124 Diagnostiikkapistokkeen hyödyntäminen (M111kone)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
200TE-93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 06.09.2003 11:12
Paikkakunta: Helsinki

124 Diagnostiikkapistokkeen hyödyntäminen (M111kone)

Viesti Kirjoittaja 200TE-93 »

Konepellin alustaa tutkiessa sattui silmiin 16 reikäinen pistoke akun edessä; lienee testerin pistoke. :idea: :!:

Tarkemmalla tutkimisella ilmeni etteihän siellä ollut rautaa rei'issä kuin numeroissa 1, 6, 8 ,10 ja 16. Siis 5/16 käytössä.

No, varsinainen kysymys on, että voiko tavallinen yleismittarin kuljettaja saada mitattua em. yhteistä jotain hyödyllistä vai tarvitaanko siihen se supertietokone perään ennen kuin sieltä mitään tietoa irtoaa :?:



-Ana-
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Ei varmasti hirveästi kannata yleismittarilla noita liittimiä sorkkia, tuolta tulee digitaalista dataa ulos joistakin pinneistä (riippuu vähän mikä ruisku, mutta näin ainakin HFM:n kanssa). Itselläni tuohon lyötiin Boschin testeri 2 piuhalla kiinni, ja sillä saikin sitten jo mukavasti tavaraa ulos.
Avatar
200TE-93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 06.09.2003 11:12
Paikkakunta: Helsinki

X431

Viesti Kirjoittaja 200TE-93 »

Pelkkään digitaalisen datan lukemiseen ei varmaankaan kovin ihmeellistä tietokonetta tarvita; eli onko missään myynnissä yksinkertaisia ja kohtuu hintaisia laitteita tähän tarkoitukseen. :?:

Luin muualta forumilta jostain X431, taisi olla tiuolla:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... t=diagn%2A
onko esim. tästä laitteesta laajempaa kokemusta kellään :?:
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 322
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Pelkkään digitaalisen datan lukemiseen ei varmaankaan kovin ihmeellistä tietokonetta tarvita
Joo ei, ihan tavallinen Von Neumann (arkkitehtuuri vuodelta 1945) riittää :)

Jonkunlainen code-scanneri tuossa on hyvä olla olemassa, kun tarjolla on hieman enemmän dataa.
Voi pitemmän päälle ledin tuijottelu alkaa kyllästyttämään.
Mulla ei kylläkään oo mistään lukulaitteista kokemusta.

Liittimen lay-out:
1 Ground
2 Not used
3 CIS-E Continuous Fuel injection system (CFI)
4 EDS Electronic diesel system
5 ASD Automatic locking differential
6 SRS / AB Supplemental Restraint System / Air Bag
7 A/C Air Conditioning
8 HFM-SFI / PMS Fuel Injection/Ignition system
9 ADS Adaptive Damping System
10 TN-signal (Gasoline)
11 ATA Anti Theft Alarm system
12 IRCL Infrared Remote Central Locking
13 ETC Electronic automatic Transmission Control
14 CC / ISC Cruise Control / Idle Speed Control
15 Not used
16 Voltage, Ignition ON (Circuit 15)
Avatar
200TE-93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 06.09.2003 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja 200TE-93 »

Tuohan tarkoittaa sitä että sopivan palikan rakentaminen, joka tuo tiedot esim USB väylän kautta mikroon on asiantuntialle kaken pala? :idea: :?:
Vastaa Viestiin