Raato kävi Koivuhaan Veholla testerissä ja testeri ei saa yhteyttä moottorinohjausyksikköön
Ilmamassa-anturista oli kyllä vikailmoitus, mutta sitä ei alettu vaihtamaan, kun muutakin saattaa olla, tai sitten pelkästään muuta.
18. maaliskuuta vasta sai huoltoajan
Ja arvatenkin nyt alkaa sitä rahaa palamaan tosissaan.
Taitaa tulla merkin vaihto eteen.
Liikaa ollut vikoja puolen vuoden sisällä.
Höpsis, siellä on piuha hieman oikkarissa -> mikään väylässä oleva motikka ei toimi. Pikkujuttu laittaa kuntoon...
Tosin ensin ne huollossa vaihtaa kaikki motikat ja vasta sitten se piuhavika 'korjaantuu'. Laskua tulee arviolta 200 € * motikka eli muutama tonni
Keskustelin juuri meidän dieselpuolen opettajan kanssa ja hänen "kokemustensa" mukaan oireet viittavat pyörintänopeus- tai ahtopaineantureihin. Ei ilmamassamittariakaan voi pois sulkea.
Tietenkin jos autoosi on tullut samantyyppinen "väylävika" kuin minulla, niin ohjainlaitteellehan ei silloin tule mitään tietoa moottorin antureilta.
Ihmetyttää tuo diagnoosi-juttu. MB:n omalla testerillä pääsee kyllä mihin tahansa E300TDT:n osajärjestelmään, Boschin KTS- ja FSA-testereillä muutamiin ml. EDC/ERE-moottorinohjausjärjestelmä ja esim. Bear Reflexin yleistesterillä vain yhteen eli EDC/EREen.
jman2004 kirjoitti:Keskustelin juuri meidän dieselpuolen opettajan kanssa ja hänen "kokemustensa" mukaan oireet viittavat pyörintänopeus- tai ahtopaineantureihin. Ei ilmamassamittariakaan voi pois sulkea.
Tuota minäkin pohdin mutta toisaalta maf ilmaisee justiinsa samaa asiaa eli pyörintänopeuden ja ahtopaineen tuloa kun koneessa ei ole kaasuläppää.
Eli pitäisi tietää ecun sielunelämä ennenkuin voi päätellä mikä mättää. Kuitenkin ilmeisesti nyt mättää 'keskusväylä tjms. ja mikään kommunikaatio ei oikein kulje...
jman2004 kirjoitti:Ihmetyttää tuo diagnoosi-juttu. MB:n omalla testerillä pääsee kyllä mihin tahansa E300TDT:n osajärjestelmään, Boschin KTS- ja FSA-testereillä muutamiin ml. EDC/ERE-moottorinohjausjärjestelmä ja esim. Bear Reflexin yleistesterillä vain yhteen eli EDC/EREen.
Muistetaanpa sitten eräs perusasia: Eipä pysty testaamaan sellaista joka on rikki.. Eli jos sieltä on jotain rikki, niin ei sinne enää sitten pääse.
Ja tämä on nytten ihan pelkästään kokemusten pohjalta, jos etsitään jotain boksia esim airbag, niin eipä sitä pääse tutkimaan, jos se on rikki. Eli on se kone millainen vaan, niin boksi sen ratkaisee..
Ja miksi näin käy, en tiedä. Mitä pitää olla rikki, jotta ei enää pääse? En tiedä.. mitä itse tekisin? Laittaisin taas LED:iä vilkkumaan, mutta liekkö tuota vikaa sillä löytyy..
Jos auto pitää saada missään päin Suomea samana päivänä tuolla vialla korjaukseen, niin aika optimistista touhua. Vikakoodeja viellä luetaan lyhyelläkin varotusajalla.
Viikon odottelu on aika normaalia, kun noilla liikkeillä ei kuitenkaan ole tapana pitää varalla paria huttapäivää, jos sattuisi joku isompi homma tulemaan, vaan kyllä kaikki tunnit on tehokkaasti käytössä.
Itselläni meni vaihdelaatikko autosta ja auto jäi heti liikkeeseen. Viikko kesti ennenkuin kukaan kerkesi aloittaa tutkimisen. Onneksi soivat kunnian vara-autoon. Tosin kaverilla meni myös ja odottelu aika oli viellä pidempi..
Hillittömän hyvillä suhteilla saattaa jonnekkin päästä, mutta vaatii työtä tuollainen kuitenkin aikamoisesti, kun ei ole mitään tietoa että mikä edes voisi olla rikki, ehkä perin simppeli, mutta ehkä myös jotain aivan muuta. Kuten monista hyvistä veikkauksista viasta tässä ketjussa on huomattu.
Terve Arisexsex! Älä myy autoas. Jossakin thearissä luin semmoista kun kirjoitit, että kerran eläissään tämmötteen auton pystyy hankkiin.
Hämmennän senverran tätä juttua ja sekotan bemarilla.
Mulla on semmonen 6-pyttynen turbotiisseli. Tavallisessa ajossa en humannut mitään erikoista. Automaatti vaihteli aivan normaalisti, mutta...jossakin vaiheessa tajusin että ei kiihdykään niinkuin pitäis. Kokeilin kellolla monta kertaa ja sain tulokseksi 15 sekuntia 0 - 100 km/h.
Tampereen metroautossa sanottiin heti , että ilmanmääräjakaja vai oliko mittari hajalla ja laitettiin uusi. No kyllä taas lähtee semmosta alle 8s 0 - 100 km/h.
Tämmönen kokemus mulla ja veikkaan että sun autossa ei tämä jakaja ole hajalla, koska ei vaihda normaalisti.
Ari66 kirjoitti:Taidanpa hakea sen ilmamassamittarin jostain ja kokeilla, josko se auttaisi...
Tosin Kankkulan kaivoon heitetty raha, jos vika ei olekaan siinä.
Eikö löydy Helsingistä ritaria joka lainaisi vempelettä testin ajaksi?
Ari66 kirjoitti:Taidanpa hakea sen ilmamassamittarin jostain ja kokeilla, josko se auttaisi...
Tosin Kankkulan kaivoon heitetty raha, jos vika ei olekaan siinä.
Eikö löydy Helsingistä ritaria joka lainaisi vempelettä testin ajaksi?
Jaa-a, mutta enpä haekaan ihan sokkona.
Hinta alennuksineen 388 e
Mersun osatko halpoja ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
petri.n kirjoitti:Onkos siellä mesessä riittävästi virtaa? Lataako tai akku finitto.
Tuokin kyllä kävi mielessä, mutta auto ei ole muuten oireillut.
Kerran akku tyhjeni Webastoa järjettömästi käytettäessä ja siitä "merkintä" olikin vikakoodeissa.
Tänään aamulla testeri muistaakseni näytti 12.11 volttia.
Suhteellisen alhainen jännite selittynee pakkasaamulla, lyhyellä ajolla mittaukseen, Webastolla, jakkaranlämmityksellä?
Lataus tarkistettiin alkuvuodesta pyynnöstäni, kun kilometrimäärän mukaan pian pitäisi hiilet mennä.
Silloin se puoli oli kunnossa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Älä hermostu Ari66. Kyllä se vika löytyy siellä veholla sit viikon päästä. Mä olen kans sellainen kaveri, että mun pitäs saada heti auto kuntoon, kun jotain vikaa on. Odota rauhassa-kyllä homma varmaan hoituu. HYvät viikonloput!
kardaani kirjoitti:Älä hermostu Ari66. Kyllä se vika löytyy siellä veholla sit viikon päästä. Mä olen kans sellainen kaveri, että mun pitäs saada heti auto kuntoon, kun jotain vikaa on. Odota rauhassa-kyllä homma varmaan hoituu. HYvät viikonloput!
Heh
Rauhoituinkin jo, se ilmamassa-anturin hinta oli kuin jääkylmä suihku
Hirvittää vaan etukäteen se, mitä Veholla maksaa. Nelinumeroinen summa varmastikin.
Pitänee vaan huutaa STOP kolmensadan euron kohdalla ja sanoa, että jatketaan ensi kuussa taas siitä, mihin nyt jäätiin
Pääsiäisen lomareissu nyt taisi peruuntua.
Joko sen vuoksi, että rahat menee remonttiin. Tai sitten siksi, että rahat eivät riittäneet remonttiin
Tästä hässäkästä tulee elävästi mieleen se Juben laatikkovika.
Siksi sitä ymmärsinkin niin hyvin, kun itsellekin iskee paniikkihäiriö tällaisessa äkillisessä accidentissa.
Tässä muuten mitään hätää olisi, mutta kun auto on aika paljon liikenteessä eikä joutaisi seisomaan.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ari66 kirjoitti:
Tästä hässäkästä tulee elävästi mieleen se Juben laatikkovika.
Siksi sitä ymmärsinkin niin hyvin, kun itsellekin iskee paniikkihäiriö tällaisessa äkillisessä accidentissa.
Meitä on siis jo ainakin kolme samanlaista "Hosu-Heppua" foorumilla
Olikos toi latausjännite vai akun jännite? Jos on lataus jännite, niin saattaa ruveta tulemaan oireita, kun tuon latausjännitteen pitäisi olla siellä 14 v luokkaa.
petri.n kirjoitti:Olikos toi latausjännite vai akun jännite? Jos on lataus jännite, niin saattaa ruveta tulemaan oireita, kun tuon latausjännitteen pitäisi olla siellä 14 v luokkaa.
Muistaakseni luki "Akun jännite", mutta minun muistini ilman muistiinpanoja on yhdestä viiteen sekuntia.....
Latausjännitteen tulee toki olla jossain tasolla 13,8-14,5 volttia.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Meikäläisen vakiovastaus on edelleenkin näihin ikäviin vikoihin se latausjännite. Asiantuntijat oikokoot, mutta omat rottelot tulee järjestään kuntoon näiltä osin kun lataus alkaa 14.2->
Kannattaa miettiä akkuvaihtoehtoa, meikämannen automaatti-ropsien syynä saattaa nimittäin olla akku, uuden vaihdon jälkeen onkelmat katos. Kerron lisää heti ku saan varmennettua tietoa.
Nykynen:
W203 270 CDI -01
Exät:
Opel Record 1900 Coupe -67
Opel Ascona 2.0S -80
W123 300D -83
W202 240C -97
Antsa T kirjoitti:Kannattaa miettiä akkuvaihtoehtoa
Hyvä pointti ja huomioitu.
Vaan jos kaikki tekee (akun vaihto, ilmamassa-anturi, CAN -väylien nuuskinta) Veholla, niin rahnat lopahtaa jo alkuunsa
Olenkin tässä nyt miettinyt, että kuinka suuret kuukausiansiot oikein pitää olla E-sarjalaisen ylläpitämiseksi.
Ja kuinka monta kertaluokkaa suuremmat S -sarjan ylläpitämiseksi
Nyt kun tuntuisi niin kotoisalta taas wanha kunnon 123......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Antsa T kirjoitti:Kannattaa miettiä akkuvaihtoehtoa
Hyvä pointti ja huomioitu.
Vaan jos kaikki tekee (akun vaihto, ilmamassa-anturi, CAN -väylien nuuskinta) Veholla, niin rahnat lopahtaa jo alkuunsa
Olenkin tässä nyt miettinyt, että kuinka suuret kuukausiansiot oikein pitää olla E-sarjalaisen ylläpitämiseksi.
Ja kuinka monta kertaluokkaa suuremmat S -sarjan ylläpitämiseksi
Nyt kun tuntuisi niin kotoisalta taas wanha kunnon 123......
Akun vaihto on se halpa vaihtoehto noista, nimim. "äsken vaihdoin"... Pieni pelko on persiissä itse kullakin omien ja tuttujen viime aikojen tapahtumien perusteella, että josko jotain vakavaa tapahtuu niin menee uuden autolainan ottamiseksi, korjauskuluihin prkl.
Tutkailin vielä noita varaosanumeroita.
Joku EPC -guru jos voisi vahvistaa, olenko oikeassa että osanumero ilmamassa-anturille on A 000 094 12 48 ?
(Auton malli siis 210.225 ja moottori 606.962).
Sen perusteella ko. osa Saksassa olisi vain 254.04 euroa.
Ja postikuluthan tuskin kymppiä enempää tekee...
En nyt kyllä vielä ole tilaamassa ennen kuin Veholla on asia tutkittu.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ennen akun vaihtoa sitä akun kuntoa voi ihan hyvin tutkailla. Jollei muuten niin yleismittari siihen akkuun kiinni ja ajamaan...ei montaa euroa maksa yleismittari biltemassa Tosin pätkimiset ei näy niin helposti digimittarilla, mutta akkuhan nyt ei tyypillisesti mitenkään pätki.
jysi kirjoitti:Laita se Fluke ilmamäärämittarin lähtöön kiinni ja mittaa minkälaisia lukemia se antaa.
Osaatko sanoa, mistä nastasta pitää mitata? (Kolmeko niitä siinä oli....auto ei oo nyt kotona, emäntä soitti just että on saanut sen hankeen kiinni, pitää kahdelta lähteä repimään se ylös...)
Toinen mittarin naru runkoon ja toinen.... mihin ?
Jännitekö mitataan?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *