Automaattilaatikko hajosi (722.6). HOMMA OK !

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ari66 kirjoitti:#/&%/ttu :!:

Raato kävi Koivuhaan Veholla testerissä ja testeri ei saa yhteyttä moottorinohjausyksikköön :evil:
Ilmamassa-anturista oli kyllä vikailmoitus, mutta sitä ei alettu vaihtamaan, kun muutakin saattaa olla, tai sitten pelkästään muuta.

18. maaliskuuta vasta sai huoltoajan :twisted:
Ja arvatenkin nyt alkaa sitä rahaa palamaan tosissaan.

Taitaa tulla merkin vaihto eteen.
Liikaa ollut vikoja puolen vuoden sisällä.
Höpsis, siellä on piuha hieman oikkarissa -> mikään väylässä oleva motikka ei toimi. Pikkujuttu laittaa kuntoon...

:evil: Tosin ensin ne huollossa vaihtaa kaikki motikat ja vasta sitten se piuhavika 'korjaantuu'. Laskua tulee arviolta 200 € * motikka eli muutama tonni :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Keskustelin juuri meidän dieselpuolen opettajan kanssa ja hänen "kokemustensa" mukaan oireet viittavat pyörintänopeus- tai ahtopaineantureihin. Ei ilmamassamittariakaan voi pois sulkea.

Tietenkin jos autoosi on tullut samantyyppinen "väylävika" kuin minulla, niin ohjainlaitteellehan ei silloin tule mitään tietoa moottorin antureilta.

Ihmetyttää tuo diagnoosi-juttu. MB:n omalla testerillä pääsee kyllä mihin tahansa E300TDT:n osajärjestelmään, Boschin KTS- ja FSA-testereillä muutamiin ml. EDC/ERE-moottorinohjausjärjestelmä ja esim. Bear Reflexin yleistesterillä vain yhteen eli EDC/EREen. :?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jman2004 kirjoitti:Keskustelin juuri meidän dieselpuolen opettajan kanssa ja hänen "kokemustensa" mukaan oireet viittavat pyörintänopeus- tai ahtopaineantureihin. Ei ilmamassamittariakaan voi pois sulkea.
Tuota minäkin pohdin mutta toisaalta maf ilmaisee justiinsa samaa asiaa eli pyörintänopeuden ja ahtopaineen tuloa kun koneessa ei ole kaasuläppää.

Eli pitäisi tietää ecun sielunelämä ennenkuin voi päätellä mikä mättää. Kuitenkin ilmeisesti nyt mättää 'keskusväylä tjms. ja mikään kommunikaatio ei oikein kulje...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

jman2004 kirjoitti:Ihmetyttää tuo diagnoosi-juttu. MB:n omalla testerillä pääsee kyllä mihin tahansa E300TDT:n osajärjestelmään, Boschin KTS- ja FSA-testereillä muutamiin ml. EDC/ERE-moottorinohjausjärjestelmä ja esim. Bear Reflexin yleistesterillä vain yhteen eli EDC/EREen. :?
Muistetaanpa sitten eräs perusasia: Eipä pysty testaamaan sellaista joka on rikki.. Eli jos sieltä on jotain rikki, niin ei sinne enää sitten pääse.

Ja tämä on nytten ihan pelkästään kokemusten pohjalta, jos etsitään jotain boksia esim airbag, niin eipä sitä pääse tutkimaan, jos se on rikki. Eli on se kone millainen vaan, niin boksi sen ratkaisee..

Ja miksi näin käy, en tiedä. Mitä pitää olla rikki, jotta ei enää pääse? En tiedä.. mitä itse tekisin? Laittaisin taas LED:iä vilkkumaan, mutta liekkö tuota vikaa sillä löytyy..

Jos auto pitää saada missään päin Suomea samana päivänä tuolla vialla korjaukseen, niin aika optimistista touhua. Vikakoodeja viellä luetaan lyhyelläkin varotusajalla.

Viikon odottelu on aika normaalia, kun noilla liikkeillä ei kuitenkaan ole tapana pitää varalla paria huttapäivää, jos sattuisi joku isompi homma tulemaan, vaan kyllä kaikki tunnit on tehokkaasti käytössä.

Itselläni meni vaihdelaatikko autosta ja auto jäi heti liikkeeseen. Viikko kesti ennenkuin kukaan kerkesi aloittaa tutkimisen. Onneksi soivat kunnian vara-autoon. Tosin kaverilla meni myös ja odottelu aika oli viellä pidempi..

Hillittömän hyvillä suhteilla saattaa jonnekkin päästä, mutta vaatii työtä tuollainen kuitenkin aikamoisesti, kun ei ole mitään tietoa että mikä edes voisi olla rikki, ehkä perin simppeli, mutta ehkä myös jotain aivan muuta. Kuten monista hyvistä veikkauksista viasta tässä ketjussa on huomattu.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Automaattilaatikko hajosi

Viesti Kirjoittaja takope »

Terve Arisexsex! Älä myy autoas. Jossakin thearissä luin semmoista kun kirjoitit, että kerran eläissään tämmötteen auton pystyy hankkiin.

Hämmennän senverran tätä juttua ja sekotan bemarilla.
Mulla on semmonen 6-pyttynen turbotiisseli. Tavallisessa ajossa en humannut mitään erikoista. Automaatti vaihteli aivan normaalisti, mutta...jossakin vaiheessa tajusin että ei kiihdykään niinkuin pitäis. Kokeilin kellolla monta kertaa ja sain tulokseksi 15 sekuntia 0 - 100 km/h.
Tampereen metroautossa sanottiin heti , että ilmanmääräjakaja vai oliko mittari :?: hajalla ja laitettiin uusi. No kyllä taas lähtee semmosta alle 8s 0 - 100 km/h.
Tämmönen kokemus mulla ja veikkaan että sun autossa ei tämä jakaja ole hajalla, koska ei vaihda normaalisti.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Automaattilaatikko hajosi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mistä tuo nimitys "ilmanmääräjakaja" oikein tulee, käännöskukkanenko vai onko sillä jokin toiminnallinen tausta ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

tulisiko k-jet ruiskuista, jossa ilmamäärämittari jakaa polttoainnetta suuttimille, mekaanisesti.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Taidanpa hakea sen ilmamassamittarin jostain ja kokeilla, josko se auttaisi...
Tosin Kankkulan kaivoon heitetty raha, jos vika ei olekaan siinä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ari66 kirjoitti:Taidanpa hakea sen ilmamassamittarin jostain ja kokeilla, josko se auttaisi...
Tosin Kankkulan kaivoon heitetty raha, jos vika ei olekaan siinä.
Eikö löydy Helsingistä ritaria joka lainaisi vempelettä testin ajaksi?
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ootko kysyny Kaupunginportin Autosta Hyvinkäältä, jos siellä vaikka kerittäis kattoa...?
Minä ainakin saanut ihan hyvää palvelua :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

vesa kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Taidanpa hakea sen ilmamassamittarin jostain ja kokeilla, josko se auttaisi...
Tosin Kankkulan kaivoon heitetty raha, jos vika ei olekaan siinä.
Eikö löydy Helsingistä ritaria joka lainaisi vempelettä testin ajaksi?

Jaa-a, mutta enpä haekaan ihan sokkona.
Hinta alennuksineen 388 e :shock: :shock: :shock:

Mersun osatko halpoja ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ari66 kirjoitti:Jaa-a, mutta enpä haekaan ihan sokkona.
Hinta alennuksineen 388 e :shock: :shock: :shock:

Mersun osatko halpoja ?
Usko nytte ei se vika siinä ole varmaankaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onkos siellä mesessä riittävästi virtaa? Lataako tai akku finitto.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

petri.n kirjoitti:Onkos siellä mesessä riittävästi virtaa? Lataako tai akku finitto.
Tuokin kyllä kävi mielessä, mutta auto ei ole muuten oireillut.
Kerran akku tyhjeni Webastoa järjettömästi käytettäessä ja siitä "merkintä" olikin vikakoodeissa.

Tänään aamulla testeri muistaakseni näytti 12.11 volttia.
Suhteellisen alhainen jännite selittynee pakkasaamulla, lyhyellä ajolla mittaukseen, Webastolla, jakkaranlämmityksellä?

Lataus tarkistettiin alkuvuodesta pyynnöstäni, kun kilometrimäärän mukaan pian pitäisi hiilet mennä.
Silloin se puoli oli kunnossa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Älä hermostu Ari66. Kyllä se vika löytyy siellä veholla sit viikon päästä. Mä olen kans sellainen kaveri, että mun pitäs saada heti auto kuntoon, kun jotain vikaa on. Odota rauhassa-kyllä homma varmaan hoituu. HYvät viikonloput!
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

kardaani kirjoitti:Älä hermostu Ari66. Kyllä se vika löytyy siellä veholla sit viikon päästä. Mä olen kans sellainen kaveri, että mun pitäs saada heti auto kuntoon, kun jotain vikaa on. Odota rauhassa-kyllä homma varmaan hoituu. HYvät viikonloput!
Heh :D
Rauhoituinkin jo, se ilmamassa-anturin hinta oli kuin jääkylmä suihku :wink:

Hirvittää vaan etukäteen se, mitä Veholla maksaa. Nelinumeroinen summa varmastikin.
Pitänee vaan huutaa STOP kolmensadan euron kohdalla ja sanoa, että jatketaan ensi kuussa taas siitä, mihin nyt jäätiin :lol:

Pääsiäisen lomareissu nyt taisi peruuntua.
Joko sen vuoksi, että rahat menee remonttiin. Tai sitten siksi, että rahat eivät riittäneet remonttiin :shock:

Tästä hässäkästä tulee elävästi mieleen se Juben laatikkovika.
Siksi sitä ymmärsinkin niin hyvin, kun itsellekin iskee paniikkihäiriö tällaisessa äkillisessä accidentissa.

Tässä muuten mitään hätää olisi, mutta kun auto on aika paljon liikenteessä eikä joutaisi seisomaan.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
koohoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: La 23.10.2004 16:53
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Viesti Kirjoittaja koohoo »

Ari66 kirjoitti: Tästä hässäkästä tulee elävästi mieleen se Juben laatikkovika.
Siksi sitä ymmärsinkin niin hyvin, kun itsellekin iskee paniikkihäiriö tällaisessa äkillisessä accidentissa.
Meitä on siis jo ainakin kolme samanlaista "Hosu-Heppua" foorumilla :lol:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Olikos toi latausjännite vai akun jännite? Jos on lataus jännite, niin saattaa ruveta tulemaan oireita, kun tuon latausjännitteen pitäisi olla siellä 14 v luokkaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

petri.n kirjoitti:Olikos toi latausjännite vai akun jännite? Jos on lataus jännite, niin saattaa ruveta tulemaan oireita, kun tuon latausjännitteen pitäisi olla siellä 14 v luokkaa.
Muistaakseni luki "Akun jännite", mutta minun muistini ilman muistiinpanoja on yhdestä viiteen sekuntia.....

Latausjännitteen tulee toki olla jossain tasolla 13,8-14,5 volttia.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Re: Automaattilaatikko hajosi

Viesti Kirjoittaja takope »

veskola kirjoitti:Mistä tuo nimitys "ilmanmääräjakaja" oikein tulee, käännöskukkanenko vai onko sillä jokin toiminnallinen tausta ?
Sorry vaan toi hoono soomi. Täytyi oikein spealistille mennä laskusta lukemaan. Siinä seisoo ILMAMASSAMITTARI. 1 kpl 433,35€. Senkin pilkun****.
Viimeksi muokannut takope, Pe 11.03.2005 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Meikäläisen vakiovastaus on edelleenkin näihin ikäviin vikoihin se latausjännite. Asiantuntijat oikokoot, mutta omat rottelot tulee järjestään kuntoon näiltä osin kun lataus alkaa 14.2-> :roll:

Ei maksa paljoakaan kokeilla.
Avatar
Antsa T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 30.04.2004 00:22
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Antsa T »

Kannattaa miettiä akkuvaihtoehtoa, meikämannen automaatti-ropsien syynä saattaa nimittäin olla akku, uuden vaihdon jälkeen onkelmat katos. Kerron lisää heti ku saan varmennettua tietoa.
Nykynen:
W203 270 CDI -01

Exät:
Opel Record 1900 Coupe -67
Opel Ascona 2.0S -80
W123 300D -83
W202 240C -97
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Antsa T kirjoitti:Kannattaa miettiä akkuvaihtoehtoa
Hyvä pointti ja huomioitu.
Vaan jos kaikki tekee (akun vaihto, ilmamassa-anturi, CAN -väylien nuuskinta) Veholla, niin rahnat lopahtaa jo alkuunsa :cry:

Olenkin tässä nyt miettinyt, että kuinka suuret kuukausiansiot oikein pitää olla E-sarjalaisen ylläpitämiseksi.
Ja kuinka monta kertaluokkaa suuremmat S -sarjan ylläpitämiseksi :shock:
Nyt kun tuntuisi niin kotoisalta taas wanha kunnon 123......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Ari66 kirjoitti:
Antsa T kirjoitti:Kannattaa miettiä akkuvaihtoehtoa
Hyvä pointti ja huomioitu.
Vaan jos kaikki tekee (akun vaihto, ilmamassa-anturi, CAN -väylien nuuskinta) Veholla, niin rahnat lopahtaa jo alkuunsa :cry:

Olenkin tässä nyt miettinyt, että kuinka suuret kuukausiansiot oikein pitää olla E-sarjalaisen ylläpitämiseksi.
Ja kuinka monta kertaluokkaa suuremmat S -sarjan ylläpitämiseksi :shock:
Nyt kun tuntuisi niin kotoisalta taas wanha kunnon 123......
Akun vaihto on se halpa vaihtoehto noista, nimim. "äsken vaihdoin"... Pieni pelko on persiissä itse kullakin omien ja tuttujen viime aikojen tapahtumien perusteella, että josko jotain vakavaa tapahtuu niin menee uuden autolainan ottamiseksi, korjauskuluihin prkl.
E290 '98 (S210)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tutkailin vielä noita varaosanumeroita.
Joku EPC -guru jos voisi vahvistaa, olenko oikeassa että osanumero ilmamassa-anturille on A 000 094 12 48 ?
(Auton malli siis 210.225 ja moottori 606.962).

Sen perusteella ko. osa Saksassa olisi vain 254.04 euroa.
Ja postikuluthan tuskin kymppiä enempää tekee...

En nyt kyllä vielä ole tilaamassa ennen kuin Veholla on asia tutkittu.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ennen akun vaihtoa sitä akun kuntoa voi ihan hyvin tutkailla. Jollei muuten niin yleismittari siihen akkuun kiinni ja ajamaan...ei montaa euroa maksa yleismittari biltemassa :roll: Tosin pätkimiset ei näy niin helposti digimittarilla, mutta akkuhan nyt ei tyypillisesti mitenkään pätki.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veskola kirjoitti:Jollei muuten niin yleismittari siihen akkuun kiinni ja ajamaan...ei montaa euroa maksa yleismittari biltemassa :roll:
Mittari kyllä löytyy, Fluke 87ja jopa DC-pihtimittarikin siihen :wink:
Pitänee mittailla tänään sitäkin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Et satu omistamaan akkulaturia? Lataa akku täyteen ja kokeile hävisikö ongelmat.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3254
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Laita se Fluke ilmamäärämittarin lähtöön kiinni ja mittaa minkälaisia lukemia se antaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jysi kirjoitti:Laita se Fluke ilmamäärämittarin lähtöön kiinni ja mittaa minkälaisia lukemia se antaa.
Osaatko sanoa, mistä nastasta pitää mitata?
(Kolmeko niitä siinä oli....auto ei oo nyt kotona, emäntä soitti just että on saanut sen hankeen kiinni, pitää kahdelta lähteä repimään se ylös...)

Toinen mittarin naru runkoon ja toinen.... mihin ?
Jännitekö mitataan?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vastaa Viestiin