W126 huomioitavaa?
W126 huomioitavaa?
Elikkä ässämiehille kymysyksiä...
Olis tarkotus tässä jokupäivä mennä kattoo yhtä 500 SE:tä vm. -84.
Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
Samat paikat kuin muissakin Mersuissa?
Olisi nimittäin eka ässä tässä perheessä ja innolla odotellaan että pääsisi auton tarkastamaan ja kunnon toteamaan hyväksi, eli saisi viedä kotiin asti.
Olis tarkotus tässä jokupäivä mennä kattoo yhtä 500 SE:tä vm. -84.
Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
Samat paikat kuin muissakin Mersuissa?
Olisi nimittäin eka ässä tässä perheessä ja innolla odotellaan että pääsisi auton tarkastamaan ja kunnon toteamaan hyväksi, eli saisi viedä kotiin asti.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Lista ei ole tyhjentävä, muut täydentäkööt:
- nokka-akselien kunto (käyntiääni)
- puskurien kromilistat (alkaa alapuolelta ruostua)
- takaikkunan alapuoli (peräluukun puolelta kurkottamalla näkee onko "hattuhyllyn takaosa" ruosteessa)
- etupään kallistuksenvakaajan kiinnityskohdat ruosteen varalta (akun alla ja jarrutehostimen alla)
- helmakotelojen päät herkkiä ruostumaan, kuten muissakin
- lattiamattojen ja äänieristysten kosteuden kanssa kannattaa ässässä olla tarkkana, sen verran paksua materiaalia että kuivaaminen hidasta hommaa
Harvassa varmaan ovat sellaiset W126:t, joissa ei mitään sanomista noissa kohdissa olisi, yleiskuntohan se lopulta ratkaisee. Ja mitäs hauskaa siinä on, jos ei ole ollenkaan laitettavaa
- nokka-akselien kunto (käyntiääni)
- puskurien kromilistat (alkaa alapuolelta ruostua)
- takaikkunan alapuoli (peräluukun puolelta kurkottamalla näkee onko "hattuhyllyn takaosa" ruosteessa)
- etupään kallistuksenvakaajan kiinnityskohdat ruosteen varalta (akun alla ja jarrutehostimen alla)
- helmakotelojen päät herkkiä ruostumaan, kuten muissakin
- lattiamattojen ja äänieristysten kosteuden kanssa kannattaa ässässä olla tarkkana, sen verran paksua materiaalia että kuivaaminen hidasta hommaa
Harvassa varmaan ovat sellaiset W126:t, joissa ei mitään sanomista noissa kohdissa olisi, yleiskuntohan se lopulta ratkaisee. Ja mitäs hauskaa siinä on, jos ei ole ollenkaan laitettavaa

W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Jos ei ole Suomeen erikoistilauksena tilattu auto ilman ilmastointia
, niin sen kunto kannattaa yrittää todeta jossain lämpimässä tallissa. Melkeimpä kalleimmat kuluvat osat ovat reaktiotangon pallonivelet alatukivarsi->taaksepäin alustaan, Veho yrittää karhuta niillä 400/ kpl.
Kaapo kun herää niin saattaa siellä olla tämän hetken päivitetyin versio ässän ropostelemisesta.

Kaapo kun herää niin saattaa siellä olla tämän hetken päivitetyin versio ässän ropostelemisesta.
Tuossa niitä ruostepaikkoja:
W126 ruostuminen
Listasta puuttuvat etulokarit kylkimuovin alta ja kattoluukun ympäristö ja kehys. Kattoluukun korjaaminen on muuten sangen arvokasta puuhaa. Lisäksi ruostealkuja voi olla konehuoneessa mm. lokareiden saumoissa.
Lisää osto-ohjeita:
http://home.concepts.nl/~vlimmere/index2.HTM
http://www.mbcoupes.com/buyersguide/buyersguide.htm
Kalleimmat korjattavat lisävarusteet ovat ilmastointi ja etenkin hydropneumaattinen jousitus. ABS-tunnistimet ovat myös arvokkaan puoleisia.
Tuo M117 kuluva nokka-akseli on helppo tunnistaa: kolina kuuluu vain hanttarin puoleisen venakopan alta, sillä tuolla puolen öljynkierto on riittämätön ja kuskinpuolen nokka-akselia ei käytännössä tarvitse auton elinikänä vaihtaa.
W126 ruostuminen
Listasta puuttuvat etulokarit kylkimuovin alta ja kattoluukun ympäristö ja kehys. Kattoluukun korjaaminen on muuten sangen arvokasta puuhaa. Lisäksi ruostealkuja voi olla konehuoneessa mm. lokareiden saumoissa.
Lisää osto-ohjeita:
http://home.concepts.nl/~vlimmere/index2.HTM
http://www.mbcoupes.com/buyersguide/buyersguide.htm
Kalleimmat korjattavat lisävarusteet ovat ilmastointi ja etenkin hydropneumaattinen jousitus. ABS-tunnistimet ovat myös arvokkaan puoleisia.
Tuo M117 kuluva nokka-akseli on helppo tunnistaa: kolina kuuluu vain hanttarin puoleisen venakopan alta, sillä tuolla puolen öljynkierto on riittämätön ja kuskinpuolen nokka-akselia ei käytännössä tarvitse auton elinikänä vaihtaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Tuossa edellä taisi tulla jo kaikki oleellinen ja Taxanan linkeissä varsin kattava ruostepeikon asuinsijojen kartoitus.
Siihen voisi lisätä vielä etulokarien etukulmien kiinnikkeet, jotka ovat kärkisijoilla vaaravyöhykkeessä. Niiden kuntoa (jos ovat enää olemassakaan) ei oikeastaan pääse näkemään kuin puskurin tai umpiot irrottamalla. Lamppujen aluspellin soirot saattavat olla myös liki läpihappamat takapuolelta. Etulokarin takaa a-pilarin alareunassa saattaa olla pehmeää. Pohjan vauriot on helppo todeta, mutta suuri osa ruosteen tekosista on piilossa erilaisten verhousten ja pintapeltien alla, joten vasta purettaessa ne ovat havaittavissa.
Jos autoa ei ole aikaisemmin paikkailtu, ja esim. nämä etupuskinten päätykannakkeet, takakontin pohjakotelot ja kylkilistojen aluset ovat kupattomat, niin isoja yllätyksiä ei pitäisi olla muussakaan korissa. Sen alimmaisen helmalistan irrottaminen ei ole suuri urakka, mutta kertoo paljon helmakoteloiden ja tunkinreikien ympäristön kunnosta.
Projektit-osiosta voi onkia kaikenlaista irtotietoa, oman savotan lisäksi siellä on ainakin Pasi M:n työseloste, joka on varsin kattava myös kuvien puolesta.
Tekniikan puolelta kannattaa edellä listattujen ohella katsella perän öljyvuodot ja mahd. väljyys.
Onhan näissä paljon tutkittavaa, mutta kun kunnollinen tarkistuslista on kädessä ja tietää mitä etsii, niin se on pikemmin palkitseva kuin paskamainen rupeama.
Siihen voisi lisätä vielä etulokarien etukulmien kiinnikkeet, jotka ovat kärkisijoilla vaaravyöhykkeessä. Niiden kuntoa (jos ovat enää olemassakaan) ei oikeastaan pääse näkemään kuin puskurin tai umpiot irrottamalla. Lamppujen aluspellin soirot saattavat olla myös liki läpihappamat takapuolelta. Etulokarin takaa a-pilarin alareunassa saattaa olla pehmeää. Pohjan vauriot on helppo todeta, mutta suuri osa ruosteen tekosista on piilossa erilaisten verhousten ja pintapeltien alla, joten vasta purettaessa ne ovat havaittavissa.
Jos autoa ei ole aikaisemmin paikkailtu, ja esim. nämä etupuskinten päätykannakkeet, takakontin pohjakotelot ja kylkilistojen aluset ovat kupattomat, niin isoja yllätyksiä ei pitäisi olla muussakaan korissa. Sen alimmaisen helmalistan irrottaminen ei ole suuri urakka, mutta kertoo paljon helmakoteloiden ja tunkinreikien ympäristön kunnosta.
Projektit-osiosta voi onkia kaikenlaista irtotietoa, oman savotan lisäksi siellä on ainakin Pasi M:n työseloste, joka on varsin kattava myös kuvien puolesta.
Tekniikan puolelta kannattaa edellä listattujen ohella katsella perän öljyvuodot ja mahd. väljyys.
Onhan näissä paljon tutkittavaa, mutta kun kunnollinen tarkistuslista on kädessä ja tietää mitä etsii, niin se on pikemmin palkitseva kuin paskamainen rupeama.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kiitoksia! Tämä auttaa jo paljon...
Näillänäkymin viikonloppuna menen tuota katsastelemaan.
Auto on sinällään ehkä minun mielestäni pilattu (tosin jo tehtaalla), että siinä on AMG-korisarja (sisältäen SEC-keulan). Mutta katsellaan sano sokee ku sillalta hyppäs...
Näillänäkymin viikonloppuna menen tuota katsastelemaan.
Auto on sinällään ehkä minun mielestäni pilattu (tosin jo tehtaalla), että siinä on AMG-korisarja (sisältäen SEC-keulan). Mutta katsellaan sano sokee ku sillalta hyppäs...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Kenties tämä?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Ei sinällään pahan näköinen, mutta keula ei sovi.....komeeat vanteet. Spoleri pois ja vähintään 1500€ hinnasta, niin ollaan oikeilla jäljillä.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Ei sinällään pahan näköinen, mutta keula ei sovi.....komeeat vanteet. Spoleri pois ja vähintään 1500€ hinnasta, niin ollaan oikeilla jäljillä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Euroajovalot ja valkoiset vilkut, ni SOPIIEre866 kirjoitti:Ei sinällään pahan näköinen, mutta keula ei sovi.....komeeat vanteet. Spoleri pois ja vähintään 1500€ hinnasta, niin ollaan oikeilla jäljillä.

Heh, AXE

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Pieni tarkennus: tuolloinhan korisarjoja ei suinkaan asennettu tehtaalla, vaan AMG:n pajalla, mitä ilmeisimmin Grossaspachissa. Auto on ehkä jo uudehkona viety sinne. AMG oli aina 90-luvun lopulle saakka erillinen yhtiö, jolla oli oikeus käyttää Mersun tähteä tuotteissaan, mm. Brabuksen lisäksi. Yksi poikkeus tosin oli 450 SLC 5.0:n moottorilla ja käsivaihteistolla varustettu W123. Sille ei Tehtaan johto antanut -syystä tai toisesta- tähdenkäyttölupaa, vaan se nimettiin AMG:lla AMG 123:ksi omalla sarjanumerollaan.FosgateT kirjoitti:Kiitoksia! Tämä auttaa jo paljon...
Näillänäkymin viikonloppuna menen tuota katsastelemaan.
Auto on sinällään ehkä minun mielestäni pilattu (tosin jo tehtaalla), että siinä on AMG-korisarja (sisältäen SEC-keulan). Mutta katsellaan sano sokee ku sillalta hyppäs...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juurikin tuo auto... Ei olla tota maksamassa. Vaihtamassa päikseen toista autoa. Ei oo oikein munkaan makuun noi helmat yms.Ere866 kirjoitti:Kenties tämä?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Ei sinällään pahan näköinen, mutta keula ei sovi.....komeeat vanteet. Spoleri pois ja vähintään 1500€ hinnasta, niin ollaan oikeilla jäljillä.
Nojoo, tuota tarkoitin jokatapauksessa...Timo L. kirjoitti:Pieni tarkennus: tuolloinhan korisarjoja ei suinkaan asennettu tehtaalla, vaan AMG:n pajalla, mitä ilmeisimmin Grossaspachissa
Auto on ilmeisimmin aikoinaan tuotu jostain, kun ensirekisteröinti oli AKE:n mukaan 0.0.1984?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tuli käytyy eilen kattomassa tuota...
Siis voi jeesus mikä p*ska! Kukkii sieltätäältä (huonot rumat paikkamaalaukset vedetty päälle sprayllä), sisustassa repsotti kaikki puulistat ym., vilkku ei naksunut eikä palautunut, tasaisella tiellä suoraan ajettaessa seilasi laidasta laitaan ja täristi ja hytkyi aivan h*mona nopeuden mukaan! Kuskinpuolen venakopan alta kuulu mukava raksuttelu, apukuskin puolelta ei mitään. Laatikko vaihto todella terävästi (niskat poikki menetelmällä kun isompaa silmään). Jarrut vinku. Kävi epätasaisesti tyhjäkäyntiä, ravisti myös koko autoa. Maalissa naarmuja, sekä etuhelmassa pari kunnon vekkiä joista puuttui maali isolta alueelta.
Jollain nuorella sällillä oli... Kävi kyllä sääliks kaveria. 6500€ yrittää siitä vielä saada! Hohhoijakkaa...
Olipa vuodatus... Mutta kun puhelimessa kehui autoa ja sanoi sisustan olevan siisti. Koeajon jälkeen sanoin että tässähän on kaikki mahdolliset viat, niin kaveri tuumi "Aijaa... En mä siin ainakaa mitää oo huomannu..."
Siis voi jeesus mikä p*ska! Kukkii sieltätäältä (huonot rumat paikkamaalaukset vedetty päälle sprayllä), sisustassa repsotti kaikki puulistat ym., vilkku ei naksunut eikä palautunut, tasaisella tiellä suoraan ajettaessa seilasi laidasta laitaan ja täristi ja hytkyi aivan h*mona nopeuden mukaan! Kuskinpuolen venakopan alta kuulu mukava raksuttelu, apukuskin puolelta ei mitään. Laatikko vaihto todella terävästi (niskat poikki menetelmällä kun isompaa silmään). Jarrut vinku. Kävi epätasaisesti tyhjäkäyntiä, ravisti myös koko autoa. Maalissa naarmuja, sekä etuhelmassa pari kunnon vekkiä joista puuttui maali isolta alueelta.
Jollain nuorella sällillä oli... Kävi kyllä sääliks kaveria. 6500€ yrittää siitä vielä saada! Hohhoijakkaa...

Olipa vuodatus... Mutta kun puhelimessa kehui autoa ja sanoi sisustan olevan siisti. Koeajon jälkeen sanoin että tässähän on kaikki mahdolliset viat, niin kaveri tuumi "Aijaa... En mä siin ainakaa mitää oo huomannu..."

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Vaikka itsekkin olen nuori, niin ei autoa tuollaisessa kunnossa sovi pitää
Perkele, kun kaikki paikat on täynnä tuollaisia paksoja. Noh, nuorille kuskeille ei millään muulla ole väliä, kuin vain että autossa on tehoja. Tämä nähtiin jo isäveljenikin kanssa (vaihtoi helkatin hyväkuntoinen 1.8 Passatin 325 Bemariin: syy= Wolökkarin kone oli todella tehoton
)

Perkele, kun kaikki paikat on täynnä tuollaisia paksoja. Noh, nuorille kuskeille ei millään muulla ole väliä, kuin vain että autossa on tehoja. Tämä nähtiin jo isäveljenikin kanssa (vaihtoi helkatin hyväkuntoinen 1.8 Passatin 325 Bemariin: syy= Wolökkarin kone oli todella tehoton

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Huomioitavaa vielä: Kaveri sanoi että auto on ollut hänellä vasta reilun kuukauden. Vaihtoi 626 Mazdansa tuohon ja maksoi väliä.
Nyt olisi vaihtanut Mersun meidän 626 Mazdaan päikseen. Eipä tullut kauppoja!
Kertoi vielä etsivänsä dieseliä, kun on kuulemma tuo V8 liian kova syömään kun tuli viime vuonnakin 6kk:ssa 70000km! Siis hä!? Ajaaks toi taksia tolla!?
Miks helevetissä se on vaihtanu sen Mazdansa tuohon jos tulee noin paljo ajoa!?
...ei oo kaikki kotona... Niin, ja auto on muuten sen tyttöystävän nimissä.
Nyt olisi vaihtanut Mersun meidän 626 Mazdaan päikseen. Eipä tullut kauppoja!
Kertoi vielä etsivänsä dieseliä, kun on kuulemma tuo V8 liian kova syömään kun tuli viime vuonnakin 6kk:ssa 70000km! Siis hä!? Ajaaks toi taksia tolla!?
Miks helevetissä se on vaihtanu sen Mazdansa tuohon jos tulee noin paljo ajoa!?
...ei oo kaikki kotona... Niin, ja auto on muuten sen tyttöystävän nimissä.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Mitä on tullut 126:sia "harrastettua" ja niiden kuntoon tutustuttua jo vuosien ajan, niin melkeimpä tuo Nettiauton ensimmäinen sivu kannattaa Ässien osalta skipata kokonaan yli. Siis jos ei harrastepeliä ole ostamassa tai ole poikkeuksellisen lahjakas autonraplaaja ja omaa hyviä suhteita halpoihin varaosapuljuihin Saksassa. Jos niitä meinaan ajokuntoon aikoo laittaa, niin 5k€ kannattaa melkein heti varata korjausrahaa, jos oikein hyvään kuntoon aikoo laittaa, niin 10k€ voi olla lähempänä totuutta. Jo yleisen turvallisuuden nimissä noihin ~20v suomiautoihin saa vaihtaa samantien uudet bensaputket/letkut ja jarrujen sälppeet, ovatten meinaan aikas hapanta tavaraa, jos auto on vähemmälla huollolla ollut.
Tuohon omaan karvalakkimalliinkin on nyt uponnut vuoden aikana ~6k€, vaikka sekin on varsin vähän ajettu, 2-omistajaa, ilman lisävarusteita, täydellinen Vehon huoltokirja ensimmäisten 12 vuoden ajalta, uus moottori kestävämmällä nokalla + keinuilla etc. vaihdettu 90-luvun alussa, autoa pidetty tallissa ekat 12 vuotta ja talviajot jääneet vähemmälle tuona aikana. Autolla oli muuten v. 2000 ajettu ~120th. Näistä faktoista huolimatta siihen on saanut kohtapuoliin uusia melkeinpä kaiken mahdollisen ja kun yhden paikan saa korjattua, niin aina tulee jotain uutta pientä. Tiellekin se on jo jättänyt 2 kertaa, olivat tosin varsin triviaaleja vikoja molemmat. 3k€ kun vielä saa tuhottua verhoiluun, motin tiivareihin + ketjuun ym. sälppeisiin ja uusiin pumppuihin + vietereihin, niin josko sitten. Ainiin ja Eberin keskiputkikin alkaa oleen jo rapea, mutta kai semmosen 300€:lla saa. Mutta luoja varjele jos olis vielä vuotavaa kattoluukkua, käyntihäiriöistä konetta, luistavaa automaattia, vuotavaa ilmastointia, hajonneita sähköklasien motteja, vollottavaa ASD-perää, pompottavaa tasonsäätöä...
Yhteenvetona: Huonosta sohlosta ei kannata montaa tonnia maksaa. Hyvä, toimiva ja ruosteeton on sen sijaan ehdottomasti kymppitonnin arvoinen.
Tuohon omaan karvalakkimalliinkin on nyt uponnut vuoden aikana ~6k€, vaikka sekin on varsin vähän ajettu, 2-omistajaa, ilman lisävarusteita, täydellinen Vehon huoltokirja ensimmäisten 12 vuoden ajalta, uus moottori kestävämmällä nokalla + keinuilla etc. vaihdettu 90-luvun alussa, autoa pidetty tallissa ekat 12 vuotta ja talviajot jääneet vähemmälle tuona aikana. Autolla oli muuten v. 2000 ajettu ~120th. Näistä faktoista huolimatta siihen on saanut kohtapuoliin uusia melkeinpä kaiken mahdollisen ja kun yhden paikan saa korjattua, niin aina tulee jotain uutta pientä. Tiellekin se on jo jättänyt 2 kertaa, olivat tosin varsin triviaaleja vikoja molemmat. 3k€ kun vielä saa tuhottua verhoiluun, motin tiivareihin + ketjuun ym. sälppeisiin ja uusiin pumppuihin + vietereihin, niin josko sitten. Ainiin ja Eberin keskiputkikin alkaa oleen jo rapea, mutta kai semmosen 300€:lla saa. Mutta luoja varjele jos olis vielä vuotavaa kattoluukkua, käyntihäiriöistä konetta, luistavaa automaattia, vuotavaa ilmastointia, hajonneita sähköklasien motteja, vollottavaa ASD-perää, pompottavaa tasonsäätöä...

Yhteenvetona: Huonosta sohlosta ei kannata montaa tonnia maksaa. Hyvä, toimiva ja ruosteeton on sen sijaan ehdottomasti kymppitonnin arvoinen.
