Remmiahdin w201:seen
Remmiahdin w201:seen
Onko kellään kokemusta remmiahtimen asennuksesta bensamyllyyn?
Ois tarkotus laittaa eatonin m45 2.3litraseen...kommenttia....
Ois tarkotus laittaa eatonin m45 2.3litraseen...kommenttia....
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Juttua 2,6:n kompressoroinnista:
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... 3?t=112962
Mitkäs on tehotavoitteet? M45:lla ei vielä kuuhun lennetä, jos reilumpaa teholisää hakee niin mieluummin Eaton M62. Tällöin pitää kone käyttää tietysti auki ja matalampaa puristusta jne...
Moottorinohjaus olisi hyvä tehdä uusiksi ohjelmoitavalla ruiskulla ja sytkällä.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... 3?t=112962
Mitkäs on tehotavoitteet? M45:lla ei vielä kuuhun lennetä, jos reilumpaa teholisää hakee niin mieluummin Eaton M62. Tällöin pitää kone käyttää tietysti auki ja matalampaa puristusta jne...
Moottorinohjaus olisi hyvä tehdä uusiksi ohjelmoitavalla ruiskulla ja sytkällä.
So long, and thanks for all the fish
mikä on tuon läppärungon tarkoitus tuossa?
http://home.online.no/~torflen/mbk5.jpg
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... ge=2&pp=15

http://home.online.no/~torflen/mbk5.jpg
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... ge=2&pp=15
dodge dart 1967
joo luulin ensin että siinä on kaksi kaasuläppää,siis kuvassa oleva ja alkuperäinen. nyt rupesi kiinnostamamaan jos jostain löytyisi ahdin tohon 280:seenMelitos kirjoitti:No kaasuläppähän sesanttu kirjoitti:mikä on tuon läppärungon tarkoitus tuossa?![]()
![]()
Bensakoneissa kun pitää ilmansaantia rajoittaa toisin kuin dieseleissä. Remmiahdetuissa on yleensä kaasuläppä ennen ahdinta.
dodge dart 1967
201 remmiahdin
Voiko alkuperäsen kaasuläpän ottaa pois jos asentais sen ennen ahdinta...ruiskuhan on k-jetronic... 

MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Re: 201 remmiahdin
Joo, ei niitä kaasuläppiä kovin montaa kannata laittaa, yksi ennen ahdinta riittää. Orkkis voipi jäädä turhan pieneksi jos meinaa suuria tehoja saada. Eli jostain metsästämään isompaa läppää. Yksinkertainen kaaviokuva mek ahtimen ilmajärjestelmästä on tuossa alla.tontoboy kirjoitti:Voiko alkuperäsen kaasuläpän ottaa pois jos asentais sen ennen ahdinta...ruiskuhan on k-jetronic...

1 on kaasuläppä
2 on bypass, jota ohjataan kaasuläpän jälkeisellä alipaineella. Kaasuläpän ollessa vain vähän auki on bypass auki. Kaasu pohjassa on bypass kiinni.
Bypassin ideana on kierrättää osakaasulla ilmaa ahtimen ympäri. Tällöin ahtimen molemmilla puolilla on sama (ali-)paine -> ahdin ei paineista ilmaa, vaan vain siirtää sitä lävitsensä -> tehonkulutus vajaa ½ hevosvoimaa.
KE-jetin toiminta ahdettuna on itselläni ainakin varsin hämärää aluetta, joten en sano siitä sitten mitään. Ohjelmoitavia järjestelmiä saa tonnilla, tai megasquirtin alle 150e. Tulee helposti halvemmaksi laittaa tuommoinen kuin sulattaa kone ja laittaa sitten tuommoinen

So long, and thanks for all the fish
OT: Minkä takia remmiahdetuissa autoissa kaasuläpän kuuluu olla ennen ahdinta?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Juu, mutta turbokoneissahan tuo paineen kasvu ehkäistään dump-venttiilillä. Eli tarkoitinkin sitä, että miksi remmiahtimien kanssa tällainen järjestely ei ole yleistynyt tai toisin muotoiltuna miksi turbokoneissa ei ole kaasuläppä ennen ahdinta.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Turboahdin lopettaa, tai siis hidastaa, pyörimisensä kun kaasuläppä nousee pystyyn, mekaaninen ahdin pyörii juuri niin kauan kuin koneessa on kierroksia ja autolla vauhtia. Mekaaninen siis puhaltaisi kovalla paineella siitä dump tai bypass ventiilistä, jolloin ahdin/venttiiliyhdistelmä joutuisi toimimaan jarruna, turbossa se vain vapauttaa jo kertyneen paineen. Tuo on helpompi tapa saattaa vekotin toimimaan hyvin, ja kyllä mielestäni mekaanisessa ahtimessa bypass tai dump pitäisi olla. Tosin voi olla, että mekaaninen on tunteettomampi sille paineaallon takaisiniskulle.jesse kirjoitti:Juu, mutta turbokoneissahan tuo paineen kasvu ehkäistään dump-venttiilillä. Eli tarkoitinkin sitä, että miksi remmiahtimien kanssa tällainen järjestely ei ole yleistynyt tai toisin muotoiltuna miksi turbokoneissa ei ole kaasuläppä ennen ahdinta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nyt ei oikein aukee tämä homma mulle. Eli voisiko joku selittää miksi turboahdin lopettaa pyörimisen sen jälkeen kun kaasuläppä suljetaan. Mielestäni pakokaasut pyörittävät edelleen turbiinia, joka pyörittää kompuran siipeä jne... Vai onko todellakin niin että kun läppä on kiinni, niin koneen läpi menevän kaasun virtaus on niin pieni että se ei jaksa pyörittää turbiinia kunnolla.
Ja asiasta toiseen, olisiko mahdollista tehdä remmiahtimen asennus niinkuin turboillakin että läppä ahtimen jälkeen ja dump-venttiili väliin. Sehän sitten puhaltaisi ylimääräiset ulkoilmaan kokoajan kun läppä olisi kiinni. Olisiko tästä seurauksena aivan hirveä meteli?
Ja asiasta toiseen, olisiko mahdollista tehdä remmiahtimen asennus niinkuin turboillakin että läppä ahtimen jälkeen ja dump-venttiili väliin. Sehän sitten puhaltaisi ylimääräiset ulkoilmaan kokoajan kun läppä olisi kiinni. Olisiko tästä seurauksena aivan hirveä meteli?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Juuri niin. Bensa koneissa tyhjäkäynnillä koneen läpi menevä ilmamäärä on niin pieni että pakokaasu ahtimen kierrosluku tippuu aika pieneksi.jesse kirjoitti:Nyt ei oikein aukee tämä homma mulle. Eli voisiko joku selittää miksi turboahdin lopettaa pyörimisen sen jälkeen kun kaasuläppä suljetaan. Mielestäni pakokaasut pyörittävät edelleen turbiinia, joka pyörittää kompuran siipeä jne... Vai onko todellakin niin että kun läppä on kiinni, niin koneen läpi menevän kaasun virtaus on niin pieni että se ei jaksa pyörittää turbiinia kunnolla.
jesse kirjoitti:Nyt ei oikein aukee tämä homma mulle. Eli voisiko joku selittää miksi turboahdin lopettaa pyörimisen sen jälkeen kun kaasuläppä suljetaan. Mielestäni pakokaasut pyörittävät edelleen turbiinia, joka pyörittää kompuran siipeä jne... Vai onko todellakin niin että kun läppä on kiinni, niin koneen läpi menevän kaasun virtaus on niin pieni että se ei jaksa pyörittää turbiinia kunnolla.
Mitens se turbo jatkaa pyörimistä? Sulkemalla kaasuläppä "katkaistaan" syöttö ja kone lakkaa tuottamasta Voimaa ja suuria määriä pakokaasua mikä taasen on tarpeen jotta ahdin tuottaisi painetta ...Jäljelle jäänyt paine päästetään dumpilla pihalle ja ahdin jää pyörimään, vastaten nopeammin kaasuun. Muutoin paine iskee ensin kaasuläppään ja siitä takaisin ahtimeen ja rasittaa ahdinta pidemmän päälle.
Mutta ite aiheeseen, ahtaminen rules ok

hyllyssä on 

Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Re: 201 remmiahdin
tuossahan on kaikki pähkinän kuoressaMelitos kirjoitti:Joo, ei niitä kaasuläppiä kovin montaa kannata laittaa, yksi ennen ahdinta riittää. Orkkis voipi jäädä turhan pieneksi jos meinaa suuria tehoja saada. Eli jostain metsästämään isompaa läppää. Yksinkertainen kaaviokuva mek ahtimen ilmajärjestelmästä on tuossa alla.tontoboy kirjoitti:Voiko alkuperäsen kaasuläpän ottaa pois jos asentais sen ennen ahdinta...ruiskuhan on k-jetronic... :roll:
1 on kaasuläppä
2 on bypass, jota ohjataan kaasuläpän jälkeisellä alipaineella. Kaasuläpän ollessa vain vähän auki on bypass auki. Kaasu pohjassa on bypass kiinni.
Bypassin ideana on kierrättää osakaasulla ilmaa ahtimen ympäri. Tällöin ahtimen molemmilla puolilla on sama (ali-)paine -> ahdin ei paineista ilmaa, vaan vain siirtää sitä lävitsensä -> tehonkulutus vajaa ½ hevosvoimaa.
KE-jetin toiminta ahdettuna on itselläni ainakin varsin hämärää aluetta, joten en sano siitä sitten mitään. Ohjelmoitavia järjestelmiä saa tonnilla, tai megasquirtin alle 150e. Tulee helposti halvemmaksi laittaa tuommoinen kuin sulattaa kone ja laittaa sitten tuommoinen :wink: Eipä taida Mersun vakiosytkäkään olla kovin optimaalinen ylipaineilla ajettaessa.
jos se läppä on ahtimen jälkeen ja ajetaan esim. 80kmh niin se on vain vähän auki ja imusarjassa on alipaine ja läpän toisella puolen on ylipaine
ja sen ylipaineen muodostamiseen palaa turhaan enerkiaa
turpossa läppä ennen turpoa miksei mutta luulisin että turpon kierrokset saattaisivat hetkellisesti pyrkiä nousemaan kun kuorman tulo suljetaan ja
äkkinäisen kaasun noston ja painalluksen jälkeen pitäisi muodostaa uusi
virtaus kompura siivelle
k-jetti pelaa samalla seossuhteella veti sieltä ilmaa sitten mäntä tai siivet
pelaa samalla säädöllä ahdettunakin toisin sanoen koneen läpi menevä ilma muodostaa oikean seoksen
mutta sen k-jetin maksimi ruoka määrä on tuossa koneessa vaparinakin aika
lähellä loppua ehkä noin +30hv
ihan normaali dumppi ei oikein toimi k-jetin kanssa kun ajetaan suurella
imusarjan alipaineella on dumppi silloin vähän auki joka taas puolestaan
sotkee k-jetissä seoksen ja tulee turmio
Ovatko nuo remmiahtimissa käytetyt by-pass venttiilit rakenteeltaan samanlaisia kuin turbojen blow-off ja by-pass-venttiilit? Eli voiko näitä turbokäytössä olevia käyttää myös remmiahtimen yhteydessä. Ja mitenkäs tällainen valitaan/mitoitetaan?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Paljon on arvailua, mutta seassa onneksi vähän asiaakin 
Turbolupiahan ei ole vuosikausiin vaadittu, tehon nostamiseen riittää edelleen muutoskatsastus alustapäivityksineen, tehonmittauksineen ja mahdollisine päästötesteineen.

Onhan jotkut jälkivirittelijät käyttäneet turbon yhteydessä kaasutinta ennen turboa. Ei kait toimi oikein hyvin suurempaa tehoa haettaessa. Sensijaan jos vakiotilavuuspumpun (roots ja ruuvikompura) jälkeen laittaa kaasuläpän ja ennen sitä jonkun paineenrajoitusventtiilin, on tiedossa ongelmia. Ahdin toimii koko ajan täydellä painesuhteella tuottaen paljon lämpöä ja kuluttaen paljon tehoa. Myös ahtimen elinikä jää lyhyemmäksi. Mitä järkeä on polttaa bensaa että saat puhallettua ennen kaasuläppää olevaan putkeen 2bar paineen jota et käytä?jesse kirjoitti: Eli tarkoitinkin sitä, että miksi remmiahtimien kanssa tällainen järjestely ei ole yleistynyt tai toisin muotoiltuna miksi turbokoneissa ei ole kaasuläppä ennen ahdinta.
Ruuvilla tosiaan on täyskaasukäytössä parempi hyötysuhde. Sensijaan niitä ei löydy käytettynä jollain sadalla eurolla toisin kuin Eattoneita. Lisäksi ruuvi kuluttaa alipaineilla ajettaessa enemmän tehoa, koska siinä on sisäinen puristus. Rootsilla ei ole sisäistä puristusta josta johtuu paitsi heikompi hyötysuhde täyskaasulla, myös nollaa lähentelevä tehonkulutus alipaineilla ajettaessa (bypassin ollessa auki).SamuliS kirjoitti:Mutta ite aiheeseen, ahtaminen rules ok . Laita ruuvi-ahdin, parempi hyötysuhde jne tuhat muuta hyvää puolta perinteiseen Roots ahtimeen verrattuna (ellei ahdin sitten oo jo valmiina hyllys).
No ei mikään mutta käytännössä vähän vaikeampi toteuttaa siirtymävaihe kompressorin paineista turbon paineille sujuvasti. Asiasta täällä: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=11199SamuliS kirjoitti:mutta mikäs estää laittamasta turboakin samaan pakettiin?
Turbolupiahan ei ole vuosikausiin vaadittu, tehon nostamiseen riittää edelleen muutoskatsastus alustapäivityksineen, tehonmittauksineen ja mahdollisine päästötesteineen.
Ei ole samanlaisia. Bypassiksi pienen bensa-auton kaasuläppä ja siihen ohjaus alipainekellolla. Tuostahan taisi olla juttua ylempänä mainitussa 190E 2,6 kompressoroinnissa. Bypassina toimi pienen tojotan läppärunko.jesse kirjoitti:Ovatko nuo remmiahtimissa käytetyt by-pass venttiilit rakenteeltaan samanlaisia kuin turbojen blow-off ja by-pass-venttiilit? Eli voiko näitä turbokäytössä olevia käyttää myös remmiahtimen yhteydessä. Ja mitenkäs tällainen valitaan/mitoitetaan?
So long, and thanks for all the fish
remmiahdin w201
ahdin lämpiää ja pitää hirveää ääntä jos läppä on paine puolella ja jos paine puolella ei ole läppää eli kuristetaan ahtimen imupuolta ei käy alle 1500 kierrosta.itellä on kaks läppää ja toimii tosi hyvin.
läpät rakensin niin et painepuolen läppä on vähän auki tyhjäkäynnillä ja aukeaa kaasua painettaessa nopeammin ku imupuoli.
läpät rakensin niin et painepuolen läppä on vähän auki tyhjäkäynnillä ja aukeaa kaasua painettaessa nopeammin ku imupuoli.
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Re: remmiahdin w201
Melko patenttitontoboy kirjoitti:ahdin lämpiää ja pitää hirveää ääntä jos läppä on paine puolella ja jos paine puolella ei ole läppää eli kuristetaan ahtimen imupuolta ei käy alle 1500 kierrosta.itellä on kaks läppää ja toimii tosi hyvin.
läpät rakensin niin et painepuolen läppä on vähän auki tyhjäkäynnillä ja aukeaa kaasua painettaessa nopeammin ku imupuoli.

Onkos bypass toiminnassa? Mistä otat sen ohjauksen, luulisi käyvän nätisti matalillakin kierroksilla kun ottaa bypassin ohjauksen ahtimen imupuolelta, ahtimen ja kaasuläpän välistä. Kuitenkin tässä kohtaa pitäisi olla kohtuullisen tasainen alipaine vaikka olisi vähän räväkämpikin nenäkeppi. Näin bypass olisi kunnolla auki tyhjäkäynnilläkin ja ahdin kevyt pyörittää. Jos bypass ei ole kunnolla auki, niin ahdinta on raskaampi pyörittää: Tällöin voi käydä niin, että lisäilmaluistissa ei vain yksinkertasesti riitä säätövara ohjata tarpeeksi ilmaa kaasuläpän ohi.
So long, and thanks for all the fish
remminahdin w201
by pass on käytössä ja ohjaus on imusarjasta mutta muutan sen tai ainaki kokeilen ahtimen ja läpän välistä(imupuolelta tietenki)tyhjäkäyntiä käy tasasemmin ku ilman ahdinta.Alkuperäistä lisäilmaluistia ei enää ole vaan lisäilma tulee ilmanputsarin ja imupuolen läpän välille.
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Re: remminahdin w201
Käsitinköhän nyt oikein? Jos lisäilma tulee ilmanputsarin jälkeen ennen kumpaakin läppää niin eihän siitä silloin ole mitään hyötyä kun se ei ohita kaasuläppää/-läppiä. Ideanahan on lisäilmaluistilla päästää ilmaa suljetun kaasuläpän ohi että moottori saisi tyhjäkäynnilläkin palamisilmaa...tontoboy kirjoitti:Alkuperäistä lisäilmaluistia ei enää ole vaan lisäilma tulee ilmanputsarin ja imupuolen läpän välille.
So long, and thanks for all the fish
remmiahdin w201
Kirjotinkohan väärin...kyllä lisäilmaventtiili ohittaa ahtimen imupuolella olevan läpän ja painepuolen läppä on jo tyhjäkäynnillä vähän auki.
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Kiitos vastauksista kysymyksiini.
Tuosta by-pass venttiilin mitoituksesta vielä, että miten sen by-pass putken halkaisija ja siten myös venttiili kannattaisi mitoittaa. Onko suunnitteluperusteena se että ahtimen maksimitilavuusvirta menee läpi ilman suurempaa painehäviötä vai kuinka tämä yleensä tehdään. Ne mitä olen nähnyt on aika ohkasta putkee ollut...
Tuosta by-pass venttiilin mitoituksesta vielä, että miten sen by-pass putken halkaisija ja siten myös venttiili kannattaisi mitoittaa. Onko suunnitteluperusteena se että ahtimen maksimitilavuusvirta menee läpi ilman suurempaa painehäviötä vai kuinka tämä yleensä tehdään. Ne mitä olen nähnyt on aika ohkasta putkee ollut...
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
remmiahdin w201
no itellä ainaki on aika ohkasta putkea...sehän pitäis olla hirveetä tuubaa jos max ilmamäärä pitäs mennä läpi ilman häviöitä...tämä mun mielipide..kertokaa joku joka tietää enempi asiasta....
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
Ei sen tosiaan niin iso tarvi olla. Eaton M90-ahtimessa tehdasasennuksena ehkä noin 30-40mm se läppä. M90 siirtää kierroksella tuplamäärän ilmaa verrattuna M45:een. Voisin tuota yrittää tarkastaa kun kaverilla on moinen työn alla. Tosiaan helpointa olisi varmaan käyttää jonkun pienen bensaruiskuauton kaasuläppää ja putkea. Kuitenkin bypass saa olla huomattavasti pienempi kuin kaasuläppä.jesse kirjoitti:Tuosta by-pass venttiilin mitoituksesta vielä, että miten sen by-pass putken halkaisija ja siten myös venttiili kannattaisi mitoittaa. Onko suunnitteluperusteena se että ahtimen maksimitilavuusvirta menee läpi ilman suurempaa painehäviötä vai kuinka tämä yleensä tehdään. Ne mitä olen nähnyt on aika ohkasta putkee ollut...
Niin, tämä mitoituskaava pätee ennen ahdinta olevalle kaasuläpälle, joka saisi siis olla suurempi kuin vaparissa... Ovat vaan turkasen kalliita tuommoiset ~3" läpät.tontoboy kirjoitti:sehän pitäis olla hirveetä tuubaa jos max ilmamäärä pitäs mennä läpi ilman häviöitä..


So long, and thanks for all the fish
Mutta ei siitä koosta haittaakaan ilmeisesti ole, paitsi ehkä turha tilan vienti. Mistäköhän tuollaisia pieniä läppiä saisi halvalla?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
remmiahdin w201
itellä on varmaan joku lähellä 20mm se by passille menevä reikä ahtimessa.tilaa ei mulla ainakaan jääny yhtään ylimäärästä moottorin ja paisunta säiliön väliin just mahtu ja moottoriki sopii "heilumaan".Oisko kellään myydä 2.3 16v takakallistuksen vakaajaa... 

MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Re: remmiahdin w201
Menee täysin OT:ksi, mutta tuon Sierran vakio by pass venttiilin koko oli tollainen n 20 mm ja kun sitä hieman kuormitti, sen kestoikä oli yleensä n viikonloppu. tämä myös tahtoi johtua siitä, että se oli muovinen ja tuolla konehuoneessa alkaa noi lämmöt tietyssä vaiheessa olee aika kovat. Elikä jos sinne antaa pikkuisenkin enemmän kuormaa, niin ei se varmaann ole mikään haitta, että se koko olisi suurempi ja jotain muuta kuin muoviatontoboy kirjoitti:itellä on varmaan joku lähellä 20mm se by passille menevä reikä ahtimessa.tilaa ei mulla ainakaan jääny yhtään ylimäärästä moottorin ja paisunta säiliön väliin just mahtu ja moottoriki sopii "heilumaan".Oisko kellään myydä 2.3 16v takakallistuksen vakaajaa...


SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-