseen, ääni on sellainen kumin narahdus aivan selvästi, epäilen kallistuksenvakaajan kumeja koska ne kiristetään näissä Guttenbergin aikuisissa vehkeissä niillä prikoilla kiinni vakaajaan/ ylätukivarteen, ja kiristettäessä kumit menevät ruttuun aivan kuin sitä varten että ne varmasti narahtelevat Saattaa se olla tietysti joku puslakin...Pallot on suljettu pois orgioista koska ne ovat uusia.
Tuo CRC hoito auttoi (kuten pelkäsinkin) vain n. kuukauden. Nyt se taas narisee vasemmalle päin rattia väännettäessä, ja tämäkin vain silloin kun lähtee aamusella liikkeelle. Ajossa narinaa ei kuulu.
Sen verran olen asiaa tutkinut että tuskinpa alapallossa on vika. Olisko mahdollista että jokin ohjaustehostimessa olis menossa? Itte kun en tiedä yhtään kuinka tuo ohjaus systeemi tuossa toimii (muuta kuin tietenkin rattia kääntämällä ). Tuolla oli edellä juttua ajosimpukasta. Mikä se on ja pystyykö sitä näkemään autoa nostamatta ja tarkistaa miltä näyttää? Itte oon aina niin pässi ettei tee mieli mennä korjaamolle ennen ku on varma siitä mikä on vialla. Sitte on heleppo sanoa että laita tuo vaihtoon. Varsinkaan kun ei ole sellaista "hovikorjaajaa" tiedossa johon vois luottaa.
Notta sellaasta näin torstai aamusella.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994