Kevät tulee ja alkaa toi 150hp tuntumaan jo mopedilta, joten
tietääkös kukaan mitään "helppoa" / "halpaa" konstia millä kyseiseen värkkiin sais lisää potkua? Ajattelin noin 1 - 40 hevosen lisäystä, joten lastutus on käväissyt mielessä..
Niin ja onko vapaavirtaussuodatin - putki yhdistelmästä mitään apuja?
Mauri H. kirjoitti:Kyllä kai tuossa putki, suodatin ja lastu - yhdistelmällä jo ihan kivasti tehoja irtoaa.
Jos lastu nostaa ahtoja paljonkin, kannattaa miettiä sitä coolerin ja ahtimen vaihtoa.
Aloittais ainakin coolerin pesusta. Se on semmoisessa paikassa, että ainakin Suomen oloissa, jo vuoden ajon jälkeen on niin tukossa (ulkopuolisesti), ettei siinä paljoa ilmaa kulje läpi.
Olen kanssa omassani ajatellut huohottimesta tehdä ns. avoimen järjestelmän, sillä sekin päästää kaiken mahdollisen tavaran koko järjestelmän läpi ja täten sotkee niin imusarjan kuin coolerin aika täydellisesti
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Joo, huohotin pukkaan kyllä sen coolerin aika liejuiseksi ja tehottomaksi. Paras olisi teettää Raatikaisella mittojen mukaan, edes alkuperäisen kokoisen coolerin, ja tietty jos mahtuu niin suuremman.
Mauri H. kirjoitti:Paras olisi teettää Raatikaisella mittojen mukaan, edes alkuperäisen kokoisen coolerin, ja tietty jos mahtuu niin suuremman.
Suurempi olisi varmasti parempi, mutta kun on noi ilmastoinnin sähköflektit maskin takana pikkuisen häiritsemässä. Mites 24 tappisessa pysyy lämmöt kohillaan, sillä sulla ei tiettävästi viskon lisäks muita ole, vai...
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mauri H. kirjoitti:Paras olisi teettää Raatikaisella mittojen mukaan, edes alkuperäisen kokoisen coolerin, ja tietty jos mahtuu niin suuremman.
Suurempi olisi varmasti parempi, mutta kun on noi ilmastoinnin sähköflektit maskin takana pikkuisen häiritsemässä. Mites 24 tappisessa pysyy lämmöt kohillaan, sillä sulla ei tiettävästi viskon lisäks muita ole, vai...
Ei ole kesäkokemuksia vielä, mutta kokeneemmat kehuu että ei lämpene.
Mulla tulee taas kesäksi kaksi flektiä coolerin eteen ilmastoinnin kennoa viilentämään, ohuet tarvikemallit juuri mahtuu.
mites yleensä noissa super-turboissa lämmöt pysyy kurissa kunnolla kenkiessä.esim jos lähdetään vetämään paikoiltaan motarille suunnilleen minkä autosta lähtee?
rupeeko lämmöt nousemaan rankasti vai pysyykö ne suht hyvin hallinnassa?
kyllä omassa "väärän merkkisessä"(volkkarissa) tahtoo lämmöt hypätä äkäseen jos vedetään motarilla nappi pohjassa vähänkin reilummin
onko tuollaisella "kunnollisella" coolerilla paljon vaikutusta tähän ongelmaan
toki itselläkin ihan tuollaisen tdi passatista peräisin olevan cooleri löytyy kuten myös öljynjäähdytin mutta niin vaan lämpö meinaa nousta kunnolla polkimen päällä seisoessa