124 farkku mielessä ja 320TE -94 tarjolla. Autossa 5v automatic, ilmastointiautomatiikka ja vähän muutakin. Kilometrejä huoltokirjan kanssa noin 200 tkm.
Tuleeko lukijakunnalla mieleen jotain erikoista mitä pitäisi ennen kaupantekoa tarkistaa, esim. ko koneen ominaisuuksia tai 124 T-mallin erikoisuuksia? Auto on (vielä) Saksassa.
Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.
terv. Matti
MB 320TE kiikarissa?
MB 320TE kiikarissa?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
No
Ruoste ei ole pahasti saksan autojen ongelma, mutta kyllä sitä niistäkin voi löytyä, joten kannattaa vilkaista takaluukun lokareita sisäpuolelta, eli luukun puolelta sivuverhoilut auki (aukeaa nätisti kun niissä on lukkomekanismi) ja kurkista pohjalle, onko ruostetta valumareikien ympärillä ja varsinkin apukuskin puolella, tunkintelineen takana, siellä on pieni kolo johon vesi jää. Joskus farkut vuotavat takasivulasien tiivisteestä, sen huomaa myöskin kun raottaa tiivistettä alareunasta ja kurkkaa miltä pelti tiivisteen alla näyttää. Taka-akselin korkeudensäädin kannattaa tarkistaa, eli roikkuuko perä vai onko se hyvässä linjassa hiukan keulaa ylempänä. Sen toimintaa on hankalampi tarkistaa jos ei ole 3 iso miestä mukana jotka laittaa koukun päälle seisomaan
Kolista ei saisi takapäässä.
Takaluukun sähkösuljin maksaa 770 € suomessa, joten katso että se toimii, takalasin pyyhin on aika varmasti rikki, sen moottori kustantaa 170 €.
Tarkista myös takapenkin kaatomekanismi ja sen lukitukset, lukitus avautuu kun nostat penkkiosan pystyyn ja vetäiset vaan riuskasti selkänojaa eteenpäin, ole vaan varovainen jos autossa on alkuperäinen kuormaverkko, että kaadat ensin apukuskin puolelta selkänojan. Niskatuet joutuu irroittamaan jos meinaat pitää penkkejä nurin kunnolla, niille on hienosti paikat pystyyn nousevien istuinosien päällä.
Farkun arimmat paikat onkin vissiin siinä, takaluukun pumput on aika usein loppu kanssa, johtuu siitä että ne on piiloitettu kattoverhoilun sisään, ja niiltä vaaditaan melkoisesti voimaa jaksaa kannatella painavaa luukkua ihan yläpäästä lyhyellä vipuvarrella, siksi ne kuluvat "nopeasti", eli noin 10 vuodessa. Eivät ole hirmu kalliit.
Muuten autosta on varmasti hyvä katsoa varsinkin automaatin toiminta, mersun viisivaihteinen on heikompi kestävyydeltään kuin nelivaihteinen, eli se ei saisi pahemmin luistaa.
Eiköhän siinä ollut jo jotain.

Takaluukun sähkösuljin maksaa 770 € suomessa, joten katso että se toimii, takalasin pyyhin on aika varmasti rikki, sen moottori kustantaa 170 €.
Tarkista myös takapenkin kaatomekanismi ja sen lukitukset, lukitus avautuu kun nostat penkkiosan pystyyn ja vetäiset vaan riuskasti selkänojaa eteenpäin, ole vaan varovainen jos autossa on alkuperäinen kuormaverkko, että kaadat ensin apukuskin puolelta selkänojan. Niskatuet joutuu irroittamaan jos meinaat pitää penkkejä nurin kunnolla, niille on hienosti paikat pystyyn nousevien istuinosien päällä.
Farkun arimmat paikat onkin vissiin siinä, takaluukun pumput on aika usein loppu kanssa, johtuu siitä että ne on piiloitettu kattoverhoilun sisään, ja niiltä vaaditaan melkoisesti voimaa jaksaa kannatella painavaa luukkua ihan yläpäästä lyhyellä vipuvarrella, siksi ne kuluvat "nopeasti", eli noin 10 vuodessa. Eivät ole hirmu kalliit.
Muuten autosta on varmasti hyvä katsoa varsinkin automaatin toiminta, mersun viisivaihteinen on heikompi kestävyydeltään kuin nelivaihteinen, eli se ei saisi pahemmin luistaa.
Eiköhän siinä ollut jo jotain.
Viimeksi muokannut Mauri H., To 04.09.2003 13:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Farmariasiantuntijamme antoikin jo tietopaketin, joten minä takerrun sitten pikkuasioihin. 
Kerroit auton olevan vm. 1994. Tällöin mallimerkinnän kuuluisi olla E 320 (T). E-merkintä tuli käyttöön 8/1993. Onkohan kyseessä vaan merkinnän epähuomio vai paljastuuko taustalta jotain...?

Kerroit auton olevan vm. 1994. Tällöin mallimerkinnän kuuluisi olla E 320 (T). E-merkintä tuli käyttöön 8/1993. Onkohan kyseessä vaan merkinnän epähuomio vai paljastuuko taustalta jotain...?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ilmastointiautomatiikan virheetön toiminta on syytä tarkastaa. Tuleeko kylmää ja käyttöohjeen mukaisesti ? Jos ei, voi olla pelkkä kylmäainetäyttö vain tarpeen, edullinen. Mutta korjatessa voi palaa 2000 euroakin, jos esim. höyrystin vuotaa, kompura hajalla, ilmasuutinten läppiä ohjaavat alipainesylinterit rikki jne. 

320TE onkin E320 T
Kiitokset kaikille vinkeistä, kaupathan siitä tuli.
- malli on tosiaankin E320 T, EZ 2/94
- laatikko olikin 4-vaihteinen eikä vitonen. Luulin että kulutuksessa olisi suuri ero mutta käsikirjan mukaan kyse on vain desilitroista /100km.
- takimmaisten sivulasien ympärillä olevien listojen kukkiminen näyttää olevan 124 farkun tyyppivika.
- muuten kaikki toimii
- sisätilat pitää vielä puunata niin tulee siisti peli
- malli on tosiaankin E320 T, EZ 2/94
- laatikko olikin 4-vaihteinen eikä vitonen. Luulin että kulutuksessa olisi suuri ero mutta käsikirjan mukaan kyse on vain desilitroista /100km.
- takimmaisten sivulasien ympärillä olevien listojen kukkiminen näyttää olevan 124 farkun tyyppivika.
- muuten kaikki toimii
- sisätilat pitää vielä puunata niin tulee siisti peli
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24