Automaatin toiminta pakkasella
Automaatin toiminta pakkasella
Nyt pakkasten aikana on alkanut tuo laatikko temppuilemaan kylmänä liikkeelle lähdettäessä, vaihteet 1-2 pelaa normaalisti, mutta ei edes yritä vaihtaa isomalle, ennenkuin lyhyen ajon jälkeen jolloin alkaa pelata taas aivan normaalisti ihan kerrasta.
Vuotaakohan joku venttiilikoneiston tiiviste kylmänä joka sitten lämmitessä alkaa pitämään? vai onko alipaine puolella jotain ongelmaa? Ideoita?
Niin ja laatikkohan oli mitä todennäköisimmin 722.3, on vaihdettu alkuperäisen tilalle 300E:stä
Vuotaakohan joku venttiilikoneiston tiiviste kylmänä joka sitten lämmitessä alkaa pitämään? vai onko alipaine puolella jotain ongelmaa? Ideoita?
Niin ja laatikkohan oli mitä todennäköisimmin 722.3, on vaihdettu alkuperäisen tilalle 300E:stä
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
En tiedä mitä asiantuntijat ovat asiasta mieltä.
Mutta mun mielestä jos aski vaan pelaa lämpöisenä ok, niin aivan turhaa murehtia noita kylmäoireita.
Kukapa meistä -20 asteisena ihan virkeimmillään on
ja jos vielä sattuu oleen melko kankeat mineraali ATF220:set sisässä.
Ensi kilometrit kylmässä on otettava rauhallisesti, siitä tekniikka tykkää
Mutta mun mielestä jos aski vaan pelaa lämpöisenä ok, niin aivan turhaa murehtia noita kylmäoireita.


Ensi kilometrit kylmässä on otettava rauhallisesti, siitä tekniikka tykkää

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Asiantuntijoita ei tässä olla itsekään, mutta kyllähän Mersun lootan pakkasta pitäis paremmin kestää eli jotainhan siellä vikana nyt on. Muutamissa edellisen elämäni Volvoissa on ollut myös tomaatti ja kyllä ne hienosti pelasivat vaikka mitä lukemia pakkasmittari näytti. Täytyy vielä myöntää, että ei niissä Volvoissa kuulunut muitakaan sellaisia ulinoita talvella kuin nykyisessä C-sarjalaisessani eli jospa noita Mersuja ei olekaan tehty tänne Pohjolan pakkasiin?M.K kirjoitti:En tiedä mitä asiantuntijat ovat asiasta mieltä.
Mutta mun mielestä jos aski vaan pelaa lämpöisenä ok, niin aivan turhaa murehtia noita kylmäoireita.Kukapa meistä -20 asteisena ihan virkeimmillään on
ja jos vielä sattuu oleen melko kankeat mineraali ATF220:set sisässä.
Ensi kilometrit kylmässä on otettava rauhallisesti, siitä tekniikka tykkää
No vitsit vitsinä, mutta toden totta Volvojen kanssa ei ollut ikinä mitään talviongelmia, silti paluuta Mersusta ei ole. Kohtahan on taas kesä !
Niin onhan tuo laatikko jäykkä ollut kylmänä aina ennenkin, mutta silti on kaikki vaihteet pelannu, nyt tämä vaihtamattomuus ongelma on tullut ihan vasta viimeisen parin viikon aikana. Mutta kesähän se on jo tulossa että jospa se siitä 

S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
Tämän kauempana asiantuntijasta tuskin pystyy olemaan, mutta kerrompa omista kokemuksista:
Laatikko rauhoittui huomattavasti pakkasella kun sisään liriteltiin Shellin täyssynteettiset voiteet. Samalla peräänkin tehtiin kyseinen operaatio. Kylmänä(-20) vaihtaa aluksi kolmessa tonnissa hieman kovemmin nykäisten, vähän ajan kuluttua pehmeämmin parissa tonnissa.
Laatikko rauhoittui huomattavasti pakkasella kun sisään liriteltiin Shellin täyssynteettiset voiteet. Samalla peräänkin tehtiin kyseinen operaatio. Kylmänä(-20) vaihtaa aluksi kolmessa tonnissa hieman kovemmin nykäisten, vähän ajan kuluttua pehmeämmin parissa tonnissa.
Joskus muistan kuulleeni semmoisen tarinan,että ainakin katilla varustetut automaatit vedättävät isommille kierroksille kylmänä,jotta katti lämpenisi nopeammin.
Kuullostaa kyllä järkeensäkäyvältä,eikö?
Näin tekee myös oma autoni.
Kuullostaa kyllä järkeensäkäyvältä,eikö?
Näin tekee myös oma autoni.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jopa käyttöohjekirjanenkin mainitsee moisen toiminnan olevan aivan toivottua kylmänä ajellessaMake kirjoitti:Joskus muistan kuulleeni semmoisen tarinan,että ainakin katilla varustetut automaatit vedättävät isommille kierroksille kylmänä,jotta katti lämpenisi nopeammin.
Kuullostaa kyllä järkeensäkäyvältä,eikö?
Näin tekee myös oma autoni.

Eli kirja kauniiseen käteen ja lukemaan


* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *