W124 300D kulutus?
W124 300D kulutus?
Kevät on kuulkaa ystävät kaameaa aikaa!
Mitä korkeammalle horisonttiin aurinko kipuaa, niin sitä korkeammalle meikäläiselle aina nousee myös tuo autoihmisen kevätflunssa eli autokuume.
Koittakaa nyt saada kurjan päähän järjen ääni takaisin ja kertoilkaas, jos iolette talven aikana seurailleet autojenne kulutuksia. Elikkäs millaisia lukemia ootte saaneet syntymään?
Mitä korkeammalle horisonttiin aurinko kipuaa, niin sitä korkeammalle meikäläiselle aina nousee myös tuo autoihmisen kevätflunssa eli autokuume.
Koittakaa nyt saada kurjan päähän järjen ääni takaisin ja kertoilkaas, jos iolette talven aikana seurailleet autojenne kulutuksia. Elikkäs millaisia lukemia ootte saaneet syntymään?
No meiän auto on kyllä vajaasylinterinen mutta vastaataan kuitenkin. Keskikulutus talvella huitelee siinä 7-9 välillä. Mutta eberi palaa usein, kaupungissa kilometrejä tulee parikymmentä päivässä ja maaseudulla käydessä ei autoa ihan turhan päiten sammutella.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Manuaaliaskisella sedanilla viimeisen puolen vuoden keskikulutus sekalaisessa ajossa on ollut noin 7.2 litraa. Pienin lukema tasaisesta matka-ajosta vähän päälle 6 litraa. Suurin lyhyestä nurkka-ajosta useine käynnistyksineen ja sammutuksineen, 8.9 litraa. Rauhallisen ajotavan omaava saa helposti keskikulutuksen 6.5 litran paikkeille. Minun ajotapani ei ole pisaralla pisimmälle, eli karstoja tulee poltettua 

1991 420 SE
Samanlainen auto mutta mulla menee kyllä sellanen litra enemmän, tosin työmatkaa kehä 3 ruuhkassafelmit kirjoitti:Ajopäiväkirja käytössä ollut koko auton ajan.
Tarkatkin lukemat löytyy, mutta esim. viimeinen tankkaus oli 7,1 näillä pakkasilla.
Kesällä litraa vähemmän.
Manuaali 5 v.


TurboD 24V olisi mieleen...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Perskules, no pitäsköhän miunkin laittaa suuttimet. ..felmit kirjoitti:Ennen suutimien vaihtoa kulutus oli litraa suurempi!
Viimeinen ajo oli 300 km moottoritietä, 100 km valtatietä ja loput 300 km kehä I:stä.
Paljonko sulla oli ajettu ja mitä makso suuttimet? Oliko uudet täydelliset vai pelkät kärjet vai vaihtosuuttimet?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
No ei nuo Wikken, Felmitin ja kumppaneiden vastaukset välttämättä tuota autokuumetta taida lieventää.
Oma 200D kun näillä talvipakkasilla on myös tuntunut tuollaista 6,4-7 litran väliä maantiepainotteisessa seka-ajossa vievän. Eli ei se taida 300D kovin paljon ahnaampi olla.
Mites onko noita automaattivehkeiden kulutuksia kukaan muu kuin Mika seurannut, eli paljonko juopompi on kuin manuaalipelit? Sellaista kun ehkä ensisijaisesti tekis mieli, jos tuon hallituksen päähän ei juolahda jotain muuta rahareikää.

Oma 200D kun näillä talvipakkasilla on myös tuntunut tuollaista 6,4-7 litran väliä maantiepainotteisessa seka-ajossa vievän. Eli ei se taida 300D kovin paljon ahnaampi olla.
Mites onko noita automaattivehkeiden kulutuksia kukaan muu kuin Mika seurannut, eli paljonko juopompi on kuin manuaalipelit? Sellaista kun ehkä ensisijaisesti tekis mieli, jos tuon hallituksen päähän ei juolahda jotain muuta rahareikää.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 758#132758Ahti kirjoitti:?????????, no pitäsköhän miunkin laittaa suuttimet. ..
Paljonko sulla oli ajettu ja mitä makso suuttimet? Oliko uudet täydelliset vai pelkät kärjet vai vaihtosuuttimet?
Ensin katsottiin avautuuko oikeassa paineessa ja suihkun muoto.
Tiputusta oli, eikä suihkuamista
400 000 tkm oli mittarissa ja vaikuttaa TODELLISILTA!
autodidakti
Laitetaas nyt omatkin lukemat. Farkulla pitkässä matkassa kulutus 6.5-7 hiukan ajotavasta riippuen. Kaupungissa (webasto lähes aamuin illoin) 9.5 aika tasaiseen on ollut.
Mitäs oireita tuo suuttimien "loppuminen" aiheuttaa? Itsellä on sellainen jännä sivuääni, ikäänkuin hiukan röpöttää. Myös kierroksilla. Eli röpötys muuttuu kierrosten mukaan. Aivan kuin yksi sylinteri kävisi huonosti. Suuttimet vaiko venttiili? Pumppuhan on juuri säädetty kuntoon, harmittaa vain, kun ei raaskinut sitä laakeriakin uusia..
Mitäs oireita tuo suuttimien "loppuminen" aiheuttaa? Itsellä on sellainen jännä sivuääni, ikäänkuin hiukan röpöttää. Myös kierroksilla. Eli röpötys muuttuu kierrosten mukaan. Aivan kuin yksi sylinteri kävisi huonosti. Suuttimet vaiko venttiili? Pumppuhan on juuri säädetty kuntoon, harmittaa vain, kun ei raaskinut sitä laakeriakin uusia..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
W124 E300D 24V AUT + CRUISE KULUTUS
Minun tomaatti kuluttaa 7,5 ... 8,0.
Päivittäinen aji 50km / Sivu rauhallisilla teillä.
Tempomat tuntuisi lisäävän kulutusta 0,2...0,4 litraa.
Samoin 4 -lovisella laatikolla nopeuden nosto
viisárilukemasta 95 ......115 :een.
Osta tästä 300:n, katso allekirjoituskuvani.
Päivittäinen aji 50km / Sivu rauhallisilla teillä.
Tempomat tuntuisi lisäävän kulutusta 0,2...0,4 litraa.
Samoin 4 -lovisella laatikolla nopeuden nosto
viisárilukemasta 95 ......115 :een.
Osta tästä 300:n, katso allekirjoituskuvani.

W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
300D kulutus
Matka-ajossa on kulutus ollut kesällä 6,4 -7 litraa ja kaupunkiajossa n. 8l.
Talvella matka-ajossa n. 7l ja kaupunkiajossa (lyhyitä matkoja) 10l.
Konetta en ole ruuvauttanut mihinkään suuntaan, en sitten tiedä vaikuttaisiko
se jotenkin kulutukseen. Auto kulkee kyllä hyvin ja poweria riittää hyvin ohituksissa. Oma autoni on manuaali. Olisin mieluummin ottanut automaatin, mutta kun löytyi tuo manuaali pienellä ajomäärällä (varmistettu), niin oli pakko ostaa pois.
Kolmesataseen kun istahtaa, ei tule paljon ajateltua kulutuksia kun tietää ja tuntee, että voimaa löytyy tarvittaessa. Järeä peli, suosittelen.
Talvella matka-ajossa n. 7l ja kaupunkiajossa (lyhyitä matkoja) 10l.
Konetta en ole ruuvauttanut mihinkään suuntaan, en sitten tiedä vaikuttaisiko
se jotenkin kulutukseen. Auto kulkee kyllä hyvin ja poweria riittää hyvin ohituksissa. Oma autoni on manuaali. Olisin mieluummin ottanut automaatin, mutta kun löytyi tuo manuaali pienellä ajomäärällä (varmistettu), niin oli pakko ostaa pois.
Kolmesataseen kun istahtaa, ei tule paljon ajateltua kulutuksia kun tietää ja tuntee, että voimaa löytyy tarvittaessa. Järeä peli, suosittelen.

- MB 300D -90
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
Itellä ollu kulutus n.7-9 litroo ja oon sahannu Hämeenlinna-Tampere-Vammala väliä nopeuksilla 90-110 ja aina samaa luokkaa...
Välillä annetaan monoo kun tuppaa leikkiä vanhan kanssa noi rottelot joissa on
avustettu polttoaineen syttyminen
Automaattia en vaihtas pois millään ilveellä, kyl on hiano ajella...
Välillä annetaan monoo kun tuppaa leikkiä vanhan kanssa noi rottelot joissa on
avustettu polttoaineen syttyminen

Automaattia en vaihtas pois millään ilveellä, kyl on hiano ajella...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
- jösse12488
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
- Paikkakunta: Kärsämäki
Oma viispyttynen automaatti oli yllätys kulutuksen suhteen. Kilometrejä takana jo pirusti (740 tkm) eikä koneelle, saati pumpulle ole tehty mitään. Nyt hiihtolomaviikon aikana kertyi kilometrejä mittariin n.2500 ja keskikulutus jäi 5,9 l /100 km. Seuraavakin auto tulee varmasti olemaan automaatti, niitä tässä lomankin aikana on tullut etsittyä...


MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Valmet 305
Nissan KingCap
****Nyt saat valehtelijan leiman,kuten minäkin kun sanoin että tasaisella ajolla matka-ajossa päässyt noin litran vähemmällä.jösse12488 kirjoitti:Nyt hiihtolomaviikon aikana kertyi kilometrejä mittariin n.2500 ja keskikulutus jäi 5,9 l /100 km.
Ite aiheeseen,kevyt kenkäisellä kuskilla ja säädöissä olevalla autolla ei taida niin suurta väliä olla onko 200D,250D vai 300D. Pihein varmaankin 250D kun viisvaihteinen laatikko ja jaksaa sillä mennä nätisti. MUTTA onko loppupelissä väliä viekö 300D litran enemmän kuin 200D,tehoa kuitenkin tarvittaessa aivan erilailla. Näin minä näkisin asian

Vaikka ajaisi 50tkm,ero vuodessa vain 500litraa mutta on varmasti litrojen veroinen erokin???
Nojoo,kattelin mersefriikin sivuilta.
Ilmoitetut kulutukset 90km/h 200D-300D 5-5.4l/100km eli ero aika häviävän pieni,paljon enemmän vaikuttaa kuskin kaasujalka. Eroa tuleekin vasta siinä vaiheessa,200D:n ajotavalla 300D haukkaa huomattavasti enemmän>aina nilkka suorana

Nykyisellä 320CDI:llä mennyt kolme viime tankillista 8.3, 8.1 ja 7.3 joista viimeinen matka-ajoakin. Hiukan tullut kehitystä,samaa luokkaa näyttää hörppivän vanhemmat kolmisatkutkin sekalaisessa ajossa. Kakspuokki meni noin kuudella ja puolella litralla.
Kyllä mulla on mennyt kesällä n. 7,8 -8,4 ja talvella n. 8.1-8,9 välillä. Automaatti siis.
Maantieajon-kaupunkiajon suhde on matkassa 70/30 mutta ajassa 30/70.
Jos ajaa tankkausvälin rauhallisesti eli ennakoi tilanteita, kiihdyttää herrasmiestyyliin ja aja motarillakin korkeintaan sataa, pääsee noihin alempiin lukemiin, mutta jos haluaa tuolla 10 kilsan motaripätkällä voittaa sen pari minuuttia niin sillloin nousee lukemat.
Jos vetää heppatraileria niin numerot alkaa ysillä.
Diesel-automaatilla asennoituu jotenkin vähän iisimmin, ei tule sellaista survomismentaliteettia kuin silloin kun pääsee manuaali-bensakoneen rattiin.
Maantieajon-kaupunkiajon suhde on matkassa 70/30 mutta ajassa 30/70.
Jos ajaa tankkausvälin rauhallisesti eli ennakoi tilanteita, kiihdyttää herrasmiestyyliin ja aja motarillakin korkeintaan sataa, pääsee noihin alempiin lukemiin, mutta jos haluaa tuolla 10 kilsan motaripätkällä voittaa sen pari minuuttia niin sillloin nousee lukemat.
Jos vetää heppatraileria niin numerot alkaa ysillä.
Diesel-automaatilla asennoituu jotenkin vähän iisimmin, ei tule sellaista survomismentaliteettia kuin silloin kun pääsee manuaali-bensakoneen rattiin.
300TD-92
Re: W124 300D kulutus?
Kuomukärry perässä 1000 km to17.3....pe18.3, josta osa kehä 3 :sen tienoon liukkailla ja sekalaista sukkulointia. Tasan 8 litraa.RH kirjoitti: kertoilkaas, jos iolette talven aikana seurailleet autojenne kulutuksia. Elikkäs millaisia lukemia ootte saaneet syntymään?
Kevyt, vaikkakin kuomukärry ei näytä paljon vaikuttavan kulutukseen nopeusrajoituksia noudattaen.
Sivutuulen kyllä tunsi perjantain puuskatuulessa .
Tullessa kyydissä MP...Tempomat reagoi jyrkissä nousuissa latasemalla välillä 3:sen pesään. Noissa tilanteissa ymmärtää , miksei Tempomattia saisi
(saa) käyttää liukkaalla.
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Hmmm...mihinkähän tuota oikeen valuu kun meinaa olla n.10l/100km koko ajan.
Pääasiassa työmatkaa ja siitäkin 90% motaria. Vauhtina semmosta 110-120km/h näin talvella. Peli on -89 300TDT, täysin vakio. 380tkm klasissa.
Pitäsköhä vähä säädättää pumppua/tutkia suuttimia?
-Rässi
Edit: Ai tuo otsikko olikí "W124 300D kulutus?" eikä 300DT kulutus.
Että kyllä ainaki kulutuksesta, jos ei kulusta, tuon vakioturbon tuntee...
Pääasiassa työmatkaa ja siitäkin 90% motaria. Vauhtina semmosta 110-120km/h näin talvella. Peli on -89 300TDT, täysin vakio. 380tkm klasissa.
Pitäsköhä vähä säädättää pumppua/tutkia suuttimia?
-Rässi
Edit: Ai tuo otsikko olikí "W124 300D kulutus?" eikä 300DT kulutus.
Että kyllä ainaki kulutuksesta, jos ei kulusta, tuon vakioturbon tuntee...
Viimeksi muokannut Rässi66, Ti 22.03.2005 07:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt tuli vedettyä kyllä kaikkien aikojen vähyysennätys! Auto oli isäukolla lainassa muutaman päivän. Oli ajanut maantieajoa, välttänyt rajuja kiihdytyksiä (max. kierrokset 3000 r/min), nopeus noin 90 km/h. 5,15 litraa sadalle! Ihan piti kolme kertaa laskea uudelleen ennen kuin uskoin... Tosi se vaan on, kyllä tuolla vähällä pääsee jos oikein yrittää.Wikke kirjoitti:Manuaaliaskisella sedanilla viimeisen puolen vuoden keskikulutus sekalaisessa ajossa on ollut noin 7.2 litraa. Pienin lukema tasaisesta matka-ajosta vähän päälle 6 litraa. Suurin lyhyestä nurkka-ajosta useine käynnistyksineen ja sammutuksineen, 8.9 litraa. Rauhallisen ajotavan omaava saa helposti keskikulutuksen 6.5 litran paikkeille. Minun ajotapani ei ole pisaralla pisimmälle, eli karstoja tulee poltettua

1991 420 SE
Juup.. elikkä mulla löytyy lähipiiristä 200D ja 250D.. Ittelläni 300 farkku turbodieselillä.. Voisin sanoa, että sulle sopivin ja taloudellisin vaihtoehto olisi lienee toi 200Diesel. Ellet sitten tarvii voimaa enempi.. Suosittelen kuitenkin 200 D: liä.. kaikki varaosat yms. edullisempia.. ja kulutus lienee 6 litran kantturoissa.. Oma autoni kuluttaa n. 8-9litraa.. kärrin vedossa n.14litraa.. mutta soppaa saa äs tee ykköseltä ja dieseliä Teboililta 

MB 220 D "Väykky" -96
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,
Aiemmin:
W124 230 CE Sportline -90
W124 300 TDT -91 automatic.
W123 300D -80 automatic
W126 280SE -81manual
+ pari portteria, hiace, Mitsu, Bedford, GMC, Mazdoja, Lada,