300 td tomaatti vaihteiston öljymerkki valo sytty palaan... Oon täs parin päivän aikana Lisänny uutta litkua reilu 3 L.... eik siitä kummentunu ....? Tulin tuos äskettäin parinsaan kilsan työ reissulta ja koko matkan, merkki valo palaen.
eikä mitään hämminkii..hyvin puski etiäpäin...
Onko se yleensä et kun varoitus valo syttyy niin sillä ei kärsi ajaa enään yhtään..?? Mulla ei ainakaa oo ollu mitään oireilua laatikon suhteen... Että liekkö anturissa jokin häikkä.. vai "öljyn vähäisyys"...!!!
Riku kirjoitti:Totta pojat puhutta.. Ensin pitäs kahtoo ohjekirjaa.. ennen kun rupee omia päätelmiä tekee...jospa se laatikko ei kärsi vähä ylimääräisestä öljystä...
Lämmöt kyl pysy vähä reilu 80 asteessa. Melko ilmeinen neste vajaus. Varmaan vuoto jossain... mistä vuotoo hakee onko tyypillisiä paikkoja " syyläri ym.. ym.."
eli olikos nyt kysä jäähdyttimen nestepinnan valosta vai siitä moottorinöljy määrän valosta? automaatti "kärsii" liiasta öljystä mielellään mahdollisimman nopeasti ottaa ylimääräset pois.
Mika.T kirjoitti:automaatti "kärsii" liiasta öljystä mielellään mahdollisimman nopeasti ottaa ylimääräset pois.
Näin on. Liika öljy menee vaahdoksi ja tulee jossain vaiheessa huohotinputken kautta pihalle, mutta ennen sitä voi jo olla paikat kovilla.
Minkäslainen valo siellä mittaristossa syttyi?
Se tippakannun kuvalla varustettu on moottoriöljyn määrän merkkivalo, ja "tankinkuva" siinä vieressä jäähdytysnesteen merkkivalo.
Vielä pari ihan peruskysymystä:
- Mitä öljyä tarkalleen on lisätty (sen 3 litraa) ?
- Minne tarkalleen olet kaatanut öljyn ( vaihteiston mittatikun reiästä vai ) ?
- Mitäs se moottoriöljyn mittatikku näyttää ?
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Ja mitä näyttää vaihteistoöljyn määrä, eli se taaempi mittatikku, jossa (todennäköisesti) punainen, lukittava korkki?
Aja auto lämpimäksi ja sitten vaakasuoralle paikalle ja auton käydessä (vaihdekeppi P-asennossa) mittaat vaihteistoöljyn määrän kuten moottoriöljynkin. Öljypinnan on elintärkeää olla tikun "suositusalueella".
Edit. Siis EN tarkoita, että mittaat samalla auton käydessä molemmat öljyt, kuten tuosta ylläolevasta ehkä voi tulkita. Vain vaihteistoöljy tarkistetaan koneen käydessä.
Viimeksi muokannut Aku P, To 10.03.2005 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.